hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 12345 Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Xi3 ... potrafi się zaplatac kablem ... dotyczy silników z 2019 i 2020 ... i to nie jest mój wysmysl tylko fakt. (Nie mówię że każdy ale 3 takie silniki widzialem- a jeden tak szarpal ze można było z lodzi wypaść) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cabage Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Z MG jest trochę jak z waldiwym 2.0 TDI lub zapychającymi się DPFami w grupie VAG... Każdy coś słyszał i czytał może samemu doświadczył, ale przy setkach tysięcy lub milionach sztuk wyprodukowanych egzemplarzy ma prawo być ich dużo wadliwych bo jest x-krotnie więcej jak konkurencji. Po to jest reklamacja jak coś nie działa ( pomijam fakt że sam nie chciał bym oddawać silnik w trakcie sezonu do serwisu , ale takie rzeczy się dzieją - Życie)... Jestem prawie pewien że najwięcej silników na tym forum to właśnie produkty MG i 90 pare% to bardzo zadowolony użytkownik, niestety jak by więcej w obiegu było MK to czytali byśmy jak wadliwe są one względem MG .Fajne są tematy jak ten , ale komentarze czasami są mocno nieobiektywne bo to co mamy to wierzchołek góry lodowej... Spora większość stoczni, sklepów sprzedaje produkty MG i Navico więc normalne że będzie więcej postów o ich problemach niż z mniej popularny HB czy RM Przeciętny Kowalski przeczyta o wadliwych sztukach a hurtownik lub stocznia spojrzy na ilość sprzedanych/zamontowanych egzemplarzy. Pamiętajmy że wszystko się psuje , niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 (edytowane) Kolega miał dwie pod rząd wadliwe sztuki, to było w zeszłym rokuNa czym polegały wady? Wymieniono mu gwarancyjnie?Te silniki są na rynku od lat. Problem działania w sieci pojawił się po zmianie modułu gps w czapce. Skądinąd - jest ich najwięcej na rynku, jak sądzę więc proporcjonalnie zwiększa się ilość wadliwych egzemplarzy. Akurat to nie wina Navico w tej materii, co MG, które przez ponad dwa lata nie potrafiło ogarnąć sprawy. Wierzę, że odyseja zmierza do końca, i będę jednym z tych, który jako pierwszy napisze, że po akcji serwisowej jest ok. Edytowane 28 Marca 2021 przez Maciej_K 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Jeśli nie działał od początku to pewnie skorzystał z rękojmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Jeśli nie działał od początku to pewnie skorzystał z rękojmi.Ja też mogłem mieć wymieniony rok temu na nowy, ale nie chciałem- bo problemem była nie mechanika a oprogramowanie, na które nie było wtedy jeszcze rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Maciek wiem że mogłeś skorzystać.Mi chodziło o pierwsze uruchomienie wkładasz do wody i nie działa.Każdy sklep podczas zwrotu mówi że reklamacja bo wygodniej dla niego a człowiek mówi że się nie zespół tylko nie działa od kiedy kupił i chce skorzystać z prawa rękojmi. I wtedy zaczyna się przekonywanie że nie to tak nie działa. A ty dalej że chcesz skorzystać z rękojmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Na czym polegały wady? Wymieniono mu gwarancyjnie?Te silniki są na rynku od lat. Problem działania w sieci pojawił się po zmianie modułu gps w czapce. Skądinąd - jest ich najwięcej na rynku, jak sądzę więc proporcjonalnie zwiększa się ilość wadliwych egzemplarzy. Akurat to nie wina Navico w tej materii, co MG, które przez ponad dwa lata nie potrafiło ogarnąć sprawy. Wierzę, że odyseja zmierza do końca, i będę jednym z tych, który jako pierwszy napisze, że po akcji serwisowej jest ok. Jednak to była jedna sztuka. Najpierw padał mu GPS, po pobycie w serwisie głośno pracował. Ostatecznie dostał zwrot pieniędzy i kupił MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 To chyba koniec cyrków z dziobówkami, kwestia czasu - by serwis przemielił upgrade w tych niedziałających w sieci silnikach- pod warunkiem że ma już nośnik danych. https://www.motorguide.com/us/en/service.html?fbclid=IwAR3wQkonncVPJxOhs_mOZKUKV13Zr7-V3H1DzZN2LBg8tnTV5Jk_5ave3ZY 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 I co to będzie ładowane z poziomu echa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 I co to będzie ładowane z poziomu echa ?Nie, z poziomu serwisu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mercoss Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Jaki najmniejszy akumulator do tego silnika jest potrzebny do max 10h pływania. Wiem, że jest wiele czynników typu wiatr czy intensywność przestawiania, ale chciałbym zabierać możliwie mały. Wstępnie rozważam 45-55ah żelowy. Łódź semper 440xt. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mercoss Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Zatem poproszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Pytanie do praktyków, bo moje doświadczenia z akumulatorem to ciężki żel 100ah, silnik 55lbs i ładowanie po pływaniu . Jak bym potrafił policzyć to bym to zrobił, dlatego poprosiłem o odpowiedź praktyków. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 (edytowane) Miernik cęgowy DC załatwia sprawę , ja mam 86ah lifepo4 na oba silniki i nie jestem w stanie rozładować go na raz, wody małe, nie ścigam się na 12v Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka Edytowane 13 Kwietnia 2021 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 selk Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 na 10h ciagłego pływania bez przystawania bez sztormowego wiatru to 120AHr staarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 brig Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 (edytowane) 45 lub 55 to będzie bardzo dobry Edytowane 13 Kwietnia 2021 przez @Brig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SzymusS Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Jaki najmniejszy akumulator do tego silnika jest potrzebny do max 10h pływania. Wiem, że jest wiele czynników typu wiatr czy intensywność przestawiania, ale chciałbym zabierać możliwie mały. Wstępnie rozważam 45-55ah żelowy. Łódź semper 440xt. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Niestety zależy od wielu rzeczy U mnie, z praktycznego punktu widzenia opartego na pływaniu skyllą 370 i xi3 55lbs:- na prawie cały dzień, przy spokojnej wodzie lub wsparciu spaliną: lifepo4 100Ah wystarcza - ale przy mocnych wiatrach i pływaniu na zasadzie dopłynięcie, dryf z dryfkotwą i ponowne dopłynięcie: lifepo4 100Ah kończy się po 5h- podsumowując: jak mam płynąć tylko na elektryku i mam mieć pewność że wrócę, nie zważając zbytnio na wiatr, liczę zużycie 20A / 1h czasu na wodzie. Wtedy mam zapas i wiem że nie będzie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tapirro Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) na 10h ciagłego pływania bez przystawania bez sztormowego wiatru to 120AHr staarczyNa 1/2 gazu, bo na ful, to nie ma zmiłuj. Jesli 55lb bierze z 60a, to starczy na 2 godziny. Przy mniejszym odkręceniu gazu i maxymizerze powinien starczyć. Ale raczej nie żel. Zależy jak daleko się pływa. 110ah lifepo4, przy odplynieciu powiedzmy do 2km od startu i wędkowaniu po drodze, starcza mi na 3 dni. Kajak i silnik 40lbs. Znaczy, żeby było jasne, chcę powiedzieć, ze 50ah, to stanowczo za mało. I raczej lifepo4. Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez Tapirro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mercoss Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) Chyba na skutek przeniesienia pytania do tego wątku umknął istotny szczegół pytania zawarty w poprzednim tytule. Chodzi wyłącznie o kotwiczenie na dziobówce ix3. Nie o pokonywanie odległości. Ewentualnie ruch 50m. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez mercoss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Chyba na skutek przeniesienia pytania do tego wątku umknął istotny szczegół pytania zawarty w poprzednim tytule. Chodzi wyłącznie o kotwiczenie na dziobówce ix3. Nie o pokonywanie odległości. Ewentualnie ruch 50m. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu TapatalkaŁódź 4,6 akumulator 100ah plus ładowanie ze spaliny 2 pełne dni łowienia starcza spokojnie Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tapirro Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Chyba na skutek przeniesienia pytania do tego wątku umknął istotny szczegół pytania zawarty w poprzednim tytule. Chodzi wyłącznie o kotwiczenie na dziobówce ix3. Nie o pokonywanie odległości. Ewentualnie ruch 50m. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu TapatalkaA to nie wiem. Moje xi3 dopiero się produkuje. Ale i tak rozwaz lifepo4. Mam 80a żelu, potem kupiłem 110 lifepo4 i z perspektywy tego, szkoda mi dzisiaj pieniędzy wydanych na żel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Chyba na skutek przeniesienia pytania do tego wątku umknął istotny szczegół pytania zawarty w poprzednim tytule. Chodzi wyłącznie o kotwiczenie na dziobówce ix3. Nie o pokonywanie odległości. Ewentualnie ruch 50m. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu TapatalkaNie wiem czy warto się decydować na żel 50Ah do takiego silnika. Mimo wszystko potencjalnie prądy są duże w stosunku do pojemności i z 50Ah zrobi się "od ręki" 40 a to nie za wiele. Jeżeli już, to AGM , jest lepiej przystosowany do większych prądów i można go też szybciej ładować. Poza tym może działać ze spaliną. Poza tym pamiętaj, że na jesieni pojemność aku spadnie w związku z temperaturą.Teoretycznie producenci zalecają około 100Ah. Na twoim miejscu wybrałbym jakieś 70Ah AGM. Jeżeli zmieniasz miejscówki i masz możliwość doładowania na przelotach czy podpłynięciach (można opłynąć po łuku), to na pewno wystarczy. Jeżeli ma to być jedyny napęd, to raczej 100Ah lub więcej, bo dziobówki są mniej wydajne niż pawężowe. Musisz też pamiętać, że ilość cykli baterii mocno zależy od głębokości tych cykli. Jeżeli dojedziesz takie małe aku prawie do zera, to szybko straci swoją pojemność. Tu masz przykładowe charakterystyki dla Exide: Na podanym przykładzie - załóżmy, że będziesz pobierał 45Ah z AGM 70Ah i 45Ah żela 50Ah.Żel rozładujesz w 90% więc przeżyje on jakieś 250 takich cykli.AGM rozładujesz w 65% więc przeżyje on około 600 takich cykli. Powyższe dane są przykładowe i mają tylko zobrazować problem. Takie charakterystyki są wyznaczane w warunkach laboratoryjnych, przy stałym i umiarkowanym poborze i natychmiastowym doładowaniu.W warunkach polowych, jak będzie 1/3 tych wartości, to pewnie świat i ludzie.Zauważ, że doładowania ze spaliny znacząco wydłużają życie aku, ponieważ zmniejszają głębokość cykli rozładowania.Chciałem tylko zwrócić uwagę, dlaczego te kwestie są istotne.Jeżeli już uprzesz się na lekki aku, to idealne jest LFP, ponieważ nie odczuwa głębokich rozładowań, w każdym razie różnice nie są aż tak drastyczne. Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez psulek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Jeszcze jako wrzutkę masz tabelkę z efektywną pojemność różnych typów kwasowych w zależności od obciążenia: Oględnie mówiąc, z gela 50Ah przy poborze 8A zrobi się aku 40Ah i w 5h zjedziesz go do zera. A 8A to nie jest jakoś dużo dla elektryka. Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez psulek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mercoss Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Instrukcja od ix3 mówi że nie może być podłączony do aku rozruchowego silnika. Czytając to zamierzałem tak zrobić, stąd to pytanie. Mam na łodzi kwasowy głębokiego rozładowania, z którego jest rozruch, echo i inne. On cały sezon jest na łodzi, na wodzie, do połowy grudnia, działa wyłącznie na doładowaniu z silnika. Na dziobie mogę wrzucić kolejny akumulator i podłączyć do ładowania z silnika. Tak pierwotnie zakładałem, ale zastanowiła mnie ta informacja o konieczności oddzielnego obwodu.Stosuje się do tego zalecenia, czy to jest konieczność? Jak u Was to wygląda? Jeżeli by się okazało, że można podłączyć dwa Aku które będą służyły do wszystkich urządzeń w tym rozruchu i ładowania, to by było najprostsze. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Chodzi o to, że; 1. Nie możesz użyć aku typu rozruchowego, musi być aku do pracy cyklicznej lub zasilająco-rozruchowy.2. Jeżeli masz duży silnik, to rozsądnie jest mieć aku rozruchowe i osobne do elektryka, które są spięte separatorem Chodzi o zabezpieczenie przed całkowitym rozładowaniem akumulatora rozruchowego. W większości silników od 25hp wzwyż, rozładowanie aku startowego wiąże się z demontażem osłony i nawijaniem sznurka na koło zamachowe. Mało kusząca opcja, szczególnie ja wypadnie ci na koniec dnia, jak się robi ciemno.3. Jak masz silnik z ładowaniem i szarpanką, to nie ma problemu i możesz używać nawet jednego aku. Jak rozładujesz, to palisz z szarpanki i nara. Ale aku musi być AGM albo płynny. Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ŁukaszKowalski Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Hej. Szukam i szukam nigdzie w necie nie mogę znaleźć info... mam silnik dziobowy motorguide ix5 i do niego pilot który działa i pilot nożny który włączam naciskając na jeden z klawiszy i wyłączam, tyle tylko ze nie mogę nim sterować silnikiem, pedał jeszcze nigdy nie był uzywany. Trzeba go jakoś połączyć z silnikiem? Jak to zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.