Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

może wrzucimy pytanie do wątku o silnikach MotorGuide?

http://jerkbait.pl/topic/44902-opinie-o-silnikach-motorguide/

 

Te modele to bardzo specyficzne konstrukcje i pewnie pytanie 'zagubi sie' w tym bardzo ogolnym watku.

Jednak Ty decydujesz :)

 

PS. Zauwazylem tendencje do grupowania tematow w bardzo ogolnych watkach. W moim przypadku powoduje to , ze przegapiam pewnie wiekszosc ciekawych (dla mnie) dyskusji. Przykladowo nie sledze 100 stronicowego watku o sondach Lowrance, a jednak sa tematy, ktorymi jestem bardzo zainteresowany i jakbym ujrzal naglowek to pewnie bym w niego kliknal.

Pewnie sa jakies przeslanki, ktorymi sie kierujecie i jestem ich ciekawy :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Przykladowo nie sledze 100 stronicowego watku o sondach Lowrance, a jednak sa tematy, ktorymi jestem bardzo zainteresowany i jakbym ujrzal naglowek to pewnie bym w niego kliknal.

Pewnie sa jakies przeslanki, ktorymi sie kierujecie i jestem ich ciekawy :)

 

Takie 'niszowe' tematy będą miały po kilka postów i szybką znikną na kolejnych stronach z nikłą szansą na ich ponowne otwarcie (albo nawet nie wyjdą z 'poczekalni').

 

 

Xi3 to model na 2018, nie ma zbyt wiele informacji.

Z tego, co znalazłem, wynika, że to modele 'ekonomiczne' - odpowiedź na serię Power Drive Minn Koty.

https://www.trollingmotors.net/blogs/product-news/introducing-the-motorguide-xi3-trolling-motor

http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=830126:

Xi3 is a lower cost electric steer bow mount trolling motor from MotorGuide. It is available in 12V and 24V up to 80 lbs thrust. If you need higher thrust you should get the Xi5. The Xi5 also has a nice feature if you fish is rough water. The transmission will lock in the vertical or horizontal orientation prior to fully stowing the trolling motor in the cradle. The Xi3 needs to be completely stowed before it is prevented from tilting back to the deployed position. Both the Xi3 and Xi5 are just as accurate when equipped with the GPS pinpoint system and both can connect to the NMEA bus and communicate with Lowrance. The Xi5 is now available in a 72 inch column. The Xi3 is available up to 60 inch column. The Xi5 transmission is slightly more durable and quieter than the Xi3 but both are significantly quieter than any other brand.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Te modele to bardzo specyficzne konstrukcje i pewnie pytanie 'zagubi sie' w tym bardzo ogolnym watku.

Jednak Ty decydujesz :)

 

PS. Zauwazylem tendencje do grupowania tematow w bardzo ogolnych watkach. W moim przypadku powoduje to , ze przegapiam pewnie wiekszosc ciekawych (dla mnie) dyskusji. Przykladowo nie sledze 100 stronicowego watku o sondach Lowrance, a jednak sa tematy, ktorymi jestem bardzo zainteresowany i jakbym ujrzal naglowek to pewnie bym w niego kliknal.

Pewnie sa jakies przeslanki, ktorymi sie kierujecie i jestem ich ciekawy :)

Cóż, jak to często bywa nie ma idealnego rozwiązania.

Rzeczywiście często scalamy tematy i wątki m.in. z powodów o jakich napisał @mario

Zawsze jest to dość trudne do oceny, czy lepiej połączyć z istniejącym tematem czy pozostawić samodzielny.

Zazwyczaj autor postu, pytania, wątku ma dość osobiste, emocjonalne podejście "skoro założyłem tzn. że jest to ważne i najlepiej nie ważcie się dotykać, tym bardziej zieloną ręką..."  :) 

Osobiście preferuję (co nie jest tajemnicą) łączenie wątków, choć w przypadku mniej oczywistych postów lub pytań pozostawiamy post na jakiś czas i przyglądamy się jak się temat rozwija, po kilku dniach podejmujemy decyzję co dalej.

W przypadku pytań lub wątpliwości zawsze warto odezwać się do modów lub tego który zajął się tematem, żeby ustalić co, jak, dlaczego, itd.

Forum jest wspólne, wszyscy tworzymy jego wartość merytoryczną, nikt się nie będzie upierał przy scalaniu, przenoszeniu, kasowaniu, jeżeli tylko są argumenty do takiego czy innego działania...

Pozdrawiam

 

PS. mam nadzieję, że dość często widać jak w sumie proste i efektywne jest wyszukiwanie informacji na forum, jeżeli tylko się do tego trochę przyłożyć

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Takie 'niszowe' tematy będą miały po kilka postów i szybką znikną na kolejnych stronach z nikłą szansą na ich ponowne otwarcie (albo nawet nie wyjdą z 'poczekalni').

 

Xi3 to model na 2018, nie ma zbyt wiele informacji.

Z tego, co znalazłem, wynika, że to modele 'ekonomiczne' - odpowiedź na serię Power Drive Minn Koty.

https://www.trollingmotors.net/blogs/product-news/introducing-the-motorguide-xi3-trolling-motor

http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=830126:

Xi3 is a lower cost electric steer bow mount trolling motor from MotorGuide. It is available in 12V and 24V up to 80 lbs thrust. If you need higher thrust you should get the Xi5. The Xi5 also has a nice feature if you fish is rough water. The transmission will lock in the vertical or horizontal orientation prior to fully stowing the trolling motor in the cradle. The Xi3 needs to be completely stowed before it is prevented from tilting back to the deployed position. Both the Xi3 and Xi5 are just as accurate when equipped with the GPS pinpoint system and both can connect to the NMEA bus and communicate with Lowrance. The Xi5 is now available in a 72 inch column. The Xi3 is available up to 60 inch column. The Xi5 transmission is slightly more durable and quieter than the Xi3 but both are significantly quieter than any other brand.

 

Też takie notki znajdywałem i wynika z nich jakby np. wersje 55 lbs Xi3 i Xi5 praktycznie się nie rózniły.

 

Co do wątków, w sumie faktycznie ciężko ocenić co w danym przypadku byłoby lepsze.

 

Jeśli jest to nowość w US

To na.polsce będzie za 2 lub 3 lata.

Ja czekałem na swój xi5 po premierze w US 2 1/2 roku.

 

W PL może i tak, ale można sobie ściągnąć z US lub dogadać się z dystrybutorem lokalnym (np. w UK) żeby nam ściągnął ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z typowymi naprawami bo pływa tam tego o wiele więcej niż u nas podobnie z elektrykami, pontonami itd. Są też testy kajaków i łodzi u nas nie ma ich prawie wcale. Polecam ten ruski internet da się coś zrozumieć i nie są tak komercyjne jak nasze czy zachodnie bez nadęcia i zachwytów świetne są też testy samochodów. Tylko niech mnie nikt nie wyzywa od ruskich troli po prostu trochę uczyłem się tego języka przeczytałem kilka książek i lubię ich technikę. Pozdrawiam

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Nadal nie kumam jakie są różnice. W zasadzie wygląda jakby Xi3 było jedną z opcji Xi5 :/

Nie kumam wprowadzenia modelu, który praktycznie niczym się nie różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zastanawia mnie, ile urządzeń typu pilot/pedał może obsłużyć Xi3. W Xi5 możesz mieć do czterech pedałów/pilotów spiętych jednocześnie, w Xi3 nie ma takiej informacji, może da się tylko jeden? W katalogu nie ma też tej informacji Wtedy nie było by możliwości używania jednocześnie pedała i pilota, podobnie jak w Powerdrive. Xi3 ma śrubę 3 łopatową, Xi5 - dwu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Model na słodką wode ma przetwornik.

 

Jaki jest sens posiadania przetwornika w silniku skoro mam echo z własnym przetwornikiem ? Nie rozumiem tego ?

A cena wersji SNR i bez różni się o ponad 300EUR ..

Edytowane przez MarMilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...