Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Pływam z silnikiem MG  Xi 3  rok prod 2019  od początku sezonu początkowo był problem ze sparowaniem z echosondą elit Ti,należało sieć NMEA uruchomić jako ostatnią  na dzień dzisiejszy:

-silnik poprawnie współpracuje z echo po każdym uruchomieniu

-funkcja kotwicy działa prawidłowo ,nie skręca przewodu

-po dopłynięciu do waypointa stawia samoczynnie kotwice,ale  należy wskazać punkt z poziomu sterowania kotwicą lub zaznaczyć. kursorem

-jeżeli kliknę "idź do" i wskaże punkt uruchamia się blokada kierunku ,łódka przepłynie przez wskazany punkt ale się nie zatrzyma, należy samemu uruchomić kotwicę ,moim zdaniem to prawidłowa reakcja gdyż określam jedynie  kierunek płynięcia .

Podsumowując ,dla mnie rewelacja ,zwłaszcza sterowanie z poziomu echosondy,pilota praktycznie nie używam.

 

Co zrobiłeś że problem zniknął? Chodzi o o poprawną współpracę po każdym uruchomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co zrobiłeś że problem zniknął? Chodzi o o poprawną współpracę po każdym uruchomieniu.

Nie było w tym urządzeniu problemu. Znaczy moduł gps ze starego wypustu, który to płynnie współpracował z gateway kit. Oczywiście mogę się mylić, ale tak to realnie wyglądało- silniki z pierwszych lat produkcji działają jak trzeba. Po zmianie dostawcy  modułu gps przez korpo, zaczęły się problemy z działaniem sieciowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie było w tym urządzeniu problemu. Znaczy moduł gps ze starego wypustu, który to płynnie współpracował z gateway kit. Oczywiście mogę się mylić, ale tak to realnie wyglądało- silniki z pierwszych lat produkcji działają jak trzeba. Po zmianie dostawcy  modułu gps przez korpo, zaczęły się problemy z działaniem sieciowym. 

 

Wstawiłem dziś wyłącznik zasilania sieci NMEA2000. Przy uruchomianiu muszę zachować procedurę rozruchu: echo, silnik MG i po uruchomieniu i złapaniu satelity podaję zasilanie na sieć NMEA2000. Potem mogę w trakcie odłączać zasilanie silnika i ponownie załączać (mam taką możliwość i z niej korzystam). Wystarczy że po takim "rozruchu" zasilanie sieci nie zostało odłączone. Po sezonie trzeba będzie odesłać do Parkera. Resztę zobaczę na wodzie.

Edytowane przez jarbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Śledzę temat od jakiegoś czasu i ze względu na fakt, ze problem konfliktu Lowrance i MG został rozwiązany myśle o zbudowaniu sieci NMEA i wpięciu wszystkich urządzeń.

 

Nie chce wyrzucić kasy w błoto wiec dzisiaj dzwoniłem do parkera żeby dowiedzieć się czy mój silnik wymaga aktualizacji i czy sterowanie z echa ma szanse dzialac.

 

Silnik kupiony 05.2021 z serialem 349111.

 

Od serwisanta parkera otrzymałem info ze silnik nie mieści się w zakresie numerów seryjnych wymagających aktualizacji w serwisie w ramach akcji serwisowej, powiedział ze mogę spróbować sam zaktualizować silnik pobierając aktualizacje ze strony producenta za pomocą karty SD.

 

Ale uwaga dostałem info ze należy zachować kolejność uruchamiania urządzeń czyli echo, silnik dziobowy, sieć NMEA.

 

Mam wątpliwości czy tak to powinno dzialac.

Na zagranicznych forach można wyczytać ze, po akcji serwisowej powinno to działać bez znaczenia w jakiej kolejności są uruchamiane urządzenia. Jak jest u was ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najśmieszniejszy jest fakt ze w USA właściciele silników otrzymują zestaw do aktualizacji bezpośrednio pocztą do samodzielnej aktualizacji a w Polsce Parker ma zestaw tylko na własne potrzeby serwisowe.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najśmieszniejszy jest fakt ze w USA właściciele silników otrzymują zestaw do aktualizacji bezpośrednio pocztą do samodzielnej aktualizacji a w Polsce Parker ma zestaw tylko na własne potrzeby serwisowe.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Motorguide udostępniło ten soft do wgranai poprzez echo, ale nie jest to możliwe dla wszystkich silników, niektóre wymagają dodatkowo wymiany płyty głównej i w tym wypadku żaden nośnik danych choćby i z centrali Motorguide- nie pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Motorguide udostępniło ten soft do wgranai poprzez echo, ale nie jest to możliwe dla wszystkich silników, niektóre wymagają dodatkowo wymiany płyty głównej i w tym wypadku żaden nośnik danych choćby i z centrali Motorguide- nie pomoże.

Chyba nie do końca tak jest. Gdyż mi wyświetliło informację (po podaniu wszystkich danych posiadanego silnika na stronie producenta) że aktualizacja możliwa tylko poprzez dongla. A takiego w PL ma tylko Parker.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chyba nie do końca tak jest. Gdyż mi wyświetliło informację (po podaniu wszystkich danych posiadanego silnika na stronie producenta) że aktualizacja możliwa tylko poprzez dongla. A takiego w PL ma tylko Parker.

Nie wiem co zatem Motorguide upubliczniło, wydając nawet okolicznościowy filmik......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem co zatem Motorguide upubliczniło, wydając nawet okolicznościowy filmik......

 

 

W bardziej cywilizowanych krajach poprostu wysyłają Dongle bezposrednio do konsumenta, u nas Parker ma jednego na potrzeby serwisu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

W bardziej cywilizowanych krajach poprostu wysyłają Dongle bezposrednio do konsumenta, u nas Parker ma jednego na potrzeby serwisu 

Nie ma lekko z tymi donglami, jeden- góra dwa w EU na dystrybutora. Mi silnik serwis robił tak czy owak. Kolega z forum robił  poprzez plik ze strony MG - nie zadziałało. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Trzeba odpowiedzieć na 6 pytań i będzie wiadomo czy karta SD, czy poprzez dongla.

 

Items needed to complete the Questionnaire:

 

Model Number

Serial Number

Access to your NMEA Networked Lowrance/Simrad graph

Access to your Pinpoint enabled Xi Series motor

Sufficiently charged batteries

A way to take notes on which update applies to your motor

 

https://www.surveymonkey.com/r/CHJSGKF

Edytowane przez jarbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To teraz ja zdam relacje ze znanej akcji serwisowej :)

Wg Parkera w moim xi3 wymieniono soft i płytę główną. 

Zacząłem od odwrócenia czapki bo serwis zamontował odwrotnie i zamiast do przodu, płynąłem do tyłu, ale tak jak ktoś napisał tutaj - do ogarnięcia samemu.

Potem reset i kalibracje: M114, M111 (dwa razy) i M112. Noi bajeczka. Wszystko działa ładnie, trzyma punkt, nie zwija kabla, ucichło piszczenie na które narzekałem. Nawet zacząłem wierzyć że fajna ta maszynka  ;D

 

Wszystko do czasu wietrznej pogody...zerknijcie na to co się dzięje:  

https://drive.google.com/file/d/1iyBphtjawKlJeeZUUvo7H7gAhmsI3aGY/view?usp=sharing

 

Wiatr nie był aż taki żebym myślał o spłynięciu więc bylem rozczarowany bo kotwica co chwile wariowała i zepsuła mi dzień na rybach. 

Re-kalibrowałem go na wodzie ale nie pomogło. Miałem ochotę wywalić go w krzaki i oddać na niego mocz. 

 

Macie podobne doświadczenia albo jakieś rady? 

Upewnię się jeszcze - czy do kalibracji kompasu M111 kółka kręcimy spaliną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To teraz ja zdam relacje ze znanej akcji serwisowej :)

Wg Parkera w moim xi3 wymieniono soft i płytę główną.

Zacząłem od odwrócenia czapki bo serwis zamontował odwrotnie i zamiast do przodu, płynąłem do tyłu, ale tak jak ktoś napisał tutaj - do ogarnięcia samemu.

Potem reset i kalibracje: M114, M111 (dwa razy) i M112. Noi bajeczka. Wszystko działa ładnie, trzyma punkt, nie zwija kabla, ucichło piszczenie na które narzekałem. Nawet zacząłem wierzyć że fajna ta maszynka ;D

 

Wszystko do czasu wietrznej pogody...zerknijcie na to co się dzięje:

https://drive.google.com/file/d/1iyBphtjawKlJeeZUUvo7H7gAhmsI3aGY/view?usp=sharing

 

Wiatr nie był aż taki żebym myślał o spłynięciu więc bylem rozczarowany bo kotwica co chwile wariowała i zepsuła mi dzień na rybach.

Re-kalibrowałem go na wodzie ale nie pomogło. Miałem ochotę wywalić go w krzaki i oddać na niego mocz.

 

Macie podobne doświadczenia albo jakieś rady?

Upewnię się jeszcze - czy do kalibracji kompasu M111 kółka kręcimy spaliną?

Masakra, wariuje na maksa.. a jak się historia skończyła ? Wrócił do serwisu ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@rompacz - kółka kręcisz silnikiem spalinowym[emoji6].

Silnik masz zamontowany w lekkiej łódce, jeśli płyniesz wolno i wieje to zapomnij o użyciu funkcji pływania na wprost, kotwiczenie tez chwile zajmie póki nie ustawi się dziobem do wiatru. Gdy wieje to trudno utrzymać kurs na spalanie płynąc wolno.

Czy aby nie za dużo wymagasz?

Pamiętaj ze to wciąż silnik elektryczny o mocy 55lbs.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@rompacz - kółka kręcisz silnikiem spalinowym[emoji6].

Silnik masz zamontowany w lekkiej łódce, jeśli płyniesz wolno i wieje to zapomnij o użyciu funkcji pływania na wprost, kotwiczenie tez chwile zajmie póki nie ustawi się dziobem do wiatru. Gdy wieje to trudno utrzymać kurs na spalanie płynąc wolno.

Czy aby nie za dużo wymagasz?

Pamiętaj ze to wciąż silnik elektryczny o mocy 55lbs.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dziękuje za potwierdzenie że kółka kręci się spaliną. Tak robiłem. 

W opisywanej sytuacji nie mówię o funkcji pływania na wprost. Mówię tylko o staniu na kotwicy. 

Na załączonym filmie jest sytuacja kiedy łódka ustawia się pod wiatr i przez chwile punkt jest trzymany poprawnie ale szybko go traci i zaczyna kręcić się w kółko zwijając kabel. Gwałtowne zwroty wiesz jak mogą się skończyć dla załogi. 

Filmik wrzuciłem jeszcze na yt: 

 

Co do mocy to byłem w stanie płynąć na dziobówce tego dnia pod wiatr bez kłopotów 4km/h. Uważam że moc jest wystarczająca. Dziobówki 55lbs dają radę na większych łodziach aluminiowych. 

Co do wymagań - bez przesady, wymagam absolutnego minium funkcjonalności, w końcu to tylko 6k złotych.

Kilka łódek stoi obok siebie na różnych dziobówkach i tylko jedna łódka kręci bączki to chyba coś jest nie tak?  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@rompacz - kółka kręcisz silnikiem spalinowym[emoji6].

Silnik masz zamontowany w lekkiej łódce, jeśli płyniesz wolno i wieje to zapomnij o użyciu funkcji pływania na wprost, kotwiczenie tez chwile zajmie póki nie ustawi się dziobem do wiatru. Gdy wieje to trudno utrzymać kurs na spalanie płynąc wolno.

Czy aby nie za dużo wymagasz?

Pamiętaj ze to wciąż silnik elektryczny o mocy 55lbs.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Nie przesadzaj silniki 55 lbs spokojnie radzą sobie z łodziami do 5m. U mnie na Riverfox 470 bass jest Xi5 55 lbs i trzyma kotwice bez problemu nawet przy dużej fali.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziękuje za potwierdzenie że kółka kręci się spaliną. Tak robiłem. 

W opisywanej sytuacji nie mówię o funkcji pływania na wprost. Mówię tylko o staniu na kotwicy. 

Na załączonym filmie jest sytuacja kiedy łódka ustawia się pod wiatr i przez chwile punkt jest trzymany poprawnie ale szybko go traci i zaczyna kręcić się w kółko zwijając kabel. Gwałtowne zwroty wiesz jak mogą się skończyć dla załogi. 

Filmik wrzuciłem jeszcze na yt: 

 

Co do mocy to byłem w stanie płynąć na dziobówce tego dnia pod wiatr bez kłopotów 4km/h. Uważam że moc jest wystarczająca. Dziobówki 55lbs dają radę na większych łodziach aluminiowych. 

Co do wymagań - bez przesady, wymagam absolutnego minium funkcjonalności, w końcu to tylko 6k złotych.

Kilka łódek stoi obok siebie na różnych dziobówkach i tylko jedna łódka kręci bączki to chyba coś jest nie tak?  

 

To jest dramat :o i bardzo nieśmieszne żarty ze strony producenta, chyba utopiłbym ten silnik pierwszego dnia. U mnie akurat problemu nie ma, mam w sieci NMEA spięty z echo Xi5 biały (morski) kupiony kilka lat temu. Aż strach pomyśleć co będzie jak przyjdzie wymienić na nowy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie przesadzaj silniki 55 lbs spokojnie radzą sobie z łodziami do 5m. U mnie na Riverfox 470 bass jest Xi5 55 lbs i trzyma kotwice bez problemu nawet przy dużej fali.

Mi chodzi o to ze łódka jest lekka i wiatr miota nią jak dmuchanym materacem. Silnik stara się ustawić w punkt i dlatego szarpie i gwałtownie zmienia kierunek. Mam MGxi3 i F420, czasem jest podobnie ( gdy podmuch dochodzą do 30-40 km/h) ale nie dramatyzowałbym. Nie wyobrażam sobie łowienia bez tego urządzenia nawet z jego wadami.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi chodzi o to ze łódka jest lekka i wiatr miota nią jak dmuchanym materacem. Silnik stara się ustawić w punkt i dlatego szarpie i gwałtownie zmienia kierunek. Mam MGxi3 i F420, czasem jest podobnie ( gdy podmuch dochodzą do 30-40 km/h) ale nie dramatyzowałbym. Nie wyobrażam sobie łowienia bez tego urządzenia nawet z jego wadami.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

F420 to nie jest jaka super lekka łódka, silnik nie powinien się tak zachowywać. Miałem Xi3 na łódce ważącej może 150 kg z całym majdanem i dział bez zarzutu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi chodzi o to ze łódka jest lekka i wiatr miota nią jak dmuchanym materacem. Silnik stara się ustawić w punkt i dlatego szarpie i gwałtownie zmienia kierunek. Mam MGxi3 i F420, czasem jest podobnie ( gdy podmuch dochodzą do 30-40 km/h) ale nie dramatyzowałbym. Nie wyobrażam sobie łowienia bez tego urządzenia nawet z jego wadami.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Niewielka masa zestawu nie jest krytycznym problemem- używam xi na kmpp330, z pilota działało zawsze bardzo dobrze, także przy wietrze 8m/s. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

F420 to nie jest jaka super lekka łódka, silnik nie powinien się tak zachowywać. Miałem Xi3 na łódce ważącej może 150 kg z całym majdanem i dział bez zarzutu.

 

Nie twierdze że źle działa, raczej specyficznie i ja się przyzwyczaiłem[emoji12]. Moja F420 wazy 300kg???? ale pływałem na cięższych łódkach i tam tak nie szarpie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niewielka masa zestawu nie jest krytycznym problemem- używam xi na kmpp330, z pilota działało zawsze bardzo dobrze, także przy wietrze 8m/s.

Wiatr szybciej przestawi lżejsza łódkę od cięższej bardziej zanurzonej. 8m/s to 28 km/h a nie 30-40km/h.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...