Skocz do zawartości
  • 0

MotorGuide Xi3 / Xi5


hlehle

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam. Mam pytanko do posiadaczy dziobowego motorguida z GPS. Instrukcja montażu każe zamontować silnik w odległości min. 10,2cm od dziobu łodzi , aby uniknąć kolizji z ręczną rolką kotwiczną. Czy zbyt dalekie umiejscowienie silnika od dziobu (osi ) łodzi nie będzie powodowało kręcenia łodzią podczas , gdy łódź będzie na elektronicznej kotwicy? Pytam , bo zauważyłem takie zachowanie na łodzi kolegi i nie wiem czemu tak go obracało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
  • 0

W Xi5 i Xi3 silniki na dole są takie same. Jedyna różnica jest w elektronice (chyba w Xi3 jest gorzej)oraz w podstawie, Xi3 ma pojedynczą czyli po jednej stronie blokadę po złożeniu.

Wkurza mnie to, że Xi3 nie wyłączy się automatycznie po podniesieniu i złożeniu silnika.

A cenowo to wychodzi tak samo...bo w Xi5 pedał nożny i przetwornik echosondy jest w komplecie...czyli nie można go kupić bez przetwornika i pedału.

Ceny były takie Xi3 goły tylko z GPS 5390, z przetwornikiem 6200, a pedał kosztuje ok 1250 zł...czyli jak dodasz pedał do Xi3 z przetwornikiem to wychodzi to samo co za Xi5 czyli ok 7400 brutto.

Te ceny to jak była promocja...teraz raczej niedostępne. Zostały mi tylko 2 szt Xi5 w tych cenach.

A i Xi3 ma śrubę 3 łopatową...czyli gorszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wkurza mnie to, że Xi3 nie wyłączy się automatycznie po podniesieniu i złożeniu silnika.

 

Serio tak jest ?? Nie zauważyłem - ale się przyjrzę. Mi bardziej przeszkadza zachowanie tego silnika w czasie flauty - kręci się jak wariat - brakuje możliwości zadania marginesu błędu (np 2m) i wtedy do czasu zdryfowania silnik by nie reagował. Zdarzyło się, że przy zupełnej flaucie silnik non-stop się kręcił (180st w lewo, za chwilę 180st w prawo) aż do wkurzającego momentu kiedy go wyłączałem, bo przeszkadzał. Przeprowadzałem kalibrację zgodnie z instrukcją i nic to nie dało. Potwierdziłem z kolegą, który ma podobne doświadczenie z kręcącym się non stop silnikiem mimo bezwietrznej pogody.

Druga sprawa - na pewno nie ma zabezpieczenia przeciw oplątaniu kabla przez obrót 360st - we wspomnanych wyżej warunkach zdarzyło się, że się elektryk 'zapędził' i obrócił o ponad 360st - pomagało zatrzymanie z pilota i wymuszenie odwinięcia kabla przez trzymanie odpowiedniej strzałki obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Serio tak jest ?? Nie zauważyłem - ale się przyjrzę. Mi bardziej przeszkadza zachowanie tego silnika w czasie flauty - kręci się jak wariat - brakuje możliwości zadania marginesu błędu (np 2m) i wtedy do czasu zdryfowania silnik by nie reagował. Zdarzyło się, że przy zupełnej flaucie silnik non-stop się kręcił (180st w lewo, za chwilę 180st w prawo) aż do wkurzającego momentu kiedy go wyłączałem, bo przeszkadzał. Przeprowadzałem kalibrację zgodnie z instrukcją i nic to nie dało. Potwierdziłem z kolegą, który ma podobne doświadczenie z kręcącym się non stop silnikiem mimo bezwietrznej pogody.

Druga sprawa - na pewno nie ma zabezpieczenia przeciw oplątaniu kabla przez obrót 360st - we wspomnanych wyżej warunkach zdarzyło się, że się elektryk 'zapędził' i obrócił o ponad 360st - pomagało zatrzymanie z pilota i wymuszenie odwinięcia kabla przez trzymanie odpowiedniej strzałki obrotu.

Mariusz, widziałem materiał z Białorusi, w którym zalecano częstą kalibrację- właśnie jako panaceum na nawinięcie kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Serio tak jest ?? Nie zauważyłem - ale się przyjrzę. Mi bardziej przeszkadza zachowanie tego silnika w czasie flauty - kręci się jak wariat - brakuje możliwości zadania marginesu błędu (np 2m) i wtedy do czasu zdryfowania silnik by nie reagował. Zdarzyło się, że przy zupełnej flaucie silnik non-stop się kręcił (180st w lewo, za chwilę 180st w prawo) aż do wkurzającego momentu kiedy go wyłączałem, bo przeszkadzał. Przeprowadzałem kalibrację zgodnie z instrukcją i nic to nie dało. Potwierdziłem z kolegą, który ma podobne doświadczenie z kręcącym się non stop silnikiem mimo bezwietrznej pogody.

Druga sprawa - na pewno nie ma zabezpieczenia przeciw oplątaniu kabla przez obrót 360st - we wspomnanych wyżej warunkach zdarzyło się, że się elektryk 'zapędził' i obrócił o ponad 360st - pomagało zatrzymanie z pilota i wymuszenie odwinięcia kabla przez trzymanie odpowiedniej strzałki obrotu.

 

Może głupie pytanie... po co używać opcji kotwicy przy flaucie, jeżeli łódka i tak stoi...?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chyba sporo zależy od jakości sygnału tzw "satelitarnego", te silniki z GPS nie lubią flauty. Jakby kogoś interesował poziom głośności Xi5

 

Jeśli to Twój test to jesteś na dobrej drodze do załatwienia uszczelniaczy silnika - instrukcje wręcz zakazują uruchamiania ich bez zanurzenia w wodzie..

Test glośności będzie miarodajny w warunkach użytkowania - czyli nagraj film z silnikiem w/na wodzie. W garażu z echem nie będzie to samo co pod wodą.

Edytowane przez MarMilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...