Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Chyba zależy od wersji - 12V czy 24V. Bo z danych katalogowych części zamiennych wynika że wersje na 12V są takie same. Wiem bo zamawiałem części.

Pisaliśmy już kiedyś o tym ;) ruski film pokazałem porównujący, moze i fatkycznie tam były silniki rożnej mocy, natomiast różniły się gabarytem ich pędniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak, będzie zabierany do domu po każdej wyprawie. Czy ta lekkość silnika nie jest też czasem związana z nieco gorszymi materiałami, z których jest wykonany? Widzę, że sam mechanizm obrotu głowicy jest wiekszy w xi5.

Sam pinpoint gps jest identyczny w 3 i 5, tak? Czytałem, że czasem miał problem z nagłym uruchamianiem śruby w starszych modelach oraz z obracaniem całej kolumny, aż prawie do zerwania przewodów. Czy w nowych egzemplarzach tez jest ten problem?

Na wodomani (Youtube) jest porównanie obu silników

https://m.youtube.com/watch?v=LuNerkDaKTs

 

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli piszesz o kopiowaniu tekstu z pdf i wklejaniu w google translator, to odpada ponieważ osoba która będzie używała silnik, nie ma podstawowej znajomości angielskiego i nie potrafi wychwycić błędów tłumaczenia a przy tłumaczeniu technicznych tekstów, te pojawiają się jak przy tłuczeniach z Aliexpress.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie czy ktoś użytkuje xi3 lub xi5 z 2022r w sieci z lowerance?

 

Po tym jak w xi5 padł mi moduł gps postanowiłem dać MG jeszcze jedną szansę i wziąłem xi3 bo zależało mi ma wadze z przodu.

 

Przez kilka m-cy działał prawidłowo zarówno z pilotka jak i w sieci. Nagle oszalał , zaczął buntować się z pilota i z sieci, w końcu przestał reagować całkiem. Odesłałem go na gwarancję i po m-cu wrócił z adnotacją że nastąpiła wymiana pilota, sprawdzenie, kalibracja i że już jest okej. Po zamontowaniu okazało się że nie działa, tzn. działa jak chce, pilot raz działa, raz nie działa. Kilka razy zawiesił się w trakcie płynięcia i musiałem wyłączać z hebla żeby uniknąć kolizji. Dodatkowo nie był widoczny w sieci.

 

Odesłałem ponownie na reklamację, przyszedł tym razem szybciej, po ok tygodniu z informacją że ten poprzednio wymieniony pilot był wadliwy. Po zamontowaniu pływałem jeden raz i działał poprawnie z pilota, trzymanie kierunku działa, kotwica działa, sterowanie działa, ale w sieci nadal nie działa.

 

Zdemontowałem magistralę, przeczyściłem wtyczki, złożyłem … i nic. Nadal echo nie widzi silnika. Próbowałem też włączania urządzeń w różnej kolejności, nic to nie dało.

 

Próbowałem też 3 różnych źródeł zasilania, próbowałem podłączać zasilanie sieci przed heblem, bezpośrednio do akumulatora zasilającego silnik, nic to nie dało. Resetowanie echa do ustawień fabrycznych również niczego nie zmieniło.

 

Echo pokazuje zasilanie sieci ale nie ma w diagnostyce dodatkowych informacji jak np obecności terminatorów czy obecności samej bramki. Na liście urządzeń brak silnika.

 

Ktoś miał podobne akcje?

 

Zanim odeślę 3-ci raz chciałbym wyczerpać dostępne możliwości.

 

Pozdr!

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam xi5 w którym padł moduł GPS ( biała wersja ) - w takim stanie go kupiłem.

 

Kupiłem nowy moduł GPS w USA ( koleżanka mi go przywiozła ponieważ nie wysyłali do Europy ).

Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją.

 

Kontrolki wyświetlają GPS ale nie działa kotwica i inne funkcje.

 

Próbowałem skaliborować GPS wciskając M112 ale nie wchodzi w tryb ustawiania ( powinien wydać odpowiedni dżwięc i po 2 krotnym obrocie wokół własnej osi powinien się zaprogramować ).

 

Jak wciskam M112 to wydaje dzwięk błędu ( tak mi się wydaje ).

Czy spotkaliści się z tym ?

A może to ja coś źle robię ?

Edytowane przez bartekmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki!

A tak przy okazji, chciałbym ostrzec wszystkich użytkowników pilotów Pinpoint przed zbytnią wiarą w ich wodoodporność.

Owszem pilot posiada uszelkę, jednak zdecydowanie nie polecam narażać go na długotrwałe działanie wody/deszczu.

Czytając ten wątek natknąłem się na wiele "dziwnych zachowań" silników, które mogły być spowodowane dostaniem się wody do wnętrza pilota, która powoduje zwarcia na płytce. Ta niby również jest zabezpieczona jakąś powłoką foliową, ale to już całkowita porażka, bo pod nią też dostaje się woda i pozbycie się jej z tamtąd (suszenie) trwa długo.

Jeśli chodzi o objawy, to zwykle na początku przestają działać funkcje jak przyspieszanie i zwalnianie, a z czasem dałączają inne.

Na szczęście po rozkręceniu pilota i starannym wysuszeniu zwykle wszystko wraca do normy. Przynajmniej tak było u mnie.

Niestety w związku z tym że sytuacja powtórzyła się kilka razy, postanowiłem kupić nowy pilot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Musisz odesłać tam gdzie kupiłeś. Taką informacje dostałem kiedyś ze sklepu sportfishtackle w Szwecji.

Dokładnie tak. NIe wiem, czy istnieje sprzęt wędkarsko-elektroniczny z worldwide warranty. Humminbirdowski serwis na Litwie naprawia sprzęt spoza swej dystrybucji odpłatnie. Spodziewam się, że i u nas Parker Poland ma takie zasady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Siemanko mam takie problem

Mam Xi3 z 2020r. W rym sezonie chciałem go udoskonalić o nmea2000 z elite fs, niestety po spięciu wszystkiego mogłem uruchomić tylko i wyłącznie kotwice, ( nie działało "go to" w parkerze zaproponowali mi upgrade softu silnika niestety aktualizacja stanęła na 16% i wywaliło błąd od tamtej pory w echo nie widać nawet funkcji kotwicy ani w Sieci>lista urządzeń sieci nmea :( ma ktoś jakiś pomysł czy tylko wysyłka do Parkera ? NMEA działa bo wpinałem do Garmina i widzi sieć, reset silnika przez M + 1 1 4 też nic nie dał

Edytowane przez wisniowy21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, da się coś zrobić z wystającym kablem od przetwornika dziobówki xi5? Plącze mi się po pokładzie. Na razie nie planuje używać, jest opcja żeby go jakoś odpiąć?

Edytowane przez Lucas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, da się coś zrobić z wystającym kablem od przetwornika dziobówki xi5? Plącze mi się po pokładzie. Na razie nie planuje używać, jest opcja żeby go jakoś odpiąć?

Mi się nic nie plącze. Nawet nie wiem że go mam  :)  Nie wiem jak to serwis zrobił ale pewnie zwinął pod obudową. Najprościej zwinąć, ścisnąć trytytką w woreczku foliowym albo schowac pod obudowę. Jak będę w garażu zobaczę jak to u mnie jest

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...