hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 raven88 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Nie wiem czy najtaniej, bo na niemieckim ebayu NMEA Starter Kit jest aktualnie dostępny od 60 EUR z przesyłką. Nie ma reguły, że na którymś portalu wszystko jest lub nie jest dostępne z wysyłką do PL - sprzedawcy ustalają to indywidualnie. Poza tym na niemieckim ebayu większość rzeczy jest wysyłana z UE, a to powoduje szybszą wysyłkę i brak opłat celnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Ja o Gateway, nmea to już skądkolwiek można wziąć, nie ma takiej dużej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 raven88 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 258 zł vs ponad 400 zł to zawsze coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 (edytowane) Tak, to zawsze coś. Ale w tej aukcji za 54E masz złącza chińskie M12 5pin, jeden kabel MNEA2000- a do wpięcia w silnik xi potrzebujesz dwóch sztuk. Jeden do Gatewaya, drugi do echa. Czyli zabawa robi się za 70E- większy zestaw , a u nas można to samo ale w lepszej jakości złącz dostać za ok. 350zł. Edytowane 16 Października 2019 przez Maciej_K 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 zander79 Opublikowano 28 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Czy to są silniki bezszczotkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 29 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 29 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ?Jeżeli silnik cię o to prosi- nie zgadzaj się, na wszelki wypadek. Po co masz odsyłać silnik do serwisu. Niech poprawią firmware najpierw. Oprogramowanie serwisowe to inna historia- wgrywają je z pamięci usb, przez specjalny interfejs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 29 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne. Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 29 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne. Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu TapatalkaJeżeli działa- nic nie zmieniaj. To w zasadzie reguła przy ostatnich update od Lowrance/Simrad. Więcej szkody niż pożytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 29 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Maciek nie przekonuj.Zaraz będzie zapytanie jak to odwrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 29 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Sęk w tym, że może nie być powrotu. U mnie skończyło się to długim pobytem silnika w serwisie i wymianą modułu głónego i gps. Wróble coś ćwierkają o nowym sofcie, może przy następnych wersjach firmware do echa sprawa się ustabilizuje. Żeby nie było- mój silnik też prosi o aktualizację. Zanim ją zrobię(?), to poczekam na koniec sezonu i zadzwonię do serwisu parkerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 2 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 Aby podłączyć echo Lowrance z Xi3 trzeba również użyć dodatkowego akumulatora Na szynie NMEA 2000 czy można to ominąć?Nie wiem czy łączyć wszystkie trójniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Kolego, w necie wszystko jest opisane i pokazane na schematach, filmach yt. NMEA2000 ma swoje zasilanie, może być wpięte do tego samego akumulatora co ekran- najlepiej z osobnym włącznikiem- w razie, gdyby nie wykrywało ci silnika w sieci- wylączasz ją i ponownie włączasz. To jeden z partyzanckich sposobów radzenia sobie z problemami softowymi xi3/xi5 a tutaj podłączenie Gateway kit: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Michal Sz Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 To co jest w necie to widziałem, ale z tego co widziałem również to to że po włączeniu silnika jest komunikacja.Co do accu dodatkowego to rozumiem jeśli chce podłączyć inne urządzenia, ja się zastanawiam czy komunikacja z silnikiem bez dodatkowego accu zadziała. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia dlatego się pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 (edytowane) Sieć MNEA ma zestaw zasilający. Właśnie po to ,by silnik był widoczny na liście urządzeń w echu. Jeżeli pokazują zestaw startowy MMEA i zasady podłączenia- to trzeba tak robić. Tutaj niewiele można wykombinować. Skoro masz akumulator do echosondy, wpięcie weń zasilania NMEA nie będzie żadnym problemem.Nie kombinuj, by potem nie było problemów. Edytowane 3 Listopada 2019 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sledzix Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Koledzy gdzie dostane przedłużenie kabla przetwornika w Xi5 bo za krotki żeby podpiąć pod echo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 11 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2019 Wczoraj z userem Pajczi byliśmy na wodzie z moim xi3 i jego xi5 wczesnej serii produkcyjnej. Jest dowód namacalny , że silniki zachowują się różnie w tej samej sieci nmea2000, w tym samym echu - czyli moim Evo3. Otóż xi5 od Piotra działa wyśmienicie, zanim zapodaliśmy testową trasę i waypointy- skalibrowaliśmy go zgodnie z instrukcją i osiowo i kompas. Wszystko działało bardzo spoko.Natomiast Gateway Piotra ma jakąś usterkę, bo xi5 na nim został wykryty tylko raz w moim echu, w różnych kolejnościach podlączeń itp. Po tym szczęśliwym i przypadkowym - z racji prób podłączenia,- wykryciu silnika popłynął sobie radośnie dalej ignorując zadane waypointy. Za to mój xi3 oferuje moc wrażeń dodatkowych w tych samych warunkach softowo/echowo: gubienie trasy- karuzela już na pierwszym punkcie trasy, karuzela po dotarciu na waypointa wskazanego z mapy. No i do tego od niedawna znowu zaczął się domagać aktualizacji. Może jak lód się pokaże to go zaktualizuję, pewnie czeka go podróż do Parkerów po tym. Inna historia była z hds12 gen3, którą testowaliśmy również wczoraj- nie wykrywała w ogóle silnika, czy to na moim Gateway, sieci, czy na piotrowym osprzęcie. Soft wgrany 18.2, czyli pewnie ostatni do gen3 i srogi zwód, że to nie działa jak trzeba. W obu echach silnik był widoczny w liście urządzeń wywołanej w menu systemu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cabage Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%... Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej... Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI32) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA20003) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci 4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1 6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki. 9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D. Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji. Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł . To by było na tyle Pozdrawiam@Cabage 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 (edytowane) I to właśnie mnie wstrzymuje z tematem... , bo zaraz się.okaze że chinczyk haswing bije.mg... Edytowane 12 Listopada 2019 przez siarq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%... Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej... Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia. 1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI32) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA20003) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci 4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1 6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki. 9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D. Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji. Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu. W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł . To by było na tyle Pozdrawiam@CabageChoć nie lubię sytuacji opisanej tutaj, bo z autopsji znam, to z całą pewnością post jak najbardziej. Może w końcu ktoś z prostafu Parker Poland się odezwie, nie ważne czy pod firmowym, czy prywatnym nickiem. Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cabage Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Adam wulgaryzmy cisną mi się na usta jak nie wiem, większego gówna dawno nie widziałem. Nie za te pieniądze , bez wsparcia technicznego . Żeby było ciekawie człowiek który kupił nowy silnik i odkrył problem na swój koszt musi odsyłać silnik do Dystrybutora (Parker Poland). Mało tego, po kilku tygodniach dystrybutor nie wiele zdziałał....Żal, dno i 10 metrów mułu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEAKorpo pilnują biznesu, nawet programy do mapowania są przypisane do brandu. Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 A co oni mogą? Skoro są dystrybutorem i sprzedają to co dostają? $ sie zgadza, a niedogodnosci to fanaberie użytkowników... ot sytuacja. Poza tym Nie słyną z życzliwości . Pionierstwo kosztuje , a czasem.przerasta... marketing się zgadza A klient w D. Standard pl. Dla tego też, dla.samej kotwicy jestem chyba ku temu , aby kupić chińczyka.badz.mk . Za dużo razy pionierem bylem:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 goldi1231 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 witam właśnie jestem w trakcie rozglądania się za silnikiem do Lowrance HDS Live 12 i jestem przerażony występującymi błędami itp. Kiedy zakupiłem HDS Live okazało się, że gdy robię batymetrię to urządzenie odczytuje tylko mapy z kilku wyjazdów. Napisałem do producenta bezpośrednio w Ameryce i napisali, że problem został zgłaszany przez kilku użytkowników i zostaje naprawiany.Wiecie ile czasu ten problem jest naprawiany: zgłoszony na początku września, po drodze kilka monitów, aż tydzień temu dostałem odpowiedź, że mają już nowy upgrade 19.3-63.1.128-Standard-1, ale jeszcze nie są wyeliminowane drobne błędy i jak chce to mogą mi go podesłać bym sprawdził czy rozwiązuje w/w problem.Dostałem plik , wgrałem i jest kilka nowych opcji, ale problem nie czytania wszystkich plików z batymetrii nie rozwiązany.Pewnie rozwiążą go jak sezon się skończy. Dlatego rozumiem rozgoryczenie kolegi siarq z silnikiem, będę musiał się zastanowić, aby znowu się nie wku.....rwia......ć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.