hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ceel Opublikowano 17 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2022 To co nowe jest- działa normalnie. Największy cyrk był z rocznikami 2019-2020, opisywałem swoją walkę z tym tutaj na forum. Obecnie mam terrovę z ekranem hb ale osobiście lepiej pływało mi się na MG z lowrance. Może kwestia przyzwyczajenia. mam z 2020r po serwisie u Parkera i mam wrażenie ze czasami żyje swoim życiem, na dodatek co raz częściej gubi sygnał gps. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 17 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2022 mam z 2020r po serwisie u Parkera i mam wrażenie ze czasami żyje swoim życiem, na dodatek co raz częściej gubi sygnał gps.Gubienie sygnału GPS niekoniecznie musi być związane z samym silnikiem. Mi i kolegom co mają kompasy point-1 znacznie pogorszyło się na mapce od wiosny tego roku. Różni różnie używają GPS.....jeśli wiesz o co chodzi. Oczywiście zdarzają się egzemplarze z usterką itp. natomiast to jest jakaś część produkcji. Żadna to pociecha ale powiem ci ze nie ma silnika dziobowego z gps bez wad- w Lowrance ghostach strzałka kierunkowa, w garminowskich forcach- problem utrzymania miejsca, ulterry - mechanizm wciągania silnika i płyty główne a w MG- problemy z softem/modułem GPS z winy zmiany dostawców przez producenta silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateusz458 Opublikowano 19 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2022 nie wiem jak haswing ale motorguide ma swoje chimery i gdyby nie to ze można go sparować z lowrance to drugi raz chyba bym go nie kupił.A co się u ciebie z nim dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ceel Opublikowano 19 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2022 A co się u ciebie z nim dzieje?ostatnio lubi zgubić sygnał gps - puszcza wtedy kotwica, przy blokadzie kursu ciężko mu zmienić kierunek bo jak se cos zapamięta to już na amen, stojąc na kotwicy przy dwukrotnym naciśnięciu klawisza kierunku powinien sie przestawić o 2m w zadanym kierunku tylko ze żeby przestawił się do przodu trza nacisnąć w prawo żeby w prawo trza nacisnąć do tyłu itd itd - kalibracja nic nie pomaga , przy dopłynieciu do Waypointa zamiast kotwiczyć to kreci się w kółko jak poje..y , znalazło by się jeszcze parę rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cabage Opublikowano 19 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2022 ostatnio lubi zgubić sygnał gps - puszcza wtedy kotwica, przy blokadzie kursu ciężko mu zmienić kierunek bo jak se cos zapamięta to już na amen, stojąc na kotwicy przy dwukrotnym naciśnięciu klawisza kierunku powinien sie przestawić o 2m w zadanym kierunku tylko ze żeby przestawił się do przodu trza nacisnąć w prawo żeby w prawo trza nacisnąć do tyłu itd itd - kalibracja nic nie pomaga , przy dopłynieciu do Waypointa zamiast kotwiczyć to kreci się w kółko jak poje..y , znalazło by się jeszcze parę rzeczy Masz kilka opcji:1) Samodzielna aktualizacja ze strony MotorGuide - ( może pomóc ale również nie musi ) , dzieją się czasem jaja z dziobówkami jeśli aktualizujemy echosondy a zapominamy o aktualizacji dziobówki. 2) Wysłać lub dostarczyć osobiście dziobówkę do Parkera w celu aktualizacji softu ( są dwa rodzaje softu : ten który może zaktualizować użytkownik (patrz pkt 1) i taki który może updateować jedynie serwis), jeśli okaże się że to nie soft a np moduł i był on już raz wymieniany na gwarancji to jest szansa że wymienią Ci go bezpłatnie znowu - pod warunkiem że od poprzedniej wymiany minęło nie więcej niż 2 lata). Tak działa to w teorii i praktyce z mojego doświadczenia z Parkerem, mieli rok lub dwa lata temu przestoje w temacie napraw/ serwisu dziobówek od MG bo brakowało im części Jak masz dowód zakupu na swój silnik to dzwoń do Parkera na serwis i proś Pana Przemka. Powinien pomóc. Jak będziesz miał jakieś pytania to wal na priv. PozdrawiamMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ceel Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 2) Wysłać lub dostarczyć osobiście dziobówkę do Parkera w celu aktualizacji softu ( są dwa rodzaje softu : ten który może zaktualizować użytkownik (patrz pkt 1) i taki który może updateować jedynie serwis), jeśli okaże się że to nie soft a np moduł i był on już raz wymieniany na gwarancji to jest szansa że wymienią Ci go bezpłatnie znowu - pod warunkiem że od poprzedniej wymiany minęło nie więcej niż 2 lata).dzięki za info , raz już był u parkera bo nie szło sparować go z echosondą nie wiem co tam wtedy robili - chyba soft ale zadzwonię jeszcze raz i podpytam o ten sygnał gps. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cabage Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 dzięki za info , raz już był u parkera bo nie szło sparować go z echosondą nie wiem co tam wtedy robili - chyba soft ale zadzwonię jeszcze raz i podpytam o ten sygnał gps.Daj znać co wyszło !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 goldi1231 Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 WitamKolego w moim xi5 po wizycie w serwisie u Parkera i wymianie płyty głównej dzieją się te same rzeczy co u Ciebie. Zaraz po otrzymaniu silnika i testach pisałem do Parkera o tych objawach, ale nie chciałem wysyłać silnika w trakcie sezonu. Przypomnę się Panu Przemkowi po sezonie. Nie mam pojęcia dlaczego z tymi silnikami są takie jaja. Nie może chodzić wszystko tak jak deklaruje producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 KrystianS Opublikowano 25 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2022 Panowie co muszę dokładnie kupić żeby połączyć xi3 z lowrancem ? Mógłby ktoś mi podać nazwy części które muszę kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 25 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2022 Panowie co muszę dokładnie kupić żeby połączyć xi3 z lowrancem ? Mógłby ktoś mi podać nazwy części które muszę kupić?NMEA 2000 starter kit, Motorguide pinpoint gateway kit, musisz mieć łącznie 3 T-connectory nmea- jeden z kablem zasilającym siec, drugi do echa a trzeci do gatewaya motorguide. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateusz458 Opublikowano 26 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Witam ma ktoś może instrukcje jak skonfigurować xi3 pierwsze właczenie na wodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 amalker Opublikowano 26 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 podaj emilka na priv to wyślę ci instrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafal_S Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Witam, Zastanawiam się nad kupnem silnika dziobowego do mojego Solara430 (waga łodzi bez obciążenia 210 kg, waga łodzi z obciążeniem pewnie około 600-650 kg z 2 osobami i sprzętem). Rozważam MG Xi3, Xi5 oraz Minn Kota Terrova, patrzyłem też na Minn Kota Powerdrive, ale nie podoba mi się rozkładanie silnika (sam mechanizm wydaje się być problematyczny, ale widziałem to tylko na youtube). Wszystkie silniki w podobnej konfiguracji: 12 v, 55 lbs, długość kolumny 54" (chyba powinno wystarczyć do takiej łodzi?). Chodzi mi głównie o funkcję kotwicy, która będzie działać w najdokładniejszy sposób. Obecnie posiadam echosondę Garmin echomap ultra 122sv, więc tak czy siak nie podłączę tych silników do echo, nie zależy mi też jakoś na funkcji autopilota, a tak czy siak garminowski silnik dziobowy jest zbyt drogi . Co byście polecili z silników, które wymieniłem patrząc głównie pod kątem kotwicy i programowania tras za pomocą pilota? Rozważam silnik nowy lub używany. Może byłby ktoś w stanie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie używanej jednostki, żeby nie utopić pieniędzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 IntruZ9 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Wszystkie spełnią twoje oczekiwania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 PABL0 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Mam Xi3 na Solarze 430 Bass i działa elegancko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Jeżeli nie masz możliwości sparowania z echo, to polecam raczej MK. Powód - dużo lepszy i funkcjonalny pilot niż w MG. Funkcjonalnie obaj producenci spełnią wymagania, ale MK jest moim zdaniem wygodniejsza w takim przypadku użycia. Gdybyś brał MK, to zwróć uwagę na cenę. Terrova ma w komplecie heading sensor, w Powerdrive trzeba go dokupić. Heading sensor potrzebny jest do "skakania" - możesz łatwo przestawić łódkę o wielokrotność 1,5m w czterech kierunkach. Jeżeli różnica w cenie nie jest duża, to warto wziąć Terrova. Sam heading sensor to kilkaset złotych. Mechanizm PD nie jest ani awaryjny ani upierdliwy, ale wymaga trochę wprawy w obsłudze. Ja miałem zawsze wrażenie, że PD było nieco cichsze, ale może to tylko złudzenie. Wbrew pozorom auto pilota będziesz używał często, zarówno na rzece jak i wodzie stojącej, do kontrolowania dryfu - czy to wzdłuż brzegu/spadku na wodzie stojącej czy np do spławiania się w dół np. na opasce. W każdym razie zarówno ja jak i znajomi z silnikami często używają tej funkcji w taki sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 przemyslaw_pajak Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 hej. ostatnio zauwazyle ze po odpieciu akumulatora wszystkie ledy zaczely mrugac. sptkal sie ktos z takim zjawiskiem?pacjent to xi3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafal_S Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Jeżeli nie masz możliwości sparowania z echo, to polecam raczej MK. Powód - dużo lepszy i funkcjonalny pilot niż w MG. Funkcjonalnie obaj producenci spełnią wymagania, ale MK jest moim zdaniem wygodniejsza w takim przypadku użycia. Gdybyś brał MK, to zwróć uwagę na cenę. Terrova ma w komplecie heading sensor, w Powerdrive trzeba go dokupić. Heading sensor potrzebny jest do "skakania" - możesz łatwo przestawić łódkę o wielokrotność 1,5m w czterech kierunkach. Jeżeli różnica w cenie nie jest duża, to warto wziąć Terrova. Sam heading sensor to kilkaset złotych. Mechanizm PD nie jest ani awaryjny ani upierdliwy, ale wymaga trochę wprawy w obsłudze. Ja miałem zawsze wrażenie, że PD było nieco cichsze, ale może to tylko złudzenie. Wbrew pozorom auto pilota będziesz używał często, zarówno na rzece jak i wodzie stojącej, do kontrolowania dryfu - czy to wzdłuż brzegu/spadku na wodzie stojącej czy np do spławiania się w dół np. na opasce. W każdym razie zarówno ja jak i znajomi z silnikami często używają tej funkcji w taki sposób.Dzięki za podpowiedź. W sumie nie brałem tego pod uwagę. Chyba zdecyduję się na Terrovę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Dzięki za podpowiedź. W sumie nie brałem tego pod uwagę. Chyba zdecyduję się na Terrovę.MG jest cichsze, pilot mniejszy i na stojącej wodzie zapewnia większą prędkość niż Terrova - jeśli to komu potrzebne. Są różne kompletacje Terrovy, zdarza się że były sprzedawane bez heading sensora. Pilot Ipilot jest duży i średnio poręczny, do tego ma zasilanie z dedykowanego kabla wyłącznie i największą słabością jest żywotność baterii. Można się poratować telefonem sparowanym z silnikiem po Bluetooth. Natomiast największą zaletą Terrovy w wersji ipilot link jest proste podłączenie do ekranu HB- wpinasz się kablem etehernetowym w ekran ( z przejściówką do Helixa) i to wszystko. Nie trzeba budowac sieci urządzeń( chyba że masz więcej sprzętu hb w ethernecie), nie ma potrzeby użycia kabli typu Gateway - a tak jest w Motorguide. Jeśli masz na pokładzie echo HB- idź w Terrovę ipilot-link, jeśli masz Lowrance- kup motorguide xi i kable gateway. To jest bardzo wygodna sprawa napływania na rybę wypatrzoną na bocznym sonarze, czy po prostu do wskazanego na ekranie punktu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafal_S Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 MG jest cichsze, pilot mniejszy i na stojącej wodzie zapewnia większą prędkość niż Terrova - jeśli to komu potrzebne. Są różne kompletacje Terrovy, zdarza się że były sprzedawane bez heading sensora. Pilot Ipilot jest duży i średnio poręczny, do tego ma zasilanie z dedykowanego kabla wyłącznie i największą słabością jest żywotność baterii. Można się poratować telefonem sparowanym z silnikiem po Bluetooth. Natomiast największą zaletą Terrovy w wersji ipilot link jest proste podłączenie do ekranu HB- wpinasz się kablem etehernetowym w ekran ( z przejściówką do Helixa) i to wszystko. Nie trzeba budowac sieci urządzeń( chyba że masz więcej sprzętu hb w ethernecie), nie ma potrzeby użycia kabli typu Gateway - a tak jest w Motorguide. Jeśli masz na pokładzie echo HB- idź w Terrovę ipilot-link, jeśli masz Lowrance- kup motorguide xi i kable gateway. To jest bardzo wygodna sprawa napływania na rybę wypatrzoną na bocznym sonarze, czy po prostu do wskazanego na ekranie punktu . Mam echo Garmin echomap ultra 122sv kupione dwa miesiące temu pod Panoptixa. Nie zamierzam zmieniać bo jestem mega zadowolony . Napływanie na miejscówkę przy pomocy echosondy mnie więc nie dotyczy, bo musiałbym kupić Garmin Force a to za duży wydatek. Z tego co widzę Maciek na Twoich filmikach na yt masz Terrovę w zestawie z Garmin gpsmap 923 . Słabo się to sprawdza? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Mam echo Garmin echomap ultra 122sv kupione dwa miesiące temu pod Panoptixa. Nie zamierzam zmieniać bo jestem mega zadowolony . Napływanie na miejscówkę przy pomocy echosondy mnie więc nie dotyczy, bo musiałbym kupić Garmin Force a to za duży wydatek. Z tego co widzę Maciek na Twoich filmikach na yt masz Terrovę w zestawie z Garmin gpsmap 923 . Słabo się to sprawdza?Rafał, jak masz echo Garmina to niezależnie co weźmiesz z dziobówek będzie ok, bo i tak nie połączysz nawigacyjnie z tym, także bierz to co tańsze i tyle, chyba ze zależy ci na punktach trasy a tu terrova zapamięta ich dużo więcej niż xi3/xi5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafal_S Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Ok, dzięki za podpowiedź. Zastanowiło mnie co napisałeś o głośności pracy tych silników. Już kilka osób mi mówiło, że Terrova jest głośna. Muszę jeszcze rozważyć ten aspekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 MG jest cichsze, pilot mniejszy i na stojącej wodzie zapewnia większą prędkość niż Terrova - jeśli to komu potrzebne. Są różne kompletacje Terrovy, zdarza się że były sprzedawane bez heading sensora. Pilot Ipilot jest duży i średnio poręczny, do tego ma zasilanie z dedykowanego kabla wyłącznie i największą słabością jest żywotność baterii. Można się poratować telefonem sparowanym z silnikiem po Bluetooth. Natomiast największą zaletą Terrovy w wersji ipilot link jest proste podłączenie do ekranu HB- wpinasz się kablem etehernetowym w ekran ( z przejściówką do Helixa) i to wszystko. Nie trzeba budowac sieci urządzeń( chyba że masz więcej sprzętu hb w ethernecie), nie ma potrzeby użycia kabli typu Gateway - a tak jest w Motorguide. Jeśli masz na pokładzie echo HB- idź w Terrovę ipilot-link, jeśli masz Lowrance- kup motorguide xi i kable gateway. To jest bardzo wygodna sprawa napływania na rybę wypatrzoną na bocznym sonarze, czy po prostu do wskazanego na ekranie punktu .iPilot ma zasilanie bateryjne 3xAAA. Dobre baterie spokojnie wystarczą na pół sezonu, a nawet na cały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Mackowi chodzilo o pilota z wyswietlaczem kolorowym - tam jest dedykowana bateria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Tak, topowy pilot ma wbudowane ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.