hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Mam pytanie do użytkowników , jak orientujecie (alingment calibration)silnik by utrzymywał kierunek na wprost? Nie ogarniam ciagle po zadaniu kursu łódka płynie na prawo skos. Po ustawieniu silnika na wprost wciskam M i 112...i dupa. Ktoś pomoże? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Bez uruchomienia śruby ustawiasz silnik na wprost, Trzymasz „M” i wciskasz kolejno 1,1,2 i silnik wydaje dźwięk, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Tak dokładnie, dźwięk jest po kilku sekundach. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Powinno być okej. Może rozłożenie masy na łodzi wymusza taki tor, zwróć na to uwagę, masz łódź z konsolą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 U mnie kalibracja pomogła . Bokiem idzie w momecie kiedy jest wiatr z jednej strony lub boczny prąd. Ale rozłożenie masy ma duże znaczenie . U mnie jak mam spalinę z tyłu to wszystko jest ok , ale któregoś razu zdjąlem i pływaliśmy na samej dziobówce to był dramat nie dało się prosto płynąć , pomimo wyznaczonego kursu lódź szła zygzakiem 2m w lewo 2m w prawo. Dopiero mocne obciązenie tyłu trochę pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 U mnie kalibracja pomogła . Bokiem idzie w momecie kiedy jest wiatr z jednej strony lub boczny prąd. Ale rozłożenie masy ma duże znaczenie . U mnie jak mam spalinę z tyłu to wszystko jest ok , ale któregoś razu zdjąlem i pływaliśmy na samej dziobówce to był dramat nie dało się prosto płynąć , pomimo wyznaczonego kursu lódź szła zygzakiem 2m w lewo 2m w prawo. Dopiero mocne obciązenie tyłu trochę pomogłoNa czym pływasz? Łódka czy ponton? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Łódź Rf405 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Ok, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Ok, spróbuje pokombinować z masą . Łódka to F420. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SzymusS Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 (edytowane) Mam pytanie do użytkowników , jak orientujecie (alingment calibration)silnik by utrzymywał kierunek na wprost? Nie ogarniam ciagle po zadaniu kursu łódka płynie na prawo skos. Po ustawieniu silnika na wprost wciskam M i 112...i dupa. Ktoś pomoże? Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkSkalibruj kompas w silnikuPowinno pomóc M112- to kalibracja ustawienia silnika wzgledem osi lodzi. Potrzebne glownie do: przesun w prawo/lewo itd Sent from my SM-G965F using Tapatalk Edytowane 17 Maja 2019 przez SzymusS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Ok, spróbuje pokombinować z masą . Łódka to F420. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Może tak to wygląda z perspektywy ale wydaje mi się że po opuszczeniu silnika kolumna / sztyca jest dość odjechana od osi łodzi, czy tak jest? Idealnie byłoby aby kolumna silnika była w linii prostej do dziobu łodzi, w innym wypadku zawsze będzie myszkować i zjeżdżać z kursu, fizyki Panie nie oszukasz. U mnie jest dość blisko osi łodzi ale mimo wszystko nie płynie idealnie prosto, tym samym koryguje kurs i lekko myszkuje, ZyGzakiem. To prawda, że im ciężej z tyłu tym lepiej jeśli chodzi o proste pływanie na tej funkcji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 17 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 W osi idealnie nie jest, wyglada to ~tak jak u Ciebie. Zrobię fotkę i porównasz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Orientuje się ktoś jak wygląda integracja tych silników z Humminbird Helix 12 g2n? Kabelek-adapter jest dostępny, tylko co się dzięki temu uzyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają?Mam 100 do xi5 plus ładowanie ze spaliny . Na weekend starcza dłużej nie sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Enesys Monoblok tp 140-na kotwicy+ przemieszczanie się po miejscowkach na Odrze do 200m ładuje co 10 dni ( lowie do 4h dziennie). Trolling również Odra po 4-5h ładuje co 3 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Orientuje się ktoś jak wygląda integracja tych silników z Humminbird Helix 12 g2n? Kabelek-adapter jest dostępny, tylko co się dzięki temu uzyska?Zyskujesz tylko obsługę sonaru silnika w wersji SNR. Sterowanie silnikiem MotorGuide z poziomu echa HB nie jest możliwe. Jeżeli chcesz realizować coś takiego, to potrzebne jest echo z seri hds, ti i wyżej. Oprócz tego sieć MNEA 2000 - zestaw startowy+ gateway kit i najlepiej kompas point-1.Patrząc na koszt, zastanowiłbym się nad sprzedażą dziobowca xi i kupna czegoś od Minn Koty. To oczywiście w sytuacji, gdy chciałbyś pełnej integracji sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają?Adam, jak stestuję to u siebie - napiszę. Do dyspozycji mam 40 i 90 ah w licie oraz 105 ah w AGM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Testowałem 80Ah lifepo4 z Xi5, może starczyc i na dwa dni jaki jednego dnia może nie wytrzymać. Pobor jest maksymalnie ok 50A z Xi5 (i (Xi3) więc reszta to juz matematyka i faktyczna pojemność aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Marcin ale masz na myśli zużycie prądu np. w funkcji kotwicy gps, czy np. trolling? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Kotwica głównie była używana i wtedy nawet 2 dni, ale jakoś strasznie nie wiało. Przemieszczanie na dziobowym spowodowało odcięcie na bms, pokazywał wtedy 11.3 lub 11.5v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SzymusS Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 To od siebie: ciężko porównać 1:1 bo są różne lodzie, różne obciazenie, warunki na wodzie, rozny styl plywania itd Jednak dzielac się swoim doswiadczeniem, używam skylla 370 + xi3 55lbs + lifepo4 100ah Tego zestawu nigdy nie udało mi się zajechać w jeden dzien, a nie oszczędzam go. Nawet w warunkach pływania cały dzień, samemu, non stop silnik wlaczony, kotwica gps, zmiany miejscowek na pelnej predkosci, mocny wiatr (porywy do 40-50km) - aku wstrzymuje bez zajakniecia Sent from my SM-G965F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 (edytowane) Dzięki za info panowie. Edytowane 13 Lipca 2019 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 14 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Testowałem 80Ah lifepo4 z Xi5, może starczyc i na dwa dni jaki jednego dnia może nie wytrzymać. Pobor jest maksymalnie ok 50A z Xi5 (i (Xi3) więc reszta to juz matematyka i faktyczna pojemność akuJa mam zwykły kwas od Tuborga 100ah + lądowanie z silnika 16ANa jeziorach w Szwecji wystarcza na całotygodniowy wypad. Na mniejszych rzekach w funkcji kotwicy 2-3 dni.Wczoraj po 11 godzinach na Warszawskiej Wiśle jak kotwica po raz pierwszy zobaczyłem na silniku czerwona lampkę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarMilo Opublikowano 15 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają?160A 24V LiFePo z przetwornicą napięcia na 12V 60A. Zasilam wszystkie zabawki 12V (echo, pompa wody, ładowarka telefonu, głośnika, dziobowy) - przetwornica nawet minimalnie się nie grzeje. Po dwóch dniach pływania (12km na Haswingu 5HP 24V + 6km na dziobowym - prędkość 0,9 - 1,5kmph - dryf po trasie plus kilkanaście razy kotwica przy wietrze ok 4 - biała grzywa na falach) - zjadło mi 86Ah. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.