Skocz do zawartości

Shimano Stella i Twin Power - "od srodka"...


Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się na stopach metali, a już myślałem, że to brąz czy coś podobnego. Stelli 98 nie zdążyłem rozebrać, ale faktycznie w modelu 95 na kole znajduje się czarny nalot.

 

98ka tez ma czarna powloke na kole przekladni.

 

Ponizej zdjecie szczerbatego kola przekladni.

Stella 3000 model 1998.

 

post-16-1348916255,0928_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Te przekladnie w Stellach 07 czy 10 to wedlug Shimano ma byc kosmos w porownaniu z tymi antycznymi z 1995 czy 1998.

Ksztalt zebow, kat naciecia i wielkosc zeba wszystko to ma sprawiac ze zadziala ten X-Ship. Ze sie bedzie super lekko krecilo bez oporu stawianego przez przynete.

Tyle Shimano.

Realnie przekladnia to przekladnia. Kolo to tylko jedna jej czesc.

Robote robi kolo + pinion.

 

Jak sie porowna np przekladnie Stelli 01 w rozmiarze 4000 :

 

SW PG vs SW HG

 

Kola zebate sa ludzaco podobne. Pewnie jest jakas roznica w liczbie zebow. Ale niewielka.Musi byc bo to wychodzi z kalkulacji roznicy przelozen ;)

Zasadanicza roznica jest w pinionach. HG ma 6 naciec, PG ma 8. Pinion PG jest glebszy.Czyli grubszy. Czy to oznacza ze zeby kola przekladni wchodza glebiej w niego ? czy to moze kwestia ksztaltu bardziej niz wlasciwosci pracy ? Nie wiem. Nie mialem nigdy obudowy przezroczystej w kolowrotku zeby to moc okreslic jednoznacznie.

 

Moim zdaniem Shimano i Daiwa daja jednoznaczna odpowiedz jakie przekladnie sa bardziej trwale i lepiej znaszace prace pod obciazeniem :

takie jak sa w Stellach SW, Certate HC.

Jest jedno ALE, to moje prywatna opinia : nie idzie to w parze ze sposobem pracy. Czyli maselkiem i innymi cechami lubianymi przez wedkarzy lowiacych lekko i bardzo lekko...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.

Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką.

 

Kolo w tej stelli pokryte jest czarna warstwa-ceramiczna.

Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam..

Pionin nie ma juz tej warstwy. A w starszych stellach z 98 i kolo i pinion byl czarny, z tego co pamietam.

Zebatka pracujaca przy pinionie napedzajaca robaka jest koloru wrecz srebnego, tak jak w sw pg 2001. Nie wiem czy to tytan, ale tak wyglada.

FB 4000 wedlug mnie ma najlzejszy start ze wszystkich stelli.

Nowsze stelle czyli 07 i 2010 nie maja juz takich powlok na kolach zebatych jakie byly dawane kiedys.

Gdybym mial porownac stelle 07 i 2010 do silnika samochodowego to bylby to turbo disel. Piekna praca, wszystko spasowane na tip top, ale w tle slychac ten metaliczny dzwiek.. w 04 jakby tego nie slychac. Mysle, ze wlasnie dzieki tej powloce ceramicznej, ktora rewelacyjnie tlumi drgania.

 

Jesli chodzi o roznice geometri pinionu miedzy sw pg a hg Daniel ladnie je wyjasnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden szczegol.

 

Otwieralem kilkanascie Stelli z modelu 98.

Tylko kilka mialo zarowno pinion jaki i kolo zebate pokryte powloka.

Nie potrafie okreslic czemu akurat te.

Jednak znakomita wiekszosc miala kolo czarne a pinion bez powloki.

 

Dzieki za info odnosnie Stelli 04.

 

Jak chodzi o start... wiele robia lozyska. Serio. Robilem porownania z ta sama Stella SW. Po kolei zmienialem lozyska firmowe (ARB) na ceramiczne (SIC)...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez watpienia masz racje jesli idzie o lozyska jak i rowniez o cale usztywnienie konstrukcji.

Jednak taka np stella sw pg 4000 ma sporo wieksze kolo i jak pisales wczesniej ma glebsze naciecia na pinionie. To wszyskto sprawia ze stella 04 czyli odpowienik europejski fb posiadajac sporo mniejsze kolo i co za tym idzie cala geometrie pioniona itd. start ma wedlug mnie lezejszy.

Niedawno nabylem sw pg w bardzo dobrym stanie i w takim tez mam fb i tak mi z porownan organoleptycznych wychodzi.

Oczywisie docodzi aspekt mocy, bezwglednie na korzysc sw pg.

I chocby z tego powodu nie naalezy porownywac w ten sposob krecki ( a my to caly czas robimy, przynajmniej ja robie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.

Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką.

 

Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam..

 

Taa jasne ;> meczylo mnie i dzisiaj doliczylem sie 32 zeby w stelli 4000 FB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.

Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką.

 

Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam..

 

Taa jasne ;> meczylo mnie i dzisiaj doliczylem sie 32 zeby w stelli 4000 FB

 

To tak jak ssaki... :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.

Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką.

 

Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam..

 

Taa jasne ;> meczylo mnie i dzisiaj doliczylem sie 32 zeby w stelli 4000 FB

 

To tak jak ssaki... :lol:

 

 

Panie Tomaszu, a ile ma Emblem? Może to ciągle jeszcze ptak?? :mellow:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się właśnie do zakupu TPower'ka, z ogromu modeli padło na- 2011 TWIN POWER 2500 x-ship,

Jednak czytając wypowiedź kol. blackabyss = Jednak jeśli idzie o sam start jest już nieco ciężej mam pewne wątpliwości aby kupować w ciemno w Japan.

Czemu ? otóż 3 lata temu kupiłem Certate 2500R i .... rozczarowanie niby wszystko super ale .... ten start, przy rozpoczęciu prowadzenia wirówki nieprzyjemny wyczuwalny opór przekładni (a wirówkę prowadzę z częstymi przerwami).

Tak myślę że to właśnie wina technologi powiększonego koła napędowego.

Na dzień dzisiejszy używam Caldii przedtem Old i New Adwantage, niby średnia pólka ale tu problemu takiego nie było i nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stugrzeg

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales ;/

Ja w tych porownaniach bralem pod uwage stelki, a konkretnie w tym wypadku model 4000 FB. Jest to ostatnia stellka ktora ma jeszcze te kolo powlekane czarna powlaka i jednoczesnie ma najmniejsze bebechy w kontekscie modeli FA czy sw pg z 2001r. Sila rzeczy musi miec start nieco lzejszy, ale to sa tak subtelne roznice, ze trudne do uchwycenia.

Daiwe certate nigdy bym nie smial porownywac do jakiejkolwiek stelli.. zwyczajnie nie wypada B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie porównuję, to był tylko przykład, poprostu obawiam się że większe koło zamachowe może powodować minimalnie cięższy start, a sprawa dotyczy TP który to przekładnię ma powiedzmy... taką sama i przełożenie też jak STL, stąd odniesienie do Twoich spostrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie im mniejsza i delikatniejsza przekładnia,tym łatwiej i lżej się nią kręci,to chyba logiczne.

 

Teoretycznie logiczne ale tylko na sucho... Jak przychodzi do ciągnięcia czegoś, to jest akurat raczej odwrotnie (jak w rowerku - najłatwiej ruszyć, podjechać pod górkę i najlżej sie kręci na największych zębatkach).

Małymi kołowrotkami, z małymi przekładniami,to lżej się może kręcić bo wszystko jest malutkie, to i powierzchnie styku poszczególnych elementów mniejsze, no to i tarcie mniejsze... :D

No tak se myślę... :unsure:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...