Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

@Maciej_K ale ty jesteś z tych nowobogackich i masz wersję z linkiem. Ja mówię o bieda wersji ze zwykłym ipilotem. Ona jest moim zdaniem poręczna, w sam raz i dobrze leży w dłoni, a chodzi na zwykłe paluszki. Warto też dodać, że w przypadku zapomnienia pilota od dziobówki MK obsłuży się telefonem z apką (przynajmniej w podstawowym zakresie - autopilot + kotwica), a MG będzie wtedy bezużyteczny. Wszystkie terrovy które miałem miały heading sensor, pedał jest opcjonalny (osobiście nigdy pedała nie używałem, miałem ich kilka i leżały w pudełku). Miałem i MG i uważam, że pilot to moim jakieś nieporozumienie. Jeżeli ktoś mówi, że jest ok, to nie miał w ręce zwykłego ipilota z wyświetlaczem. Dla mnie jedynym argumentem za MG jest parowanie z echo, o ile ktoś takie ma.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Maciej_K ale ty jesteś z tych nowobogackich i masz wersję z linkiem. Ja mówię o bieda wersji ze zwykłym ipilotem. Ona jest moim zdaniem poręczna, w sam raz i dobrze leży w dłoni, a chodzi na zwykłe paluszki. Warto też dodać, że w przypadku zapomnienia pilota od dziobówki MK obsłuży się telefonem z apką (przynajmniej w podstawowym zakresie - autopilot + kotwica), a MG będzie wtedy bezużyteczny. Wszystkie terrovy które miałem miały heading sensor, pedał jest opcjonalny (osobiście nigdy pedała nie używałem, miałem ich kilka i leżały w pudełku). Miałem i MG i uważam, że pilot to moim jakieś nieporozumienie. Jeżeli ktoś mówi, że jest ok, to nie miał w ręce zwykłego ipilota z wyświetlaczem. Dla mnie jedynym argumentem za MG jest parowanie z echo, o ile ktoś takie ma.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Powiem ci że z chęcią jakiś micro pilot po bt bym sobie kupił w razie wu, bo telefon to średnio. Apką się ratowałem nie raz. Co do kompletacji- to w zależności od dostępności HS jak mnie litewscy koledzy uświadamiali. A MG nie potrzebuje żadnego sensora dodatkowego, inna sprawa, że nie dziala z żadnym - by używać funkcji przemieszczania się na kotwicy. Ale zaś MG nie ma żadnych kalibracji wielkości łodzi w swoim interfejsie, w Terrowie to jest i mi mniej pontonem wytrząsa i mniej myszkuje na autopilocie i to jest na plus w Terrovce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciek, MK miała w pewnym momencue problem z dostępnością komponentów i mogło ich rzeczywiście nie być w pudełku, ale to jie znaczy, że nie należą się one konsumentowi ... producent w takich sytuacjach zobowiązał się dać rabat lub dostarczyć. Więc jeżeli dystrybutor dostał partię silników bez sensora, to po jakimś czasie powinien dostać same sensory a tłumaczenie, że czegoś nie dają lub zależy to od partii jest co najmniej niejasne.

 

https://minnkota-help.johnsonoutdoors.com/hc/en-us/articles/5569637746967-Heading-Sensor-Availability-and-Coupon

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciek, MK miała w pewnym momencue problem z dostępnością komponentów i mogło ich rzeczywiście nie być w pudełku, ale to jie znaczy, że nie należą się one konsumentowi ... producent w takich sytuacjach zobowiązał się dać rabat lub dostarczyć. Więc jeżeli dystrybutor dostał partię silników bez sensora, to po jakimś czasie powinien dostać same sensory a tłumaczenie, że czegoś nie dają lub zależy to od partii jest co najmniej niejasne.

 

https://minnkota-help.johnsonoutdoors.com/hc/en-us/articles/5569637746967-Heading-Sensor-Availability-and-Coupon

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Wiesz że nie siedzę w handlu, to co dowiaduję się to dopytując w sprawach swoich- a tak było przy okazji perypetii z Xi3 moim lub  w sprawach ludzi, których nigdy nie poznam a  piszą do mnie bo brakuje informacji konkretnej u nas i stąd powstał mój projekt. Natomiast widzę to blado, bo powoli odechciewa mi się robić coś, co powinni robić dystrybutorzy/dealerzy/sprzedający- i to praktycznie niezależnie od brandu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciek, absolutnie bez jakichś pretensji do Ciebie i wycieczek. Parafrazując ,

- Te sensory się po prostu należały.... Jak ktoś ich nie dostał, to można nawet z PL zgłosić się do MK przez formlarz i z tego co zrozumiałem, to doślą (nie wiem czy MK czy przez dystrybutora). Brakowało sensora w pudełku, to wbijasz na stronę:

 

https://www.minnkotamotors.com/international-component-redemption

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy do Motorguide trzeba coś dokupić, żeby móc to robić?

Nie. Potrzebna jest kalibracja kompasu , który jest w silniku, kod M1,1,2 i wykręcenie na wodzie , na rufowym napędzie kółka takiego półtora obrotu o promieniu ok 50 m- by prędkość kątowa nie była zbyt duża w czasie kalibracji.

 

 

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Rafał, jak masz echo Garmina to niezależnie co weźmiesz z dziobówek będzie ok, bo i tak nie połączysz nawigacyjnie z tym, także bierz to co tańsze i tyle, chyba ze zależy ci na punktach trasy a tu terrova zapamięta ich dużo więcej niż xi3/xi5

Powiem Ci Maciek, że mam mętlik w głowie odnośnie zakupu tej dziobówki. Oglądałem kilka filmów na yt, gdzie ludzie strasznie narzekają na MG. A to, że gubi sygnał, a to że przy pracy na kotwicy zaczyna żyć swoim życiem. Widziałem jeden filmik gdzie Xi3 zrzucił prawie wędkarza z łodzi przy pracy na kotwicy. Nie ukrywam, że MG po pierwsze jest tańszy od MK a po drugie jak piszecie ciszej pracuje. Mieliście kiedyś aż tak negatywne doświadczenia z MG Xi3 lub Xi5? Często na youtube ludzie mówią, że się psują i wysyłają do naprawy tylko teraz ciekawe czy to tylko psioczenie na konkurencję czy faktycznie coś w tym jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Powiem Ci Maciek, że mam mętlik w głowie odnośnie zakupu tej dziobówki. Oglądałem kilka filmów na yt, gdzie ludzie strasznie narzekają na MG. A to, że gubi sygnał, a to że przy pracy na kotwicy zaczyna żyć swoim życiem. Widziałem jeden filmik gdzie Xi3 zrzucił prawie wędkarza z łodzi przy pracy na kotwicy. Nie ukrywam, że MG po pierwsze jest tańszy od MK a po drugie jak piszecie ciszej pracuje. Mieliście kiedyś aż tak negatywne doświadczenia z MG Xi3 lub Xi5? Często na youtube ludzie mówią, że się psują i wysyłają do naprawy tylko teraz ciekawe czy to tylko psioczenie na konkurencję czy faktycznie coś w tym jest. 

Rafał, ja miałem Xi3 teraz mam Terrovę. Opisałem perypetie mojego Xi3 wynikłe z wady produkcyjnej ogólnej tych silnikow od końca 2018r do 2020r, która wynikała ze zmiany dostawców osprzętu. Wtedy silnik nie działał poprawnie w sieci nmea2000. Zostało to naprawione od ub roku natomiast nadal są w użyciu silniki bez aktualizacji czy wymiany serwisowej modułu GPS lub /i płyty głównej silnika i stąd bywają kłopoty. Nie każdy silnik da się zaktualizować oprogramowaniem ze strony MotorGuide, zależy to od serii produkcyjnej tegoż. Inne usterki, awarie to już raczej statystycznie w normie, poza jedną- wyłamuje się te tandetne uszko w pilocie i wyrabiają się gniazda wkrętów łączących obie jego połówki. Ostateczny wybór jest twój, jak kupujesz nowy sprzęt ,to masz gwarancję serwisową i wynikłe z tego korzyści. Potencjalny problem jest  z używanym sprzętem, bo jak mi powiedzieli w serwisie koszt płyty głównej silnika to 1tysiąc Euro.i wtedy jest problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sądzę, że awaryjność samych silników jest na podobnym poziomie. Tam nie ma wielkiej filozofii - mechaniczno/elektrycznie wszystko jest zbudowane bardzo podobnie. Miałem porównanie MK do MG jeden przy drugim, przeważył dla mnie pilot. MK wydaje się mieć lepszą jakość plastików, ale powiedzmy, że to niuans. Sporo osób pływa na XI3/5 i nie ma dramatu, silnik jest popularniejszy niż MK i poza wpadką z NMEA nic za bardzo się nie dzieje.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do internetowych relacji to wiadomo, że ktoś porusza temat raczej w przypadku negatywnej oceny, stąd możesz mieć przekonanie o jakiejś wielkiej awaryjności, ale biorąc pod uwagę ile ich jest na rynku, chyba nie jest tak źle... ja też (odpukać) złego słowa nie powiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Osobiście uzywałem wcześniej MK Powerdrive ,obecnie Motorguide Xi3.. poza niuansami wizualnymi twierdzę że nie ma istotnych różnic w kwestii użytkowania... proste w obsłudze, bezawaryjne oba...podczas mojego użytkowania...MG ciut ciszej pracuje w warunkach rzecznego użytkowania...

Zdecydowanie pilot w MK bardziej intuicyjny i ma wyświetlacz co dla osób które zaczynają korzystać z silnika dziobowego jest sporym ułatwieniem...

Plastiki ciiut lepiej wykonane i sprawiają wrażenie solidniejszych w MK...

W sumie co by nie wybrał w tym zakresie cenowym będzie w pełni spełniać swoje zadanie w kwestii pływania, kotwiczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy obecne problemy z połączeniem xi5 z echem są zażegnane? Mam MK powerdrive z ipilot, Echo HDS i chodzi mi po głowie wymiana dziobówki. Przydała by mi się funkcja napływania auto ale mam obawy czy się nie nadenerwuje na MG. Bo MK mi działa wzorowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam zamiar kupić xi3 lub xi5, ale nie wiem, który wybrać. Czy opłaca sie dopłacać do piątki? Jest w czymś lepsza, tzn. lepszy gps czy przekładnia?

Nie, różnica jest taka że jak położysz ją na sanki to wyłącznik kontaktronowy odetnie zasilanie- wyłacza się , druga to taka że możesz jednocześnie sterować ją i pilotem i pedałem nożnym - ma podwójny tor wifi - xi3 pojedynczy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli tak na prawdę to są jedyne różnice? Jeśli tak to z mojej perspektywy nie opłaca się dopłacać do xi5.

 

Myślałem jeszcze o terrovie, ale mam HDS live i w przyszłości chciałbym połączyć go z dziobowką.

 

Dzięki.

 

to przestań o niej mysleć albo pomyśl o drugim ekranie do niej- znaczy hb jakimś z ethernetem , generine nie ma wiekszych różnic miedzy tymi dziobówkami. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tego co kojarzę Xi5 miał/ma większy pędnik. Kiedyś nawet śruba dwułopatkowa była stockowo w piątce.

Chyba zależy od wersji - 12V czy 24V. Bo z danych katalogowych części zamiennych wynika że wersje na 12V są takie same. Wiem bo zamawiałem części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak, będzie zabierany do domu po każdej wyprawie. Czy ta lekkość silnika nie jest też czasem związana z nieco gorszymi materiałami, z których jest wykonany? Widzę, że sam mechanizm obrotu głowicy jest wiekszy w xi5.

Sam pinpoint gps jest identyczny w 3 i 5, tak? Czytałem, że czasem miał problem z nagłym uruchamianiem śruby w starszych modelach oraz z obracaniem całej kolumny, aż prawie do zerwania przewodów. Czy w nowych egzemplarzach tez jest ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...