Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam

Panowie mam taki problem:

Silnik xi5 otrzymałem od rodziców w prezencie z Niemiec. Nigdy nie przywiązywałem wagi do faktury czy paragonu zakupu. Rodzice go nie mają, może był w kartonie, ale nie zwróciłem uwagi. Silnik ma problem z brakiem kotwiczenia w wybranym punkcie, nie płynie po trasie itd. Chciałem zawieść silnik do naprawy, ale powiedzieli, że musi być jakiś dokument zakupu, aby wiedzieli ile jest gwarancji. Nie posiadam dokumentu zakupu.

Czy jest możliwość aby ktoś przesłał ksero zakupu abym miał tylko podkładkę do usunięcia awarii. Będę wdzięczny, odpłacę się.

Z tego co pamiętam na fakturze może być numer seryjny taki co masz na silniku, a wtedy może być problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Panowie mam taki problem:

Silnik xi5 otrzymałem od rodziców w prezencie z Niemiec. Nigdy nie przywiązywałem wagi do faktury czy paragonu zakupu. Rodzice go nie mają, może był w kartonie, ale nie zwróciłem uwagi. Silnik ma problem z brakiem kotwiczenia w wybranym punkcie, nie płynie po trasie itd. Chciałem zawieść silnik do naprawy, ale powiedzieli, że musi być jakiś dokument zakupu, aby wiedzieli ile jest gwarancji. Nie posiadam dokumentu zakupu.

Czy jest możliwość aby ktoś przesłał ksero zakupu abym miał tylko podkładkę do usunięcia awarii. Będę wdzięczny, odpłacę się.

A nie trzeba kalibrować gps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Panowie mam taki problem:

Silnik xi5 otrzymałem od rodziców w prezencie z Niemiec. Nigdy nie przywiązywałem wagi do faktury czy paragonu zakupu. Rodzice go nie mają, może był w kartonie, ale nie zwróciłem uwagi. Silnik ma problem z brakiem kotwiczenia w wybranym punkcie, nie płynie po trasie itd. Chciałem zawieść silnik do naprawy, ale powiedzieli, że musi być jakiś dokument zakupu, aby wiedzieli ile jest gwarancji. Nie posiadam dokumentu zakupu.

Czy jest możliwość aby ktoś przesłał ksero zakupu abym miał tylko podkładkę do usunięcia awarii. Będę wdzięczny, odpłacę się.

Łukasz, zapytałem o cenę u nas w serwisie, bo tutaj nie pomagają kalibracje0- tylko trzeba wgrać oprogramowanie nowe i trzymać kciuki,by nie było potrzeby wymiany płyty głównej. Temat znany, MG ogarnęło się rok temu i już późniejsze silniki nie potrzebowały cudów, działały normalnie. Przeszedłem tę drogę , opisywałem dwa lata temu swoje przeżycia w tym wątku....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po próbie aktualizacji wyskakuje informacja, że silnik nie może zostać w ten sposób zaktualizowany tylko poprzez serwis i jakiś klucz. Dzwoniłem do Parkera, ale podczas reklamacji muszę mieć protokół reklamacyjny oraz dowód zakupu. Tu jest problem bo dowodu nie posiadam. Silnik nie kotwiczy po doplynieciu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po próbie aktualizacji wyskakuje informacja, że silnik nie może zostać w ten sposób zaktualizowany tylko poprzez serwis i jakiś klucz. Dzwoniłem do Parkera, ale podczas reklamacji muszę mieć protokół reklamacyjny oraz dowód zakupu. Tu jest problem bo dowodu nie posiadam. Silnik nie kotwiczy po doplynieciu itd.

Sprawdź ustawienie opcji w setup plotera. Możesz wybrać co silnik robi po dopłynięciu. Są trzy opcje: przechodzi w standby, kotwiczy lub płynie dalej (przez punkt).

 

Aktualizacja oprogramowania jest opisana na forum. Polecam trochę się cofnąć, wszystko jest opisane.

Edytowane przez jarbol
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sprawdź ustawienie opcji w setup plotera. Możesz wybrać co silnik robi po dopłynięciu. Są trzy opcje: przechodzi w standby, kotwiczy lub płynie dalej (przez punkt).

 

Aktualizacja oprogramowania jest opisana na forum. Polecam trochę się cofnąć, wszystko jest opisane.

Aktualilzacja z poziomu portalu Motorguide jest limitowana do określonej partii silników, i faktycznie najpierw trzeba sprawdzić- jest tam o ile pamiętam okienko wprowadzania danych,  bo może okazać się że nie będzie potrzebna wizyta w serwisie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poczytajcie ze zrozumieniem, wyżej napisałem, że mój silnik jest w tej grupie co nie da się zaktualizować z poziomu domowego. Wyskakuje okno, że silnik musi zostać zaktualizowany z poziomu serwisu poprzez jakiś klucz czy coś w tym rodzaju.

SILNIKA NIE DA SIĘ NAPRAWIĆ Z POZIOMU STRONY MG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poczytajcie ze zrozumieniem, wyżej napisałem, że mój silnik jest w tej grupie co nie da się zaktualizować z poziomu domowego. Wyskakuje okno, że silnik musi zostać zaktualizowany z poziomu serwisu poprzez jakiś klucz czy coś w tym rodzaju.

SILNIKA NIE DA SIĘ NAPRAWIĆ Z POZIOMU STRONY MG.

Część silników można zaktualizować przez ploter ale część serii nie można, wtedy zostaje procedura z donglem. Mi serwis przysłał dongla z aktualizacją którą sam przeprowadziłem. Ale silnik jest z polskiej dystrybucji i nic mnie to nie kosztowało.

Na tym forum wszystko jest opisane. Wcześniejsze posty. Temat był wałkowany. Warto poczytać.

 

Może warto zadzwonić do Parkera i spytać się jaki jest koszt takiej aktualizacji?

Edytowane przez jarbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ten dongel to jest jakiś klucz USB, czy coś innego.

Co musiałeś przedstawić w serwisie aby Ci to wysłali?

Przecież tłumaczę że silnik jest z polskiej dystrybucji i musiałem podać wszystkie dane i nr seryjne. Po drugie wcześniej silnik był na gwarancji i wymieniali płytę główną bo zdechła w Szwecji. Nie zrobili po wymianie aktualizacji i po moim telefonie przysłali mi tego dongla. Wygląda jak pendrive ale z wtyczką pod kabel do Pinpoint (bramka NMEA2000).

Dongle ma przezroczystą obudowę i dwie diody LED które wskazują status. Na YouTube jest film z instrukcją jak to zrobić. Polecam poszukać.

Edytowane przez jarbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie,nowy xi3,nie idzie skalibrować kompasu, ani ustawić główki...silnik za każdym razem wydaje taki niski ton dźwięku,nie reaguje ani na kompas, oś główki,czy reset..robiłem kalibrację już dziesiątki razy na poprzednim silniku i śmigało,przeglądając filmy na YT to słuchać wysoki ton dzwieku jak ktoś kalibruje,u mnie jest niski ton jakby "niepowodzenia" ktoś się spotkał z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...