Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

To co nowe jest- działa normalnie. Największy cyrk był z rocznikami 2019-2020, opisywałem swoją walkę z tym tutaj na forum. Obecnie mam terrovę z ekranem hb ale osobiście lepiej pływało mi się na MG z lowrance. Może kwestia przyzwyczajenia. 

mam z 2020r po serwisie u Parkera i mam wrażenie ze czasami żyje swoim życiem, na dodatek co raz częściej gubi sygnał gps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

mam z 2020r po serwisie u Parkera i mam wrażenie ze czasami żyje swoim życiem, na dodatek co raz częściej gubi sygnał gps.

Gubienie sygnału GPS niekoniecznie musi być związane z samym silnikiem. Mi i kolegom co mają kompasy point-1 znacznie pogorszyło się na mapce od wiosny tego roku. Różni różnie używają GPS.....jeśli wiesz o co chodzi. 

Oczywiście zdarzają się egzemplarze z usterką itp. natomiast to jest jakaś część produkcji. Żadna to pociecha ale powiem ci ze nie ma silnika dziobowego z gps bez wad-  w Lowrance ghostach strzałka kierunkowa, w garminowskich forcach- problem utrzymania miejsca, ulterry - mechanizm wciągania silnika i płyty główne a w MG- problemy z softem/modułem GPS z winy zmiany dostawców przez producenta silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A co się u ciebie z nim dzieje?

ostatnio lubi zgubić sygnał gps - puszcza wtedy kotwica, przy blokadzie kursu ciężko mu zmienić kierunek bo jak se cos zapamięta to już na amen, stojąc na kotwicy przy dwukrotnym naciśnięciu klawisza kierunku powinien sie przestawić o 2m w zadanym kierunku tylko ze żeby przestawił się do przodu trza nacisnąć w prawo żeby w prawo trza nacisnąć do tyłu itd itd - kalibracja nic nie pomaga , przy dopłynieciu do Waypointa zamiast kotwiczyć to kreci się w kółko jak poje..y , znalazło by się jeszcze parę rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ostatnio lubi zgubić sygnał gps - puszcza wtedy kotwica, przy blokadzie kursu ciężko mu zmienić kierunek bo jak se cos zapamięta to już na amen, stojąc na kotwicy przy dwukrotnym naciśnięciu klawisza kierunku powinien sie przestawić o 2m w zadanym kierunku tylko ze żeby przestawił się do przodu trza nacisnąć w prawo żeby w prawo trza nacisnąć do tyłu itd itd - kalibracja nic nie pomaga , przy dopłynieciu do Waypointa zamiast kotwiczyć to kreci się w kółko jak poje..y , znalazło by się jeszcze parę rzeczy :)

Masz kilka opcji:

1) Samodzielna aktualizacja ze strony MotorGuide - ( może pomóc  ale również nie musi :) ) , dzieją się czasem jaja z dziobówkami jeśli aktualizujemy echosondy a zapominamy o aktualizacji dziobówki.

 

2) Wysłać lub dostarczyć osobiście dziobówkę do Parkera w celu aktualizacji softu  ( są dwa rodzaje softu : ten który może zaktualizować użytkownik (patrz pkt 1) i taki który może updateować jedynie serwis), jeśli okaże się że to nie soft a np moduł i był on już raz wymieniany na gwarancji to jest szansa że wymienią Ci go bezpłatnie znowu - pod warunkiem że od poprzedniej wymiany minęło nie więcej niż 2 lata).

 

Tak działa to w teorii i praktyce z mojego doświadczenia z Parkerem, mieli rok lub dwa lata temu przestoje w temacie napraw/ serwisu dziobówek od MG bo brakowało im części :) 

 

Jak masz dowód zakupu na swój silnik to dzwoń do Parkera na serwis i proś Pana Przemka. Powinien pomóc.

 

Jak będziesz miał jakieś pytania to wal na priv.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

2) Wysłać lub dostarczyć osobiście dziobówkę do Parkera w celu aktualizacji softu  ( są dwa rodzaje softu : ten który może zaktualizować użytkownik (patrz pkt 1) i taki który może updateować jedynie serwis), jeśli okaże się że to nie soft a np moduł i był on już raz wymieniany na gwarancji to jest szansa że wymienią Ci go bezpłatnie znowu - pod warunkiem że od poprzedniej wymiany minęło nie więcej niż 2 lata).

dzięki za info , raz już  był u parkera bo nie szło sparować go z echosondą nie wiem co tam wtedy robili - chyba soft ale zadzwonię jeszcze raz i podpytam o ten sygnał gps.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

dzięki za info , raz już  był u parkera bo nie szło sparować go z echosondą nie wiem co tam wtedy robili - chyba soft ale zadzwonię jeszcze raz i podpytam o ten sygnał gps.

Daj znać co wyszło !! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Kolego w moim xi5 po wizycie w serwisie u Parkera i wymianie płyty głównej dzieją się te same rzeczy co u Ciebie. Zaraz po otrzymaniu silnika i testach pisałem do Parkera o tych objawach, ale nie chciałem wysyłać silnika w trakcie sezonu. Przypomnę się Panu Przemkowi po sezonie.

 

Nie mam pojęcia dlaczego z tymi silnikami są takie jaja. Nie może chodzić wszystko tak jak deklaruje producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie co muszę dokładnie kupić żeby połączyć xi3 z lowrancem ? Mógłby ktoś mi podać nazwy części które muszę kupić?

NMEA 2000 starter kit, Motorguide pinpoint gateway kit, musisz mieć łącznie 3 T-connectory nmea- jeden z kablem zasilającym siec, drugi do echa a trzeci do gatewaya motorguide. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

 

Zastanawiam się nad kupnem silnika dziobowego do mojego Solara430 (waga łodzi bez obciążenia 210 kg, waga łodzi z obciążeniem pewnie około 600-650 kg z 2 osobami i sprzętem). Rozważam MG Xi3, Xi5 oraz Minn Kota Terrova, patrzyłem też na Minn Kota Powerdrive, ale nie podoba mi się rozkładanie silnika (sam mechanizm wydaje się być problematyczny, ale widziałem to tylko na youtube). Wszystkie silniki w podobnej konfiguracji: 12 v, 55 lbs, długość kolumny 54" (chyba powinno wystarczyć do takiej łodzi?). Chodzi mi głównie o funkcję kotwicy, która będzie działać w najdokładniejszy sposób. Obecnie posiadam echosondę Garmin echomap ultra 122sv, więc tak czy siak nie podłączę tych silników do echo, nie zależy mi też jakoś na funkcji autopilota, a tak czy siak garminowski silnik dziobowy jest zbyt drogi :). Co byście polecili z silników, które wymieniłem patrząc głównie pod kątem kotwicy i programowania tras za pomocą pilota? Rozważam silnik nowy lub używany. Może byłby ktoś w stanie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie używanej jednostki, żeby nie utopić pieniędzy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli nie masz możliwości sparowania z echo, to polecam raczej MK. Powód - dużo lepszy i funkcjonalny pilot niż w MG. Funkcjonalnie obaj producenci spełnią wymagania, ale MK jest moim zdaniem wygodniejsza w takim przypadku użycia. Gdybyś brał MK, to zwróć uwagę na cenę. Terrova ma w komplecie heading sensor, w Powerdrive trzeba go dokupić. Heading sensor potrzebny jest do "skakania" - możesz łatwo przestawić łódkę o wielokrotność 1,5m w czterech kierunkach. Jeżeli różnica w cenie nie jest duża, to warto wziąć Terrova. Sam heading sensor to kilkaset złotych. Mechanizm PD nie jest ani awaryjny ani upierdliwy, ale wymaga trochę wprawy w obsłudze. Ja miałem zawsze wrażenie, że PD było nieco cichsze, ale może to tylko złudzenie. Wbrew pozorom auto pilota będziesz używał często, zarówno na rzece jak i wodzie stojącej, do kontrolowania dryfu - czy to wzdłuż brzegu/spadku na wodzie stojącej czy np do spławiania się w dół np. na opasce. W każdym razie zarówno ja jak i znajomi z silnikami często używają tej funkcji w taki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli nie masz możliwości sparowania z echo, to polecam raczej MK. Powód - dużo lepszy i funkcjonalny pilot niż w MG. Funkcjonalnie obaj producenci spełnią wymagania, ale MK jest moim zdaniem wygodniejsza w takim przypadku użycia. Gdybyś brał MK, to zwróć uwagę na cenę. Terrova ma w komplecie heading sensor, w Powerdrive trzeba go dokupić. Heading sensor potrzebny jest do "skakania" - możesz łatwo przestawić łódkę o wielokrotność 1,5m w czterech kierunkach. Jeżeli różnica w cenie nie jest duża, to warto wziąć Terrova. Sam heading sensor to kilkaset złotych. Mechanizm PD nie jest ani awaryjny ani upierdliwy, ale wymaga trochę wprawy w obsłudze. Ja miałem zawsze wrażenie, że PD było nieco cichsze, ale może to tylko złudzenie. Wbrew pozorom auto pilota będziesz używał często, zarówno na rzece jak i wodzie stojącej, do kontrolowania dryfu - czy to wzdłuż brzegu/spadku na wodzie stojącej czy np do spławiania się w dół np. na opasce. W każdym razie zarówno ja jak i znajomi z silnikami często używają tej funkcji w taki sposób.

Dzięki za podpowiedź. W sumie nie brałem tego pod uwagę. Chyba zdecyduję się na Terrovę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za podpowiedź. W sumie nie brałem tego pod uwagę. Chyba zdecyduję się na Terrovę.

MG jest cichsze, pilot mniejszy i na stojącej wodzie zapewnia większą prędkość niż Terrova - jeśli to komu potrzebne. Są różne kompletacje Terrovy, zdarza się że były sprzedawane bez heading sensora. Pilot Ipilot jest duży i średnio poręczny, do tego ma zasilanie z dedykowanego kabla wyłącznie i największą słabością jest żywotność baterii. Można się poratować telefonem sparowanym z silnikiem po Bluetooth. Natomiast największą zaletą Terrovy w wersji ipilot link jest proste podłączenie do ekranu HB- wpinasz się kablem etehernetowym w ekran ( z przejściówką do Helixa) i to wszystko. Nie trzeba budowac sieci urządzeń( chyba że masz więcej sprzętu hb w ethernecie), nie ma potrzeby użycia kabli typu Gateway - a tak jest w Motorguide. Jeśli masz na pokładzie echo HB- idź w Terrovę ipilot-link, jeśli masz Lowrance- kup motorguide xi i kable gateway. To jest bardzo wygodna sprawa napływania na rybę wypatrzoną na bocznym sonarze, czy po prostu do wskazanego na ekranie punktu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

MG jest cichsze, pilot mniejszy i na stojącej wodzie zapewnia większą prędkość niż Terrova - jeśli to komu potrzebne. Są różne kompletacje Terrovy, zdarza się że były sprzedawane bez heading sensora. Pilot Ipilot jest duży i średnio poręczny, do tego ma zasilanie z dedykowanego kabla wyłącznie i największą słabością jest żywotność baterii. Można się poratować telefonem sparowanym z silnikiem po Bluetooth. Natomiast największą zaletą Terrovy w wersji ipilot link jest proste podłączenie do ekranu HB- wpinasz się kablem etehernetowym w ekran ( z przejściówką do Helixa) i to wszystko. Nie trzeba budowac sieci urządzeń( chyba że masz więcej sprzętu hb w ethernecie), nie ma potrzeby użycia kabli typu Gateway - a tak jest w Motorguide. Jeśli masz na pokładzie echo HB- idź w Terrovę ipilot-link, jeśli masz Lowrance- kup motorguide xi i kable gateway. To jest bardzo wygodna sprawa napływania na rybę wypatrzoną na bocznym sonarze, czy po prostu do wskazanego na ekranie punktu . 

Mam echo Garmin echomap ultra 122sv kupione dwa miesiące temu pod Panoptixa. Nie zamierzam zmieniać bo jestem mega zadowolony :). Napływanie na miejscówkę przy pomocy echosondy mnie więc nie dotyczy, bo musiałbym kupić Garmin Force a to za duży wydatek. Z tego co widzę Maciek na Twoich filmikach na yt masz Terrovę w zestawie z Garmin gpsmap 923 :). Słabo się to sprawdza?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam echo Garmin echomap ultra 122sv kupione dwa miesiące temu pod Panoptixa. Nie zamierzam zmieniać bo jestem mega zadowolony :). Napływanie na miejscówkę przy pomocy echosondy mnie więc nie dotyczy, bo musiałbym kupić Garmin Force a to za duży wydatek. Z tego co widzę Maciek na Twoich filmikach na yt masz Terrovę w zestawie z Garmin gpsmap 923 :). Słabo się to sprawdza?

Rafał, jak masz echo Garmina to niezależnie co weźmiesz z dziobówek będzie ok, bo i tak nie połączysz nawigacyjnie z tym, także bierz to co tańsze i tyle, chyba ze zależy ci na punktach trasy a tu terrova zapamięta ich dużo więcej niż xi3/xi5

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

MG jest cichsze, pilot mniejszy i na stojącej wodzie zapewnia większą prędkość niż Terrova - jeśli to komu potrzebne. Są różne kompletacje Terrovy, zdarza się że były sprzedawane bez heading sensora. Pilot Ipilot jest duży i średnio poręczny, do tego ma zasilanie z dedykowanego kabla wyłącznie i największą słabością jest żywotność baterii. Można się poratować telefonem sparowanym z silnikiem po Bluetooth. Natomiast największą zaletą Terrovy w wersji ipilot link jest proste podłączenie do ekranu HB- wpinasz się kablem etehernetowym w ekran ( z przejściówką do Helixa) i to wszystko. Nie trzeba budowac sieci urządzeń( chyba że masz więcej sprzętu hb w ethernecie), nie ma potrzeby użycia kabli typu Gateway - a tak jest w Motorguide. Jeśli masz na pokładzie echo HB- idź w Terrovę ipilot-link, jeśli masz Lowrance- kup motorguide xi i kable gateway. To jest bardzo wygodna sprawa napływania na rybę wypatrzoną na bocznym sonarze, czy po prostu do wskazanego na ekranie punktu .

iPilot ma zasilanie bateryjne 3xAAA. Dobre baterie spokojnie wystarczą na pół sezonu, a nawet na cały
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...