Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czołem. Mam problem z xi3. Jakieś 3lata temu był na serwisie bo coś tam padło, nie pamiętam dokladnie. Silnik wrócił i zaczął się problem, że jak płynąłem z zadanym kierunkiem kursu, silnik po jakimś czasie robił pip i się wyłączał, na kotwicy to samo, trzyma, trzyma, pip i stop. Nigdy nie było czasu tego zareklamować i minęły już 3 lata. Wczoraj próbowałem go zresetować i zrobić jeszcze raz kalibrację i od wczoraj jest jeszcze gorzej, wariuje, obraca to w prawo, to w lewo... Cofnąłem się parę stron wstecz w wątku, poczytałem i chyba źle wykonywałem tą procedurę. Czy ktoś może powiedzieć, że to co opisuję, właśnie na to wskazuje...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czołem. Mam problem z xi3. Jakieś 3lata temu był na serwisie bo coś tam padło, nie pamiętam dokladnie. Silnik wrócił i zaczął się problem, że jak płynąłem z zadanym kierunkiem kursu, silnik po jakimś czasie robił pip i się wyłączał, na kotwicy to samo, trzyma, trzyma, pip i stop. Nigdy nie było czasu tego zareklamować i minęły już 3 lata. Wczoraj próbowałem go zresetować i zrobić jeszcze raz kalibrację i od wczoraj jest jeszcze gorzej, wariuje, obraca to w prawo, to w lewo... Cofnąłem się parę stron wstecz w wątku, poczytałem i chyba źle wykonywałem tą procedurę. Czy ktoś może powiedzieć, że to co opisuję, właśnie na to wskazuje...?

 

Prawdopodobnie tak..kalibrację powtórz dwukrotnie i rób w miarę duże okręgi, pomiędzy jedną a drugą kalibracją wyjmij silnik z wody tak żeby się rozłączyło zasilanie i wtedy opuść go ponownie, poczekaj aż złapie sygnał Gps..wykonaj drugą kalibrację, zrób to przy w miarę bezchmurnym niebie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Prawdopodobnie tak..kalibrację powtórz dwukrotnie i rób w miarę duże okręgi, pomiędzy jedną a drugą kalibracją wyjmij silnik z wody tak żeby się rozłączyło zasilanie i wtedy opuść go ponownie, poczekaj aż złapie sygnał Gps..wykonaj drugą kalibrację, zrób to przy w miarę bezchmurnym niebie

Dzięki Sławku za odpowiedź. Duże okręgi- zrozumiałem, Dobra pogoda- zrozumiałem. Podwójna kalibracja- zrozumiałem, tylko pytanie czy pomiędzy nimi M111? No i te "wyjęcie silnika z wody"- tego nie rozumiem, bo sygnał GPS jest nawet jak się silnik wyjmie, dopiero odcięcie zasilania i ponowne uruchomienie przywraca ikonkę satelity...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki Sławku za odpowiedź. Duże okręgi- zrozumiałem, Dobra pogoda- zrozumiałem. Podwójna kalibracja- zrozumiałem, tylko pytanie czy pomiędzy nimi M111? No i te "wyjęcie silnika z wody"- tego nie rozumiem, bo sygnał GPS jest nawet jak się silnik wyjmie, dopiero odcięcie zasilania i ponowne uruchomienie przywraca ikonkę satelity...

To odłącz zasilanie, bo w xi5 po wyjęciu z wody odcina wszystko..tak, pomiędzy kalibracjami M111

Edytowane przez Slawek Dlugosz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To odłącz zasilanie, bo w xi5 po wyjęciu z wody odcina wszystko..tak, pomiędzy kalibracjami M111

Zrobiłem wszystko zgodnie ze wskazówkami i procedurą i dalej to samo... np zadanie kursu to płynie tak jakby zakosami zamiast płynnie trzymać kierunku to jakby za późno reaguje i odbija, później w drugą stronę i znów odbija... z kotwicą to samo jak jest zadana to póki się ustawi to kręci się, to w jedną to w drugą, to spowrotem... już jak złapie w końcu punkt, to trzyma... tak jakby miał problem z gps... a może jest jakiś sposób na reset taki całkowity...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do kalibracji zapomniałem dodać że trzeba ustawić głębokość zanurzenia silnika, a mianowicie odległość od spodu głowicy GPS ( główki ) do góry pierścienia głebokości powinna wynosić 152 mm

Sławek weź jeszcze powiedz o jaką odległość chodzi, jaki to "pierścień głębokości"...? Mam ten silnik z tą dłuższą "sztycą" i mam go w wodzie na maxa, w sensie, że na max opuszczony, bo przy dużej fali, płynąć pod falę jak łódka "skacze" to i tak czasami śruba wychodzi ponad lustro wody... ale to na dużej fali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sławek weź jeszcze powiedz o jaką odległość chodzi, jaki to "pierścień głębokości"...? Mam ten silnik z tą dłuższą "sztycą" i mam go w wodzie na maxa, w sensie, że na max opuszczony, bo przy dużej fali, płynąć pod falę jak łódka "skacze" to i tak czasami śruba wychodzi ponad lustro wody... ale to na dużej fali...

Poniżej masz poglądowy szkic..

post-64515-0-10533200-1760422452_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...