hlehle Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 thug Opublikowano 17 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2024 Akumulator sprawdzony ? od źródła zasilania bym zaczął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maciejb Opublikowano 17 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2024 Aku nowy sprawdzony, w poniedziałek wymienię jeszcze bezpiecznik bo to też mi przyszło na myśl, ale chciałem też zapytać grono kolegów, bo silniki znane i jakby nie patrzeć nie raz obarczone wadami różnymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Hudzik Opublikowano 18 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2024 Dzień dobry, dzisiaj 2-letnia dziobówka Motorguide Xi3 uległa awarii, a mianowicie śruba przestała kręcić, gps łapie i kręci kolumną. Podejrzewam spalenie, ale może ktoś miał podobny problem , czy znajdują się tam jakiekolwiek bezpieczniki.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateusz458 Opublikowano 27 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2024 Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika. Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji. PozdrawiamJak tam kolego wiesz jaka może byc tego przyczyną że się wyłącza przy pełnym gazie ? U mnie w xi3 tak samo się dzieje dosyć często to odłączam silnik od Aku i z powrotem podłączam i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maciejb Opublikowano 30 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2024 No właśnie ostatnio zrobiłem pewien test i założyłem bezpiecznik 50A i mi go spaliło, wcześniej miałem 60A automatyczny i go wybija praktycznie za każdym razem w momencie kiedy silnik pracuje na najwyższych obrotach, ale go nie spala. Planuje kupic jeszcze inni bezpiecznik i przejrzeć jeszcze raz dokładnie instalacje wtyczki itp. Jesli będzie to samo, ściągnę silnik i dam go do innej łódki na innej wtyczce i sprawdzę w ten sposób i wtedy wykluczę ewentualne wady czy to silnika czy instalacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maciejb Opublikowano 30 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2024 Jeszcze dodam, że dzwoniłem do serwisu MG, ale chyba miałem pecha, bo połączyłem się z kimś kto pracuje tam krótko i nie wiedział nic o takich problemach, w przyszłym tygodniu zadzwonię jeszcze raz może coś więcej ustalę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bartekmaj Opublikowano 30 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2024 (edytowane) Ja kiedyś Xi5 miałem podłączony pod automatyczny bezpiecznik chyba ok 80A ( nie wiem na ile on realnie tyle miał ).Przy maksymalnej prędkości po chwili mi się rozłączał i musiałem chwilę poczekać żeby go znowu włączyć. Z racji że byłem na majówce to go wyrzuciłem i zrobiłem normalny hebel który jest do tej pory.Wszystko działa poprawnie , mam grube kable. Edytowane 30 Maja 2024 przez bartekmaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 30 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2024 Dzień dobry, dzisiaj 2-letnia dziobówka Motorguide Xi3 uległa awarii, a mianowicie śruba przestała kręcić, gps łapie i kręci kolumną. Podejrzewam spalenie, ale może ktoś miał podobny problem , czy znajdują się tam jakiekolwiek bezpieczniki.?Sprawdź przewody pod czapką Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateusz458 Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 Witam mam pytanko jaki kupić akumulator do silnika dziobowego xi3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 AdrianNaklo Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 Witam mam pytanko jaki kupić akumulator do silnika dziobowego xi3100ah w zupełności wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 (edytowane) Witam, mam problem z moim xi5, włączając silnik i dając mu „full” obroty po jakiejś chwili silnik samoczynnie się rozłącza, znikają wszystkie kontrolki, nie da się nim nic zrobić. Po jakieś chwili około 30-60 sekundach silnik samoczynnie się włącza a po następnej minucie łapie sygnał GPS i można z niego normalnie korzystać. Stało mi się to parokrotnie i tylko i wyłącznie na maksymalnych obrotach pracy silnika. Pytanie czy ktoś z was miał taki problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Dodam, że silnik już nie jest na gwarancji. PozdrawiamZanim zaczniesz rozbierać przewody sprawdź też czy coś się nie nawinęło pod śrubę. U siebie w obu elektrykach ostatnio zdjąłem śruby przy okazji smarowania i ... z obu wyciągnąłem jakieś dziesiątki metrów plecionek. Warto tam czasem zajrzeć bo syfu w wodzie pełno a jak przetrze uszczelnienia to grubsza awaria. Edytowane 16 Czerwca 2024 przez Qh_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 Sprawdź przewody pod czapką Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu TapatalkaTak patrzę, Myślę ile to pracuje i chyba też rozbiorę i doizoluję zanim się przetrą. O sprzęt trzeba czasem zadbać to będzie służył 2 x dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maciejb Opublikowano 19 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 Koledzy, wracając do tematu mojej ix5 i rozłączania prądu przy max obrotach usterka zlokalizowana i naprawiona. Winna była wtyczka „attwood” ( ciekawe, bo raczej ludzie uważają ją za dobrą ). W tej chwili instalacja wygląda następująco: przewód czarny bezpośrednio do akumulatora, a na czerwonym bezpiecznik automatyczny i podłączenie do Aku. Zero wtyczek itp itd. Przewody tym razem ogarnąłem porządna zaciskarką, a nie lutownicą ( myślę że to pewniejsza opcja niż lut ). Dziś byłem na wodzie i wszystko działa jak należy. Może komuś się przyda takie info. Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 Ja od 5 lat ponad- używam wtyczek RemaAnderson - tych czarnych w najmniejszym rozmiarze, do 80A. Nigdy żadnych incydentów nie miałem- czy to z motorgajdem czy z minnkotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateos_74 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 również używam andersona - czerwonych do 50A przez ponad 6 lat do motorguide (zaciskane i lutowane) i nigdy nie miałem żadnych problemów. Nigdy nawet się nie zagrzały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 19 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 Tez myślałem o wtyczce, nawet kupiłem. Dziobówkę mam na płycie, więc … założyłem bolce odkręcane z jednej strony aku podłączone przez wyłącznik na śrubę a w bakiście na kotwicę dziobówka na nakrętki ręczne. Działa, kable się nie walają bo jest go na wierzchu pare cm. Co do połączeń. Nie lubię zaciskanych. Nawet jak zaciskam zalutowuję dodatkowo. Lut zapobiega utlenianiu/korozji połączenia. W zaciskanym potrafi się zadziać w tak mokrym środowisku jak Łódź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateos_74 Opublikowano 19 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 Tez myślałem o wtyczce, nawet kupiłem. Dziobówkę mam na płycie, więc … założyłem bolce odkręcane z jednej strony aku podłączone przez wyłącznik na śrubę a w bakiście na kotwicę dziobówka na nakrętki ręczne. Działa, kable się nie walają bo jest go na wierzchu pare cm. Co do połączeń. Nie lubię zaciskanych. Nawet jak zaciskam zalutowuję dodatkowo. Lut zapobiega utlenianiu/korozji połączenia. W zaciskanym potrafi się zadziać w tak mokrym środowisku jak Łódź.ja w łodzi daje dodatkowo termokurcz z klejem i nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 invictus Opublikowano 23 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2024 Witam. Mam problem z Xi3. W zeszłym roku na gwarancji wymieniona płyta główna oraz moduł GPS przez Parkera. Silnik już po gwarancji. Przy małym wietrze wszystko jest ok, natomiast przy dużym wietrze po chwili od zakotwiczenia zaczyna kręcić koła w prawo, po około 2 obrotach przewód naciąga się na maksa i po chwili przestaje działać. Robione pozycjonowanie M112 oraz kalibracja M111. Może macie jakieś pomysły ? Normalnie ręce opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 invictus Opublikowano 30 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2024 Ogarnąłem temat. Silnik w końcu działa tak jak powinien. Zdjąłem czapkę, zaizolowałem przewody plusowe i minusowe oraz umieściłem je najdalej jak to było możliwe od modułu GPS. Jestem po dwóch dniach testów, działa elegancko. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 30 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2024 (edytowane) Tak patrzę, Myślę ile to pracuje i chyba też rozbiorę i doizoluję zanim się przetrą. O sprzęt trzeba czasem zadbać to będzie służył 2 x dłużej.Hehehe za późno, było robić od razu. Ostatnio był fest wiatr i płynąłem na dziobówce i rufowym na max. I nagle pyk, rufowy cisza. Teraz trzeba będzie już ciąć i zarabiać No chyba, że przełącznik, już szwankował na najwyższym biegu. Edytowane 30 Czerwca 2024 przez Qh_ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mateusz458 Opublikowano 16 Lipca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2024 (edytowane) Witam montowaliscie do swoich silników xi3 bezpieczniki czy podłączaliscie silnik bezpośredno do akumulatora ? Edytowane 16 Lipca 2024 przez Mateusz458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Sady Opublikowano 16 Lipca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2024 Z bezpiecznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 16 Lipca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2024 (edytowane) Hehehe za późno, było robić od razu. Ostatnio był fest wiatr i płynąłem na dziobówce i rufowym na max. I nagle pyk, rufowy cisza. Teraz trzeba będzie już ciąć i zarabiać No chyba, że przełącznik, już szwankował na najwyższym biegu.Sam się lubię sam się cytuję. Dla strachliwych co sami nie grzebią:Padł przełącznik biegów. (Odpadł przegrzany wtyk zasilający). 4 śrubki pokrywa, 2 śrubki przełącznik, chyba 6 kabli na wtyczki. Przełącznik z Allegro 120pln. Bangla, hula, a co ważniejsze nigdzie nie trzeba wozić. Jechałem tylko do paczkomatu. W sumie 20min roboty. Kable w porządku. Rufowy sie nie kręci. Ja mam rufowy bez bezpiecznika. Ale do lifepod4. Jestem przekonany, że BMS zabezpiecza przed nadmiernym poborem prądu i odetnie aku w razie zwarcia czy przeciążenia. Mój 50Ah ma max prąd poboru 50A i tyle mniej wiecej żłopie Xi3 55lbs na najwyższym biegu. Jeszcze mi nigdy nie odcięło. Ale nie jest wpięty w instalację tylko bezpośrednio do aku. W AGM do dziobówki i instalacji mam bezpiecznik. Edytowane 16 Lipca 2024 przez Qh_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Sady Opublikowano 22 Lipca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2024 Biały Xi3 na słona wodę ,pływany kilka razy ,zamontowany w marcu. Jednak mogłem kupić czarnego, mniej tego na nim było widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 24 Lipca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2024 A to biały powinien być bardziej odporny bo na słoną wodę. Strach co by było w morzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
hlehle
Szukam na necie zestawienia roznic pomiedzy tymi dwoma modelami i niestety za bardzo nie jestem w stanie znalezc.
Moze ktos tutaj juz zglebial ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
261
89
76
52
Popularne dni
9 Gru
27
22 Mar
25
24 Cze
23
2 Sty
21
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 261 odpowiedzi
siarq 89 odpowiedzi
nurek28 76 odpowiedzi
mancio 52 odpowiedzi
Popularne dni
9 Gru 2018
27 odpowiedzi
22 Mar 2018
25 odpowiedzi
24 Cze 2020
23 odpowiedzi
2 Sty 2019
21 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Tu nie chodzi o to czy robić czy nie robić, tylko o komentowanie ile coś jest warte "bo mi się tak wydaje". Nikt nikomu nikogo nie piętnuje za robienie czegoś samodzielnie, tylko przydała by się chwil
golenia
W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościac
and66
Rosjanie jak widać nas wyprzedzają i mają świetne filmy o silnikach zaburtowych z rozbiórką na części pierwsze spalinowych chinoli z pokazaniem ich wad i różnic w stosunku do Yamahy lub Tohatsu oraz z
Opublikowane grafiki
1739 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.