Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościach najniższa cena była ok.3300zł !!!!

Zamówiłem na EBAY ze stanów, sklep boat-goat. Paczka przyszła w niecałe 2 tygodnie. Moduł+wysyłka+cło wyszło razem niecałe 1900zł. Wymieniłem w kilka minut, banalnie proste.

Nie mogę tego zrozumieć jak jesteśmy dymani przez polskich dystrybutorów. Każdy chce zarobić, ale to jest przesada! 

Najważniejsze- silnik i GPS działa :)

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W tym roku miałem kilka razy sytuację, że rozłączał się GPS. Były to pierwsze oznaki jego końca, a silnik mam już 8 lat. W końcu padł zupełnie i zacząłem szukać nowego modułu. W Polsce po znajomościach najniższa cena była ok.3300zł !!!!

Zamówiłem na EBAY ze stanów, sklep boat-goat. Paczka przyszła w niecałe 2 tygodnie. Moduł+wysyłka+cło wyszło razem niecałe 1900zł. Wymieniłem w kilka minut, banalnie proste.

Nie mogę tego zrozumieć jak jesteśmy dymani przez polskich dystrybutorów. Każdy chce zarobić, ale to jest przesada! 

Najważniejsze- silnik i GPS działa :)

Polska to nie jest kraj dla biednych ludzi...:) Juz kilka razy się o tym przekonałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Mam pytanie odnośnie xi5 czy jest jakiś kod do aktywowania GPS , lub co może być przyczyną tego, że po próbie skalibrowania nie włącza się w ogóle dioda , czy wykonanie nie pełnej kalibracji blokuje GPS-a ? Przed kalibracją GPS działał ale kręcił silnikiem od czasu do czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam .

MotorGuide xi3 , od kilku wyjazdów moja dziobówka dziwnie sie zachowuje tzn przy szybkim obrocie zaczyna wydawać głóśny dźwięk tak jakby coś się zacierało, przy wolnym obkręcaniu jest ok. Przy następnym pływaniu nagram filmik i wrzucę jak sprawa wygląda. Czy jest w PL jakiś serwis? bądź czy ktoś rozkręcał samodzielnie? Po 5 latach pewnie trzeba coś nasmarować  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam .

MotorGuide xi3 , od kilku wyjazdów moja dziobówka dziwnie sie zachowuje tzn przy szybkim obrocie zaczyna wydawać głóśny dźwięk tak jakby coś się zacierało, przy wolnym obkręcaniu jest ok. Przy następnym pływaniu nagram filmik i wrzucę jak sprawa wygląda. Czy jest w PL jakiś serwis? bądź czy ktoś rozkręcał samodzielnie? Po 5 latach pewnie trzeba coś nasmarować  :D

Oficjalny serwis jest w Parker Poland. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie ( zwłaszcza jeden ) z Parkera bardzo OK.

Właśnie jutro jadę odebrać silnik po wymianie płyty głównej na nową ( nie komunikowała się z modułem GPS który swoją drogą też był nowy - przyleciał z USA ale miałem problem z aktywacją GPS i okazało się że płyta też była uszkodzona ).

 

Kontakt pierwsza klasa. Najpierw próba wsparcia telefonicznego a później wizyta u nich w serwisie. Po każdej czynności telefon z informacją i ustaleniem dalszego planu działania.

Jak wszystkie serwisy by tak działały to była by bajka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie ( zwłaszcza jeden ) z Parkera bardzo OK.

Właśnie jutro jadę odebrać silnik po wymianie płyty głównej na nową ( nie komunikowała się z modułem GPS który swoją drogą też był nowy - przyleciał z USA ale miałem problem z aktywacją GPS i okazało się że płyta też była uszkodzona ).

 

Kontakt pierwsza klasa. Najpierw próba wsparcia telefonicznego a później wizyta u nich w serwisie. Po każdej czynności telefon z informacją i ustaleniem dalszego planu działania.

Jak wszystkie serwisy by tak działały to była by bajka.

Nigdy  nie było problemów  w kontakcie z nimi, jedynym- dostępność części. Złego słowa o nich nie powiem także, choć ze składu, który walczył z moim motorgajdem  w 2020r. tam już chyba nikogo nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć

Mam pytanie do doświadczonych kolegów

Stoję przed wymianą dziobówki do tej pory pływałem sobie na HasWingu cayman 55 lbs plus GPS w zasadzie nie narzekam na niego, czasami podczas manewru potrafi rozłączyć się z pilotem ale mam już to tak opanowane że w zasadzie automatycznie szybciutko wracam z nim do normalnej pracy. Funkcja kotwicy jaką oferuje spełnia moje oczekiwania.

A teraz do rzeczy, nabyłem drogą kupna sondę Lowrence HDS 10 PRO no i zamarzyłem aby kupić sobie teraz silnik MotorGuide,aby wykorzystać trochę bardziej potencjał i możliwości dzisiejszej technologii. Niestety zastanawiałem się zbyt długo i przepadła mi fajna promocja na model XI5 zostały jeszcze XI3 i teraz moje pytanie czy czekać i liczyć ze jeszcze pojawia się XI5 czy brać XI3 ?? Jesteście mi w stanie coś doradzić ?? Czy ktoś z Was korzystał z obu silników i ma jakieś konkretne argumenty za jednym czy drugim ?? Chciał bym spiąć silnik z echem aby np. Dopłynąć sobie do waypointa z echa.

Pozdrawiam Robert

Edytowane przez roobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć

Mam pytanie do doświadczonych kolegów

Stoję przed wymianą dziobówki do tej pory pływałem sobie na HasWingu cayman 55 lbs plus GPS w zasadzie nie narzekam na niego, czasami podczas manewru potrafi rozłączyć się z pilotem ale mam już to tak opanowane że w zasadzie automatycznie szybciutko wracam z nim do normalnej pracy. Funkcja kotwicy jaką oferuje spełnia moje oczekiwania.

A teraz do rzeczy, nabyłem drogą kupna sondę Lowrence HDS 10 PRO no i zamarzyłem aby kupić sobie teraz silnik MotorGuide,aby wykorzystać trochę bardziej potencjał i możliwości dzisiejszej technologii. Niestety zastanawiałem się zbyt długo i przepadła mi fajna promocja na model XI5 zostały jeszcze XI3 i teraz moje pytanie czy czekać i liczyć ze jeszcze pojawia się XI5 czy brać XI3 ?? Jesteście mi w stanie coś doradzić ?? Czy ktoś z Was korzystał z obu silników i ma jakieś konkretne argumenty za jednym czy drugim ?? Chciał bym spiąć silnik z echem aby np. Dopłynąć sobie do waypointa z echa.

Pozdrawiam Robert

Funkcje nawigacyjne w obu silnikach są takie same, różnica techniczna to wyłacznik kontatronowy w xi5 a nie czasowy- gdy go składasz, dwuknałowe WiFi w xi5 dla pedała i pilota jednocześnie. Kiedyś pędnik Xi5 był większy, nie wiem jak jest teraz. Co do meritum- ta marka została wykupiona przez Lowrance i ponoć na wiosnę mają być już 12V dziobówki spod ich szyldu. Nie wiem, czy będzie to z problematycznym gatewayem czy bezpośrednio w sieć nmea - tak jak ich inne silniki, ale taka dziobówka ma się pokazać na rynku. Kwestia czasu, jaki chcesz/możesz czekać na tę nowość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Super dziękuję za odpowiedź ????????

Z tego co wczytuję się w różne informację to dość częstym przypadkiem jest problem z komunikacją echa i silnika czy dla obu przypadków jest tak samo czy może z którymś jest mniej problemów ??

Z tego co się orientowałem to aktualnie śruby napędowe są te same dla obu silników.

Jeśli chodzi o wbudowane sonary to w XI5 jest to teraz standard a dla XI3 są takie i takie, ale akurat to dla mnie kompletnie bez znaczenia.

Zależy mi jedynie na możliwości korzystania z prostych funkcji nawigacji (czyli prowadzenia do waypointa i utrzymania kursu).

Pozdrawiam Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam serdecznie.

Mam problem z pedałem od MG, nie może się połączyć.

 

Odkręciłem te kilka wkrętów od spodu i zauważyłem, że chyba jakaś myszka poszarpała mi kabelek od anteny ( ten co na jego końcu jest taka naklejka)

skręciłem go i zaizolowałem ale bez efektu, pedał się nie łączy.

Wydaje tylko jeden lub dwa sygnały ( włączony-wyłączony)

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak i gdzie go naprawić?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolejny zestaw zdjęć ???? Płytkę ze szczotkami, uszczelnienie sekcji, szpilek głównych gondoli, pierścienie plastikowe prowadzące wał przez przekładanie + kpl sekcje gondoli, kupicie w sklepie River Fox w Grudziądzu. Uszczelniacze wirnika + łożyska przekładni trzeba kupować i wymienić na własną rękę ponieważ nie występują w zestawach naprawczych, tylko jako kpl podzespoły ????‍♂️

post-64515-0-28327500-1733435102_thumb.jpeg

post-64515-0-29736600-1733435132_thumb.jpeg

post-64515-0-66394600-1733435152_thumb.jpeg

post-64515-0-58556000-1733435174_thumb.jpeg

post-64515-0-23196000-1733435199_thumb.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...