Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika.

 

Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji.

 

Pozdrawiam

Jak tam kolego wiesz jaka może byc tego przyczyną że się wyłącza przy pełnym gazie ? U mnie w xi3 tak samo się dzieje dosyć często to odłączam silnik od Aku i z powrotem podłączam i działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No właśnie ostatnio zrobiłem pewien test i założyłem bezpiecznik 50A i mi go spaliło, wcześniej miałem 60A automatyczny i go wybija praktycznie za każdym razem w momencie kiedy silnik pracuje na najwyższych obrotach, ale go nie spala. Planuje kupic jeszcze inni bezpiecznik i przejrzeć jeszcze raz dokładnie instalacje wtyczki itp. Jesli będzie to samo, ściągnę silnik i dam go do innej łódki na innej wtyczce i sprawdzę w ten sposób i wtedy wykluczę ewentualne wady czy to silnika czy instalacji :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja kiedyś Xi5 miałem podłączony pod automatyczny bezpiecznik chyba ok 80A ( nie wiem na ile on realnie tyle miał ).

Przy maksymalnej prędkości po chwili mi się rozłączał i musiałem chwilę poczekać żeby go znowu włączyć.

 

Z racji że byłem na majówce to go wyrzuciłem i zrobiłem normalny hebel który jest do tej pory.

Wszystko działa poprawnie , mam grube kable.

Edytowane przez bartekmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzień dobry, dzisiaj 2-letnia dziobówka Motorguide Xi3 uległa awarii, a mianowicie śruba przestała kręcić, gps łapie i kręci kolumną. Podejrzewam spalenie, ale może ktoś miał podobny problem , czy znajdują się tam jakiekolwiek bezpieczniki.?

Sprawdź przewody pod czapką 151bcd37a3c7b9fb866d71f98dc8abba.jpg

 

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika.

 

Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji.

 

Pozdrawiam

Zanim zaczniesz rozbierać przewody sprawdź też czy coś się nie nawinęło pod śrubę. U siebie w obu elektrykach ostatnio zdjąłem śruby przy okazji smarowania i ... z obu wyciągnąłem jakieś dziesiątki metrów plecionek. Warto tam czasem zajrzeć bo syfu w wodzie pełno a jak przetrze uszczelnienia to grubsza awaria.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy, wracając do tematu mojej ix5 i rozłączania prądu przy max obrotach usterka zlokalizowana i naprawiona. Winna była wtyczka „attwood” ( ciekawe, bo raczej ludzie uważają ją za dobrą ). W tej chwili instalacja wygląda następująco: przewód czarny bezpośrednio do akumulatora, a na czerwonym bezpiecznik automatyczny i podłączenie do Aku. Zero wtyczek itp itd. Przewody tym razem ogarnąłem porządna zaciskarką, a nie lutownicą ( myślę że to pewniejsza opcja niż lut ). Dziś byłem na wodzie i wszystko działa jak należy. Może komuś się przyda takie info. Pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tez myślałem o wtyczce, nawet kupiłem. Dziobówkę mam na płycie, więc … założyłem bolce odkręcane :D  z jednej strony aku podłączone przez wyłącznik na śrubę a w bakiście na kotwicę dziobówka na nakrętki ręczne. Działa, kable się nie walają bo jest go na wierzchu pare cm.

 

Co do połączeń. Nie lubię zaciskanych. Nawet jak zaciskam zalutowuję dodatkowo. Lut zapobiega utlenianiu/korozji połączenia. W zaciskanym potrafi się zadziać w tak mokrym środowisku jak Łódź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tez myślałem o wtyczce, nawet kupiłem. Dziobówkę mam na płycie, więc … założyłem bolce odkręcane :D  z jednej strony aku podłączone przez wyłącznik na śrubę a w bakiście na kotwicę dziobówka na nakrętki ręczne. Działa, kable się nie walają bo jest go na wierzchu pare cm.

 

Co do połączeń. Nie lubię zaciskanych. Nawet jak zaciskam zalutowuję dodatkowo. Lut zapobiega utlenianiu/korozji połączenia. W zaciskanym potrafi się zadziać w tak mokrym środowisku jak Łódź.

ja w łodzi daje dodatkowo termokurcz z klejem  i nic się nie dzieje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Mam problem z Xi3. W zeszłym roku na gwarancji wymieniona płyta główna oraz moduł GPS przez Parkera. Silnik już po gwarancji. Przy małym wietrze wszystko jest ok, natomiast przy dużym wietrze po chwili od zakotwiczenia zaczyna kręcić koła w prawo, po około 2 obrotach przewód naciąga się na maksa i po chwili przestaje działać. Robione pozycjonowanie M112 oraz kalibracja M111. Może macie jakieś pomysły ? Normalnie ręce opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak patrzę, Myślę ile to pracuje i chyba też rozbiorę i doizoluję zanim się przetrą. O sprzęt trzeba czasem zadbać to będzie służył 2 x dłużej.

Hehehe za późno, było robić od razu.

 

Ostatnio był fest wiatr i płynąłem na dziobówce i rufowym na max. I nagle pyk, rufowy cisza. Teraz trzeba będzie już ciąć i zarabiać  :D

 

No chyba, że przełącznik, już szwankował na najwyższym biegu.

Edytowane przez Qh_
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hehehe za późno, było robić od razu.

 

Ostatnio był fest wiatr i płynąłem na dziobówce i rufowym na max. I nagle pyk, rufowy cisza. Teraz trzeba będzie już ciąć i zarabiać  :D

 

No chyba, że przełącznik, już szwankował na najwyższym biegu.

Sam się lubię sam się cytuję. ;)

Dla strachliwych co sami nie grzebią:

Padł przełącznik biegów. (Odpadł przegrzany wtyk zasilający). 4 śrubki pokrywa, 2 śrubki przełącznik, chyba 6 kabli na wtyczki. Przełącznik z Allegro 120pln. Bangla, hula, a co ważniejsze nigdzie nie trzeba wozić. Jechałem tylko do paczkomatu. W sumie 20min roboty.

 

Kable w porządku. Rufowy sie nie kręci.

 

Ja mam rufowy bez bezpiecznika. Ale do lifepod4. Jestem przekonany, że BMS zabezpiecza przed nadmiernym poborem prądu i odetnie aku w razie zwarcia czy przeciążenia. Mój 50Ah ma max prąd poboru 50A i tyle mniej wiecej żłopie Xi3 55lbs na najwyższym biegu. Jeszcze mi nigdy nie odcięło. Ale nie jest wpięty w instalację tylko bezpośrednio do aku. W AGM do dziobówki i instalacji mam bezpiecznik.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...