hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Pietruk Opublikowano 9 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Marcin, rozumiem Ciebie, Ty dajesz radę, koledzy co czytają uczą się od Ciebie i z wątku i starają się dać radę. Ale pewnie mnóstwo jest użytkowników, którzy nie mają gdzie tej wiedzy zdobyć i rwą włosy, bo np. silnik wyrwał kabel.... (to tylko przykład). Ja jadę na ryby, a nie walczyć ze sprzętem. Mogę czegoś nie umieć ustawić, ale sprzęt ma działać i już, ma zapewnić bezpieczne wypłynięcie i powrót (ale jak wyrwie kabel....).... Nie odpowiadaj, bo nie chcę niepotrzebnej dyskusji nie na temat wątku. Ja Cię rozumiem, i mam nadzieję że Ty rozumiesz moja wypowiedź. Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Kotka ma ustawienie boat scale w pilocie które dostosowuje reakcję silnika do wielkości kadłuba. Zmiana tego parametru powoduje obniżenie/podniesienie mocy korekty algorytmu. Trzeba sobie dobrać doświadczalnie. Nie ma problemu z rzucaniem, na najmniejszym ustawieniu korekty są bardzo delikatne. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 9 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 (edytowane) Ma pewnie i inne zalety, ale wyłączając Caymana to seria Xi3 jest budżetowym rozwiązaniem, które w niektórych sytuacjach sprawia problemy w sieci, ale wszystkie funkcje z pilota działają i cieszą na wodzie.Przypomnę, że to nie jest główny napęd i niezależnie od marki ma ściśle określone zastosowania- kotwica gps, opływanie miejscówki, ew. pływanie po trasie. Trolling z napędem na dziób jest mniej wygodny niż silnik z rumplem, szybsza jest reakcja ręki na rumplu. Zawsze można kupić Ghosta,Ultrę czy Toura- tego pierwszego widziałem na jednym z portali - cena 16kpln i pewnie życie będzie jeszcze piękniejsze. Ale składa się ono z wyborów. Ja w zasadzie nie mam powodów do narzekań, do moich zastosowań wędkarskich jest w pełni wystarczający, do robienia dokładnych tras- tu muszę doposażyć ponton w leeboards/kil oraz czekać na rozwiązania softowe. Gdyby moje jeziora miały slipy, ew. wygodne plaże do desantowania- to nie kombinowałbym na pontonie a kupił łódkę 3,8m, jakąś lekką i pewnie okazało by się, że nautyka łodzi jest równie istotna jak precyzja silnika. Do większości zastosowań xi3 daje radę- zwłaszcza na mniejszych pływadłach. Jeżeli nie będzie padać - jadę na dalsze testy. Edytowane 9 Września 2019 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 9 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Kotka ma ustawienie boat scale w pilocie które dostosowuje reakcję silnika do wielkości kadłuba. Zmiana tego parametru powoduje obniżenie/podniesienie mocy korekty algorytmu. Trzeba sobie dobrać doświadczalnie. Nie ma problemu z rzucaniem, na najmniejszym ustawieniu korekty są bardzo delikatne. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu TapatalkaI tego miedzy innymi brakuje w Xi3. Dodam ze wczoraj pływałem i starałem się wytracić prędkość zanim wcisnąłem kotwice i silnik zachowywał się zdecydowanie lepiej nie szarpał tak. Co do trzymania kursu nadal nie jest to tak ze wciskam i płynę co jakiś czad musze korygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 9 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Jak pisałem wcześniej do utrzymania kursu potrzebna jest masa, silnik musi mieć co ciągnąć, przy lekkim zestawie zawsze będzie efekt myszkowania, to jest naturalne zjawisko i tutaj żaden soft nie pomoże. U mnie to wygląda tak; 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 goldi1231 Opublikowano 16 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 WIitam potrzebuję informacji : chcę kupić silnik MG 12v aby był kompatybilny z Lowrance HDS Live 12, co muszę zamówić aby to wszystko ze sobą połączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rgmm Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) Silnik ,echo,NMEA2000, MotorGuide Gateway Kit Edytowane 17 Września 2019 przez rgm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nodan Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Czy to Riverfox'a 420 jak długość kolumny 55 czy 48? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 goldi1231 Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Silnik ,echo,NMEA2000, MotorGuide Gateway Kit dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rgmm Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 u mnie jest 55 cali , 48 powinno też wystarczyć. riverfox 420. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 niemiec Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Właśnie nabyłem silnik XI5 i szukam kabla do przedłużenia silnika (przetwornik )z LOWRANCE, koledzy jaki to kabel i gdzie mogę kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Kupujesz adapter do twojego modelu, a później zwykły przedłużacz przetwornika od Lowrance. A jaki konkretnie, to zależy co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 niemiec Opublikowano 17 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Myślałem ,że tylko przedłużacz a jednak adapter 6pin muszę dokupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 niemiec Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 Gdzie dzwonię to każdy mówi co innego , ze nie trzeba adapteru tylko sam kabel przedłużający a jeszcze inni kabel startowy do sieci , koledzy niech ktoś się wypowie co ma silnik XI5 i ma połączony do echa 7 ELITĘ CZIRP starszy model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 Gdzie dzwonię to każdy mówi co innego , ze nie trzeba adapteru tylko sam kabel przedłużający a jeszcze inni kabel startowy do sieci , koledzy niech ktoś się wypowie co ma silnik XI5 i ma połączony do echa 7 ELITĘ CZIRP starszy model Źle Cię zrozumieli, najwidoczniej. Jeśli nie potrzebujesz sterować silnikiem poprzez echo a potrzebujesz wyświetlić obraz z przetwornika który masz w silniku na ekranie echa, nie potrzebujesz pakietu do sieci MNEA, potrzebujesz kabla adaptacyjnego np. takiego https://www.trigar.pl/pl/p/Kabel-adaptacyjny-ze-zlaczem-8-pin-do-podlaczenia-przetwornika-silnika-trollingowego-MotorGuide-010-11979-10/1836 Zadzwoń i dobierz długość. Jesli chciałbyś sterować silnikiem z poziomu echa wtedy potrzebujesz pakiet 1. http://wodomania.pl/zestaw-startowy-nmea-2000-000-0124-69-p-318.html2. http://wodomania.pl/zestaw-bramki-gps-pinpoint-8m0092085-do-sterowania-sinikiem-za-pomoca-echosondy-p-346.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 niemiec Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 I o to mi chodziło konkretnie , rzeczowo , technicznie dzięki ta pierwsza wersja mnie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 18 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 To do pierwszej rzeczy potrzebujesz adapter + przedłużkę z Lowrance. Adapter to raptem + 15 cm - chyba że ci starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 niemiec Opublikowano 19 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Kolego „psułek” znowu wraca temat adaptera , przekonaj mnie ,ze jest niezbędny do 7 Elity CZIRP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 19 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Do elitki tylko przedłużacz, nie doczytałem jakimmasz model. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 JaK666 Opublikowano 19 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Po lewej - niebieski, to wyście z silnika. Po prawej przejściówka - dwie końcówki czarne.Długość ok 50 cm, cena ok. 160 zł (w zeszłym roku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 19 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 @Czechofil ty chyba miałeś Elitkę wpięta do US2 bezpośrednio. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 19 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 @Czechofil ty chyba miałeś Elitkę wpięta do US2 bezpośrednio. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Tak Elite 5 HDI - działało bez problemu. Teraz mam Strikera 7 ale musiałem dokupić przejściówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 Czy jest ktoś kto używa silnika Motorguide Xi3 jako dziobowy na pontonie?Mam z nim problemy miało być bezobsługowe a jest tak ze musze co chwila korygować nie chodzi tu o dryft podczas płynięcia.Tak naprawdę ja nie płynę nim prosto tylko zygzakiem i jeśli tego nie koryguje to zygzak się tak powiększa ze dochodzi o obrotu pontonem.Inna dziwna przypadlosc to taka ze jak płynę na Kierunek z GPS to jeśli chce skorygować kierunek jednym pyknieciem przycisku w prawo np. to silnik przekręci się ciut w prawo a potem na chwile z 15stopni w lewo i nie wraca do poprzedniej pozycji.Nie da sie tego zlikwidować kalibracja kompasu czy gps czy kalibracji osi silnika z łodzią, jedynie odłączenie silnika z prądu i ponowne włączenie i na jakiś czas to znika. Silnik zwykle musze ze 3razy wylaczyc w ciagu użytkowania na wodzie.Zaczynam mieć trochę pretensji do producenta że sprzedaje za taka kasę niedopracowany sprzet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 Tak, ja zrobiłem tak jak na filmie tylko orientacje kila robiłem na przyczepie, jest super.https://youtu.be/crcThFObqI0Czy masz ten sam silnik Xi3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 (edytowane) Czy jest ktoś kto używa silnika Motorguide Xi3 jako dziobowy na pontonie?Mam z nim problemy miało być bezobsługowe a jest tak ze musze co chwila korygować nie chodzi tu o dryft podczas płynięcia.Tak naprawdę ja nie płynę nim prosto tylko zygzakiem i jeśli tego nie koryguje to zygzak się tak powiększa ze dochodzi o obrotu pontonem.Inna dziwna przypadlosc to taka ze jak płynę na Kierunek z GPS to jeśli chce skorygować kierunek jednym pyknieciem przycisku w prawo np. to silnik przekręci się ciut w prawo a potem na chwile z 15stopni w lewo i nie wraca do poprzedniej pozycji.Nie da sie tego zlikwidować kalibracja kompasu czy gps czy kalibracji osi silnika z łodzią, jedynie odłączenie silnika z prądu i ponowne włączenie i na jakiś czas to znika. Silnik zwykle musze ze 3razy wylaczyc w ciagu użytkowania na wodzie.Zaczynam mieć trochę pretensji do producenta że sprzedaje za taka kasę niedopracowany sprzet. Używa- pisałem wcześniej. Moje doświadczenia z eksploatacji/ przygód serwisowych opisałem. Po kilkunastu wypadach mogę co nieco dodać:- podczas użycia funkcji heading lock - jeżeli chcę wprowadzić korekcję, to funkcję wyłączam i blokuję ponownie-przy mocy 50-60% odchylenia rufy są niewielkie- według mnie żaden algorytm długości tego nie uleczy, decyduje tutaj bardzo mała masa pontonu oraz niewielki w porównaniu do łodzi kil- a u mnie praktyczny jego brak.- ponton nie jest i nie będzie środkiem pływającym nadającym się do użycia z dziobowcem tym czy innym (nie wierzę, że będzie się zachowywał inaczej nawet z najnowszymi silnikami od Lowrance/Garmin. po prostu niewielkie zanurzenie nie daje wystarczającego oporu dla utrzymania pontonu na miejscu- kalibrację względem osi można ponawiać od czasu do czasu, niewiele czasu to zajmuje. - chcę sprawdzić jeszcze na wodzie czy czasem na te wychyły pontonu nie mają wpływu zakłócenia GPS generowane przez kable w czapce silnika, mam zrobiony statyw do modułu gps, który podnosi go o 25cm nad kable. Nie chcem, ale muszem -jak mawiał klasyk, bo trzeba na wodzie śrubki wykręcać. - nierozwiązany problem pływania po trasach- znaczy dopłynięcie do jednego punktu i zerwanie całości- go to Waypoint nie daje regulacji prędkości. Dwie ostatnie rzeczy są już rozwiązane, ale to kosztuje, trzeba pieniądze wysłać na wschód od nas.Wiem, że MG wysyłało do dystrybutorów na wschód od nas flashmemory z nowym softem serwisowym, ale nic to nie dało. Co do twych spraw w wątku o sonarze bocznym- skoro tutaj piszesz, że ponton się kiwa, to znaczy, że log jest zdeformowany. Nie ma znaczenia, czy w podglądzie widzisz go dobrze, czy nie- bo podgląd będzie zawsze pokazywał prosto- nie wyjedzie ci za ekran w czasie skrętu przecież. Także spokojnie, mi też się wydawało, że trasa jest prosta jak sik nastolatka a na mapie widać co innego. zaimportuj loga do reefmastera, zobacz go w całości na mapie, przyjrzyj się w szczególności bokom. Overall - jestem zdowolony, nie zabieram nawet ostatnio silnika rufowego, montaż kilka sekund, wpięcie przewodów też i jazda. Mankamenty - o ile wynikłe z wad urządzenia- powinny zostać rozwiązane przez producenta. Nie wiem jak się skontaktować z MG, bo w opcjach regionalnych nas nie ma...…pisałem o problemach z silnikiem w USA, tam też ludzie niektórzy z tym walczą, popsułem humor autorom filmów o xi3 z USA- usuwali komenty moje, ale jestem spokojny, prędzej czy później problem się rozwiążę. Coraz bardziej myślę o jakiejś niewielkiej łodzi - w typie Terhi 385, a ponton tylko do akcji desantowych na zadupiu. Edytowane 11 Października 2019 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.