hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 Używa- pisałem wcześniej. Moje doświadczenia z eksploatacji/ przygód serwisowych opisałem. Po kilkunastu wypadach mogę co nieco dodać:........Overall - jestem zdowolony, nie zabieram nawet ostatnio silnika rufowego, montaż kilka sekund, wpięcie przewodów też i jazda. Mankamenty - o ile wynikłe z wad urządzenia- powinny zostać rozwiązane przez producenta. Nie wiem jak się skontaktować z MG, bo w opcjach regionalnych nas nie ma...…pisałem o problemach z silnikiem w USA, tam też ludzie niektórzy z tym walczą, popsułem humor autorom filmów o xi3 z USA- usuwali komenty moje, ale jestem spokojny, prędzej czy później problem się rozwiążę. Coraz bardziej myślę o jakiejś niewielkiej łodzi - w typie Terhi 385, a ponton tylko do akcji desantowych na zadupiu. Witaj, ja mam pewne problemy ktrore mi torche dokuczaja, ale od momentu gdy mam ten silnik nie zajmuje mi 98% czasu bycia sternikiem, ale mialem nadzieje ze ogranicze korekty do minimum. Na szczescie kotwica dziala prawodlowo, ale zawsze za te kase powinni lepiej to zrobic.Juz zastanawialem se na d konkurencja i wymiana , ale mam echo LOWRANCE i zamierzem kupic kabelki , ale z tego co pisza ze moge wpasc w wieksze klopoty z silnikiem wiec nie wiem czy czasem nie wymienic wszysktiego i przejsc do konkurencji. nic nie napisales czy masz ten sam problem co jak podczas korygowania kursu gdzie silnik obraca sie w druga strone ok 15 sotpni i nie wraca w zadana pozycje tylko ucieka np. w lewo najczesciej w lewo.Postariam sie nagrac to zjawisko w sobote. nie mam poskiej klawiatury, ciezko mi sie pisze z polskimi znakami, za co przepraszam bo czesto nie uzywam polskich znakow ze wzgledu na profil pracy i miejsce. PozdrawiamMichal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 nic nie napisales czy masz ten sam problem co jak podczas korygowania kursu gdzie silnik obraca sie w druga strone ok 15 sotpni i nie wraca w zadana pozycje tylko ucieka np. w lewo najczesciej w lewo.Postariam sie nagrac to zjawisko w sobote. nie mam poskiej klawiatury, ciezko mi sie pisze z polskimi znakami, za co przepraszam bo czesto nie uzywam polskich znakow ze wzgledu na profil pracy i miejsce. PozdrawiamMichal. Michał, to nie jest problem dla mnie- być może ten silnik tak ma- heading lock, zarzuca mi pontonem również jak zmieniam kurs na tej funkcji. Sposób podałem. Mnie boli bardziej, że nie ma żadnej instrukcji do tego silnika, która sensownie by to rozpisała. Simrad w release note 18.3 dał tylko skrót i to tyle, trzeba szukać w instrukcjach od Lowrance - a to słabe dla mnie. Reszta niedomagań- do rozwiązania albo wynika z nautyki pontonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 12 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Tak jak obiecałem nagrałem filmik pokazujący mój problem,Jesli ktos posiada podobny to proszę o wpis, możliwe że to mój indywidualny przypadek.Dodam że kalibracja zrobiona Gosi czy ustawienia w osi łodzi.Problem jest taki że to można tylko zlikwidować poprzez odłączenie silnika Od zasilania. Ale po jakimś czasie i myślę że po kotwiczeniu to wystąpi ponownie. Link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 12 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) Już działa. Zrób tak jak pisałem- czyli odblokuj heading i koryguj wtedy kurs. Próbowałeś?O ile kotwica gps ma tę funkcję, że zmieniasz położenie łodzi przyciskami kierunkowymi, to nie wiem, czy działa to w przypadku heading lock. Edytowane 12 Października 2019 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 12 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) Już działa. Zrób tak jak pisałem- czyli odblokuj heading i koryguj wtedy kurs. Próbowałeś?O ile kotwica gps ma tę funkcję, że zmieniasz położenie łodzi przyciskami kierunkowymi, to nie wiem, czy działa to w przypadku heading lock.[/quote Ok wyłączenie heading i korekta i ponowne włączenie to działa, ale jest jeszcze jeden problem,Tempomat - jeśli wyłączysz heading to tempomat się resetuje i znowu musisz ustawiać. Wzdaje mi się ze instrukcja mówi ze można korygować kurs podczas włączonego heading.Czy u ciebie opisany problem tez występuje? Edytowane 12 Października 2019 przez Michal Sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 12 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) Juro będę na wodzie- sprawdzę. A instrukcji nie mam zbyt szczegółowej . Obejrzałem kilka materiałów o heading lock przed chwilą- w żadnym nie widziałem zmian kursu strzałkami kierunkowymi podczas zablokowanej trasy. Choć nie - jest jeden, ale to xi5, który ma trochę inną elektronikę. Edytowane 12 Października 2019 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 (edytowane) Maciej_K - w instrukcji tej ktora dostajesz z silnikiem taka laminowana, instrukcja podreczna, jest w niej napisane ze podczas heading lock mozna strzalkami korygowac pozycje, wiec to powinno dobrze dzialac. Ostani wypad w niedziele tez potwierdza moje problemy, one sie pojawiaja po kotwieczeniu w momencie gdy dosc ciasno kotwiczenie skreci kable, gdzie potem odkreca i po tym zauwazylem problem. Chyba musze skontaktowac sie w dystrybutorem. Edytowane 14 Października 2019 przez Michal Sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Nie dostałem takowej, mam szarą książeczkę z drukarki, która traktuje bardziej o instalacji niż o obsłudze. Kontaktuj się z serwisem, niech kombinują. Może jedynie poczekaj do końca sezonu , nie wiem skąd kupowałeś silnik , ale różnie może być z czasem jego naprawy. Ja niestety nie byłem na wodzie, by poobserwować swój egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mancio Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną... Niestety, niektóre silniki tak mają. Problemem może być moduł gps, albo soft silnikowy, albo jedno i drugie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną...Witaj, krótkie pytanie -> czym pływasz na jakiej skorupce masz tego dziobowca i czy to jest xi3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 (edytowane) Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną...U mnie też można zmieniać kurs. I też nie dostałem instrukcji od silnika i pilota.A jak się upomniałem u importera o instrukcje to możecie sobie wyobrazić co powiedzieli............. Edytowane 14 Października 2019 przez nurek28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mancio Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Witaj, krótkie pytanie -> czym pływasz na jakiej skorupce masz tego dziobowca i czy to jest xi3Tak, jest to xi3, łajba to bliźniacza konstrukcja wigry 355 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 15 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Znowu pod własnym postem- ale najważniejsze, że coś się ruszyło:...........Zwróciłem im też uwagę, że użytkownicy sprzętów od Parker Poland pozbawieni są de facto wsparcia i muszą szukać informacji o produktach i ich obsłudze na własną rękę, a to jest poniżej naszych oczekiwań.Maciej_K i czy masz jakieś wieści zastanawiam się na kupnem kabelków do echa i silnika. Moze ktoś wie gdzie najtaniej tak aby doszło do listopada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Jesteś pewien, że to niezbędne? Realnie zyskujesz jedną funkcję- czyli jazdę do waypointa. U mnie np. nie działa jazda po trasie wygenerowanej na mapie w echu i bez dodatkowych wydatków raczej się nie obędzie. Ja brałem z ebay.com kabel Gateway, do tego potrzebujesz jeszcze zestaw startowy nmea2000.A na zachodzie bez zmian......to jeżeli chodzi o wieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Maciek dobrze pisze.Jak kupowałem swojego dziobowca to też byłem napalony na kupienie kabla ale zamontowałem silnik i się koncepcja zmieniła.Czasami mam pokuse kupienia kabla.Kiedyś kolega oferował mi za śmieszne pieniądze ale nie wyszło. Kup przykręć popływaj i wtedy się zastanów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Jesteś pewien, że to niezbędne? Realnie zyskujesz jedną funkcję- czyli jazdę do waypointa. U mnie np. nie działa jazda po trasie wygenerowanej na mapie w echu i bez dodatkowych wydatków raczej się nie obędzie. Ja brałem z ebay.com kabel Gateway, do tego potrzebujesz jeszcze zestaw startowy nmea2000.A na zachodzie bez zmian......to jeżeli chodzi o wieści. Kurcze zastanawiam sie dlaczego wlazlem w ten zestaw .....Lowrance/Motorgoude jak z tego nie ma zadowolenia.Co masz na mysli jesli chodzi o dodatkowe koszty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 koszt nmea2000 zestawu startowego- ok 400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 JaK666 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Jesteś pewien, że to niezbędne? Realnie zyskujesz jedną funkcję- czyli jazdę do waypointa...Ta jedna funkcja bywa bardzo pożyteczna w praktyce. Jazda na punkt, to nie tylko dopływanie do wcześniej zapisanej miejscówki, ale również napływanie na punkt zaznaczony na ekranie (jazda na kursor). Szczególnie przydatne, gdy pojawia się coś ciekawego np. na stożku bocznym (drobnica, kant, korzeń) - klikasz w ciekawe miejsce i dostajesz zapytanie, czy użyć do nawigacji silnika. Potwierdzasz i silnik naprowadza konkretnie do punktu. Można to nawet robić na obrazie przewijanym do tyłu - bardzo przydatne, gdy na "przelocie" wypatrzy się coś interesującego,Druga bardzo pożyteczna funkcja (która działa to płynięcie na zadany kierunek. Po zadaniu kierunku z pilota, na ekranie można zadać konkretną prędkość (silnik koryguje wpływ wiatru lub nurtu rzeki) lub ustawić stały procent mocy silnika. Z tego korzystam bardzo często, gdy np ustawiam wymuszony "dryf" wzdłuż trzcin.Do tego jest też na ekranie dostępne kilkanaście tras gotowych - dla trollingowców, w różnych konfiguracjach. To działa bez problemów, ale z tego akurat nie korzystam.Kable przywieziono mi ze stanów - bramka i kabel sieci NMEA2000, łącznie kosztowały ok. 200 USD.Oczywiście bardzo szkoda, że nie działa jazda po trasie z ekranu. Możliwe, że zimą zrobię aktualizację softu ..podobno ma pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Niby tak, ale......można użyc funkcji z pilota, by popłynąć we wskazanym kierunku, regulacja +/- działa. Jeżeli coś widzisz na bocznym, to masz to z reguły w zasięgu rzutu- no chyba, że SS3D i 80m na stronęTrasę można sobie nagrać z poziomu pilota i je odtworzyć.nie, nie chcę zniechęcić Michała, ale większość tych funkcji można uzyskać bez kabli dodatkowych. Oczywiście poza go to waypoint. Jeżeli jest problem z rajdem po trasie- tym bardziej warto się zastanowić. A co do ceny to bardzo dobra tyle że ciężko o taką okazję. Wygoda kosztuje- zwłaszcza w tym wypadku. Z drugiej strony można i bez kabli od MG, ale trzeba mieć Ghosta za +15kpln.Generalnie każdy z nas ma swój sposób wykorzystania silnika, kotwica gps rządzi pewnie tak czy siak, a reszta jest dodatkiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Ta jedna funkcja bywa bardzo pożyteczna w praktyce. Jazda na punkt, to nie tylko dopływanie do wcześniej zapisanej miejscówki, ale również napływanie na punkt zaznaczony na ekranie (jazda na kursor). Szczególnie przydatne, gdy pojawia się coś ciekawego np. na stożku bocznym (drobnica, kant, korzeń) - klikasz w ciekawe miejsce i dostajesz zapytanie, czy użyć do nawigacji silnika. Potwierdzasz i silnik naprowadza konkretnie do punktu. Można to nawet robić na obrazie przewijanym do tyłu - bardzo przydatne, gdy na "przelocie" wypatrzy się coś interesującego,Druga bardzo pożyteczna funkcja (która działa to płynięcie na zadany kierunek. Po zadaniu kierunku z pilota, na ekranie można zadać konkretną prędkość (silnik koryguje wpływ wiatru lub nurtu rzeki) lub ustawić stały procent mocy silnika. Z tego korzystam bardzo często, gdy np ustawiam wymuszony "dryf" wzdłuż trzcin.Do tego jest też na ekranie dostępne kilkanaście tras gotowych - dla trollingowców, w różnych konfiguracjach. To działa bez problemów, ale z tego akurat nie korzystam.Kable przywieziono mi ze stanów - bramka i kabel sieci NMEA2000, łącznie kosztowały ok. 200 USD.Oczywiście bardzo szkoda, że nie działa jazda po trasie z ekranu. Możliwe, że zimą zrobię aktualizację softu ..podobno ma pomóc. Twoje informacje umacniają mnie w przekonaniu że jednak powinienem rozważyć kupno zestawu. Jakby trafiła mi sie taka okazja za $200 to nie zstanawiał bym się długo.Następny wyjazd nad wode to w weekend po 1 litopada fajnie by było mieć zestaw w domu. Maciej_K - może chcesz sie pozbyć zbędnych kabli na pływadełku Jednak jestem zdecydowany na zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Tylko pamiętaj, żebyś nie lamentował, że coś nie działa zgodnie z oczekiwaniami. A co do NMEA to podstawowe wyposażenie dodatkowe u mnie- znaczy do point1 + jeszcze kilka innych rzeczy= nie sprzedam zatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 raven88 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Trzeba by jeszcze looknąć na niemiecki ebay, amazon i kilka sklepów, ale tutaj cena chyba w miarę, a sklep sprawdzony: https://www.mybait.de/motorguide-gateway-kit-fuer-nmea-2000?number=8M0092085 https://www.mybait.de/motorguide-nmea-2000-starter-kit-8m0107522 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Kiedyś sprawdzałem amazon uk i nie wysłali do PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Jak już- to ebay.com. Najtaniej, wysyłka jest do nas. Nie trzeba paypala nawet -prosto z karty też można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.