Skocz do zawartości

Shimano Stella 2018 (FJ)


przemow

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wcześniej pozwoliłem sobie zauważyć, średnica szpuli wzrosła do 52 mm, z 49 mm.

W porównaniu z 14 przełożenie wzrosło do 5,3:1 

Także większa średnica i wiesze przełożenie - zaowocowało większym nawojem.

Być może, to że w ,,18" szpula jest odrobinę szersza(póki co nie wiadomo nic jak z wagą) nie wyklucza faktu, że może pasować do ,,14". Drugi parametr opisujący szpulę nie zmienił się.

M.

Edytowane przez vako
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może, to że w ,,18" szpula jest odrobinę szersza(póki co nie wiadomo nic jak z wagą) nie wyklucza faktu, że może pasować do ,,14". Drugi parametr opisujący szpulę nie zmienił się.

M.

 

Obawiam sie, ze o ile szpulka od 14tki bedzie pewnie do 18tki pasowac (bo jak zauwazyles parametr wysokosci nawoju nie ulegl zmianie), o tyle szpula o szerokosci 52 mm moze byc ciut za szeroka do rotora od 14tki czy 10tki... 

Zycie zweryfikuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obraz 18tek zaczyna być coraz bardziej kompletny :

C2500 już nie będzie miało body 2500 tylko od 2000.

 

Szpule od 4000 zmiana średnicy...

 

Jedynie w rozmiarze 2500/c3000 wygląda że będzie szansa na kompatybilnośc szpul.

 

Chyba jednak ta 18tka to jednak nie tylko przemalowana 14tka ;)

Dlaczego uważasz że c2500 będzie miało body od 2000 a nie od 2500?

Z tabeli wynika że c2500hgs jest 10g cięższe od tych dwutysiączek gdzie szpula, korba są takie same. Więc może będzie tak jak dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to wygląda następująco rozmiar 1000 ma to samo body co 2000 aż do c2500. Róznią się tylko szpulami(i wersja DH). Natomiast body 2500s i 3000 będzie nieco większe od 1000/2000 i różnica między szpulami.Więc będą kompatybilne miedzy sobą zarówno rozmiar 1000 a 2000/ tak samo jak 2500 a 3000. 

4000 będzie już większe i takie samo jak 5000 tylko poj. szpul inna.

 

Innym rozwiązaniem może być różnica wielkości rotora a body pozostaje to samo między 1000 nawet do rozmiaru 3000 włącznie ,poza modelem 4000

Edytowane przez woblery L.E.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to wygląda następująco rozmiar 1000 ma to samo body co 2000 aż do c2500. Róznią się tylko szpulami(i wersja DH). Natomiast body 2500s i 3000 będzie nieco większe od 1000/2000 i różnica między szpulami.Więc będą kompatybilne miedzy sobą zarówno rozmiar 1000 a 2000/ tak samo jak 2500 a 3000.

4000 będzie już większe i takie samo jak 5000 tylko poj. szpul inna.

 

Innym rozwiązaniem może być różnica wielkości rotora a body pozostaje to samo między 1000 nawet do rozmiaru 3000 włącznie ,poza modelem 4000

To w którym miejscu przytyło w takim razie c2500shg o 10g jeśli sądzisz że ma body jak 1000-2000. Korba jest pojedyncza a szpulą jak w 2000 więc rotor też nie będzie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w którym miejscu przytyło w takim razie c2500shg o 10g jeśli sądzisz że ma body jak 1000-2000. Korba jest pojedyncza a szpulą jak w 2000 więc rotor też nie będzie większy.

w szpuli zwróć uwagę na nawój...

c2000shg/ 0,6-150/0,8-110/ 1-80

c2500shg/ 0,6-200/0,8-150/1-120

 

tu masz te 10g.

dopiero zwykłe 2500s masz przeskok albo na wiekości rotora albo na korpusie. Porównaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w szpuli zwróć uwagę na nawój...

c2000shg/ 0,6-150/0,8-110/ 1-80

c2500shg/ 0,6-200/0,8-150/1-120

 

tu masz te 10g.

dopiero zwykłe 2500s masz przeskok albo na wiekości rotora albo na korpusie. Porównaj.

No nie opowiadaj że szpula o większej pojemności (wew. Średnica szpuli jest mniejsza) jest o 10g. cięższa bo jest to nielogicze - ma mniej materiału żeby weszło więcej linki.

 

Idąc takim tokiem rozumowania to 3000mhg powinno mieć body od 2500-3000 a wątpię żeby tak było - tu jest różnica 15g a szpula jest identyczna z c3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w którym miejscu przytyło w takim razie c2500shg o 10g jeśli sądzisz że ma body jak 1000-2000. Korba jest pojedyncza a szpulą jak w 2000 więc rotor też nie będzie większy.

To nie ma co spekulować odnośnie wagi

Jest podana wysokość nawoju

Dla porównania polecam zobaczyć pełną tabelę rozmiarów modelu 10 lub 14

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Ale przecież wszystko jest logiczne.

C3000 to nie prawdziwe 3000

C5000 to nie prawdziwe 4000

A c2500 to nie prawdziwe 2500

 

:)

Każde teraz będzie miało body o oczko mniejsze - kiedyś C było w Japonii tłumaczone jako Compact Body

Ale kombinujesz.

Edytowane przez FlyFisherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież wszystko jest logiczne.

C3000 to nie prawdziwe 3000

C5000 to nie prawdziwe 4000

A c2500 to nie prawdziwe 2500

 

:)

Każde teraz będzie miało body o oczko mniejsze - kiedyś C było w Japonii tłumaczone jako Compact Body

Nic już z tego nie rozumiem, w każdym razie będą szukał odpowiedników 14' w rozmiarach C2500HGS i 3000HGM (czyli mniejsza szpulą i rotor w stosunku do body)

 

Wg Ciebie tymi odpowiednikami nie będą wlasnie w 18' c2500shg - 180g i 3000mhg - 225g. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000mhg takie będzie. Czyli body od 4000 i rotor szpula od 2500/c3000

Ale jak sam widzisz nie ma tam literki C przed 3000

A w 2500 jest - bo się nazywa c2500...

No ok. Ale zobacz model w 14' c2500hgs waży 205g czyli mniej niż standardowe 2500/3000 (225g), a szpula ma 43mm a nie 46mm jak w 2500/3000.

 

Dlatego też pomyślałem że ta 18' c2500shg co waży 180g będzie jej odpowiednikiem (czyli body 2500/3000) mimo że szpula ma skok jak w tych 1000/2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Ale zobacz model w 14' c2500hgs waży 205g czyli mniej niż standardowe 2500/3000 (225g), a szpula ma 43mm a nie 46mm jak w 2500/3000.

 

Dlatego też pomyślałem że ta 18' c2500shg co waży 180g będzie jej odpowiednikiem (czyli body 2500/3000) mimo że szpula ma skok jak w tych 1000/2000.

Ale w 10 i 14 różnica wagi w tych modelach wynikała z faktu że rotor był z Mg w c2500 i z alu w 2500...

Nie wiem jak to będzie w 18tkach

Jest na sali profesjonalista z Shimanko...może zabierze głos ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...