Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Marcin, rozumiem Ciebie, Ty dajesz radę, koledzy co czytają uczą się od Ciebie i z wątku i starają się dać radę.

 

Ale pewnie mnóstwo jest użytkowników, którzy nie mają gdzie tej wiedzy zdobyć i rwą włosy, bo np. silnik wyrwał kabel.... (to tylko przykład).

 

Ja jadę na ryby, a nie walczyć ze sprzętem. Mogę czegoś nie umieć ustawić, ale sprzęt ma działać i już, ma zapewnić bezpieczne wypłynięcie i powrót (ale jak wyrwie kabel....)....

 

Nie odpowiadaj, bo nie chcę niepotrzebnej dyskusji nie na temat wątku. Ja Cię rozumiem, i mam nadzieję że Ty rozumiesz moja wypowiedź. 

 

Pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kotka ma ustawienie boat scale w pilocie które dostosowuje reakcję silnika do wielkości kadłuba. Zmiana tego parametru powoduje obniżenie/podniesienie mocy korekty algorytmu. Trzeba sobie dobrać doświadczalnie. Nie ma problemu z rzucaniem, na najmniejszym ustawieniu korekty są bardzo delikatne.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ma pewnie i inne zalety, ale wyłączając Caymana to seria Xi3 jest budżetowym rozwiązaniem, które w niektórych sytuacjach sprawia problemy w sieci, ale wszystkie funkcje z pilota działają i cieszą na wodzie.

Przypomnę, że to nie jest główny napęd i niezależnie od marki ma ściśle określone zastosowania- kotwica gps, opływanie miejscówki, ew. pływanie po trasie. Trolling z napędem na dziób jest mniej wygodny niż silnik z rumplem, szybsza jest reakcja ręki na rumplu.

 

Zawsze można kupić Ghosta,Ultrę czy Toura- tego pierwszego widziałem na jednym z portali - cena 16kpln i pewnie życie będzie jeszcze piękniejsze. Ale składa się ono z wyborów. Ja w zasadzie nie mam powodów do narzekań, do moich zastosowań wędkarskich jest w pełni wystarczający, do robienia dokładnych tras- tu muszę doposażyć ponton w leeboards/kil oraz czekać na rozwiązania softowe. 

Gdyby moje jeziora miały slipy, ew. wygodne plaże do desantowania- to nie kombinowałbym na pontonie a kupił łódkę 3,8m, jakąś lekką i pewnie okazało by się, że nautyka łodzi jest równie istotna jak precyzja silnika. Do większości zastosowań xi3 daje radę- zwłaszcza na mniejszych pływadłach. Jeżeli nie będzie padać - jadę na dalsze testy. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kotka ma ustawienie boat scale w pilocie które dostosowuje reakcję silnika do wielkości kadłuba. Zmiana tego parametru powoduje obniżenie/podniesienie mocy korekty algorytmu. Trzeba sobie dobrać doświadczalnie. Nie ma problemu z rzucaniem, na najmniejszym ustawieniu korekty są bardzo delikatne.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

I tego miedzy innymi brakuje w Xi3.

 

Dodam ze wczoraj pływałem i starałem się wytracić prędkość zanim wcisnąłem kotwice i silnik zachowywał się zdecydowanie lepiej nie szarpał tak. Co do trzymania kursu nadal nie jest to tak ze wciskam i płynę co jakiś czad musze korygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak pisałem wcześniej do utrzymania kursu potrzebna jest masa, silnik musi mieć co ciągnąć, przy lekkim zestawie zawsze będzie efekt myszkowania, to jest naturalne zjawisko i tutaj żaden soft nie pomoże. U mnie to wygląda tak; 

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdzie dzwonię to każdy mówi co innego , ze nie trzeba adapteru tylko sam kabel przedłużający a jeszcze inni kabel startowy do sieci , koledzy niech ktoś się wypowie co ma silnik XI5 i ma połączony do echa 7 ELITĘ CZIRP starszy model

 

Źle Cię zrozumieli, najwidoczniej. Jeśli nie potrzebujesz sterować silnikiem poprzez echo a potrzebujesz wyświetlić obraz z przetwornika który masz w silniku na ekranie echa, nie potrzebujesz pakietu do sieci MNEA, potrzebujesz kabla adaptacyjnego np. takiego

 

https://www.trigar.pl/pl/p/Kabel-adaptacyjny-ze-zlaczem-8-pin-do-podlaczenia-przetwornika-silnika-trollingowego-MotorGuide-010-11979-10/1836

 

Zadzwoń i dobierz długość.

 

Jesli chciałbyś sterować silnikiem z poziomu echa wtedy potrzebujesz pakiet

 

1. http://wodomania.pl/zestaw-startowy-nmea-2000-000-0124-69-p-318.html

2. http://wodomania.pl/zestaw-bramki-gps-pinpoint-8m0092085-do-sterowania-sinikiem-za-pomoca-echosondy-p-346.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy jest ktoś kto używa silnika Motorguide Xi3 jako dziobowy na pontonie?

Mam z nim problemy miało być bezobsługowe a jest tak ze musze co chwila korygować nie chodzi tu o dryft podczas płynięcia.

Tak naprawdę ja nie płynę nim prosto tylko zygzakiem i jeśli tego nie koryguje to zygzak się tak powiększa ze dochodzi o obrotu pontonem.

Inna dziwna przypadlosc to taka ze jak płynę na Kierunek z GPS to jeśli chce skorygować kierunek jednym pyknieciem przycisku w prawo np. to silnik przekręci się ciut w prawo a potem na chwile z 15stopni w lewo i nie wraca do poprzedniej pozycji.

Nie da sie tego zlikwidować kalibracja kompasu czy gps czy kalibracji osi silnika z łodzią, jedynie odłączenie silnika z prądu i ponowne włączenie i na jakiś czas to znika. Silnik zwykle musze ze 3razy wylaczyc w ciagu użytkowania na wodzie.

Zaczynam mieć trochę pretensji do producenta że sprzedaje za taka kasę niedopracowany sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy jest ktoś kto używa silnika Motorguide Xi3 jako dziobowy na pontonie?

Mam z nim problemy miało być bezobsługowe a jest tak ze musze co chwila korygować nie chodzi tu o dryft podczas płynięcia.

Tak naprawdę ja nie płynę nim prosto tylko zygzakiem i jeśli tego nie koryguje to zygzak się tak powiększa ze dochodzi o obrotu pontonem.

Inna dziwna przypadlosc to taka ze jak płynę na Kierunek z GPS to jeśli chce skorygować kierunek jednym pyknieciem przycisku w prawo np. to silnik przekręci się ciut w prawo a potem na chwile z 15stopni w lewo i nie wraca do poprzedniej pozycji.

Nie da sie tego zlikwidować kalibracja kompasu czy gps czy kalibracji osi silnika z łodzią, jedynie odłączenie silnika z prądu i ponowne włączenie i na jakiś czas to znika. Silnik zwykle musze ze 3razy wylaczyc w ciagu użytkowania na wodzie.

Zaczynam mieć trochę pretensji do producenta że sprzedaje za taka kasę niedopracowany sprzet.

 

Używa- pisałem wcześniej. 

Moje doświadczenia z eksploatacji/ przygód serwisowych opisałem.  Po kilkunastu wypadach mogę co nieco dodać:

- podczas użycia funkcji heading lock - jeżeli chcę wprowadzić korekcję, to funkcję wyłączam i blokuję ponownie

-przy mocy 50-60% odchylenia rufy są niewielkie- według mnie żaden algorytm długości tego nie uleczy, decyduje tutaj bardzo mała masa pontonu oraz niewielki w porównaniu do łodzi kil- a u mnie praktyczny jego brak.

- ponton nie jest i nie będzie środkiem pływającym nadającym się do użycia z dziobowcem tym czy innym (nie wierzę, że  będzie się zachowywał inaczej nawet z najnowszymi silnikami od Lowrance/Garmin.  po prostu niewielkie zanurzenie nie daje wystarczającego oporu dla utrzymania pontonu na miejscu

- kalibrację względem osi można ponawiać od czasu do czasu, niewiele czasu to zajmuje. 

- chcę sprawdzić jeszcze na wodzie czy czasem na te wychyły pontonu nie mają wpływu zakłócenia GPS generowane przez kable w czapce silnika, mam zrobiony statyw do modułu gps, który podnosi go o 25cm nad kable. Nie chcem, ale muszem -jak mawiał klasyk, bo trzeba na wodzie śrubki wykręcać. 

- nierozwiązany problem pływania po trasach- znaczy dopłynięcie do jednego punktu i zerwanie całości

- go to Waypoint nie daje regulacji prędkości. 

Dwie ostatnie rzeczy są już rozwiązane, ale to kosztuje,  trzeba pieniądze wysłać na wschód od nas.

Wiem, że MG wysyłało do dystrybutorów na wschód od nas flashmemory z nowym softem serwisowym, ale nic to nie dało. 

 

Co do twych spraw  w wątku o sonarze bocznym- skoro tutaj piszesz, że ponton się kiwa, to znaczy, że log jest zdeformowany. Nie ma znaczenia, czy w podglądzie widzisz go dobrze, czy nie- bo podgląd będzie zawsze pokazywał prosto- nie wyjedzie ci za ekran w czasie skrętu przecież. Także spokojnie, mi też się wydawało, że trasa jest prosta jak sik nastolatka a na mapie widać co innego. zaimportuj loga do reefmastera, zobacz go w całości na mapie, przyjrzyj się w szczególności bokom. 

 

Overall - jestem zdowolony, nie zabieram nawet ostatnio silnika rufowego, montaż kilka sekund, wpięcie przewodów też i jazda. 

Mankamenty - o ile wynikłe z wad urządzenia- powinny zostać rozwiązane przez producenta. Nie wiem jak się skontaktować z MG, bo  w opcjach regionalnych nas nie ma...…

pisałem o problemach z silnikiem w USA, tam też ludzie niektórzy z tym walczą, popsułem humor autorom filmów o xi3 z USA- usuwali komenty moje, ale jestem spokojny, prędzej czy później problem się rozwiążę.  Coraz bardziej myślę o jakiejś niewielkiej  łodzi - w typie Terhi 385, a ponton tylko do akcji desantowych na zadupiu. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...