Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam pytanie do użytkowników , jak orientujecie (alingment calibration)silnik by utrzymywał kierunek na wprost? Nie ogarniam ciagle po zadaniu kursu łódka płynie na prawo skos. Po ustawieniu silnika na wprost wciskam M i 112...i dupa. Ktoś pomoże?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie kalibracja pomogła . Bokiem idzie w momecie kiedy jest wiatr z jednej strony lub boczny prąd. Ale rozłożenie masy ma duże znaczenie . U mnie jak mam spalinę z tyłu to wszystko jest ok , ale któregoś razu zdjąlem i pływaliśmy na samej dziobówce to był dramat nie dało się prosto płynąć , pomimo wyznaczonego kursu lódź szła zygzakiem 2m w lewo 2m w prawo. Dopiero mocne obciązenie tyłu trochę pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie kalibracja pomogła . Bokiem idzie w momecie kiedy jest wiatr z jednej strony lub boczny prąd. Ale rozłożenie masy ma duże znaczenie . U mnie jak mam spalinę z tyłu to wszystko jest ok , ale któregoś razu zdjąlem i pływaliśmy na samej dziobówce to był dramat nie dało się prosto płynąć , pomimo wyznaczonego kursu lódź szła zygzakiem 2m w lewo 2m w prawo. Dopiero mocne obciązenie tyłu trochę pomogło

Na czym pływasz? Łódka czy ponton?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie do użytkowników , jak orientujecie (alingment calibration)silnik by utrzymywał kierunek na wprost? Nie ogarniam ciagle po zadaniu kursu łódka płynie na prawo skos. Po ustawieniu silnika na wprost wciskam M i 112...i dupa. Ktoś pomoże?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Skalibruj kompas w silniku

Powinno pomóc

 

M112- to kalibracja ustawienia silnika wzgledem osi lodzi. Potrzebne glownie do: przesun w prawo/lewo itd

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edytowane przez SzymusS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ok, spróbuje pokombinować z masą . Łódka to F420.

ad8dc827274b8830f20fed93a2103536.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Może tak to wygląda z perspektywy ale wydaje mi się że po opuszczeniu silnika kolumna / sztyca jest dość odjechana od osi łodzi, czy tak jest? :)

Idealnie byłoby aby kolumna silnika była w linii prostej do dziobu łodzi, w innym wypadku zawsze będzie myszkować i zjeżdżać z kursu, fizyki Panie nie oszukasz. U mnie jest dość blisko osi łodzi ale mimo wszystko nie płynie idealnie prosto, tym samym koryguje kurs i lekko myszkuje, ZyGzakiem. To prawda, że im ciężej z tyłu tym lepiej jeśli chodzi o proste pływanie na tej funkcji.

 

32923139497_30c505a45d_h.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Orientuje się ktoś jak wygląda integracja tych silników z Humminbird Helix 12 g2n? Kabelek-adapter jest dostępny, tylko co się dzięki temu uzyska?

Zyskujesz tylko obsługę sonaru silnika w wersji SNR. Sterowanie silnikiem MotorGuide z poziomu echa HB nie jest możliwe. Jeżeli chcesz realizować coś takiego, to potrzebne jest echo z seri hds, ti i wyżej. Oprócz tego sieć MNEA 2000 - zestaw startowy+ gateway kit i  najlepiej kompas point-1.

Patrząc na koszt, zastanowiłbym się nad sprzedażą dziobowca xi i kupna czegoś od Minn Koty. To oczywiście w sytuacji, gdy chciałbyś pełnej integracji sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To od siebie: ciężko porównać 1:1 bo są różne lodzie, różne obciazenie, warunki na wodzie, rozny styl plywania itd

 

Jednak dzielac się swoim doswiadczeniem, używam skylla 370 + xi3 55lbs + lifepo4 100ah

 

Tego zestawu nigdy nie udało mi się zajechać w jeden dzien, a nie oszczędzam go. Nawet w warunkach pływania cały dzień, samemu, non stop silnik wlaczony, kotwica gps, zmiany miejscowek na pelnej predkosci, mocny wiatr (porywy do 40-50km) - aku wstrzymuje bez zajakniecia :)

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Testowałem 80Ah lifepo4 z Xi5, może starczyc i na dwa dni jaki jednego dnia może nie wytrzymać. Pobor jest maksymalnie ok 50A z Xi5 (i (Xi3) więc reszta to juz matematyka i faktyczna pojemność aku

Ja mam zwykły kwas od Tuborga 100ah + lądowanie z silnika 16A

Na jeziorach w Szwecji wystarcza na całotygodniowy wypad. Na mniejszych rzekach w funkcji kotwicy 2-3 dni.

Wczoraj po 11 godzinach na Warszawskiej Wiśle jak kotwica po raz pierwszy zobaczyłem na silniku czerwona lampkę

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają?

160A 24V LiFePo z przetwornicą  napięcia na 12V 60A. Zasilam wszystkie zabawki 12V (echo, pompa wody, ładowarka telefonu, głośnika, dziobowy) - przetwornica nawet minimalnie się nie grzeje. Po dwóch dniach pływania (12km na Haswingu 5HP 24V + 6km na dziobowym - prędkość 0,9 - 1,5kmph - dryf po trasie plus kilkanaście razy kotwica przy wietrze ok 4 - biała grzywa na falach) - zjadło mi 86Ah.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...