Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Serio tak jest ?? Nie zauważyłem - ale się przyjrzę. Mi bardziej przeszkadza zachowanie tego silnika w czasie flauty - kręci się jak wariat - brakuje możliwości zadania marginesu błędu (np 2m) i wtedy do czasu zdryfowania silnik by nie reagował. Zdarzyło się, że przy zupełnej flaucie silnik non-stop się kręcił (180st w lewo, za chwilę 180st w prawo) aż do wkurzającego momentu kiedy go wyłączałem, bo przeszkadzał. Przeprowadzałem kalibrację zgodnie z instrukcją i nic to nie dało. Potwierdziłem z kolegą, który ma podobne doświadczenie z kręcącym się non stop silnikiem mimo bezwietrznej pogody.

Druga sprawa - na pewno nie ma zabezpieczenia przeciw oplątaniu kabla przez obrót 360st - we wspomnanych wyżej warunkach zdarzyło się, że się elektryk 'zapędził' i obrócił o ponad 360st - pomagało zatrzymanie z pilota i wymuszenie odwinięcia kabla przez trzymanie odpowiedniej strzałki obrotu.

 

Antena Point-1 powinna pomóc wyeliminować te problemy.

Edytowane przez Maciek.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytanie z innej beczki jeżeli xi3 bez wbudowanego przetwornika i bez podłączenia do echo , będzie działała funkcja kotwicy w tym silniku? Bo ktoś mi mówił że bez podłączenia do echo nie będzie to działało

 

Jeżeli jest to model z GPS to będzie (sterowanie silnikiem i funkcją kotwicy z pilota).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytanie z innej beczki jeżeli xi3 bez wbudowanego przetwornika i bez podłączenia do echo , będzie działała funkcja kotwicy w tym silniku? Bo ktoś mi mówił że bez podłączenia do echo nie będzie to działało

Co więcej będą też działały funkcje: prowadzenia po trasie do 8km, z pamięcią wykonywania zwrotów, przyspieszeń; funkcja płynięcia na północ, funkcja płynięcia na wprost w kierunku wskazanym przez dziób łodzi w chwili uruchomienia tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Serio tak jest ?? Nie zauważyłem - ale się przyjrzę. Mi bardziej przeszkadza zachowanie tego silnika w czasie flauty - kręci się jak wariat - brakuje możliwości zadania marginesu błędu (np 2m) i wtedy do czasu zdryfowania silnik by nie reagował. Zdarzyło się, że przy zupełnej flaucie silnik non-stop się kręcił (180st w lewo, za chwilę 180st w prawo) aż do wkurzającego momentu kiedy go wyłączałem, bo przeszkadzał. Przeprowadzałem kalibrację zgodnie z instrukcją i nic to nie dało. Potwierdziłem z kolegą, który ma podobne doświadczenie z kręcącym się non stop silnikiem mimo bezwietrznej pogody.

Druga sprawa - na pewno nie ma zabezpieczenia przeciw oplątaniu kabla przez obrót 360st - we wspomnanych wyżej warunkach zdarzyło się, że się elektryk 'zapędził' i obrócił o ponad 360st - pomagało zatrzymanie z pilota i wymuszenie odwinięcia kabla przez trzymanie odpowiedniej strzałki obrotu.

Coś jest nie tak. Przywróć ustawienia fabryczne i skonfiguruj go jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki, rybi ogon widziałem ale na ten agrometal bym nie wpadł w życiu... mają tam opisany jako mercury xi3 he he. Mam jeszcze watpliwosci co do samej obsługi takiego silnika. Co do opcji kotwicy nie ma o czym gadać, wiadomo, super sprawa. Ale przy np. trollingu, jak z obslugą z pilota, nie jest to upierdliwe? Dlatego bardzo proszę kolegów o ewentualne rozwianie moich wątpliwości... Chodzi mi np jeszcze o to czy silnik nadaje się na dluższe przeloty z miejsca na miejsce tzn elektryk na pawęży wiadomo jak działa- pchnie łódź, a taki dziobowy ciągnie, nie ma to znaczenia? Jak to jest jak chcemy np szybko dać do tylu... w tradycyjnym wiadomo a jak tutaj ma się obsługa? Czy człowiek nie gubi się w przyciskach? I jeszcze jedno co mnie interesuje... Jest opcja włączania, wyłączania napędu, i gdy np płyniemy z jakąś prędkością i wyłączamy jednym przyciskiem napęd, to czy po ponownym wciśnięciu przycisku śruby silnik automatycznie wraca do prędkości z przed wyłączenia czy trzeba ponownie zwiekszać prędkość? Nie wiem czy się dobrze wyraziłem...

Edytowane przez mancio
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki, rozumiem, czyli kwestia opanowania pilota... a jak z trolligiem, dużo zamieszania, da się ogarnąć i wędki i do tego jeszcze prędkość, kurs itd z pilota czy wręcz przeciwnie, jest to upierdliwe? Pytam, bo wiadomo 80% pływam na spalinie, ale są też jeziora w strefie ciszy, dlatego chciałbym, żeby ten jeden silnik ogarnął kotwicę przy łowieniu z ręki ale jak trzeba to i trolling...

 

tutaj taki filmik, ruski mówi o zaletach silnika, wspomina też o problemie który był wcześniej poruszany tzn. o kilkukrotne obracanie się silnika wokół własnej osi co może skutkować wyrwaniem kabla, tłumaczy, że gdy to następuje to trzeba przeprowadzić kalibrację...

 

https://www.youtube.com/watch?v=mCMYVQgq4sY

 

 

edit: dodam tylko, że w tym sklepie podanym przez kolegę rgm udało mi się wynegocjować cenę 5200zł z darmową dostawą... silnik z gps... więc chyba się zdecyduję...

Edytowane przez mancio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na tym filmiku gość nie opóuścił silnika do samego dołu i dlatego jakoś mało miejsca na obrót. Jakoś mało tego przewodu w tej morskiej wersji. Wydaje mi się że u mnie xi5 jakoś więcej jest przewodu.

a widzisz, tego nie wziąłem pod uwagę, że jak silnik będzie wyżej podniesiony to automatycznie mniej przewodu będzie miał... a u mnie będzie mniej więcej jak na filmie bo łódź typu wigry355... także może lepszy byłby 48' nie 54' ale z drugiej strony jak fala itd to lepiej jak silnik niżej siedzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...