Skocz do zawartości
  • 0

Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy


maweric

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Łukasz cena rewelacyjna nawet z tą szybką ładowarką, może dasz namiary na sklep :) , może mają w dobrych cenach aku do silnika .

 

Dla ostudzenia zaznaczę, że akumulator do sondy i do silnika to dwa różne akumulatory.

jakie sa ograniczenia aby miec jeden duzy aku do wszystkiego? Mysle o odpalaniu silnika spalinowago, sondzie, wyciagarce i uzywaniu silnika elektrycznego.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

jakie sa ograniczenia aby miec jeden duzy aku do wszystkiego? Mysle o odpalaniu silnika spalinowago, sondzie, wyciagarce i uzywaniu silnika elektrycznego.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Pobór mocy :)

 

silnik potrzebuje rzędu 40-50A , echo zdecydowanie dużo mniej . Do akumulatora od silnika możesz podłączyć echosondę i będzie OK , odwrotnie niestety NIE. Chociaż teoretycznie możliwe ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do pływania na LiFePo - tutaj się uzewnętrzniałem http://jerkbait.pl/topic/37463-jaki-akumulator-do-silnika-elektrycznego/page-17?hl=lifepo#entry2192901

Kolega ma akumulator Winstona 4 cele po 3,2V (100Ah 12V) już 4 sezony i zazdroszczę mu, gdy na pełnym bucie (silnik 45lbs) płynie na łowisko 4-5km a następnie wraca tym samym tempem a akumulator nie dostaje żadnej zadyszki. Po całym dniu pływania akumulator rzadko jest wyładowany do 70%. Nie ma z nim absolutnie żadnych problemów no i waga (niecałe 12kg).

 

Mam propozycję - wrzucajcie na forum Wasze oferty od - chyba mamy tutaj sobie pomagać ?

 

Ja mam namiary na firmę z Wawy z taką propozycją: "Pakiet 24V160Ah 8s, ogniwa WINSTON WB-LYP160Ah LiFePo4 (3.2V160Ah WIDE 278/209/65 5,8kg, optymalny prąd rozładowania do 80A, max 1600A, miedziane terminale połączeniowe, Cena bez BMS : 6 999 zł netto (8 609 zł brutto).

Dodatkowo, cena BMS 8s60A 161 zł netto (199 zł brutto). Gwarancja 24 miesiące". 
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

BTO Sp. z o.o., Fabryczna 25 90-341 Łódź  -

 

lifepo4-12v-100ah -  ogniwa SINOPOLY , PCM-L04S60-546

cena proponowana 3130 zł brutto

 

https://www.bto.pl/produkt/42196/akumulator-lifepo4-12v-100ah-4s1p

 

Jak dla mnie za wysoko, obudowa aluminmiowa. Podzespoły z Czech ( ogniwa i BMS ), to samo co u Sonar chociaż tu nawet BMS brak

 

https://www.sonarsklep.pl/lp12v90ah-12v90ah-akumulator-litowy-lifepo4-do-silnika-elektrycznego-p-665.html

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

BTO Sp. z o.o., Fabryczna 25 90-341 Łódź -

 

lifepo4-12v-100ah - ogniwa SINOPOLY , PCM-L04S60-546

cena proponowana 3130 zł brutto

 

https://www.bto.pl/produkt/42196/akumulator-lifepo4-12v-100ah-4s1p

 

Jak dla mnie za wysoko, obudowa aluminmiowa. Podzespoły z Czech ( ogniwa i BMS ), to samo co u Sonar chociaż tu nawet BMS brak

 

https://www.sonarsklep.pl/lp12v90ah-12v90ah-akumulator-litowy-lifepo4-do-silnika-elektrycznego-p-665.html

https://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/Lithium-Battery-12V-90Ah-WB-LP12V90AH.html

 

to samo co u sonarsky 90 ah za okolo 490$ + wysylka i clo

 

W sumie wysyłka z czech wiec bez cla sie obejdzie i za to samo co w sonar sklep za 3300 mozna zamknac sie w 2k

Edytowane przez PawelMAT
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poczytaj powyższe posty, czeskie aku nie zawierają vat na stronie, dopiero w koszyku możesz zobaczyć realną cenę. Cła oczywiście w EU nie ma.

Ryszard, pewien jesteś czeskich ogniw  w BTO? Sądziłem, że składają z tych cylindrycznych......

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

jak ktoś jest odważny to może zaryzykuje i dogada się z nimi ubetter.com.cn ja troche sie balem i po wymianie kilku email nie zamowilem

 

cena za 90 ah jaką mi proponowali wraz z ładowarką była około 1000 zł

na zamówienie pisali że mogą złożyć ako o dowolnych parametrach pod nasze potrzeby z silnikami elekrycznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

1700 z szybką dobra ładowarką i mimi udziwnieniami ,typu obudowa wodoodporna, wyświetlacz % wyłącznik główny i wyjście na ładowarke usb wodoodporne. Z poleceniem sprzedawcy wstrzymam się do końca sezonu [emoji14] w tedy rzetelnie bedzie można ocenić produkt.

mozna zejść z ceną do 1300 zł jak się kupi mniej wydajną ładowarkę.

za 1700 chętnie bym bral:) bylbym wdzieczny za polecenie źródła

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciek nie myśl tylko sprawdzaj :) , wszystko to i tak China ( no i dobrze )

 

https://www.ev-power.eu/Sinopoly-40Ah-300Ah/SP-LFP100AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-100Ah.html

 

a tu nasz fabrykę Sinopoli :

 

http://www.sinopolybattery.com/en/default.aspx

 

Rozkminiam temat 2 miesiące, jedno pewne jeszcze w tym miesiącu zamówienie partii próbnej . Akumulatorek będzie z balanserami i BMS w środku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Im wiecej o tym czytam , tym  wiekszy bajzel w glowie :) zarowno o zwolennikach bms jak ich przeciwnikow . Jedni wyznaja tylko i wylacznie ogniwa cylinidrczne firm A123 , sanyo i cos tam jeszcze, twierdzac ze winston/sinoply to gniot i wogole . ble... inni sa w pelnej euforii i samozachwytu nad winston... :) Nasze testy.... testami . Ale tu trzeba hmmm... z 3 sezonow przynajmniej ,aby cokolowiek sie wyklarowalo :) Sam sie motam ,ktora droga pojsc. Winstony + BMS ? a moze cylindryczne headway 10AH + ladowarka zoptyamlizowana pod to..., a moze jak kolega @Maveric w monoblok i final ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Siarq

- u mnie to już decyzja zapadła , nie widzę się w ładowaniu samych ogniw, później składaniu itd, to samo dotyczy wybajerzonych ładowarek itd.

Idę w proste rozwiązanie , ładowarka 2 krokodylki i już.

Ma to być normalny akumulator, taki jak był do tej pory, i tak ma wyglądać jak do tej pory :). Cała elektronikę ma mieć w środku,a wszystko może padać deszcz, a ja mam mięć to w d..... .

Znajomy wędkarz ma składaka chyba z 48 ogniw ( od wkrętarek ), druty blaszki , płytki ; wszystko w pudełku plastikowym ; pudełko zawija w folie jak ma padać , co jakiś czas lutowanie puszcza. To nie dla mnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Siarq

- u mnie to już decyzja zapadła , nie widzę się w ładowaniu samych ogniw, później składaniu itd, to samo dotyczy wybajerzonych ładowarek itd.

Idę w proste rozwiązanie , ładowarka 2 krokodylki i już.

Ma to być normalny akumulator, taki jak był do tej pory, i tak ma wyglądać jak do tej pory :). Cała elektronikę ma mieć w środku,a wszystko może padać deszcz, a ja mam mięć to w d..... .

Znajomy wędkarz ma składaka chyba z 48 ogniw ( od wkrętarek ), druty blaszki , płytki ; wszystko w pudełku plastikowym ; pudełko zawija w folie jak ma padać , co jakiś czas lutowanie puszcza. To nie dla mnie.

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-100ah-720a-exide-dual-agm-ep900-mc31-marine-p-226.html

 

Mysle podobnie i ogladalem dla siebie cos takiego. Jak masz swojego faworyta to prosze podziel sie:)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-100ah-720a-exide-dual-agm-ep900-mc31-marine-p-226.html

 

Mysle podobnie i ogladalem dla siebie cos takiego. Jak masz swojego faworyta to prosze podziel sie:)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Nie wiem czego szukasz, ale ten co podałeś link to zwykły AGM głębokiego rozładowania, mało tego drogi jedyny bejer to tylko możliwość podpięcia do aku 2 odbiorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Co do pływania na LiFePo - tutaj się uzewnętrzniałem http://jerkbait.pl/topic/37463-jaki-akumulator-do-silnika-elektrycznego/page-17?hl=lifepo#entry2192901

Kolega ma akumulator Winstona 4 cele po 3,2V (100Ah 12V) już 4 sezony i zazdroszczę mu, gdy na pełnym bucie (silnik 45lbs) płynie na łowisko 4-5km a następnie wraca tym samym tempem a akumulator nie dostaje żadnej zadyszki. Po całym dniu pływania akumulator rzadko jest wyładowany do 70%. Nie ma z nim absolutnie żadnych problemów no i waga (niecałe 12kg).

 

Mam propozycję - wrzucajcie na forum Wasze oferty od - chyba mamy tutaj sobie pomagać ?

 

Ja mam namiary na firmę z Wawy z taką propozycją: "Pakiet 24V160Ah 8s, ogniwa WINSTON WB-LYP160Ah LiFePo4 (3.2V160Ah WIDE 278/209/65 5,8kg, optymalny prąd rozładowania do 80A, max 1600A, miedziane terminale połączeniowe, Cena bez BMS : 6 999 zł netto (8 609 zł brutto).

Dodatkowo, cena BMS 8s60A 161 zł netto (199 zł brutto). Gwarancja 24 miesiące".
Odkopalem korespondencje: DJOLMAR ul. Suwalska 36C/19, 03-252 Warszawa - przy czym zastrzegam - nic tam jeszcze nie kupilem a oferta byla wyslana do mnie na poczatku sierpnia 2017.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po sezonie uzytkowania Litowo jonowej 25tki  przesiadłem się na 100Ah , same plusy ten mowy ma dodatkowo wyjscie na ładowarke i zewnetrzny wyłacznik na kablu, nie wyobrażam sobie powrotu do tradycyjnych aku z moją sondą, która 25a wyładowuje w 10h hds calrbon + 3d i dwa przetworniki to strasznie żarłoczne prądowo urządzenie. 

setka wystarczy mi na 3 dni pływania, łądowania telefonu i kamery a wazy 5200g :), a akurat u mnie waga ma znaczenie bo pływam kajakiem :D

Też szukam akumulatora do echa które pobiera 2,5 A , 

 

taki akumulator jak posiadasz (100 Ah  )i waży tylko 5,2 kg ?

 

Również pływam ok 3 dni  z rzędu-potrzebny akumulator ok 100 AH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też szukam akumulatora do echa które pobiera 2,5 A , 

 

taki akumulator jak posiadasz (100 Ah  )i waży tylko 5,2 kg ?

 

Również pływam ok 3 dni  z rzędu-potrzebny akumulator ok 100 AH.

 

1kWh w litowo jonowych akumulatorach waży około 5kg, co przy założeniu napięcia aku 12V i pojemności 100Ah daje wagę około 5kg :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

1kWh w litowo jonowych akumulatorach waży około 5kg, co przy założeniu napięcia aku 12V i pojemności 100Ah daje wagę około 5kg :P

A ja liczę i liczę i wychodzi mi ,że powinien ważyć taki akumulator 12 V 100 Ah -ok 12 kg -15 kg ?

Czy gdzieś popełniam błąd ?

(akumulator do echosondy pobierającej 2,5 A )

Edytowane przez JACOB01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, jest ktoś wstanie napisać jakie założenia musi spełniać taki akumulator 100Ah by nadawał się do silnika elektrycznego 12v? Bo rozumiem, że ten ważący 5kg się nie nadaje, bo ma za mały prąd rozładowania, chyba, że połączymy dwa takie równolegle?

 

Dwa najważniejsze parametry jeżeli ma być do silnika 12V

 

Stały prąd rozładowania 40-50A

Maksymalny prąd rozładowania 80-100A

 

Reszta to tylko : balansery , BMS :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...