Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Panowie zrobiłem kalibracje kompasu 112 111. Dalej występuje problem, gdy chce włączyć kotwice silnik zamiast złapać kurs kilka stopni prawo/lewo musi obkręcić się 270-360 stopni w prawą stronę i dopiero łapie kotwice. Jest tak zawsze przy powiedzmy 5-10 pierwszych kotwicach lub przy pierwszej kotwicy wykona ten manerw, a później działa prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie zrobiłem kalibracje kompasu 112 111. Dalej występuje problem, gdy chce włączyć kotwice silnik zamiast złapać kurs kilka stopni prawo/lewo musi obkręcić się 270-360 stopni w prawą stronę i dopiero łapie kotwice. Jest tak zawsze przy powiedzmy 5-10 pierwszych kotwicach lub przy pierwszej kotwicy wykona ten manerw, a później działa prawidłowo

U mnie też tak jest, nie przejmuję się tym zanadto, jak za dużo kabla nawinięte- wyłączam anchorlocka i odwijam manualnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie zrobiłem kalibracje kompasu 112 111. Dalej występuje problem, gdy chce włączyć kotwice silnik zamiast złapać kurs kilka stopni prawo/lewo musi obkręcić się 270-360 stopni w prawą stronę i dopiero łapie kotwice. Jest tak zawsze przy powiedzmy 5-10 pierwszych kotwicach lub przy pierwszej kotwicy wykona ten manerw, a później działa prawidłowo

Spróbuj po każdym włożeniu silnika do wody skalibrować przód.

Ustaw go do przodu a potem M 112 - trwa to niecałe 3s i u mnie znacząco poprawia zachowanie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dodatkowo zauważyłem, że jeśli silnik sam się obkręci z 360 stopni i chciałbym go obkręcić trzymając cały czas przycisk lewo lub prawo po ok 270-360 stopniach silnik zatrzymuje się, nie reaguje na wciśnięty przeze mnie przycisk lewo/prawo. Nie zatrzymuję sięidealnie w lini prostej tyko powiedzmy po kątem 30-45 stopni. Ma to jakieś znaczenie ? Dodatkowo od kiedy opisywałem problem kotwicy z obkręcaniem się, silnik pierwszy raz wczoraj zamiast jak zawsze obkręcić się w prawo to obrócił się w lewo, nie wiem co tam mogło się w środku przestawić ...... gdyby tyle nie kosztował pewnie bym go ******* do wody :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dodatkowo zauważyłem, że jeśli silnik sam się obkręci z 360 stopni i chciałbym go obkręcić trzymając cały czas przycisk lewo lub prawo po ok 270-360 stopniach silnik zatrzymuje się, nie reaguje na wciśnięty przeze mnie przycisk lewo/prawo. Nie zatrzymuję sięidealnie w lini prostej tyko powiedzmy po kątem 30-45 stopni. Ma to jakieś znaczenie ? Dodatkowo od kiedy opisywałem problem kotwicy z obkręcaniem się, silnik pierwszy raz wczoraj zamiast jak zawsze obkręcić się w prawo to obrócił się w lewo, nie wiem co tam mogło się w środku przestawić ...... gdyby tyle nie kosztował pewnie bym go ******* do wody :D

Mam tak samo, da się z tym żyć, podczas odwijania trzeba drugi raz wcisnąć i zrobi co trzeba. Silnik nie ma opcji na autopowrót do pozycji 0 czyli wzdłuż kila łodzi. Przestaje się obracać ponieważ sygnał z pilota ma określony czas trwania- według mnie. 

Można się do tego przyzwyczaić, MG jest tańsze od MK , Kotwica z pilota jest zaebistym ficzerem, jeszcze lepsza z ekranu, no ale to dopiero jak się uporają z softem. Ja póki co nie odsyłam silnika, najwyżej po sezonie to zrobię-inna sprawa czy oni tam mogą coś poradzić na te efekty specjalne- do tej pory nie mogli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie nie działa kilkanie kotwicy, już probówałem kilka różnych opcji, ostatnio pomogło złożenie i rozłożenie silnika lub odłączenie od zasilania i podłączenie, da się żyć, ale denerwuje to strasznie, jak jest duża fala i trzeba szybko kotwice kliknąć nie wiadomo jak mocno obkręci się a kabel może urwać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Xi3 Czy przy pierwszym pływaniu na wodzie trzeba robić kalibracje kompasu i kalibracje osi ? W jakiej kolejności powinno się to wykonać i jak dokładnie przeprowadzić kalibracje kompasu ?

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie sieciujący nowe silniki XI- jest nadzieja. Ponoć w EU są dwie osoby testujące nowe oprogramowanie do gatewaya, jeden z nich to człek od Teamcolibri, wrzucił na fejsa film, wygląda na to, że problem braku kotwiczenia, płynięcia po zadanej trasie jest już ogarnięty. Soft w wersji beta, chyba tylko w wariancie flashpamięci z kablem serwisowym. Nie wiadomo, czy wyjdzie jako software do pobrania i upnięcia silnika, czy będzie konieczność odesłania do dystrybutora. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...