Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

1. Możesz spiąć przetwornik MG z Garminem, nic więcej.
2. Tak, rufowy jest główny ale info z dodatkowej echosondy zamontowanej na dziobie też się przydaje.
3. Wersja SW występuje bez SNR, ogólnie idzie wyhaczyć w dobrej cenie wersję SW więc w tych samych pieniądzach można mieć dodatkową opcję. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest to jakieś rozwiązanie ale obecnie mam Ultrę 122sv, Lowrance FS9 i odinstalowany Echomap vs9 plus, który mógłbym założyć z powrotem i podłączyć do przetwornika silnikowego, ale 3 ekrany na cywilnej, wędkarskiej łodzi to chyba lekka przesadasmile.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest to jakieś rozwiązanie ale obecnie mam Ultrę 122sv, Lowrance FS9 i odinstalowany Echomap vs9 plus, który mógłbym założyć z powrotem i podłączyć do przetwornika silnikowego, ale 3 ekrany na cywilnej, wędkarskiej łodzi to chyba lekka przesadasmile.png

A nie lepiej wpiąć się tym Xi3 do Fski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

420 cm

Może być zbyt mała. Cała nadzieja w sofcie 5.0, mówię to serio. Ten silnik jest za mocny i za cieżki do mniejszych łodzi. Zabiera 180cm burty złożonym , na kotwicy zdarzają się cuda szarpania itp. Porób kalibracje obie, użyj skali wielkości łodzi, by zmniejszyć moc silnika w czasie korekcji pozycji GPS na kotwicy .

 

Wysłane z mojego 2201116SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Piszesz o sofcie do Force? To jest Skylla, jest dosyć ciężka. XI5 waży 25 kg + AGM 31=56. Force waży 31kg + LIFePo4 21kg = 52 kg, więc w sumie będzie i tak 4 kg mniej a na obecny ciężar silnika nie narzekam. Jeszcze upewniam się do co do gabarytów Force na łodzi po montażu ale producent montuje te silniki na tych łodziach i bez problemów. W Force jest możliwość zmiany dynamiki pracy na kotwicy i przy zmianach kursów czy zatrzymaniu a w XI5 nie ma możliwości. Kalibracje robię i to jest podstawowa sprawa. Chodzi mi też a raczej głównie o moc ponieważ pływam często w strefach ciszy  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Piszesz o sofcie do Force? To jest Skylla, jest dosyć ciężka. XI5 waży 25 kg + AGM 31=56. Force waży 31kg + LIFePo4 21kg = 52 kg, więc w sumie będzie i tak 4 kg mniej a na obecny ciężar silnika nie narzekam. Jeszcze upewniam się do co do gabarytów Force na łodzi po montażu ale producent montuje te silniki na tych łodziach i bez problemów. W Force jest możliwość zmiany dynamiki pracy na kotwicy i przy zmianach kursów czy zatrzymaniu a w XI5 nie ma możliwości. Kalibracje robię i to jest podstawowa sprawa. Chodzi mi też a raczej głównie o moc ponieważ pływam często w strefach ciszy  

Tak, Force. Piszą do mnie ludzie w różnych branżowych sprawach, to wiem ocb w tej kwestii. Na dużych łodziach jest bajka, na mniejszych bywa różnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oprócz długości ważna jest waga łodzi. Moja waży z wyposażeniem ok. 550 kg bez załogi. Poza tym rozmawiałem o tych sprawach z producentem który zamontował tych Garmin Force na Skylla 420 już znaczne ilości i dobrze się sprawdzają. Długość 420 cm nie jest duża ale znaczenie ma też szerokość łodzi 190 cm co dodatkowo ją stabilizuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oprócz długości ważna jest waga łodzi. Moja waży z wyposażeniem ok. 550 kg bez załogi. Poza tym rozmawiałem o tych sprawach z producentem który zamontował tych Garmin Force na Skylla 420 już znaczne ilości i dobrze się sprawdzają. Długość 420 cm nie jest duża ale znaczenie ma też szerokość łodzi 190 cm co dodatkowo ją stabilizuje. 

To też fakt jest. Po prostu jak sprawdzisz- będziesz wiedział. Natomiast incydenty się zdarzają. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć,

Podpowiedzcie mi proszę, bo nie wszystko zdołałem odszukać - MG Xi5 FW SNR GPS:

- jakie zabezpieczenie dać na zasilaniu (620W/12V = 51A max) - czyli powinno być 60A?

- czy przez adapter 010-11979-00 podłączę doń Garmina Striker 7SV? Co mogę dzięki temu zrobić? Czy tylko wykorzystać przetwornik? Czy żeby wykorzystać przetwornik muszę instalować bramkę Gateway i NMEA? Bo żeby wyznaczyć trasę muszę? Czy trasa tylko przez Lowrance?

- czy słodkowodna wersja będzie wystarczająca na szwedzkie szkiery?

 

Pozdrawiam,

Paweł Kobyłecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć,

Podpowiedzcie mi proszę, bo nie wszystko zdołałem odszukać - MG Xi5 FW SNR GPS:

- jakie zabezpieczenie dać na zasilaniu (620W/12V = 51A max) - czyli powinno być 60A?

- czy przez adapter 010-11979-00 podłączę doń Garmina Striker 7SV? Co mogę dzięki temu zrobić? Czy tylko wykorzystać przetwornik? Czy żeby wykorzystać przetwornik muszę instalować bramkę Gateway i NMEA? Bo żeby wyznaczyć trasę muszę? Czy trasa tylko przez Lowrance?

- czy słodkowodna wersja będzie wystarczająca na szwedzkie szkiery?

 

Pozdrawiam,

Paweł Kobyłecki

Gateway kit i NMEA2000 łączy silniki dziobowe motorgajda tylko  z Lowrance i Simradem do zadań nawigacyjnych. Striker nie obsługuje sieci NMEA2000.  Sonarowo nie jest ten set kabli potrzebny do czegokolwiek.  60A to typowe zabezpieczenie na stan mojej wiedzy. Ten adapter załatwi sprawę, tylko nie wiem czy jest sens- bo jeśli nie masz silnika w wodzie- nie widzisz odczytów toniowych w obrazowaniu tradycyjnym. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

 

Mam duży problem z moim MG Xi3 zakupiony trzy lata temu w PL.

 

- przy przerwie 1 miesiąc w łowieniu (trzy przypadki w tym roku) nie mogę na początku łowienia obrócić srubą - jest jak zapieczona :-(

- po zerwaniu ręką oporu na śrubie silnik działał już poprawnie

- dziś sytuacja się powtórzyła tzn śruba jak przyspawana przy wodowaniu i po zerwaniu oporu zaczyna działać poprawnie lecz tylko 2 h potem

  zaczyna przerywać w funkcji kotwicy lub płynięcia

- obecnie śruba obraca się tylko jak sztyca jest pod kątem przy wkładaniu do wody a w pionie się wyłącza (reszta działa poprawnie)

 

Silnik jest po gwarancji i chętnie oddam do dobrego serwisu (jestem z Krakowa) lub może wystarczy jakaś rada bo ktoś miał podobny problem

 

Pozdrawiam Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zalanie i korozja wewnątrz pędnika może tak wyglądać w praktyce. ParkerPoland jest u nas serwisantem tego sprzętu, świadczy usługi dla pogwarancyjnego sprzętu także.

Potwierdzam. Może tak być. Ja rozebrałem 2 letni pędnik tego modele i już w środku była lekka wilgoć i korozja. Rozebrałem bo wymieniałem część obudowy. Oczywiście poszły nowe oryginalne uszczelki i specjalny smar. Pacjent żyje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam , ma ktoś doświadczenie z Xi5 o kolumnie dłuższej niż 54' ? Potrzebuje do większej łodzi i na duże fale , 54' będzie mocno wyskakiwał z wody , znalazłem za granicą xi5 z kolumną 72' widziałem że są też 60'.  Macie może pomysł czy można to gdzieś w PL od ręki dostać ? Czy można wymienić samą kolumnę z 54' na 60' albo więcej ? Zanim zainteresuje się Garminami i innymi markami to chcę w pierwszej kolejności zbadać MG bo mam je sprawdzone i je lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...