Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Sprawdziłem prawie 900zł z opłatami, trochę taniej ale czy warto, w razie awarii...

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Różne aukcje bywają. Fakt, że od mojego zakupu $ podrożał. Fakt, zakupy za granicą to dodatkowy dreszcz emocji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Odnośnie podstawy mam pytanie... Czy ktoś przerabiał temat dodatkowej części, tej którą się montuje na łodzi, żeby nie kupować całej podstawy? Krótko, chodzi o to: jeden silnik z zamontowaną podstawą do zastosowania na dwóch łodziach...

Foxboat to miał na sklepie, ale cena niezbyt odległa od kompletnej podstawy z tworzywa z tego co kojarzę. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sparować trzeba.

1. Odłącz kable akumulatora od źródła zasilania. Odczekaj 30 sekund, a następnie podłącz silnik do źródła zasilania.

2. W mniej niż dziesięć sekund naciśnij

przytrzymaj jednocześnie śmigło i przycisk kotwicy

Edytowane przez nurek28
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pedał był cały czas sparowany z silnikiem, wyciągałem go z bakisty, włączałem i śmigał. Myślicie ze mógł sam stracić połączenie ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak, to oprócz baterii najpowszechniejsza przyczyna niedziałania osprzętu radiowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No i cos mi się stało, kilka lat nie miałem żadnego problemu z silnikiem Xi3 i Lawrence 7 Ti2  odnośnie zakłóceń nie było żadnego problemu podczas pracy silnika dziobowego,

ostatnio wybrałem się na rybki pod koniec października i w pewnym momencie na kotwicy ekran zaczął zmieniać wykres w zależności od prędkości silnika zakłócenia były  tak silne ze podnosił się nawet poziom dna.

System zasilania u mnie jest od samego początku taki sam z jednego accu LiFePO4 100Ah zasilam silnik i Echo i nie było wczesnej żadnych problemów.

Nie mam teraz możliwości przyjrzenia się dokładniej temu problemowi ale postanowiłem zapytać się was czy ktoś zauważył podobny problem.

Problem wystąpił przy powrocie z pływania po prostu nagle.

Jakieś propozycje od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Napisałeś że pływasz kilka lat , oby nie było tak że instalacja elektryczna już nie jest tak sprawna jak wcześniej  . Mój przykład jak miałem nowy samochód radio CB dziłało  idealnie  ale już po 7 latach zaczeły wchodzić zakłócenia . I jeszcze jedna sprawa miałem rozdzielacz pod zapalniczkę dla 2 telefonów i skubany tak zakłócał  że radio za miastem gubiło mi sygnał  , zobacz czy coś nowego nie podłączyłeś bo nawet przez myśl  Ci nie przejdzie ile rzeczy potrafi siać tak w gwarze krótkofalarskiej  , a to drugie  moje hobby po wędkarstwie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam czytałem gdzieś artykuł że silniki elektryczne do łodzi źle znoszą prąd z akumulatora lifepo4 ,że po jakimś czasie pada elektronika ,próbowałem go znaleźć ale mi się nie udało.Może pójść tym tropem i sprawdzić silnik w serwisie.

Różne są silniki, różna elektronika- nie generalizuj. Jeśli ktoś piłuje wysokim prądem tańsze silniki z kiepsko rozwiązanym chłodzeniem elektroniki- może tak być, mają one w instrukcjach malowniczy zapis - nie przekraczać ciągłej pracy na maksymalnym obciążeniu dłużej niż......

U mnie 3 sezony z litem na pokładzie i wpiętym weń Xi3- bez żadnych problemów tego typu, co nie oznacza że bez problemów w ogóle , ale to już rozwiązane przez akcje serwisową dystrybutora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam czytałem gdzieś artykuł że silniki elektryczne do łodzi źle znoszą prąd z akumulatora lifepo4 ,że po jakimś czasie pada elektronika ,próbowałem go znaleźć ale mi się nie udało.Może pójść tym tropem i sprawdzić silnik w serwisie.

A czym się różni ten prad z akumulatora Lifepo4 od tego z AGM/gel/acid ? Chyba był to jakiś wywód napisany przez MC company...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A czym się różni ten prad z akumulatora Lifepo4 od tego z AGM/gel/acid ? Chyba był to jakiś wywód napisany przez MC company...

Pewnie ten wywód warty to samo,  co ich podnoszenie mocy silnika przekrojem kabli zasilających....

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Producenci nie zaleca dłuższej eksploatacji na najwyższych biegach, że względu na wyższe napięcie LFP. W kwasie napięcie na najwyższych biegach leci na łeb na szyję, lfp ze wzgledu na niską rezystancję trzyma jak skała.  W minn kocie jest bezpiecznik w główce na uziemieniu, nie wiem czy jest tak samo w MG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...