Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czy moze ktos to potwierdzic , jak wykonam komende resetu GPS (M)+1,1,4  to musze silnik wylaczyc?  Bez wylaczenia nie da sie aktywowac GPS ponownie i funkcje nie dzialaja.

 

A po co chcesz resetować gps do ustawień fabrycznych?

 

Nie wystarczy M111 (czyli kalibracja kompasu, uwaga: po tym trzeba zrobić powoli kółeczko łodzią, ale na innym silniku niż mg) i M112 (kalibracja ustawień silnika względem osi łodzi) ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć.

Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .

Dziękuję.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Michal Sz

A po co chcesz resetować gps do ustawień fabrycznych?

 

Nie wystarczy M111 (czyli kalibracja kompasu, uwaga: po tym trzeba zrobić powoli kółeczko łodzią, ale na innym silniku niż mg) i M112 (kalibracja ustawień silnika względem osi łodzi) ? 

 

 

"Ale na innym silniku niz MG " - tego nie praktykowalem moze moje problemy sa z tym zwiazane ze zawsze robilem to silnikiem MG.  Robie to poniewaz mam problem przy plyniecu na kurs i podczas korekcji  nie wazne w ktora strone silnik zawsze obroci sie w lewo o ok20 stopni i wroci na kurs ( robi raki trik glowa w lewo za kazdym razem jak wcisne kierunki na pilocie )

 

Dodam ze reset GPS nie pomaga :(.

Edytowane przez Michal Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Michal Sz

Cześć.

Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .

Dziękuję.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Ten system serwisowania i proszenie o odsylanie to toche nie trafione jest, silnik ktory pracuje w jakis tam srodowisku nie konieczenie zachowa sie tak samo w PARKER.  Dziwie sie ze MG nie ma opcji wysylania logow silnika to by ograniczylo proszenie sie o wysylke calego sprzetu do dystrybutora  co czesto nie pomoze w niczym. Sprzet za taka kase powinien wspierac mozliwie wszytko aby ograniczyc pakowanie sprzetu i wysylanie bo cos nie dziala.  Maja wszelkie mozliwosci wysylania informacji i zbierania logow nie rozumiem ze o to nie zadbano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"Ale na innym silniku niz MG " - tego nie praktykowalem moze moje problemy sa z tym zwiazane ze zawsze robilem to silnikiem MG.  Robie to poniewaz mam problem przy plyniecu na kurs i podczas korekcji  nie wazne w ktora strone silnik zawsze obroci sie w lewo o ok20 stopni i wroci na kurs ( robi raki trik glowa w lewo za kazdym razem jak wcisne kierunki na pilocie )

 

Dodam ze reset GPS nie pomaga :(.

 

W manualu do silnika jest napisane, aby po M111 zrobić powolne kółko lub 2, ale na innym silniku niż mg 

Powinno się to robić, za każdym razem gdy pływasz w nowym miejscu oddalonym od poprzedniego. Świta mi w głowie odległość 300km (ale nie pamiętam gdzie tą wartość przeczytałem)

 

"COMPASS CALIBRATION IMPORTANT: This calibration is completed at the factory. It should be repeated at the time of installation, if the Pinpoint GPS system is not performing as expected, or if you have travelled a long distance from the last point of calibration. This calibration may be done with the boat in the water using the primary propulsion engine, or with the boat on the trailer. If the boat is on the trailer, tow the boat in two circles. Two beeps will occur when very close to completing the second circle. Listen for the tone to acknowledge a successful calibration. The GPS light will turn off after command M111 is accepted. The GPS light will turn on and a beep will occur, signalling a successful calibration."

Edytowane przez SzymusS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Michal Sz

W manualu do silnika jest napisane, aby po M111 zrobić powolne kółko lub 2, ale na innym silniku niż mg 

Powinno się to robić, za każdym razem gdy pływasz w nowym miejscu oddalonym od poprzedniego. Świta mi w głowie odległość 300km (ale nie pamiętam gdzie tą wartość przeczytałem)

 

"COMPASS CALIBRATION IMPORTANT: This calibration is completed at the factory. It should be repeated at the time of installation, if the Pinpoint GPS system is not performing as expected, or if you have travelled a long distance from the last point of calibration. This calibration may be done with the boat in the water using the primary propulsion engine, or with the boat on the trailer. If the boat is on the trailer, tow the boat in two circles. Two beeps will occur when very close to completing the second circle. Listen for the tone to acknowledge a successful calibration. The GPS light will turn off after command M111 is accepted. The GPS light will turn on and a beep will occur, signalling a successful calibration."

Sprawdze to w sobote,  moj roblem ze nie czytam instrukcji, tu jest wyraznie napisane ze glownym silnikiem, pewnie te "kiwanie glowa "  moze byc tym spowodowane ze robilem to silnikiem dziobowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też czasem mi się to zdarza, a silnik mam nowy od maja. Słyszałem, że coś takiego czasem się zdarza no ale bez przesady, co drugi/trzeci wyjazd gubi sygnał kilka razy albo po wciśnięciu funkcji kotwicy obkręca się o 270 stopni zamiast od kilka w lewo-prawo żeby złapać punkt ... strasznie denerwujące zamiast łowić to człowiek bawi się silnikiem aby w końcu złapał ..

Cześć.
Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .
Dziękuję.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Silnik MG zatrzymuje się w punkcie ale z poziomu kotwicy tzn wybieramy "kotwica" później   "waipont"  następnie z listy punkt kotwiczenia wtedy silnik zareaguje ,dopłynie do punktu i się zakotwiczy , przynajmniej u mnie tak jest.

Natomiast jeżeli mamy dużo waipuntów to jest uciążliwe szukanie z listy tego interesującego nas punktu kotwiczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Michal Sz

Dla informacji odnosnie moich problemow z silnikiem Xi3 z ruchem w lewa strone dowy silnia po korekcie kierunku bylo spowodowane tym ze wykonywalem zla procedure calibracji kompasu, dzieki SzymusS problem zostal rozwiazany.

 

Jednak trzeba czytac instrukcje czasami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć.

Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .

Dziękuję.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Cześć,

Niestety mam ten sam problem. Sprzęt kupiony jakiś miesiąc temu. Silnik samoczynnie wyłącza funkcję kotwicy. Nie ma regularności, raz dzieje się to co kilka minut innym razem potrafi stać nawet 30min. Wyłączenie sygnalizowane jest podwójnym sygnałem dźwiękowym. Przestaje działać śruba i dioda GPS przestaje mrugać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Widzę, że kilka osób ma też ten sam problem, jak zrobić tą kalibrację kompasu ? Proszę napisać po "chłopsku" :D

Wziąć pilot do łapy- ze świeżymi bateriami, potem trzymając wciśniętą literę M dodajesz kombinację 1,1,1, - zaćwierka i wtedy musisz wykonać półtora obrotu łodzią- promień  okręgu ok 30m wystarczy. Zaćwierka znowu- będzie ok. 

Kompasy elektroniczne  kalibruje się właśnie w taki sposób, z prędkością kątową 2-4 stopnie. 

Edytowane przez Maciej_K
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Michal Sz

Wziąć pilot do łapy- ze świeżymi bateriami, potem trzymając wciśniętą literę M dodajesz kombinację 1,1,1, - zaćwierka i wtedy musisz wykonać półtora obrotu łodzią- promień okręgu ok 30m wystarczy. Zaćwierka znowu- będzie ok.

Kompasy elektroniczne kalibruje się właśnie w taki sposób, z prędkością kątową 2-4 stopnie.

 

Zapomiales Macku dodać ze powinno się używać drugiego silnika nie silnika który kalibrujemy.

Dodam ze wiosła też mogą być.

Edytowane przez Michal Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W wodzie, wg instrukcji, nie musi być, bo może być na przyczepie, i takim zestawem z lodka na przyczepie robić kółka. Ale to dosyc karkolomne rozwiązanie, więc lepiej gdy jest w wodzie;)

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Tak możesz aligment ustawić, nie kompas w czapce silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

albo wezmę łódkę na plecy i zrobię takie kółko po działce :D na dniach jadę na łódkę, zobaczę czy dalej dzieje się to samo co na poprzednich wyjazdach, w razie co zrobię kalibrację i dam znać czy coś się zmieniło

Jeżeli obie kalibracje nie pomogły, zasilanie i silnika i pilota jest w porządku- a nie będzie poprawy- zostaje ci tylko serwis ,bo ewidentnie coś jest nie tak. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...