Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie wiem czy najtaniej, bo na niemieckim ebayu NMEA Starter Kit jest aktualnie dostępny od 60 EUR z przesyłką. Nie ma reguły, że na którymś portalu wszystko jest lub nie jest dostępne z wysyłką do PL - sprzedawcy ustalają to indywidualnie. Poza tym na niemieckim ebayu większość rzeczy jest wysyłana z UE, a to powoduje szybszą wysyłkę i brak opłat celnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak, to zawsze coś. Ale w tej aukcji za 54E masz złącza chińskie M12 5pin, jeden kabel MNEA2000- a do wpięcia w silnik xi potrzebujesz dwóch sztuk. Jeden do Gatewaya, drugi do echa. Czyli zabawa robi się za 70E- większy zestaw , a u nas można to samo ale w lepszej jakości złącz  dostać za ok. 350zł. 

Edytowane przez Maciej_K
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy aktualizacja firmware silnikow odbywa sie poprzez echo ?

Jeżeli silnik cię o to prosi- nie zgadzaj się, na wszelki wypadek. Po co masz odsyłać silnik do serwisu. Niech poprawią firmware najpierw. 

Oprogramowanie serwisowe to inna historia- wgrywają je z pamięci usb, przez specjalny interfejs. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne.

 

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To skąd mam wiedzieć czy ja akurat nie mam formwareu jakiegoś który wymaga aktualizacji bo inaczej echo nie będzie chciało gadac z silnikiem. Kupiłem kabelki w sobotę bedec probowal to przetestować widziałem na filmach że e-cho samo aktualizuje silnik. Są też jakieś jednorazowe urządzenia ale to tematy sprzed kilku lat wiec pewnie nieaktualne.

 

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Jeżeli działa- nic nie zmieniaj. To w zasadzie reguła przy ostatnich update od Lowrance/Simrad. Więcej szkody niż pożytków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sęk w tym, że może nie być powrotu. U mnie skończyło się to długim pobytem silnika w serwisie i wymianą modułu głónego i gps. 

Wróble coś ćwierkają o nowym sofcie, może przy następnych wersjach firmware do echa sprawa się ustabilizuje. 

Żeby nie było- mój silnik też prosi o aktualizację.  Zanim ją zrobię(?), to poczekam na koniec sezonu i zadzwonię do serwisu parkerowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolego, w necie wszystko jest opisane i pokazane na schematach, filmach yt. 

NMEA2000 ma swoje zasilanie, może być wpięte do tego samego akumulatora co ekran- najlepiej z osobnym włącznikiem- w razie, gdyby nie wykrywało ci silnika w sieci- wylączasz ją i ponownie włączasz. To jeden z partyzanckich sposobów radzenia sobie z problemami softowymi xi3/xi5

 

 

a tutaj podłączenie Gateway kit:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To co jest w necie to widziałem, ale z tego co widziałem również to to że po włączeniu silnika jest komunikacja.

Co do accu dodatkowego to rozumiem jeśli chce podłączyć inne urządzenia, ja się zastanawiam czy komunikacja z silnikiem bez dodatkowego accu zadziała. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia dlatego się pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sieć MNEA ma zestaw zasilający. Właśnie po to ,by silnik był widoczny na liście urządzeń w echu. 

Jeżeli pokazują zestaw startowy MMEA i zasady podłączenia- to trzeba tak robić. Tutaj niewiele można wykombinować.  

Skoro masz akumulator do echosondy, wpięcie weń zasilania NMEA nie będzie żadnym problemem.

Nie kombinuj, by potem nie było problemów.

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wczoraj z userem Pajczi byliśmy na wodzie z moim xi3 i jego xi5 wczesnej serii produkcyjnej. Jest dowód namacalny , że silniki zachowują się różnie w tej samej sieci nmea2000, w tym samym echu - czyli moim Evo3. 

Otóż xi5 od Piotra działa wyśmienicie, zanim zapodaliśmy testową trasę i waypointy- skalibrowaliśmy go zgodnie z instrukcją i osiowo i kompas. Wszystko działało bardzo spoko.

Natomiast Gateway Piotra ma jakąś usterkę, bo xi5 na nim został wykryty tylko raz w moim echu, w różnych kolejnościach podlączeń itp. Po tym szczęśliwym i przypadkowym - z racji prób podłączenia,-  wykryciu silnika popłynął sobie radośnie dalej ignorując zadane waypointy. 

Za to mój xi3 oferuje moc wrażeń dodatkowych w tych samych warunkach softowo/echowo: gubienie trasy- karuzela już na pierwszym punkcie trasy,  karuzela po dotarciu na waypointa wskazanego z mapy. No i do tego od niedawna znowu zaczął się domagać aktualizacji. Może jak lód się pokaże to go zaktualizuję, pewnie czeka go podróż do Parkerów po tym. 

 

Inna historia była z hds12 gen3, którą testowaliśmy również wczoraj- nie wykrywała w ogóle silnika, czy to na moim Gateway, sieci, czy na piotrowym osprzęcie. Soft wgrany 18.2, czyli pewnie ostatni do gen3 i srogi zwód, że to nie działa jak trzeba. 

W obu echach silnik był widoczny w liście urządzeń wywołanej w menu systemu. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%... 

Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej...  Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.

1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI3

2) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA2000

3) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci 

4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu

5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1

 

6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci

7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy

8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki. 

9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D.

 

Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji.

 

Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.

Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.

W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł . 

 

To by było na tyle :)

Pozdrawiam

@Cabage

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja po weekendzie spędzonym na wodzie z XI5 czy XI3 i HDS LIVE (sparowane po sieci NMEA200) mam dość MotorGuide na jakiś dłuższy czas i śmiało mogę powiedzieć że wyleczyłem się z tej firmy do uporania się z problem w 100%...

 

Płacąc za silnik od 6 tyś złotych i więcej powinno się oczekiwać czegoś więcej... Wypiszę kilka problemów z którymi miałem do czynienia.

 

1) Brak połączenia z GPS silnika XI5 i XI3

2) Nie łączenie się silnika w sieci NMEA2000

3) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi silnika w sieci

4) Echo (HDS LIVE 7" i 12") nie widzi sieci od czasu do czasu

5) Cholernie długi czas na połączenie się dziobówki z echem zarówno na oprogramowaniu 18.3 jak i 19.1

 

6) Notoryczne wołanie aktualizacji i wywalanie przez to z sieci

7) Nawet po kalibracji silnik potrafi obkręcić kabel aż trzeszczy

8) Silnik wykonuje dziwne zwroty na wodzie - można wypaść z łódki.

9) Po wpięciu silnika do jednego aku z echem wychodzą dziwne plamy na ekranie w obrazowaniu 2D.

 

Kupując nowy silnik w zestawie z echo za 20 kilka tysięcy to chciało by się wymagać czegoś więcej jak wspomnianych przeze mnie dziwnych akcji.

 

Żeby nie było tak strasznie to silnik bez wpięcia w sieć NMEA2000 działa normalnie, kotwiczy i nawet pływa.

Utrzymanie łodzi ALU 5m na 55 LBS nie sprawia żadnego problemu.

 

W moim odczuciu ktoś ewidentnie nie chce rozwiązać problemu lub ten problem go przerósł .

 

To by było na tyle :)

Pozdrawiam

@Cabage

Choć nie lubię sytuacji opisanej tutaj, bo z autopsji znam, to z całą pewnością post jak najbardziej. Może w końcu ktoś z prostafu Parker Poland się odezwie, nie ważne czy pod firmowym, czy prywatnym nickiem.

 

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Adam wulgaryzmy cisną mi się na usta jak nie wiem, większego gówna dawno nie widziałem. Nie za te pieniądze , bez wsparcia technicznego . Żeby było ciekawie człowiek który kupił nowy silnik i odkrył problem na swój koszt musi odsyłać silnik do Dystrybutora (Parker Poland). Mało tego, po kilku tygodniach dystrybutor nie wiele zdziałał....

Żal, dno i 10 metrów mułu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze chińczyk nie bije, bo działa tylko z telefonu/tabletu i nie ma pilota iNMEA. MK za to kosztuje chyba trochę więcej niz MG a do tego te podziały że MG to Lowrance, a MK to Humminbird. Nowe silniki Garmin i Lowrance to raz że cena dwa że 24V. Nie ma taniej alternatywy dla sieci NMEA

Korpo pilnują biznesu, nawet programy do mapowania są przypisane do brandu.

 

 

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A co oni mogą? Skoro są dystrybutorem i sprzedają to co dostają? $ sie zgadza, a niedogodnosci to fanaberie użytkowników... ot sytuacja. Poza tym Nie słyną z życzliwości . Pionierstwo kosztuje , a czasem.przerasta... marketing się zgadza A klient w D. Standard pl. Dla tego też, dla.samej kotwicy jestem chyba ku temu , aby kupić chińczyka.badz.mk . Za dużo razy pionierem bylem:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

witam

 

właśnie jestem w trakcie rozglądania się za silnikiem do Lowrance HDS Live 12 i jestem przerażony występującymi błędami itp.

 

Kiedy zakupiłem HDS Live okazało się, że gdy robię batymetrię to urządzenie odczytuje tylko mapy z kilku wyjazdów. Napisałem do producenta bezpośrednio w Ameryce i napisali, że problem został zgłaszany przez kilku użytkowników i zostaje naprawiany.

Wiecie ile czasu ten problem jest naprawiany:  zgłoszony na początku września,  po drodze kilka monitów, aż tydzień temu dostałem odpowiedź, że mają już nowy upgrade 19.3-63.1.128-Standard-1, ale jeszcze nie są wyeliminowane drobne błędy i jak chce to mogą mi go podesłać bym sprawdził czy rozwiązuje w/w problem.

Dostałem plik , wgrałem i  jest  kilka nowych opcji, ale problem nie czytania wszystkich plików z batymetrii nie rozwiązany.

Pewnie rozwiążą go jak sezon się skończy.

 

Dlatego rozumiem rozgoryczenie kolegi siarq z silnikiem, będę musiał się zastanowić, aby znowu się nie wku.....rwia......ć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...