hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jarbol Opublikowano 13 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2021 Pływam z silnikiem MG Xi 3 rok prod 2019 od początku sezonu początkowo był problem ze sparowaniem z echosondą elit Ti,należało sieć NMEA uruchomić jako ostatnią na dzień dzisiejszy:-silnik poprawnie współpracuje z echo po każdym uruchomieniu-funkcja kotwicy działa prawidłowo ,nie skręca przewodu-po dopłynięciu do waypointa stawia samoczynnie kotwice,ale należy wskazać punkt z poziomu sterowania kotwicą lub zaznaczyć. kursorem-jeżeli kliknę "idź do" i wskaże punkt uruchamia się blokada kierunku ,łódka przepłynie przez wskazany punkt ale się nie zatrzyma, należy samemu uruchomić kotwicę ,moim zdaniem to prawidłowa reakcja gdyż określam jedynie kierunek płynięcia .Podsumowując ,dla mnie rewelacja ,zwłaszcza sterowanie z poziomu echosondy,pilota praktycznie nie używam. Co zrobiłeś że problem zniknął? Chodzi o o poprawną współpracę po każdym uruchomieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 13 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2021 Co zrobiłeś że problem zniknął? Chodzi o o poprawną współpracę po każdym uruchomieniu.Nie było w tym urządzeniu problemu. Znaczy moduł gps ze starego wypustu, który to płynnie współpracował z gateway kit. Oczywiście mogę się mylić, ale tak to realnie wyglądało- silniki z pierwszych lat produkcji działają jak trzeba. Po zmianie dostawcy modułu gps przez korpo, zaczęły się problemy z działaniem sieciowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jarbol Opublikowano 13 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2021 (edytowane) Nie było w tym urządzeniu problemu. Znaczy moduł gps ze starego wypustu, który to płynnie współpracował z gateway kit. Oczywiście mogę się mylić, ale tak to realnie wyglądało- silniki z pierwszych lat produkcji działają jak trzeba. Po zmianie dostawcy modułu gps przez korpo, zaczęły się problemy z działaniem sieciowym. Wstawiłem dziś wyłącznik zasilania sieci NMEA2000. Przy uruchomianiu muszę zachować procedurę rozruchu: echo, silnik MG i po uruchomieniu i złapaniu satelity podaję zasilanie na sieć NMEA2000. Potem mogę w trakcie odłączać zasilanie silnika i ponownie załączać (mam taką możliwość i z niej korzystam). Wystarczy że po takim "rozruchu" zasilanie sieci nie zostało odłączone. Po sezonie trzeba będzie odesłać do Parkera. Resztę zobaczę na wodzie. Edytowane 13 Lipca 2021 przez jarbol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Śledzę temat od jakiegoś czasu i ze względu na fakt, ze problem konfliktu Lowrance i MG został rozwiązany myśle o zbudowaniu sieci NMEA i wpięciu wszystkich urządzeń. Nie chce wyrzucić kasy w błoto wiec dzisiaj dzwoniłem do parkera żeby dowiedzieć się czy mój silnik wymaga aktualizacji i czy sterowanie z echa ma szanse dzialac. Silnik kupiony 05.2021 z serialem 349111. Od serwisanta parkera otrzymałem info ze silnik nie mieści się w zakresie numerów seryjnych wymagających aktualizacji w serwisie w ramach akcji serwisowej, powiedział ze mogę spróbować sam zaktualizować silnik pobierając aktualizacje ze strony producenta za pomocą karty SD. Ale uwaga dostałem info ze należy zachować kolejność uruchamiania urządzeń czyli echo, silnik dziobowy, sieć NMEA. Mam wątpliwości czy tak to powinno dzialac.Na zagranicznych forach można wyczytać ze, po akcji serwisowej powinno to działać bez znaczenia w jakiej kolejności są uruchamiane urządzenia. Jak jest u was ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Najśmieszniejszy jest fakt ze w USA właściciele silników otrzymują zestaw do aktualizacji bezpośrednio pocztą do samodzielnej aktualizacji a w Polsce Parker ma zestaw tylko na własne potrzeby serwisowe. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Najśmieszniejszy jest fakt ze w USA właściciele silników otrzymują zestaw do aktualizacji bezpośrednio pocztą do samodzielnej aktualizacji a w Polsce Parker ma zestaw tylko na własne potrzeby serwisowe. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkMotorguide udostępniło ten soft do wgranai poprzez echo, ale nie jest to możliwe dla wszystkich silników, niektóre wymagają dodatkowo wymiany płyty głównej i w tym wypadku żaden nośnik danych choćby i z centrali Motorguide- nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jarbol Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Motorguide udostępniło ten soft do wgranai poprzez echo, ale nie jest to możliwe dla wszystkich silników, niektóre wymagają dodatkowo wymiany płyty głównej i w tym wypadku żaden nośnik danych choćby i z centrali Motorguide- nie pomoże.Chyba nie do końca tak jest. Gdyż mi wyświetliło informację (po podaniu wszystkich danych posiadanego silnika na stronie producenta) że aktualizacja możliwa tylko poprzez dongla. A takiego w PL ma tylko Parker. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Chyba nie do końca tak jest. Gdyż mi wyświetliło informację (po podaniu wszystkich danych posiadanego silnika na stronie producenta) że aktualizacja możliwa tylko poprzez dongla. A takiego w PL ma tylko Parker.Nie wiem co zatem Motorguide upubliczniło, wydając nawet okolicznościowy filmik...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Nie wiem co zatem Motorguide upubliczniło, wydając nawet okolicznościowy filmik...... W bardziej cywilizowanych krajach poprostu wysyłają Dongle bezposrednio do konsumenta, u nas Parker ma jednego na potrzeby serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 (edytowane) W bardziej cywilizowanych krajach poprostu wysyłają Dongle bezposrednio do konsumenta, u nas Parker ma jednego na potrzeby serwisu Nie ma lekko z tymi donglami, jeden- góra dwa w EU na dystrybutora. Mi silnik serwis robił tak czy owak. Kolega z forum robił poprzez plik ze strony MG - nie zadziałało. Edytowane 26 Lipca 2021 przez Maciej_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Po aktualizacji dalej musisz przestrzegac kolejności uruchamiania urzadzeń ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jarbol Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 (edytowane) Trzeba odpowiedzieć na 6 pytań i będzie wiadomo czy karta SD, czy poprzez dongla. Items needed to complete the Questionnaire: Model NumberSerial NumberAccess to your NMEA Networked Lowrance/Simrad graphAccess to your Pinpoint enabled Xi Series motorSufficiently charged batteriesA way to take notes on which update applies to your motor https://www.surveymonkey.com/r/CHJSGKF Edytowane 26 Lipca 2021 przez jarbol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rompacz Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 To teraz ja zdam relacje ze znanej akcji serwisowej Wg Parkera w moim xi3 wymieniono soft i płytę główną. Zacząłem od odwrócenia czapki bo serwis zamontował odwrotnie i zamiast do przodu, płynąłem do tyłu, ale tak jak ktoś napisał tutaj - do ogarnięcia samemu.Potem reset i kalibracje: M114, M111 (dwa razy) i M112. Noi bajeczka. Wszystko działa ładnie, trzyma punkt, nie zwija kabla, ucichło piszczenie na które narzekałem. Nawet zacząłem wierzyć że fajna ta maszynka ;D Wszystko do czasu wietrznej pogody...zerknijcie na to co się dzięje: https://drive.google.com/file/d/1iyBphtjawKlJeeZUUvo7H7gAhmsI3aGY/view?usp=sharing Wiatr nie był aż taki żebym myślał o spłynięciu więc bylem rozczarowany bo kotwica co chwile wariowała i zepsuła mi dzień na rybach. Re-kalibrowałem go na wodzie ale nie pomogło. Miałem ochotę wywalić go w krzaki i oddać na niego mocz. Macie podobne doświadczenia albo jakieś rady? Upewnię się jeszcze - czy do kalibracji kompasu M111 kółka kręcimy spaliną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 12345 Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 U mnie póki co po serwisie działa dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 26 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 To teraz ja zdam relacje ze znanej akcji serwisowej Wg Parkera w moim xi3 wymieniono soft i płytę główną. Zacząłem od odwrócenia czapki bo serwis zamontował odwrotnie i zamiast do przodu, płynąłem do tyłu, ale tak jak ktoś napisał tutaj - do ogarnięcia samemu.Potem reset i kalibracje: M114, M111 (dwa razy) i M112. Noi bajeczka. Wszystko działa ładnie, trzyma punkt, nie zwija kabla, ucichło piszczenie na które narzekałem. Nawet zacząłem wierzyć że fajna ta maszynka ;D Wszystko do czasu wietrznej pogody...zerknijcie na to co się dzięje: https://drive.google.com/file/d/1iyBphtjawKlJeeZUUvo7H7gAhmsI3aGY/view?usp=sharing Wiatr nie był aż taki żebym myślał o spłynięciu więc bylem rozczarowany bo kotwica co chwile wariowała i zepsuła mi dzień na rybach. Re-kalibrowałem go na wodzie ale nie pomogło. Miałem ochotę wywalić go w krzaki i oddać na niego mocz. Macie podobne doświadczenia albo jakieś rady? Upewnię się jeszcze - czy do kalibracji kompasu M111 kółka kręcimy spaliną?Masakra, wariuje na maksa.. a jak się historia skończyła ? Wrócił do serwisu ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rompacz Opublikowano 27 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 Masakra, wariuje na maksa.. a jak się historia skończyła ? Wrócił do serwisu ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Świeża sprawa - zaczynam gadać z serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 27 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 @rompacz - kółka kręcisz silnikiem spalinowym[emoji6]. Silnik masz zamontowany w lekkiej łódce, jeśli płyniesz wolno i wieje to zapomnij o użyciu funkcji pływania na wprost, kotwiczenie tez chwile zajmie póki nie ustawi się dziobem do wiatru. Gdy wieje to trudno utrzymać kurs na spalanie płynąc wolno. Czy aby nie za dużo wymagasz? Pamiętaj ze to wciąż silnik elektryczny o mocy 55lbs. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rompacz Opublikowano 27 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 @rompacz - kółka kręcisz silnikiem spalinowym[emoji6].Silnik masz zamontowany w lekkiej łódce, jeśli płyniesz wolno i wieje to zapomnij o użyciu funkcji pływania na wprost, kotwiczenie tez chwile zajmie póki nie ustawi się dziobem do wiatru. Gdy wieje to trudno utrzymać kurs na spalanie płynąc wolno.Czy aby nie za dużo wymagasz?Pamiętaj ze to wciąż silnik elektryczny o mocy 55lbs. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Dziękuje za potwierdzenie że kółka kręci się spaliną. Tak robiłem. W opisywanej sytuacji nie mówię o funkcji pływania na wprost. Mówię tylko o staniu na kotwicy. Na załączonym filmie jest sytuacja kiedy łódka ustawia się pod wiatr i przez chwile punkt jest trzymany poprawnie ale szybko go traci i zaczyna kręcić się w kółko zwijając kabel. Gwałtowne zwroty wiesz jak mogą się skończyć dla załogi. Filmik wrzuciłem jeszcze na yt: Co do mocy to byłem w stanie płynąć na dziobówce tego dnia pod wiatr bez kłopotów 4km/h. Uważam że moc jest wystarczająca. Dziobówki 55lbs dają radę na większych łodziach aluminiowych. Co do wymagań - bez przesady, wymagam absolutnego minium funkcjonalności, w końcu to tylko 6k złotych.Kilka łódek stoi obok siebie na różnych dziobówkach i tylko jedna łódka kręci bączki to chyba coś jest nie tak? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 27 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 @rompacz - kółka kręcisz silnikiem spalinowym[emoji6].Silnik masz zamontowany w lekkiej łódce, jeśli płyniesz wolno i wieje to zapomnij o użyciu funkcji pływania na wprost, kotwiczenie tez chwile zajmie póki nie ustawi się dziobem do wiatru. Gdy wieje to trudno utrzymać kurs na spalanie płynąc wolno.Czy aby nie za dużo wymagasz?Pamiętaj ze to wciąż silnik elektryczny o mocy 55lbs. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie przesadzaj silniki 55 lbs spokojnie radzą sobie z łodziami do 5m. U mnie na Riverfox 470 bass jest Xi5 55 lbs i trzyma kotwice bez problemu nawet przy dużej fali. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 saw Opublikowano 27 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 Dziękuje za potwierdzenie że kółka kręci się spaliną. Tak robiłem. W opisywanej sytuacji nie mówię o funkcji pływania na wprost. Mówię tylko o staniu na kotwicy. Na załączonym filmie jest sytuacja kiedy łódka ustawia się pod wiatr i przez chwile punkt jest trzymany poprawnie ale szybko go traci i zaczyna kręcić się w kółko zwijając kabel. Gwałtowne zwroty wiesz jak mogą się skończyć dla załogi. Filmik wrzuciłem jeszcze na yt: Co do mocy to byłem w stanie płynąć na dziobówce tego dnia pod wiatr bez kłopotów 4km/h. Uważam że moc jest wystarczająca. Dziobówki 55lbs dają radę na większych łodziach aluminiowych. Co do wymagań - bez przesady, wymagam absolutnego minium funkcjonalności, w końcu to tylko 6k złotych.Kilka łódek stoi obok siebie na różnych dziobówkach i tylko jedna łódka kręci bączki to chyba coś jest nie tak? To jest dramat i bardzo nieśmieszne żarty ze strony producenta, chyba utopiłbym ten silnik pierwszego dnia. U mnie akurat problemu nie ma, mam w sieci NMEA spięty z echo Xi5 biały (morski) kupiony kilka lat temu. Aż strach pomyśleć co będzie jak przyjdzie wymienić na nowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 27 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 Nie przesadzaj silniki 55 lbs spokojnie radzą sobie z łodziami do 5m. U mnie na Riverfox 470 bass jest Xi5 55 lbs i trzyma kotwice bez problemu nawet przy dużej fali.Mi chodzi o to ze łódka jest lekka i wiatr miota nią jak dmuchanym materacem. Silnik stara się ustawić w punkt i dlatego szarpie i gwałtownie zmienia kierunek. Mam MGxi3 i F420, czasem jest podobnie ( gdy podmuch dochodzą do 30-40 km/h) ale nie dramatyzowałbym. Nie wyobrażam sobie łowienia bez tego urządzenia nawet z jego wadami. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszkosciukiewicz Opublikowano 28 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Mi chodzi o to ze łódka jest lekka i wiatr miota nią jak dmuchanym materacem. Silnik stara się ustawić w punkt i dlatego szarpie i gwałtownie zmienia kierunek. Mam MGxi3 i F420, czasem jest podobnie ( gdy podmuch dochodzą do 30-40 km/h) ale nie dramatyzowałbym. Nie wyobrażam sobie łowienia bez tego urządzenia nawet z jego wadami. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkF420 to nie jest jaka super lekka łódka, silnik nie powinien się tak zachowywać. Miałem Xi3 na łódce ważącej może 150 kg z całym majdanem i dział bez zarzutu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 28 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Mi chodzi o to ze łódka jest lekka i wiatr miota nią jak dmuchanym materacem. Silnik stara się ustawić w punkt i dlatego szarpie i gwałtownie zmienia kierunek. Mam MGxi3 i F420, czasem jest podobnie ( gdy podmuch dochodzą do 30-40 km/h) ale nie dramatyzowałbym. Nie wyobrażam sobie łowienia bez tego urządzenia nawet z jego wadami. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkNiewielka masa zestawu nie jest krytycznym problemem- używam xi na kmpp330, z pilota działało zawsze bardzo dobrze, także przy wietrze 8m/s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 28 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 F420 to nie jest jaka super lekka łódka, silnik nie powinien się tak zachowywać. Miałem Xi3 na łódce ważącej może 150 kg z całym majdanem i dział bez zarzutu. Nie twierdze że źle działa, raczej specyficznie i ja się przyzwyczaiłem[emoji12]. Moja F420 wazy 300kg???? ale pływałem na cięższych łódkach i tam tak nie szarpie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 28 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Niewielka masa zestawu nie jest krytycznym problemem- używam xi na kmpp330, z pilota działało zawsze bardzo dobrze, także przy wietrze 8m/s.Wiatr szybciej przestawi lżejsza łódkę od cięższej bardziej zanurzonej. 8m/s to 28 km/h a nie 30-40km/h. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.