maweric Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Może ktoś z Was ma doświadczenie z tymi akumulatorami i podzieli się widzą i doświadczeniem.Z góry serdeczne dzięki : 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ObraFM Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Dużo ciekawego można się dowiedzieć na forum kamperowców (bez śladu marketingowego bełkotu). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Dużo ciekawego można się dowiedzieć na forum kamperowców (bez śladu marketingowego bełkotu). Ciekawa lektura, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 @Maveric jest mase info o tym. Podstawa jest ochrona ogniw poprzez bms. Druga sprawa to dlugotrwaly prad rozladowania . Należy dobierać pakiet do przeznaczenia. Jeśli monoblok chcesz.laczyc i ma pracować w układzie 24v, 36V itp to sprawdzić co na to producent. Winston w monoblokach 12v napisał ze.ma pracować tylko jako 12v. Do silników naszych 12v wypadało by , aby zalecany prąd rozładowania był na poziomie 30-40A -zazwyczaj tak będzie obciążony aku. Ładowarki tylko i wyłącznie dedykowane do lifpo4 . Prócz ceny wad brak. Chociaż z ta cena to też nie do końca. Bo trzymanie parametrów na poziomie do 2000 cykli nie da żaden kwas. A topowy Kwasiak to 1/2 ceny lifop4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) @siarq - dzięki , naczytałem się już chyba dość. Wiedzę teoretyczną nabyłem .Bms tak jak napisałeś podstawa ,ale czy dodatkowo balansery na każdą cele ??? , Na pewno 4 ogniwa LiFePO4 po 3,2V/100Ah + BMS + ( no właśnie balanser czy nie ). Napisałem do paru firm czekam na odpowiedzi . Jeśli chcesz by układ pracował na 12,24,36V ; musisz tworzyć pakiety, moduły np: (12V/10Ah) Z takich modułów będziesz mógł tworzyć dowolne zestawy szeregowe i równoległe uzyskując 12,24,36 czy 48V o różnych pojemnościach . Edytowane 29 Grudnia 2017 przez maweric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Masz dwa rodzaje aku lifepo4 - albo 4 ogniwa po 3,2v i do każdego balanser, który optymalizuje proces rozładowania i ładowania, albo posklejane saszetki z lifepo4 i wtedy każda powinna być balansowana. Na podobnej do saszetek zasadzie działa składak z ogniw typu paluszek. Gotowy bms jest bardzo duży i dużo pracy wymaga jego wlutowanie w obwód. Za to masz monitoring każdej z cel.Moja wiedza jest czysto teoretyczna, ale z ego co do tej pory nazbierałem w wiedzy - lepiej w każdej sytuacji mieć bms. Adam słusznie pisze o prądach rozładowania. One zazwyczaj mają związek z pojemnością i na mój ogląd sytuacji nie ma sensu wchodzić w mniejsze pojemności niż 90-100ah. Zgadaj do użytkownika Vonla, on składał sam aku z ogniw, wiedzę nt zabezpieczeń pewnie ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 @siarq - co do Winstona i GWL/Power Lithium Battery 12V/90Ah (WB-LP12V90AH) The monolithic 12V batteries do not have any PCM (any electronics) inside. They consist of finely balanced cells with identical perfomace. The battery must be managed as a single monolithic 12V block.Nie posiadają żadnej elektroniki , czyli monoblok bez BMS , tylko zbilansowane ogniwa. Żeby pracowały równolegle lub szeregowo trzeba dołożyć BMS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) Tyle że monoblok to temat zamkniety. Jeśli nie ma bms, to nie masz co chronić. Dasz 2 monobloki to bms jedyne co może to odciąć któryś z nich.( jeden z 2 aku) Przy ogniwach 3.7v zabezpieczasz cały pakiet. Ale jak się coś dzieje ,to masz mozliwosc w łatwy sposób namierzyć i wymienic padnięte ogniwo. Monoblok jest tańszy niż pakiet ogniw + bms. Coś za cos.tak jak napisał Maciek zagadaj do @Vonla . Wyjaśni dogłębnie ???? Edytowane 29 Grudnia 2017 przez siarq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maju91 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Jeżeli łączysz ogniwa lub pakiety ogniw(rownoległych) szeregowo to zawsze powinieneś używać balansera. Zabezpieczasz w ten sposób ogniwa przed nadmiernym rozładowaniem/naładowaniem.Równoległe pakiety będą zawsze mieć różną pojemność(np kilka mAh) i przez to w trakcie kolejnych ładowań i rozładowań napięcia na poszczególnych celach będą się rozjeżdżać i mimo, że twój akumulator będzie miał np te 9,9V po naładowaniu to na celach(pakietach równoległych) wcale nie będzie równo po 3,3V, tylko np 3,1V 3,3V i 3,5V. Część z tych cel będzie przeładowywana z kolei po rozładowywaniu pakietu te cele z niższym napięciem będą powodować odcinanie prądu z pakietu. W ten sposób z czasem wykorzystujesz coraz mniejszy % pojemności akumulatora i do tego przeładowywujesz ogniwa co powoduje niszczenie ogniw i coraz większe różnice w pojemnościach cel co potęguje dalsze rozjazdy napięć. Prawda jest taka, że pakiet ogniw nawet nowych bez balansera nie przeżyje zbyt długo. BMS zabezpiecza pakiet ogniw przed nadmiernym rozładowaniem i przeładowaniem, jednak do prawidłowego działania potrzebujesz jeszcze balanser, który będzie wyrównywał napięcia na poszczególnych celach. Jednak każdy normalnym BMS powinien zawierać balanser, szczególnie bms dla ogniw litowych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 To rozumie , że ten moduł : https://www.ev-power.eu/Battery-Management/BMS123-Smart/123-Smart-BMS-Complete-Set-4-cells-with-Bluetooth-4-0.html#tab1 załatwia sprawę i balanserów i bms , Sprawdziłem, można kupić bez bluetootha, niestety nie dostępny,( cena około 80 Euro taniej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Reasumujac co napisal kolega @Maju91 . Pakiet ogniw z odpwoednia dobrana elektronika bedzie służyły do momemtu, az ktores z ogniw odmówi posluszenstwa. Tym samym przecietny kowalski nie ma zbytnio możliwości zepsuć pakiet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 uups Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 czy ktoś pływa już na tych akumulatorach ? staję przed zakupem 100 Ah i się wacham wolę dołożyć jeśli są naprawdę dobre . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 czy ktoś pływa już na tych akumulatorach ? staję przed zakupem 100 Ah i się wacham wolę dołożyć jeśli są naprawdę dobre . Walczę z tematem 2 miesiące, wiem że będę pływał już w tym roku na lifepo4. Po za ceną żadnych wad . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maju91 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) To rozumie , że ten moduł : https://www.ev-power.eu/Battery-Management/BMS123-Smart/123-Smart-BMS-Complete-Set-4-cells-with-Bluetooth-4-0.html#tab1 załatwia sprawę i balanserów i bms , Sprawdziłem, można kupić bez bluetootha, niestety nie dostępny,( cena około 80 Euro taniej ) Tak ten moduł załatwi sprawę. Dodam do tego co napisał @siarq, że warto kupując akumulator dobrać pojemność tak aby rzeczywisty prąd rozładowania był niższy niż ten podany w nocie katalogowej (np 50-60% wartości). Te katalogowe prądy rozładowania ciągłego są dość zawyżone(przynajmniej w przypadku ogniw liion a dla lifepo4 też nie powinno być inaczej kupując pendrive czy dysk 128GB też nie masz tyle pojemności tylko troszke mniej Mimo ze te ogniwa bardziej "lubią" rozładowanie wysokimi prądami niż lifepo4) i są mierzone przy dobrym chłodzeniu. Znacznie poprawi to żywotność pakietu, do tego warto doładowywać akumulator jak często się da bo baterie litowe lubią częste ładowywanie i wydłuża to ich cykl życia. Dołączam tu przykładowy wykres "życia" ogniw lifepo4. na osi poziomej jest głębokość rozładowania w jednym cyklu a na osi pionowej liczba cykli( ze skalą logarytmiczną). Można łatwo zauważyć jak wpływa prąd rozładowania i głębokość rozładowania na ilość cykli życia. W porównaniu rozładowania prądem 1C i 1/4C, przy 100% rozładowaniu dla prądu 1/4C ilość cykli jest ponad dwukrotnie wyższa. Tak samo ma się głębokość rozładowania, dla przykładu wezmę dość skrajne punkty, żeby prosto się liczyło. Porównajmy rozładowanie prądem 1C, 100% i 25% dla 100% ilość cykli to lekko ponad 1tyś a dla 25% 15tyś. Łatwo policzyć z którego ogniwa więcej wyciągniesz. Wiadomo dochodzi tu jeszcze samo starzenie się ogniwa w trakcie użytkowania ale łatwo zauważyć trend. Dodam, że rozładowanie 1C oznacza rozładowanie prądem wynoszącym jednokrotność pojemności czyli masz akumulator 100Ah to prąd rozładowania 1C odpowiada 100A i odpowiednio dla 1/4C to 25A. http://gwl-power.tumblr.com/image/130701906811 Dodam jeszcze, że ilością cykli życia dla ogniw oznacza się ilość cykli po których pojemność spadnie do 80% wartości początkowej, a więc możesz go użytkować jeszcze troszku dłużej. Edytowane 30 Grudnia 2017 przez Maju91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) No i znaleziony Deep Cycle 12V/100 Ah Lifepo4 akumulator dedykowany pod silnik trollingowyParametry : 12V/100ahVoltage 12.8VNormal capacity 100AhDimensions (L*W*H) (L) 260 * (W) 172 * (H) 225mmConstant discharging current 40-50AMax discharging current 80-100APeak current 200-250A(<1S)Cut off voltage 9-10ACharge voltage 14.6-14.8VRecommended charge current 10-20ACharge time 5-8 hoursWeight 10kg Wbudowany BMS i wskaźnik led. Waga z obudową i kartonem 16 kg Czyli majówka testy. Edytowane 30 Grudnia 2017 przez maweric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Monoblok? Czy z ogniw ? Jaka cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) A taka?http://lithpower.manufacturer.globalsources.com/si/6008849427599/pdtl/LiFePO4-battery/1151980733/Deep-Cycle-12V-100Ah-Lithium-ion-LiFePO4-Battery.htm Jak widać potrzeba 5 chłopa i 2k usd, przesyłka 120 uzd wliczona. Cło pewnie doliczyć trzeba też Edytowane 30 Grudnia 2017 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Dojda oplaty to wyjdzie z 500$. Nie jest źle jak za 100ah. Ja jeszcze dumam nad tym:) póki co potrzebuje tylko do wciagarki i echo. Jednak gdzieś tam chodza glupie myśli o silniku 3/6kw. I w ten czas mocy trza więcej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) A taka?http://lithpower.manufacturer.globalsources.com/si/6008849427599/pdtl/LiFePO4-battery/1151980733/Deep-Cycle-12V-100Ah-Lithium-ion-LiFePO4-Battery.htm Jak widać potrzeba 5 chłopa i 2k usd, przesyłka 120 uzd wliczona. Cło pewnie doliczyć trzeba też Gdzie tam widzisz przesyłkę wliczoną ??? Trzeba doliczyć cło, ale to grosze + Vat 23% Edytowane 30 Grudnia 2017 przez maweric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Dojda oplaty to wyjdzie z 500$. Nie jest źle jak za 100ah. Ja jeszcze dumam nad tym:) póki co potrzebuje tylko do wciagarki i echo. Jednak gdzieś tam chodza glupie myśli o silniku 3/6kw. I w ten czas mocy trza więcej W porównaniu z ceną tego zestawu bez BMS to i tak rewelacja;https://www.sonarsklep.pl/lp12v90ah-12v90ah-akumulator-litowy-lifepo4-do-silnika-elektrycznego-p-665.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Dokładnie. Winston czy synoply maja fajne.rozwiazania pod budowe zestawów. Tylko ceny u nas...taniej wychodzi zapłacić vat +transport i brać z Europy. Badz Chiny storry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) Gdzie tam widzisz przesyłkę wliczoną ??? Trzeba doliczyć cło, ale to grosze + Vat 23%Wliczyłem sobie ją samTotal Transport & Product per Piece: $505.64 $423.27 $412.03Masz racje, 2 k usd nie starczy na 5 szt. ale niewiele się pomyliłem.Tak czy owak nie będę stamtąd ciągał, wolę od knedlików wziąć i w razie W mieć blisko do serwisu, bo to jest młoda technologia, a nie stać mnie na kosztowne eksperymenta. Dla mnie - nie vatowca to te cło rozumiem jako opłaty ogólnie. Edytowane 30 Grudnia 2017 przez Maciej_K 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) Wliczyłem sobie ją samTotal Transport & Product per Piece: $505.64 $423.27 $412.03Masz racje, 2 k usd nie starczy na 5 szt. ale niewiele się pomyliłem.Tak czy owak nie będę stamtąd ciągał, wolę od knedlików wziąć i w razie W mieć blisko do serwisu, bo to jest młoda technologia, a nie stać mnie na kosztowne eksperymenta. Dla mnie - nie vatowca to te cło rozumiem jako opłaty ogólnie. A żeby Cię dobić to ceny u knedlików też są netto , odpada cło, ale do cen dolicz 21 %.Dla pocieszenia, zawsze będziesz mógł kupić u mnie w dobrej cenie i z gwarancją 24 m-ce .To w ramach pomocy na JB Transport - lotniczy 496$+gabaryt jak w jednej paczce , fracht morski 388$ Edytowane 30 Grudnia 2017 przez maweric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Vatowcami są wszyscy kupujący. Czy chcą czy nie firmy kupią netto za to dodadzą do sprzedaży. Nie ma zmiluj . Konsument musi zapłacić. Taka danina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Służyłem wiedzą jak mogłem, licząc na to w cichości......W sumie potrzebujesz testerów....Co do knedlików, to symulacje koszykowe robiłem i widziałem ceny przed i po. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) @Maveric mogę być testerem na 48V nawet z 2 sezony Edytowane 30 Grudnia 2017 przez siarq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
maweric
Może ktoś z Was ma doświadczenie z tymi akumulatorami i podzieli się widzą i doświadczeniem.
Z góry serdeczne dzięki :
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
628
174
84
83
Popularne dni
30 Gru
29
10 Sty
25
28 Gru
25
9 Kwi
24
Top użytkownicy dla tego pytania
siarq 628 odpowiedzi
maweric 174 odpowiedzi
Koza11 84 odpowiedzi
godski 83 odpowiedzi
Popularne dni
30 Gru 2017
29 odpowiedzi
10 Sty 2021
25 odpowiedzi
28 Gru 2020
25 odpowiedzi
9 Kwi 2018
24 odpowiedzi
Popularne posty
siarq
a oto moje pierwsze dzielo , 40Ah 12V , 5,7kg . Dzieki VonJa za wsparcie przy budowie
maweric
Lifepo4 12V 100Ah - Test na wodzie. Na wyświetlaczu 86% - troling ponton maweric 330 alu silnik MK 55 z max. średnia prędkość +/- 3km/h czas pływania 21 godz.do chwili wyłączenia przez BMS. Na aku pły
siarq
Pierwsze koty za ploty z tworzeniem reaktora kratki zlozone, ogniwa wlozone, niebawem ciecie i wiercenie plaskownika miedzianego 30x2mm , posortowanie ogniw wzgledem rezystancji wewnetrznej i skrecan
Opublikowane grafiki
2556 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.