Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Wszystkie przewody prądowe +/- muszą być jak najbliżej siebie, w izolacji oczywiście i jak najdalej się da odsunięte od przewodów którymi płynie sygnał GPS. Tyczy się to zarówno płyty głównej silnika jak i „anteny” pod czapką silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

kable wszystkie dobrze ułozone sprawdziłem dzis u kolegi który tez kupił silnik w tym roku i jest tak somo po złozwniu kolumny dioda zasilania pulsuje 

 

U mnie też w xi5 gasną wszystkie.

Jak ułożyłeś te kable, że lepiej ci GPS działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

kable wszystkie dobrze ułozone sprawdziłem dzis u kolegi który tez kupił silnik w tym roku i jest tak somo po złozwniu kolumny dioda zasilania pulsuje 

Jest to zapewne efekt nowej wersji silnika / nowego softu i jest to bardzo logiczne posunięcie. Dlaczego? W starszych xi5 po złożeniu kontrolki gasły co sugerowało, że silnik nie jest zasilany, a to jest nie prawda ponieważ w stanie standby nadal jest zasilany i żre prąd. Jeśli to jest tak jak myślę to w tej chwili jest pulsowanie kontrolki jest jasnym sygnałem do przełączenia hebla. Tak?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nowe oprogramowanie dla silników zaburtowych serii Xi wprowadza szereg udoskonaleń i zwiększa solidność systemu, w tym:



  • Zwiększona dokładność GPS dla funkcji wyznaczania trasy/podążania za celem
  • „Mruganie w trybie uśpienia” – dioda LED stanu miga od przyciemnionego do jasnego światła, gdy silnik zaburtowy jest w pozycji złożonej, wskazując, że jest zasilany  (dotyczy większości modeli Xi5)
  • Tryb kompasu z blokadą kierunku M212, poprawka błędu dla działania w trybie sieciowym z bramką Pinpoint Gateway
  • Naprawiono błąd wyświetlania procentu ciągu
  • Inne ulepszenia i poprawki oprogramowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest to zapewne efekt nowej wersji silnika / nowego softu i jest to bardzo logiczne posunięcie. Dlaczego? W starszych xi5 po złożeniu kontrolki gasły co sugerowało, że silnik nie jest zasilany, a to jest nie prawda ponieważ w stanie standby nadal jest zasilany i żre prąd. Jeśli to jest tak jak myślę to w tej chwili jest pulsowanie kontrolki jest jasnym sygnałem do przełączenia hebla. Tak?

Dobrze myślisz Sławek, jezeli nie odłączysz zasilania i przejedziesz dystans wiekszy niż 400 km od ostatniego uzytkowania silnika, to musisz wykonać ponowną kalibrację GPS..

Edytowane przez Slawek Dlugosz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co zrobić, jeśli mój GPS/kotwica nie działa?

1. Sprawdź sygnał satelitarny w ciągu 5 minut od włączenia zasilania w pozycji rozłożonej

          a. Jeśli nie ma sygnału, wyłącz i włącz zasilanie, gdy silnik jest rozłożony

2. Sprawdź czynniki środowiskowe (kotwice w pobliżu, głośniki, osady jezior rud żelaza, infrastruktura mająca kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa narodowego)

3. Sprawdź, czy nie ma czegoś pod mostem/konstrukcją wiszącą

4. Sprawdź, czy silnik Xi jest solidnie zamocowany do uchwytu i czy nie ma luzu w uchwycie na pojeździe wodnym.

5. Sprawdź, czy kalibracja kompasu GPS ( M111 ) została wykonana dwukrotnie i wyłącz i włącz zasilanie pomiędzy kalibracjami.

6. Sprawdź, czy kalibracja ustawienia stępki ( M112 ) jest kompletna 

7. Jeśli przy silniku wykonano jakiekolwiek prace, sprawdź, czy kable elektryczne są prawidłowo poprowadzone pod pokrywą głowicy (patrz Często zadawane pytania dotyczące kalibracji). 

8. Jeśli przewody elektryczne w głowicy wymagają ponownego ułożenia, należy ponownie wykonać M111 . 

9. Wykonaj TWARDY RESET

         a. Wyłącz silnik zaburtowy (odłącz lub wyłącz wyłącznik)

         b. Odłącz przewody ujemny i dodatni od akumulatora zasilającego silnik zaburtowy.

         c. Po odłączeniu przewodów włącz wyłącznik/wtyczkę w silniku zaburtowym serii Xi

         d. Rozłóż silnik zaburtowy

         e. SPRAWDŹ, czy na płytce LED NIE świecą się ŻADNE światła

         f. Dotknij przewodu ujemnego i dodatniego przez 20 sekund. (Spowoduje to rozładowanie kondensatorów na płytce sterowania)

         g. Wyłącz/odłącz silnik zaburtowy

         h. Podłącz ponownie przewód ujemny i dodatni do akumulatora/akumulatorów zaburtowych

          i. Włącz wyłącznik/wtyczkę w silniku zaburtowym

          j. Ponownie wykonaj kroki 5 i 6.

10. Ponowne testowanie

Jeżeli powyższe czynności nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z lokalnym centrum serwisowym lub działem obsługi klienta . 

 

Co zrobić w przypadku zakłóceń sonaru?

1. Obniż czułość sonaru, znaną również jako wzmocnienie. Zapoznaj się z dokumentami dołączonymi do wyświetlacza sonaru.

         a. Zmień czułość na ustawienie automatyczne.

2. Jeśli ustawienie automatyczne nie spowoduje zmniejszenia zakłóceń sonaru, należy ręcznie zmienić czułość na 55–65% maksymalnego ustawienia.

3. Sprawdź, czy kable przetworników lub kable sieciowe podłączone do wskaźnika wielofunkcyjnego nie przebiegają w pobliżu kabli zasilających silnik zaburtowy lub akumulatorów.

4. Upewnij się, że dodatnie (+) i ujemne (–) kable zasilające są zainstalowane obok siebie. Pomaga to anulować wszelkie EMI.

5. Sprawdź kabel przetwornika pod kątem uszkodzeń, nacięć lub przecięć. Wymień kabel przetwornika, jeśli jest uszkodzony.

          a. Podłącz wyświetlacz sonaru do oddzielnego akumulatora dodatkowego, podłączając tylko wyświetlacz sonaru. Pozwoli to sprawdzić, czy zakłócenia pochodzą z kabli zasilających, czy z kabla przetwornika.

          b. Jeśli zakłócenia ustają po podłączeniu wyświetlacza sonaru do oddzielnego akumulatora dodatkowego, sprawdź okablowanie łodzi. Najprawdopodobniej występuje problem z połączeniem uziemienia (–).

          c. Jeśli zakłócenia nadal występują, prawdopodobnie pochodzą z przetwornika lub kabla przetwornika

          . d. Jeśli używasz systemu sieciowego Ethernet, przełącz się na inny przetwornik w sieci (najdalej od silnika zaburtowego)

6. Zamontuj koralik ferrytowy (dławik RF) na przewodach zasilających wyświetlaczy, w których występują zakłócenia.

7. Wyjmij śmigło z silnika i sprawdź ponownie, czy zakłócenia nie są spowodowane przez harmoniczne śmigła.

Jeżeli wykonanie tych czynności nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z lokalnym centrum serwisowym lub działem obsługi klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Kiedy muszę skalibrować silnik?

Jeśli przejedziesz dystans większy niż 250 mil od ostatniego punktu kalibracji lub jeśli silnik serii Xi z włączoną funkcją Pinpoint nie działa tak precyzyjnie, jak oczekiwano, zaleca się ponowną kalibrację systemu GPS Pinpoint w celu zapewnienia możliwie najlepszej dokładności GPS. 

Najlepsze wyniki uzyskuje się w przypadku kalibracji na wodzie, gdzie wysokość podnoszenia powinna znajdować się na przewidywanej wysokości roboczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak skalibrować silnik?

Użyj pilota, aby wykonać kalibrację kompasu – M111  

1.         A. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się w wodzie:  znajdź odpowiedni obszar wolny od przeszkód utrudniających nawigację (zarówno nad, jak i pod linią wody), aby wykonać kalibrację kompasu.

          B. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się na przyczepie: znajdź odpowiedni obszar wolny od przeszkód, aby wykonać kalibrację kompasu.

2. Rozłóż silnik zaburtowy. Dostosuj wysokość silnika tak, aby spód głowicy znajdował się 6 cali (15,2 cm) nad kołnierzem głębokości i silnikiem. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się w wodzie, sprawdź, czy znajdujesz się w miejscu, w którym silnik zaburtowy i silnik napędowy nie uderzą w dno ani inne przeszkody.

3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk trybu ręcznego, a następnie naciśnij 1, 1, 1. Silnik zaburtowy wyemituje trzy narastające sygnały dźwiękowe, a kontrolka stanu GPS zgaśnie.

4. A. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się w wodzie: użyj głównego silnika napędowego, aby powoli napędzać łódź w dwóch pełnych okręgach.

          B. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się na przyczepie: holuj łódź w dwóch pełnych okręgach.

5. Dwa sygnały dźwiękowe pojawią się, gdy będziesz bardzo blisko ukończenia drugiego okręgu. Zapali się kontrolka stanu GPS i rozlegnie się sygnał dźwiękowy, sygnalizujący pomyślną kalibrację kompasu.

6. W przypadku instalacji początkowej powtórz kroki 1–5 jeszcze dwa razy, aby mieć pewność, że silnik jest w pełni skalibrowany do konkretnej łodzi i regionu geograficznego.

UWAGI:

  •          Do wykonania kalibracji kompasu wymagana jest stała pozycja GPS (podświetlona kontrolka GPS) oraz sparowany pilot zdalnego sterowania Xi Series Pinpoint GPS.
  •          Im więcej kalibracji, tym lepsza dokładność. Zalecamy 2-3 pełne kalibracje, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
  •          Kalibracji kompasu NIE NALEŻY wykonywać, gdy do napędu używany jest silnik, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na działanie funkcji Pinpoint GPS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Co muszę zrobić, jeśli przenoszę silnik do nowej łodzi?

Jeśli silnik zaburtowy został przeniesiony z jednej łodzi na drugą, zaleca się ponowną kalibrację silnika serii Xi w celu zapewnienia prawidłowej pracy blokady kursu, znanej również jako kalibracja kąta montażu kilu.

         Do przeprowadzenia kalibracji kilu wymagana jest stała pozycja GPS (świecąca się kontrolka GPS).

         Do wykonania kalibracji kilu wymagany jest sparowany pilot zdalnego sterowania GPS serii Xi

 

1. Włącz i rozłóż silnik zaburtowy. Dostosuj wysokość silnika tak, aby spód głowicy znajdował się 6” nad kołnierzem głębokości, a silnik był wolny od przeszkód podczas obracania.

2. Używając przycisków skrętu w lewo i skrętu w prawo, steruj jednostką tak, aby była skierowana prosto do przodu, równolegle do stępki łodzi, a stożek nosowy silnika był skierowany do przodu.

3. Gdy dolna jednostka zostanie ustawiona tak blisko równoległego położenia jak to możliwe względem kilu, naciśnij i przytrzymaj przycisk trybu ręcznego ( M ).

4. Przytrzymując M , naciśnij i zwolnij sekwencję przycisków 1 , 1 , 2 . Silnik serii Xi wyda dźwięk i zaświeci się kontrolka po zakończeniu.

Obejrzyj ten krótki film , aby zobaczyć, jak prawidłowo kalibrować kąt montażu kilu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest to zapewne efekt nowej wersji silnika / nowego softu i jest to bardzo logiczne posunięcie. Dlaczego? W starszych xi5 po złożeniu kontrolki gasły co sugerowało, że silnik nie jest zasilany, a to jest nie prawda ponieważ w stanie standby nadal jest zasilany i żre prąd. Jeśli to jest tak jak myślę to w tej chwili jest pulsowanie kontrolki jest jasnym sygnałem do przełączenia hebla. Tak?

tez tak mi sie wydaje ze o to chodzi zeby dawał znac ze hebel załaczony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

tak jest nowy dopiero co zakupiony

 

Nowe tak mają, a stare po aktualizacji oprogramowania.. wiedziałem ze gdzieś o tym czytałem, tylko nie mogłem znaleźć..znalazłem i trochę więcej przydatnych informacji wrzuciłem wyżej w postach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich.

Mam problem z silnikiem obrotu w moim Xi3 tj. przycina się - prawdopodobnie łożyska się rozsypały oraz ma zużyte szczotki. Czy są w ogóle dostępne części i czy ten silnik jest rozbieralny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich.

Mam problem z silnikiem obrotu w moim Xi3 tj. przycina się - prawdopodobnie łożyska się rozsypały oraz ma zużyte szczotki. Czy są w ogóle dostępne części i czy ten silnik jest rozbieralny ?

Autoryzowany serwis jest w Parker Poland. Ponoć części jeszcze są 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich.

Mam problem z silnikiem obrotu w moim Xi3 tj. przycina się - prawdopodobnie łożyska się rozsypały oraz ma zużyte szczotki. Czy są w ogóle dostępne części i czy ten silnik jest rozbieralny ?

Witam wszystkich.Mam problem z silnikiem obrotu w moim Xi3 tj. przycina się - prawdopodobnie łożyska się rozsypały oraz ma zużyte szczotki. Czy są w ogóle dostępne części i czy ten silnik jest rozbieralny ?

Tak , jeżeli jest to ta sama przekładnia co Xi5.. ja ją rozbierałem i zapewniam że warto..jeżeli masz do zmiany szczotki, to tym bardziej jest okazja, bo będziesz miał rozpięte kable w główce i wtedy można wyciągnąć całą kolumnę z przekładni, będziesz musiał wyjąć te plastikowe kołnierze które zarazem są takimi tulejami ślizgowymi dla kolumny silnika.. wyjmowanie tych tulei jest trochę problematyczne, bo trzeba zrobić sobie takie wyciory do odchylenia zatrzasków, zwykle i tak pękają, nowe kosztują parę złotych, więc nie trzeba aż tak uważać, a nowe będą miały mniejszy luz na kolumnie..dopiero wtedy można rozkręcić i rozdzielić obudowę, oczywiście wcześniej trzeba rozpiąć elektrykę i wyjąć całą tą przekładnię z ramy..uważaj na uszczelniacze zewnętrzne przed górnym i dolnym łożyskiem, są pod plastikowymi kołnierzami, bo nie do kupienia (ja nie znalazłem).. częśći obudowy na łączeniu mają cienki oring uszczelniający..w środku masz plastikową przekładnię z silnikiem , warto rozebrać, umyć i nasmarować..łożyska da się kupić na wolnym rynku..spory wybór części zamiennych posiada sklep  River-Fox w Grudziądzu.. ja zakupiłem łożyska na ebay - https://ebay.us/m/2aCXDH

post-64515-0-47262000-1748189517_thumb.jpeg

post-64515-0-15816300-1748189574_thumb.jpeg

Edytowane przez Slawek Dlugosz
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, piszę z takim problemem, dziś zaczęła mi szwankować dziobówka, śruba raz się załączała, raz nie, niekiedy w ogóle nie chciała się włączyć, gps oraz sterowanie prawo/lewo działa bez problemu. Po ściągnięciu śruby i zdjęciu obudowy  okazało się że silnik jest zalany i to już dawno temu bo zakwitły koralowce  :) ktoś przerabiał podobny temat? da się to uratować? załączam zdjęcia

dzięki za odpowiedzi

post-73788-0-04961700-1749410882_thumb.jpg

post-73788-0-47999600-1749410892_thumb.jpg

post-73788-0-98116600-1749410898_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...