Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Działał cały czas, tylko chciałem go podmalować bez rozbierania, bo było już sporo ognisk korozji części aluminiowych i stalowej. W pewnym momencie przy przekręcaniu go pojawiła się woda na świeżo malowanym i od razu decyzja rozbiórki. Zrobiłem go, poprawiłem parę miejsc po fabryce, pojechałem przetestować, powrót i znowu woda ???? dopiero teraz znalazłem miejsce którym cały czas od nowości woda się dostawała. Miał wadę fabryczną w ostatnim elemencie, tym gdzie jest przetwornik zamontowany. Źle odlany plastik w formie i miał mikro dziurkę na zakończeniu odlewu ????Naprawiłem to i jest git. Przewierciłem w tym miejscu, zlałem wodę, wysuszyłem go, nagwintowałem i wstawiłem korek????

post-64515-0-89711600-1733470983_thumb.jpeg

post-64515-0-44583800-1733471059_thumb.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niezła akcją!!! Szacun!

Mój czarny Xi3 działa intensywnie od paru sezonów. Niestety łapie korozję w czym na pewno pomogło używanie w solance. Malowałem bez rozbierania, ale po jakimś czasie farba z aluminiowych elementów odłazi ponownie.

Czym to pomalować skutecznie... jakieś wytrawianie, podkład...?

 

 

 

..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bez rozbierania to raczej takie prowizoryczne to malowanie. Trzeba dobrze zeszlifować i dać podkład do Alu, a na to farba w sprayu taka odporna na trudne warunki. Dobrze że go rozebrałem bo jak widać na zdjęciach ze szczotek nie za wiele już było i pewnie za chwilę by stanął..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wróciły zestawy z XI3 i XI5 różnica 400 euro a ja dalej nie mogę się zdecydować ???? z jednej strony fajnie było by mieć nowszy model a z drugiej zostanie kasa na NMEA i gateway ????

 

Panie Sławku kawał dobrej roboty Pan wykonał teraz pewnie spokojnie kolejne 5 sezonów spokojnego wędkowania silnik jak nowy ????????????

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wróciły zestawy z XI3 i XI5 różnica 400 euro a ja dalej nie mogę się zdecydować z jednej strony fajnie było by mieć nowszy model a z drugiej zostanie kasa na NMEA i gateway

 

Panie Sławku kawał dobrej roboty Pan wykonał teraz pewnie spokojnie kolejne 5 sezonów spokojnego wędkowania silnik jak nowy

 

Dziękować, wrzucę jeszcze kilka fotek i pokażę miejsca które trzeba uszczelnić, bo w niektórych sytuacjach może dostawać się woda do środka..

Edytowane przez Slawek Dlugosz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć

Na jesieni kupiłem Xi3, podczas pierwszego pływania po podniesieniu silnika i wchodzeniu w ślizg na spalinie, z górnej części MG cieknie  woda do łódki, ja w SZOKU !!!  Szybki telefon do sprzedawcy, następnie nagrany i wysłany film z całego zajścia, w serwisie okazało się że podczas montażu pożałowano kleju (lub innego uszczelniacza) na łączniu kolumny i spodziny. Szkoda że MG wypuszcza takie buble, bo do końca sezonu byłem bez silnika, na szczęście serwis Parker Pl. zadziałał sprawnie, ale smród pozostał, dodatkowo patrząc na zdjęcia Sławka z poprzedniej strony, teraz będę miał stresa jak długo to potrzyma.

Mam też szybkie pytanko, pewnie było to już poruszane, ale czy do połączenia powyższego silnika z Lowrancem wystarczy sam kabel NMEA czy coś jeszcze jest potrzebne? Dzięki za odpowiedź.

Michał

Edytowane przez drChlubicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć

Na jesieni kupiłem Xi3, podczas pierwszego pływania po podniesieniu silnika i wchodzeniu w ślizg na spalinie, z górnej części MG cieknie  woda do łódki, ja w SZOKU !!!  Szybki telefon do sprzedawcy, następnie nagrany i wysłany film z całego zajścia, w serwisie okazało się że podczas montażu pożałowano kleju (lub innego uszczelniacza) na łączniu kolumny i spodziny. Szkoda że MG wypuszcza takie buble, bo do końca sezonu byłem bez silnika, na szczęście serwis Parker Pl. zadziałał sprawnie, ale smród pozostał, dodatkowo patrząc na zdjęcia Sławka z poprzedniej strony, teraz będę miał stresa jak długo to potrzyma.

Mam też szybkie pytanko, pewnie było to już poruszane, ale czy do połączenia powyższego silnika z Lowrancem wystarczy sam kabel NMEA czy coś jeszcze jest potrzebne? Dzięki za odpowiedź.

Michał

 

Witaj,

potrzebujesz tzw. zestaw startowy NMEA 2000 np. taki:

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-startowy-nmea-2000-10855842159?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_wedkarstwo_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17960362012&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI0PaAk6uoiwMVyJ6DBx3hmTBuEAQYASABEgKX5_D_BwE

 

oraz tzw.bramkę do komunkowania się MG z Lowrance: 

GPS PINPOINT

 

np.: 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-bramki-gps-pinpoint-do-sterowania-silnikiem-12470923408?srsltid=AfmBOopUyTp9upSpFUiDFjxbU1Zd_1jOQdj0wD9L5l6Rjm4QY4rh9O4t

 

to wszystko

 

no i akumualtor,ponieważ sieć wymaga zasilania 

Edytowane przez 2703tomi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na prawdę aż tyle tego? :huh: Podobno MG z lowrancem miał gadać bez bramek <_<

Takie coś nie wystarczy?

https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-nmea-2000-nowe-CID767-ID14eX4S.html?reason=observed_ad

Motorgajdy nigdy nie gadały z ekranem Lowrance bez gatewaya. Takie rzeczy potrafi Ghost. Jeśli masz Elitę FS to na wszelki wypadek nie rób aktualizacji silnika, niech to serwis zrobi. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
  • 0

Ja bym zresetował silnik ustawieniami i

ponownie go skalibrował.

Jeśli to nie pomoże to serwis lub samodzielne poszukiwania przyczyny.

 

Ogólnie coś powinno działać ( śruba, ustawienie kierunku ).

Jeśli nie to może czakać cię wymiana płyty głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To już jest trzecia obudowa i jak bym nie uważał, to przy kolejnej wymianie baterii pękało zawsze któreś gniazdo pod wkręty łączące te dwie połówki..w pierwszym pilocie nie zauważyłem nawet kiedy to się stało, aż przestał działać.. do środka dostawała się woda deszczowa od dłuższego czasu aż wdała się korozja i pilot zrobił OFF.. walczyłem z tą płytką długi czas, róznymi środkami i odżył.. w między czasie kupiłem drugi nowy bo nie liczyłem na to że go reanimuje, teraz mam zapasowy :) ta sama sytuacja jest z zaczepem do smyczy, lekko gdześ zahaczysz i pęka.. użyłem kleju SuperGlu ,sody oczyszczonej i pokleiłem te gniazda jednocześnie je wzmocniłem..obrobiłem ten nadmiar kleju żeby dobrze klawiatura pasowała, bo to zarazem jest uszczelnienie całego pilota.. wszystko trzyma jak dzwon, nawet topiłem go we wiaderku z wodą przez pół godz i nic się nie wlało..dodatkową obudowę dokupiłem, żeby był pancerny i ucho do smyczy było mocne..wrzucę fotki jak pokleiłem i wzmocniłem te pękające miejsca.. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...