Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ktoś podpowie ,czy do Motorguide xi3-55fw 54' 12vgps brać sondę elit-7 ti2/row 3in1

czy hds-7 live row 3in1

Nie chodzi mi stricte o liveSight,a raczej o różnice downScan,Bluetooth, mapy itd.

Z góry podziękował za rady

Edytowane przez Z Olsztyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Testowałem wczoraj swój xi3 gps, odsyłka do serwisu centralnego dystrybutora na Polskę mnie czeka, ponieważ przysłano mi egzemplarz z nieaktualnym oprogramowaniem, nie mogę tak po prostu wpiąć go w sieć, by wszystko działało jak trzeba. Owszem, rozwiązanie jest, polega na wpinaniu/włączaniu odbiorników w sieci NMEA w określonej kolejności przy każdym uruchomieniu zestawu - ale nie o to chodzi w sprzęcie za grube $$.

 Dlaczego muszę płacić za niedopatrzenie dystrybutora( bo on ma jako jedyny nośnik z interfejsem do wgrania oprogramowania silnika) i opłacać gabarytowo dużą przesyłkę?

Odpowiedź brzmi- bo taka jest polityka producenta sprzętu.....

 

Jeżeli ktoś planuje kupić silnik xi3/xi5 i na dziś nie ma w planach używania Pinpoint Gateway, niech tak czy siak poprosi o wgranie  nowego oprogramowania do silnika przed wysyłką

 

A teraz pytania do użytkujących Xi  z Gatewayem: czy w Lowrance jest panel/karta silnika na ekranie? Na materiałach z YT widziałem jakby okienko panelu silnika-ale to Lowrance i starsze wersje. Może te brakujące update softowe to zmieni?

U mnie w Evo jest pasek menu po lewej stronie, nie da się skonfigurować jego wielkości. Drugie pytanie- czy po użyciu funkcji nawigacji do wskazanego waypointa jest możliwość ustawienia prędkości dojazdowej? Bo u mnie vmax się załącza i to średnio przyjemne,trzeba się krzesełka trzymać.

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może mnie ktoś oświecić xi3 ma trzy łopatową śrubę a xi5 dwu łopatową. Uciąg nominalnie 55 lbs obydwa, więc może jakieś logiczne wytłumaczenie się znajdzie.

"Większość śrub, w ramach kompromisu dla wibracji, wygodnej wielkości, skuteczności oraz kosztów, jest wykonywana z trzema łopatkami. Różnica skuteczności pomiędzy śrubą o dwóch oraz śrubą o trzech łopatkach jest uważana za mniej znaczącą niż różnica wibracji." żródło https://raksa.com.pl/webpage/wszystko-o-srubach-napedowych.html

 

Widocznie w Xi5 wibracje nie są tak odczuwalne o jest różnica w sprawności

Edytowane przez wedkarski365
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Muszę sprawdzić ten kompromis i na weekend założę trzy łopatową, z czystej ciekawości.Średnica obydwu jest prawie identyczna ,została mi śruba od jakiegoś motorguide pawężowego.

Sporo łodzi rosyjskich pływa z kipawami , te rozwiązanie jest tam mocno chwalone, jako pomocne przy forsowaniu zarośniętych płycizn

 

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Szukam po forach z USA i kangurzych i nic ciekawego nie znalazłem, u nas jakieś opisy typu przyrost mocy . W sumie jak poprawi się sprawność przedzierania się przez zarośnięte płycizny to było by pozytywnie. W motorguide to jest machete w weekend testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Testowałem wczoraj swój xi3 gps, odsyłka do serwisu centralnego dystrybutora na Polskę mnie czeka, ponieważ przysłano mi egzemplarz z nieaktualnym oprogramowaniem, nie mogę tak po prostu wpiąć go w sieć, by wszystko działało jak trzeba. Owszem, rozwiązanie jest, polega na wpinaniu/włączaniu odbiorników w sieci NMEA w określonej kolejności przy każdym uruchomieniu zestawu - ale nie o to chodzi w sprzęcie za grube $$.

 Dlaczego muszę płacić za niedopatrzenie dystrybutora( bo on ma jako jedyny nośnik z interfejsem do wgrania oprogramowania silnika) i opłacać gabarytowo dużą przesyłkę?

Odpowiedź brzmi- bo taka jest polityka producenta sprzętu.....

 

Jeżeli ktoś planuje kupić silnik xi3/xi5 i na dziś nie ma w planach używania Pinpoint Gateway, niech tak czy siak poprosi o wgranie  nowego oprogramowania do silnika przed wysyłką

 

A teraz pytania do użytkujących Xi  z Gatewayem: czy w Lowrance jest panel/karta silnika na ekranie? Na materiałach z YT widziałem jakby okienko panelu silnika-ale to Lowrance i starsze wersje. Może te brakujące update softowe to zmieni?

U mnie w Evo jest pasek menu po lewej stronie, nie da się skonfigurować jego wielkości. Drugie pytanie- czy po użyciu funkcji nawigacji do wskazanego waypointa jest możliwość ustawienia prędkości dojazdowej? Bo u mnie vmax się załącza i to średnio przyjemne,trzeba się krzesełka trzymać.

 

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ? 

 

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

 

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ?

 

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

 

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie.

Niestety, taka polityka producenta, na własny koszt odsyłasz, po update parkery płacą kurierowi.

Sprawa obgadana z szefem serwisu. Jako centrala, mają jako jedyni w pl kość pamięci z interface do gateway, nie wypożyczają jej, choć to nie jest problem z update z flasha-na YT jest materiał .

 

Miałbym już poroniony, gdyby nie furgonetka.pl, która pośredniczyła w zamawianiu frachtu. Otóż po niepodjęciu przesyłki przez kuriera, trzeba ponowić jego wezwanie każdorazowo.....

Żadnego powiadamiania na maila nie przysłali, w panelu klienta na ich stronie to jest widoczne. Gdybym nie obdzwonił fedexa, który nie miał śladu mej paki w systemie, a potem do furgonetki, to bym wyłysiał do reszty czekając na podjęcie przesyłki.. .

Na wtorek ustawiam kolejne podejście -innego przewoźnika. Drożej, ale mam nadzieję, że szybciej.

 

 

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ? 

 

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

 

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie. 

A hebel masz do wyłączania prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To podląc sieć NMEA pod stałe napięcie. Ja też tak miałem,jak hebel wyłączałem to wszystko resetowało i znów od nowa cza było parować silnik z echo.A teraz sieć NMEA zasilanie jest po za heblem na stałym napięciu teraz  jest wszystko ok.

Edytowane przez pingvinas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie - od zeszłego tygodnia mam następujący problem z Xi3. (ostatnie sekundy filmu poniżej):

 

https://youtu.be/YVHn-Z8pDrY

 

Do tej pory działał bez zarzutu - w tej chwili korzystająć z funkcji kotwicy silnik odpowiadający za obrót wokó osi nawija kabel, aż do max naprężenia - nie ma tu żadnego zabezpieczenia ani termicznego ani obciążęniowego. Jedyny sposób to naciśnięcie M (przejście w tryb ręczny) i 'odkręcenie' za pomocą klawiszy kursorów  silnika do pozycji początkowej.

Czy ktoś z Was to miał/ma i jak to leczyć ? Jak widzicie na filmie na początku zrobiłem adaptację - sinlik zatrzymany, wciśnięty M potem 1,1,2 i dwa piknięcia potwierdzające.

 

Przez rok byłem zadowolony z urządzenia, ale dziś (wietrzna pogoda) nie połowiłem wcale - ratowałem kable z Xi3 a jeśli już łódź stała na kotwicy to max 2-3 minuty i znowu MotorGuide zaczynał nawijać kabel.

 

Jutro będę dzwonił do dystrybutora, ale może jest jakiś złoty środek ?

Uprzedzam pytania - zasilanie > 12,3V (stabilizowana przetwornica z 24V), brak skoków napięcia, zakłóceń etc. Silnik nie uderzył w nic ani na lądzie ani na wodzie. Zamontowany na stałe rok temu.

Mi wygląda to na błedy w oprogramowaniu - powinien mieć zakres obrotu 180 stopni w lewo i 180 stopni w prawo ?

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poszukaj updateu softu, może coś wypuścili. Problem pojawia pojawiał się i u mnie w zeszłym roku na Minn Kocie Powerdrive, jak stałem w słabym nurcie, a wiało pod prąd i okręcało łódkę, to czasami trzeba było interweniować. W tym roku mam Terrovę i chyba liczy obroty, bo co jakiś czas się odkręca, z tego co zaobserwowałem, to nie przekracza dwóch obrotów. Szukałem trochę na ten temat na zagranicznych forach i to powszechny problem, były nawet przypadki wyrwania kabla, więc trzeba tego pilnować.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wydaje mi się jednak, że u ciebie to problem czego innego. U ciebie wygląda, jakby następowało przesterowanie a w konsekwencji niestabilność układu. W kotce mam ustawienie wielkości łodzi, korekcja prędkości silnika. No i moja przypadłość miała miejsce raz na kilkanaście minut i to w najgorszej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mariusz, ten wariant ćwiczyłeś?

 

COMPASS CALIBRATION

IMPORTANT: This calibration is completed at the factory. It should only be repeated
if the Pinpoint GPS system is not responding properly. This calibration must be done
with the boat in the water, using the primary propulsion engine.

IMPORTANT: A fixed GPS position is required to complete the compass calibration.
The Xi5 will emit an audible tune once it has acquired a fixed GPS position (in the
default audio mode), and the GPS status indicator light will illuminate.

1. Locate a suitable area clear of obstructions to navigation (both above and below
the waterline) to perform the compass calibration.
2. Deploy the trolling motor. Verify that you are in a location where your trolling
motor and primary propulsion engine will not hit bottom or other obstructions.
3. Press and hold the manual mode button, then press 1, 1, 1. The trolling motor
will emit three ascending‑tone beeps.
4. Use the primary propulsion engine to slowly drive the boat in two complete
circles. The trolling motor will emit a tune when the compass calibration is
complete.

 

Mój xi ma wgrywany soft u Parkerów aktualnie, jak wróci, to posprawdzam. W białoruskim filmie, który jest tutaj powieszony Władymir mówi, że są dwie osie kalibracji i trzeba to robić- zwłaszcza jak używa się silnika na różnych, odległych od siebie zbiornikach wodnych. Tyle, że poza powyższym opisem z Walleyecentral, nie znalazłem jak skalibrować oś podłużną. Ty masz to w instrukcji? Znaczy te kody? Gdzie tego szukać?

Masz Point-1 na pokładzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolega miał ten problem w Xi5 - silnik okręcił się tyle razy,że wyrwał kable. Zasilanie i sterowanie udało się naprawić,ale GPS już nie działał, więc kupił kolega Xi3 i ... miał już kilka razy to samo, z tą różnicą,że w Xi3 owija się kablami do oporu i dalej nie idzie. Trzeba wyłączyć kotwicę i pilotem odkręcić w drugą stronę. Na jakiś czas jest spokój. Dziwna sprawa, bo ja mam też Xi3 i u mnie ani razu taka historia nie wydarzyła się. Silniki kupiliśmy w tym samym czasie w Parkerze

 

Drugi przypadek - też Xi5 - koledze na zawodach zaczął szaleć silnik i tak samo owijać się kablem. Dzwonił do mnie z wody,żebym pomógł mu z kalibracją,ale to nic nie pomogło,silnik dalej wariował W tym czasie nadchodziła duża burza i jedyne wytłumaczenie jakie mogłoby być, to zakłócenia GPS

 

Aha,wydaje mi się,że w instrukci jest napisane,że silniki są skalibrowane fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem podobny problem. Oprócz owijania silnik niestabilnie prowadził po prostej, a po włączeniu kotwicy cofał o kilka metrów lub ściągał w bok. Zrobiłem reset do fabrycznych (kombinacja klawiszy na pilocie) - pomogło częściowo. Dopiero po kalibracji kompasu działa OK.

 

Obecnie czasem owija kabel. To w sytuacji, gdy: 

1. Przy wyjmowaniu silnika nie wyłączę którejś z funkcji i silnik kierunkowy obraca się podczas transportu, a potem po opuszczeniu oprogramowanie próbuje to zweryfikować.

2. Przy opuszczaniu silnika nie zaskoczy od razu w tuleję silnika kierunkowego, tylko wykona jałowe obroty.

 

W każdym wypadku odwijając manualnie kabel nie można poprzestać po odwinięciu, ale trzeba nakręcić go w przeciwnym kierunku. W pewnym momencie silnik kierunkowy się zatrzyma i należy powtórnie nacisnąć przycisk nawijania (u mnie zawsze w lewo). Potem program to skoryguje i będzie OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ? 

 

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

 

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie. 

Wczoraj czytałem na forum rosyjskim wątek poświęcony problemom MG xi3. Wynika z niego tyle, że nowe silniki z 2019 r. mają przypadłość nietrzymania się kotwicą gps zadanego w echu punktu docelowego. Pilot bez problemu radzi sobie z tym. Problem softu

Jestem ciekaw jak to będzie u mnie, zakładam,że to się pojawi również. Póki co silnik jest w serwisie, wgrywają soft. aktualizacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poszukaj updateu softu, może coś wypuścili.

Jedynie Parker 'ma kabel i możliwość wgrania FW'. Dzwoniłem wczoraj do serwisu - są jakieś poprawki - najwcześniej termin po 15.08 (fajnie bo po urlopie a teraz będę stał na sznurku z dziobowcem jako balast). Muszę jechać z łajbą, bo zamocowałem Gm na stałe. Dam znać najpierw po kalibracji (tak jak podesłał kolega "Gumowy") - chociaż tą M+1,1,2 robiłem, a jeśli to nie pomoże dam znać po wizycie w Parkerze.

BTW. Urwało mi się ucho od pilota służące do zawieszenia go na smyczce - obudowa nie występuje jako część - tylko cały pilot :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...