Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Używa- pisałem wcześniej. 

Moje doświadczenia z eksploatacji/ przygód serwisowych opisałem.  Po kilkunastu wypadach mogę co nieco dodać:

........

Overall - jestem zdowolony, nie zabieram nawet ostatnio silnika rufowego, montaż kilka sekund, wpięcie przewodów też i jazda. 

Mankamenty - o ile wynikłe z wad urządzenia- powinny zostać rozwiązane przez producenta. Nie wiem jak się skontaktować z MG, bo  w opcjach regionalnych nas nie ma...…

pisałem o problemach z silnikiem w USA, tam też ludzie niektórzy z tym walczą, popsułem humor autorom filmów o xi3 z USA- usuwali komenty moje, ale jestem spokojny, prędzej czy później problem się rozwiążę.  Coraz bardziej myślę o jakiejś niewielkiej  łodzi - w typie Terhi 385, a ponton tylko do akcji desantowych na zadupiu. 

 

Witaj, ja mam pewne problemy ktrore mi torche dokuczaja, ale od momentu gdy mam ten silnik nie zajmuje mi 98% czasu bycia sternikiem, ale mialem nadzieje ze ogranicze korekty do minimum. Na szczescie kotwica dziala prawodlowo, ale zawsze za te kase powinni lepiej to zrobic.

Juz zastanawialem se na d konkurencja i wymiana , ale mam echo LOWRANCE i zamierzem kupic kabelki , ale z tego co pisza ze moge wpasc w wieksze klopoty z silnikiem wiec nie wiem czy czasem nie wymienic wszysktiego i przejsc do konkurencji.

 

nic nie napisales czy masz ten sam problem co jak podczas korygowania kursu gdzie silnik obraca sie w druga strone ok 15 sotpni i nie wraca w zadana pozycje tylko ucieka np. w lewo najczesciej w lewo.

Postariam sie nagrac to zjawisko w sobote.

 

nie mam poskiej klawiatury, ciezko mi sie pisze z polskimi znakami, za co przepraszam bo czesto nie uzywam polskich znakow ze wzgledu na profil pracy i miejsce. 

 

Pozdrawiam

Michal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

nic nie napisales czy masz ten sam problem co jak podczas korygowania kursu gdzie silnik obraca sie w druga strone ok 15 sotpni i nie wraca w zadana pozycje tylko ucieka np. w lewo najczesciej w lewo.

Postariam sie nagrac to zjawisko w sobote.

 

nie mam poskiej klawiatury, ciezko mi sie pisze z polskimi znakami, za co przepraszam bo czesto nie uzywam polskich znakow ze wzgledu na profil pracy i miejsce. 

 

Pozdrawiam

Michal.

 

Michał, to nie jest problem dla mnie- być może ten silnik tak ma- heading lock, zarzuca mi pontonem również jak zmieniam kurs na tej funkcji. Sposób podałem. 

Mnie boli bardziej, że nie ma żadnej instrukcji do tego silnika, która sensownie by to rozpisała. Simrad w release note 18.3 dał tylko skrót i to tyle, trzeba szukać w instrukcjach od Lowrance - a to słabe dla mnie. 

 

Reszta niedomagań- do rozwiązania albo wynika z nautyki pontonów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak jak obiecałem nagrałem filmik pokazujący mój problem,

Jesli ktos posiada podobny to proszę o wpis,

możliwe że to mój indywidualny przypadek.

Dodam że kalibracja zrobiona Gosi czy ustawienia w osi łodzi.

Problem jest taki że to można tylko zlikwidować poprzez odłączenie silnika

Od zasilania. Ale po jakimś czasie i myślę że po kotwiczeniu to wystąpi ponownie.

 

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już działa. 

Zrób tak jak pisałem- czyli odblokuj heading i koryguj wtedy kurs. Próbowałeś?

O ile kotwica gps ma tę funkcję, że zmieniasz położenie łodzi przyciskami kierunkowymi, to nie wiem, czy działa to w przypadku heading lock. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Już działa.

Zrób tak jak pisałem- czyli odblokuj heading i koryguj wtedy kurs. Próbowałeś?

O ile kotwica gps ma tę funkcję, że zmieniasz położenie łodzi przyciskami kierunkowymi, to nie wiem, czy działa to w przypadku heading lock.

[/quote

 

Ok wyłączenie heading i korekta i ponowne włączenie to działa, ale jest jeszcze jeden problem,

Tempomat - jeśli wyłączysz heading to tempomat się resetuje i znowu musisz ustawiać.

 

Wzdaje mi się ze instrukcja mówi ze można korygować kurs podczas włączonego heading.

Czy u ciebie opisany problem tez występuje?

Edytowane przez Michal Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Juro będę na wodzie- sprawdzę. 

A instrukcji nie mam zbyt szczegółowej . 

Obejrzałem kilka materiałów o heading lock przed chwilą- w  żadnym nie widziałem zmian kursu strzałkami kierunkowymi podczas zablokowanej trasy. Choć nie - jest jeden, ale to xi5, który ma trochę inną elektronikę. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciej_K - w instrukcji tej ktora dostajesz z silnikiem taka laminowana, instrukcja podreczna, jest w niej napisane ze podczas heading lock mozna strzalkami korygowac pozycje, wiec to powinno dobrze dzialac.

 

Ostani wypad w niedziele tez potwierdza moje problemy, one sie pojawiaja po kotwieczeniu w momencie gdy dosc ciasno kotwiczenie skreci kable, gdzie potem odkreca i po tym zauwazylem problem.

 

Chyba musze skontaktowac sie w dystrybutorem.

Edytowane przez Michal Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie dostałem takowej, mam szarą książeczkę z drukarki, która traktuje bardziej o instalacji niż o obsłudze. 

Kontaktuj się z serwisem, niech kombinują. Może jedynie poczekaj do końca sezonu , nie wiem skąd kupowałeś silnik , ale różnie może być z czasem jego naprawy. 

Ja niestety nie byłem na wodzie, by poobserwować swój egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną...

 

Niestety, niektóre silniki tak mają. Problemem może być moduł gps,  albo soft silnikowy, albo jedno i drugie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną...

Witaj, krótkie pytanie -> czym pływasz na jakiej skorupce masz tego dziobowca i czy to jest xi3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną...

U mnie też można zmieniać kurs.

 

I też nie dostałem instrukcji od silnika i pilota.

A jak się upomniałem u importera o instrukcje to możecie sobie wyobrazić co powiedzieli.............

Edytowane przez nurek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Znowu pod własnym postem- ale najważniejsze, że coś się ruszyło:

...........

Zwróciłem im też uwagę, że użytkownicy sprzętów od Parker Poland pozbawieni są de facto wsparcia i muszą szukać informacji  o produktach i ich obsłudze na własną rękę, a to jest poniżej naszych oczekiwań.

Maciej_K i czy masz jakieś wieści zastanawiam się na kupnem kabelków do echa i silnika.

Moze ktoś wie gdzie najtaniej tak aby doszło do listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jesteś pewien, że to niezbędne? Realnie zyskujesz jedną funkcję- czyli jazdę do waypointa. U mnie np. nie działa jazda po trasie wygenerowanej na mapie w echu i bez dodatkowych wydatków raczej się nie obędzie. 

Ja brałem z ebay.com kabel Gateway, do tego potrzebujesz jeszcze zestaw startowy nmea2000.

A na zachodzie bez zmian......to jeżeli chodzi o wieści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciek dobrze pisze.

Jak kupowałem swojego dziobowca to też byłem napalony na kupienie kabla ale zamontowałem silnik i się koncepcja zmieniła.

Czasami mam pokuse kupienia kabla.

Kiedyś kolega oferował mi za śmieszne pieniądze ale nie wyszło.

Kup przykręć popływaj i wtedy się zastanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jesteś pewien, że to niezbędne? Realnie zyskujesz jedną funkcję- czyli jazdę do waypointa. U mnie np. nie działa jazda po trasie wygenerowanej na mapie w echu i bez dodatkowych wydatków raczej się nie obędzie. 

Ja brałem z ebay.com kabel Gateway, do tego potrzebujesz jeszcze zestaw startowy nmea2000.

A na zachodzie bez zmian......to jeżeli chodzi o wieści. 

 

Kurcze zastanawiam sie dlaczego wlazlem w ten zestaw .....Lowrance/Motorgoude jak z tego nie ma zadowolenia.

Co masz na mysli jesli chodzi o dodatkowe koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jesteś pewien, że to niezbędne? Realnie zyskujesz jedną funkcję- czyli jazdę do waypointa...

Ta jedna funkcja bywa bardzo pożyteczna w praktyce. Jazda na punkt, to nie tylko dopływanie do wcześniej zapisanej miejscówki, ale również napływanie na punkt zaznaczony na ekranie (jazda na kursor). Szczególnie przydatne, gdy pojawia się coś ciekawego np. na stożku bocznym (drobnica, kant, korzeń) - klikasz w ciekawe miejsce i dostajesz zapytanie, czy użyć do nawigacji silnika. Potwierdzasz i silnik naprowadza konkretnie do punktu. Można to nawet robić na obrazie przewijanym do tyłu - bardzo przydatne, gdy na "przelocie" wypatrzy się coś interesującego,

Druga bardzo pożyteczna funkcja (która działa :)  to płynięcie na zadany kierunek. Po zadaniu kierunku z pilota, na ekranie można zadać konkretną prędkość (silnik koryguje wpływ wiatru lub nurtu rzeki) lub ustawić stały procent mocy silnika. Z tego korzystam bardzo często, gdy np ustawiam wymuszony "dryf" wzdłuż trzcin.

Do tego jest też na ekranie dostępne kilkanaście tras gotowych - dla trollingowców, w różnych konfiguracjach. To działa bez problemów, ale z tego akurat nie korzystam.

Kable przywieziono mi ze stanów - bramka i kabel sieci NMEA2000, łącznie kosztowały ok. 200 USD.

Oczywiście bardzo szkoda, że nie działa jazda po trasie z ekranu. Możliwe, że zimą zrobię aktualizację softu ..podobno ma pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niby tak, ale......

można użyc funkcji z pilota, by popłynąć we wskazanym kierunku, regulacja +/- działa. 

Jeżeli coś widzisz na bocznym, to  masz to z reguły w zasięgu rzutu- no chyba, że SS3D i 80m na stronę

Trasę można sobie nagrać z poziomu pilota i je odtworzyć.

nie, nie chcę zniechęcić Michała, ale większość  tych funkcji można uzyskać bez kabli dodatkowych. Oczywiście poza go to waypoint. Jeżeli jest problem z rajdem po trasie- tym bardziej warto się zastanowić. 

A co do ceny to bardzo dobra tyle że ciężko o taką okazję. 

Wygoda kosztuje- zwłaszcza w tym wypadku. Z drugiej strony można i bez kabli od MG, ale trzeba mieć Ghosta za +15kpln.

Generalnie każdy z nas ma swój sposób wykorzystania silnika, kotwica gps rządzi pewnie tak czy siak, a reszta jest dodatkiem. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ta jedna funkcja bywa bardzo pożyteczna w praktyce. Jazda na punkt, to nie tylko dopływanie do wcześniej zapisanej miejscówki, ale również napływanie na punkt zaznaczony na ekranie (jazda na kursor). Szczególnie przydatne, gdy pojawia się coś ciekawego np. na stożku bocznym (drobnica, kant, korzeń) - klikasz w ciekawe miejsce i dostajesz zapytanie, czy użyć do nawigacji silnika. Potwierdzasz i silnik naprowadza konkretnie do punktu. Można to nawet robić na obrazie przewijanym do tyłu - bardzo przydatne, gdy na "przelocie" wypatrzy się coś interesującego,

Druga bardzo pożyteczna funkcja (która działa :)  to płynięcie na zadany kierunek. Po zadaniu kierunku z pilota, na ekranie można zadać konkretną prędkość (silnik koryguje wpływ wiatru lub nurtu rzeki) lub ustawić stały procent mocy silnika. Z tego korzystam bardzo często, gdy np ustawiam wymuszony "dryf" wzdłuż trzcin.

Do tego jest też na ekranie dostępne kilkanaście tras gotowych - dla trollingowców, w różnych konfiguracjach. To działa bez problemów, ale z tego akurat nie korzystam.

Kable przywieziono mi ze stanów - bramka i kabel sieci NMEA2000, łącznie kosztowały ok. 200 USD.

Oczywiście bardzo szkoda, że nie działa jazda po trasie z ekranu. Możliwe, że zimą zrobię aktualizację softu ..podobno ma pomóc.

 

Twoje informacje umacniają mnie w przekonaniu że jednak powinienem rozważyć kupno zestawu.

 

Jakby trafiła mi sie taka okazja za $200 to nie zstanawiał bym się długo.

Następny wyjazd nad wode to w weekend po 1 litopada

 fajnie by było mieć zestaw w domu.

 

Maciej_K -  może chcesz sie pozbyć zbędnych kabli na pływadełku :)

 

Jednak jestem zdecydowany na zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...