hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Lucas Opublikowano 20 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2023 O właśnie. Jak byś mógł to byś zerknął. Jak się zmieści pod obudowę to załatwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateos_74 Opublikowano 20 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2023 (edytowane) Panowie, da się coś zrobić z wystającym kablem od przetwornika dziobówki xi5? Plącze mi się po pokładzie. Na razie nie planuje używać, jest opcja żeby go jakoś odpiąć?Możesz go normalnie odpiąć. Musisz rozkręcić główkę i tam wypiąć. Mam tak zrobione w obu xi5 Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Maja 2023 przez Mateos_74 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Lucas Opublikowano 21 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2023 Dzięki Rafał, 5 minut roboty i odpięte. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wisniowy21 Opublikowano 25 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 (edytowane) Siemanko, miał ktoś może jakieś dziwne historie z naprawami gwarancyjnymi silników w Parkera Poland? Edytowane 25 Maja 2023 przez wisniowy21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 apioo Opublikowano 31 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 Te silniki trzeba rejestrować by mieć gwarancję czy wystarczy sama faktura od sprzedawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 lukaszglu Opublikowano 6 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 Jest na forum ktoś kto handluje tymi silnikami? Jeśli tak, proszę o priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 6 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 (edytowane) Panowie taka sytuacja . Mgxi5 dosyć stary już, miałem spięte przez nmea2000 z elitką ti2 7 i hdsem live 9. Jakiś czas temu z tego co pamiętam wygrywałem jakieś updated przez echo i wszytko pięknie chodziło z obu ekranów. Sterowanie z ekranu , idź do punktu i kotwicz w dowolnym miejscu . Teraz wyrzuciłem elitke i zastąpilem ją hdsem live 12 i o dziwo przestało mi działać sterowanie silnikiem mogę np zatrzymać silnik z ekranu ale nie mogę go zakotwiczyć, na to polecenie nie reaguje ani tutaj ani w miejscu kursora. Dodam że nie działa na żadnym ekranie nie tylko na nowym . Ktoś ma jakiś pomysł? Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Czerwca 2023 przez Łukasz.t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pingvinas Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Panowie taka sytuacja .Mgxi5 dosyć stary już, miałem spięte przez nmea2000 z elitką ti2 7 i hdsem live 9. Jakiś czas temu z tego co pamiętam wygrywałem jakieś updated przez echo i wszytko pięknie chodziło z obu ekranów. Sterowanie z ekranu , idź do punktu i kotwicz w dowolnym miejscu . Teraz wyrzuciłem elitke i zastąpilem ją hdsem live 12 i o dziwo przestało mi działać sterowanie silnikiem mogę np zatrzymać silnik z ekranu ale nie mogę go zakotwiczyć, na to polecenie nie reaguje ani tutaj ani w miejscu kursora. Dodam że nie działa na żadnym ekranie nie tylko na nowym . Ktoś maWysłane z mojego SM-S918B przy użyciu TapMam tak samo po wymianie echosondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Mam tak samo po wymianie echosondy.Wina nowego oprogramowania w echo? Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Wina nowego oprogramowania w echo? Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu TapatalkaNiestety, coś jest nie tak z tym softem, mam kilka pytań od użytkowników w temacie utracenia funkcji nawigacyjnych z panelu na ekranie, podczas gdy we wcześniejszych wersjach softu MG działało normalnie w sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Lucas Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Trzeba uważać z tymi aktualizacjami, znam dwa przypadki z przed kilku tygodni gdzie padło połączenie sieciowe po aktualizacji silnika. Ja trochę popływałem i mam kilka wniosków po przesiadce z MK (3 lata) na MG. Są plusy i minusy. Na razie trochę mnie denerwuje MG ale może się przyzwyczaję. Ogólnie jakość wykonania w MG dużo słabsza jak w MK powerdrive ipilot. Do do połączenia w sieci to że sterowania z echa nie działa mi z marszu kotwica w punkcie kursora. Zaś kotwiczenie do punktu działa tylko z wcześniej ustawionej kotwicy. Z plusów: Mega opcja tych skoków co 1m. Bardzo precyzyjny ale trzeba dodać że ma jeszcze antenę point1 w sieci,Dużo cichszy od MK, Na pewno mniej prądu zjada.Minusy:Po 3 dniach pływania i kotwiczenia na jednej wyprawie + jeden deszcz kilka godzin i prowadnice zaczęły się przycinać i opuszczanie nie było płynne, a wręcz uciazliwe-w domu to przesmarowałem i jest już ok. Do tego w trakcie użytkowania odpadł jeden kapselek od połączenia mechanizmu opuszczania i trzeba było kombinować i wkładać paluchy. Strasznie kiepskie rozwiązanie. Nie ma tam żadnego gwintu ani zawleczki tylko jakby podkładki nabite na trzpień. Gorsza jakość, plastików i ogólnie wykonania jak w MK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bassy Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 W Mg rufowych też lubią odpadać drobne elementy. Gdy celem dla Ciebie byłoby tylko kotwiczenie gps, a nie przemieszczanie sie, brałbys Mg czy Mk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Trzeba uważać z tymi aktualizacjami, znam dwa przypadki z przed kilku tygodni gdzie padło połączenie sieciowe po aktualizacji silnika.Ja trochę popływałem i mam kilka wniosków po przesiadce z MK (3 lata) na MG. Są plusy i minusy. Na razie trochę mnie denerwuje MG ale może się przyzwyczaję. Ogólnie jakość wykonania w MG dużo słabsza jak w MK powerdrive ipilot.Do do połączenia w sieci to że sterowania z echa nie działa mi z marszu kotwica w punkcie kursora. Zaś kotwiczenie do punktu działa tylko z wcześniej ustawionej kotwicy.Z plusów:Mega opcja tych skoków co 1m.Bardzo precyzyjny ale trzeba dodać że ma jeszcze antenę point1 w sieci,Dużo cichszy od MK,Na pewno mniej prądu zjada.Minusy:Po 3 dniach pływania i kotwiczenia na jednej wyprawie + jeden deszcz kilka godzin i prowadnice zaczęły się przycinać i opuszczanie nie było płynne, a wręcz uciazliwe-w domu to przesmarowałem i jest już ok.Do tego w trakcie użytkowania odpadł jeden kapselek od połączenia mechanizmu opuszczania i trzeba było kombinować i wkładać paluchy. Strasznie kiepskie rozwiązanie. Nie ma tam żadnego gwintu ani zawleczki tylko jakby podkładki nabite na trzpień.Gorsza jakość, plastików i ogólnie wykonania jak w MK.P1 tutaj nie ma znaczenia, natomiast mam porównanie do Powerdrive i owszem jakośćiowo ok, pilot duży i funkcjonalny ale MK jest głośniejsza mechanizmami i wolniejsza o 20% na max prędkości na tym samym pontonie i tym samym montażu. Może tutaj śruba dwułopatkowa MK jest przyczyną Natomiast sieciowo jest ok z ekranami HB, ale niestety do pełnego komfortu ekran dotykowy potrzebny a to oznacza grube wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Lucas Opublikowano 7 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 (edytowane) Wszystko ma swoje plusy i minusy. Ja chciałem połączyć Wszystko w sieć i się udało. Działa to niby ale chyba nie do końca. Do tego strach to aktualizować ???? Łowiłem 3 lata na MK to nie było się do czego przyczepić. No może mechanizm opuszczania wymagał trochę wprawy ale za to do silnika nie trzeba było żadnej dodatkowej podpory do przemieszczania. Jak zobaczyłem jak lata MG po założeniu to od razu RAMa zamówiłem. No właśnie, ja też HDSa mam na pokładzie i gpsmapa i już nie wrócę do ekranów bez dotyku. Więc Helix odpada a Solixy to różnie z nimi bywa... A noni w MG brak wyświetlacza. Silnik jest cichy, nieraz to nie wiadomo czy chodzi śruba czy nie.... Edytowane 7 Czerwca 2023 przez Lucas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 8 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2023 No i dzisiaj chyba padł mi całkowicie . Reaguje na pilota i główka sie obraca . Ale jak chce przepłynąć dalej lub zakotwiczyć to tylko wydaje sygnał dźwiękowy i silnik się nie kreci . Chyba już po nim. Ktoś oprócz Parkera naprawia je? Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 8 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2023 Zaglądacie pod czapkę czasami? Można się zdziwić. Jakiś pomysł czemu tak się stało ? Śruba czysta nic się nie wkręciło Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 8 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2023 Może przewody są złe zadławienie i przy ruchu naciąga i ocierały o siebie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Celaver Opublikowano 13 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 Posiadam silver yacht405, czy ktoś się orientuję jaka długość kolumny silnika xi3 54/48 będzie odpowiednia do Łodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 UTi Opublikowano 13 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 Posiadam silver yacht405, czy ktoś się orientuję jaka długość kolumny silnika xi3 54/48 będzie odpowiednia do Łodzi?Standardowa długość kolumny 54 cale. Używam xi 3 54"/12v w Silver 405. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 UTi Opublikowano 17 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 Szanowne Panie i Panowie.Mam problem z xi3, może ktoś miał podobny przypadek i będzie w stanie mi pomóc. Silnik jak na nieszczęście odmówił współpracy w największym amoku żerowania sandaczy, ale zacznę od początku. Skoro świt nie mogłem płynnie sterować silnikiem w prawo. Wyglądało to w ten sposób, że po naciśnięciu raz strzałki w prawo silnik przesuwał się powiedzmy z godziny 12.00 na 12.20. Odłączyłem zasilanie, zrobiłem resety, kalibrację i po jakimś czasie wszystko wróciło do normy. Naprawiło się, pomyślałem. Prawdziwa tragedia zadziała się po drugim fajnym złowionym sandaczu w momencie gdy solidnie odpaliły. Wiatr zaczął się wzmagać i chciałem podczas dryfu włączyć kotwice. Bezskutecznie. Znowu resety, odłączanie zasilania, kalibracje, nic z tego. Po wciśnięciu przycisku kotwicy silnik zamiast złapać pozycję wyłącza obroty śruby i dodatkowo nie chce mu się skręcać w lewo po naciśnięciu strzałki. Zarówno z włączoną śrubą i wyłączoną. Nie reaguje na komendy i źle je interpretuje. Rozkręciłem pilota, bo pomyślałem że może dostał się jakiś paproch pod uszczelkę podczas wymiany baterii, ale niestety diagnoza okazała się nietrafiona. Nie mam już pomysłów. Nagrałem krótki film z tej tragikomedii. Gdybyś ktoś miał ochotę zerknąć z chęcią wyślę maila. W poniedziałek postaram się skontaktować ze sprzedawcą, a póki co idę szukać papierów, żeby sprawdzić czy gwarancja nie minęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 17 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 Łukasz, M 114 to reset ustawień silnika- o ile nei robiłeś, natomiast źle to wygląda, wygląda na coś z płytą główną. Sprawdzaj papiery i wysyłaj bezpośrednio do Parkerów- tak jest najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mickeN Opublikowano 20 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Silnik Xi3, problem z trzymaniem kursu. Rozumiem, że trzeba by zrobić reset GPS ? Jak to zrobić z pilota ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 20 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Silnik Xi3, problem z trzymaniem kursu. Rozumiem, że trzeba by zrobić reset GPS ? Jak to zrobić z pilota ? Nie ma resetu GPS a kurs powiązany jest raczej z kompasem i jego kalibracją oraz montażem silnika i kalibracją keel offset. Ustaw czapkę silnika równolegole do kila łodzi- prosto wzduż dziobu i naciśnij M+111, na wodzie- za pomoca napędu rufowego robisz półtora okręgu ze stałą prędkością niewielką - ok 50m promień ale najpierwj M+1,1,2 i usłyszysz sygnał . udana kalibracja kompasu potwierdzana jest dźwiękiem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bartekmaj Opublikowano 20 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 (edytowane) Już pisałem w tej sprawie ale nie otrzymałem odpowiedzi ????, może komuś kto ma doświadczenie umknęło. Mam Xi5 którego kupiłem bez modułu GPS który podobno padł. Silnik bez niego działał ( oczywiście bez funkcji kotwicy i innych które potrzebują GPSu ). Dokupiłem w USA nowy moduł, zamontowałem go do silnika i niestety nie działa. Przy próbie kalibracji M111 lub M112 powinien pojawić się charakterystyczny dźwięk programowania.U mnie pojawia się jakby sygnał błędu ( 3 piknięcia ).Nie działa też funkcja kotwicy. Czy ktoś ma doświadczenie i może coś podpowiedzieć w tej sprawie ?Może macie namiar na jakiś serwis ( najlepiej z Wawy ) który może to sprawdzić ? Oczywiście sprzęt jest już po gwarancji.Jest to biała wersja SW. Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 20 Czerwca 2023 przez bartekmaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wisniowy21 Opublikowano 1 Lipca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2023 Niestety prawie zawsze to tak wychodzi jak się chce przyoszczędzić parę zł, jedyny serwis to chyba Parker Poland znajduje sie 20 km od Warszawy Cząstków Polski świadczą również usługi po serwisowe Już pisałem w tej sprawie ale nie otrzymałem odpowiedzi , może komuś kto ma doświadczenie umknęło.Mam Xi5 którego kupiłem bez modułu GPS który podobno padł. Silnik bez niego działał ( oczywiście bez funkcji kotwicy i innych które potrzebują GPSu ).Dokupiłem w USA nowy moduł, zamontowałem go do silnika i niestety nie działa.Przy próbie kalibracji M111 lub M112 powinien pojawić się charakterystyczny dźwięk programowania.U mnie pojawia się jakby sygnał błędu ( 3 piknięcia ).Nie działa też funkcja kotwicy.Czy ktoś ma doświadczenie i może coś podpowiedzieć w tej sprawie ?Może macie namiar na jakiś serwis ( najlepiej z Wawy ) który może to sprawdzić ?Oczywiście sprzęt jest już po gwarancji.Jest to biała wersja SW.Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.