Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

nie, nie mam podpiętego żadnego bezpiecznika, sam w sobie ma wbudowane zabezpieczenie. Parę razy zaplątałem się w rośliny - silnik się wyłączył i zasygnalizował to dźwiękiem

Bezpiecznik pełni też funkcję przeciwpożarową. Widziałem już na zdjęciach spalone łodzie wędkarskie. Właściwie zgliszcza.

Ja osobiście mam wstawiony bezpiecznik automatyczny 60A. Takie zabezpieczenie sugeruje producent w instrukcji... ale kto by tam czytał instrukcję.

Edytowane przez jarbol
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bezpiecznik pełni też funkcję przeciwpożarową. Widziałem już na zdjęciach spalone łodzie wędkarskie. Właściwie zgliszcza.

Ja osobiście mam wstawiony bezpiecznik automatyczny 60A. Takie zabezpieczenie sugeruje producent w instrukcji... ale kto by tam czytał instrukcję.

Potwierdzam, bezpiecznik jest bardzo potrzebny , również widziałem jak było spięcie podczas deszczu i popaliło całą instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Warto dodać że wszystkie obwody prądowe powinny być zabezpieczone. Pomimo niskiego napięcia jakie udostępniają akumulatory na naszych łódkach, mają dość sporą pojemność (a co za tym idzie bardzo wysoki prąd zwarcia) co z zapasem wystarczy by wywołać poważny pożar. Częstokroć bardzo trudny do ugaszenia.

Edytowane przez jarbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Warto dodać że wszystkie obwody prądowe powinny być zabezpieczone. Pomimo niskiego napięcia jakie udostępniają akumulatory na naszych łódkach, mają dość sporą pojemność (a co za tym idzie bardzo wysoki prąd zwarcia) co z zapasem wystarczy by wywołać poważny pożar. Częstokroć bardzo trudny do ugaszenia.

A na pontonie, to w ogóle jest czapa w takiej sytuacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam zamiar zamontować taki bezpiecznik 100A Nada się.?

 

15,07 zł 30%OFF | 20A 30A 40A 50A 60A 80A 100A przerywacz 12V 24V DC samochodów ciężarówka Audio resetowalny bezpiecznik przerywacz

https://a.aliexpress.com/_vb9YSY

 

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mariusz1976
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolega ma 100A zamontowany i czasami potrafi mu wywalić, ja tak naprawdę nigdy nie sprawdzałem jaki jest prąd na tym silniku ale opis producenta może być mało precyzyjny, używam silnika tylko do kotwiczenia i podczas dużej fali obciążenie 60A może zostać osiągnięte może nie ciągle ale chwilowe na pewno.

 

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Było już pisane nie raz o tych super automatach marine..., idźcie.do sklepu motoryzacyjnego , kupcie bezpiecznik 60a wraz z podstawa za parę zl i będzie służyć... na zapas wziąść drugi bezpiecznikni po temacie. Jeśli używacie akumulatorow litowych , to bms zalatwia sprawę bezpiecznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Było już pisane nie raz o tych super automatach marine..., idźcie.do sklepu motoryzacyjnego , kupcie bezpiecznik 60a wraz z podstawa za parę zl i będzie służyć... na zapas wziąść drugi bezpiecznikni po temacie. Jeśli używacie akumulatorow litowych , to bms zalatwia sprawę bezpiecznika

Sądzę że niczego nie załatwia. Zdrowy rozsądek i zasady bezpieczeństwa nakazują zamontować zabezpieczenie w postaci bezpiecznika automatycznego lub topikowego. 60A będzie zgodnie z zaleceniem producenta silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

nie, nie mam podpiętego żadnego bezpiecznika, sam w sobie ma wbudowane zabezpieczenie. Parę razy zaplątałem się w rośliny - silnik się wyłączył i zasygnalizował to dźwiękiem

nie mam bezpiecznika, bo używałem do tej pory aku od siarq-a (jest na sprzedaż) i nie raz w deszczu i nic do tej pory się nie działo (oczywiście zachowując rozsądek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No nic się nie działo. Bo nic się jeszcze nie wydarzyło. Ok, to przecież wasze łódki i wasza decyzja. Szczerze powiem trudno mi sobie wyobrazić pożar na środku dużego jeziora pomimo że mam gaśnicę.

Co do BMS-a, to zasilacze impulsowe też mają zabezpieczenie przeciwzwarciowe a mimo to nie spotkałem się z pomijaniem zabezpieczeń w postaci bezpieczników czy odłączników nadprądowych. W naszym przypadku pomijam zgodność z certyfikatem CE.

Edytowane przez jarbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale zapewne ma po pierwotnej. Po drugie masz odłącznik nadprądowy w instalacji zasilającej do której to urządzenie podłączysz. To jest wystarczające. Dla przykładu np taka lampka nocna - brak jakiegokolwiek zabezpieczenia. Ale instalacja jest zabezpieczona.

W przypadku silnika dziobowego wcale nie chodzi o ochronę i zabezpieczenie samego silnika. Jak co niektórzy zauważyli silnik ma zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli ow instalacja to źródło zasilania czyli akumulator z bms a odbiorem tylko silnik , to niema takiej opcji , aby w przypadku zwarcia, bms nie zadziałał. Jeśli chodzi o instalacje bardziej rozbudowane - kilka czy naście odbiorników, to stosuje się zabezpieczenia dobrane do ich mocy - tu się zgodzę. Będzie tych zabezpieczeń kilka czy naście w zależności od ilości odbiorników. Stosując akumulatory kwasowe- gel/agm/acid , które nie posiadają żadnego zabezpieczenia -zwarciowego,przeciążeniowego,termicznego jak najbardziej należy stosować ow zabezpieczenie o których jest dyskusja.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Akurat na przykrywce tylko było żeby podłączyć do zasilania
Edit :P
Tak jak pisałem próbowałem prawie wszystkiego :P Żadna z opcji wyżej nie działa, chyba, że je połączymy

Podłączyć silnik do zasilania > Szybko rozłożyć > Nacisnąć i przytrzymać razem kotwice i śrubę > Pojawi się dźwięk, że dziobówka nie ma sygnału > Po złapaniu sygnału już pedał działał :)

Edytowane przez mickeN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Panowie mam taki problem:

Silnik xi5 otrzymałem od rodziców w prezencie z Niemiec. Nigdy nie przywiązywałem wagi do faktury czy paragonu zakupu. Rodzice go nie mają, może był w kartonie, ale nie zwróciłem uwagi. Silnik ma problem z brakiem kotwiczenia w wybranym punkcie, nie płynie po trasie itd. Chciałem zawieść silnik do naprawy, ale powiedzieli, że musi być jakiś dokument zakupu, aby wiedzieli ile jest gwarancji. Nie posiadam dokumentu zakupu.

Czy jest możliwość aby ktoś przesłał ksero zakupu abym miał tylko podkładkę do usunięcia awarii. Będę wdzięczny, odpłacę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...