Guzu Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Nie znam się na stopach metali, a już myślałem, że to brąz czy coś podobnego. Stelli 98 nie zdążyłem rozebrać, ale faktycznie w modelu 95 na kole znajduje się czarny nalot. 98ka tez ma czarna powloke na kole przekladni. Ponizej zdjecie szczerbatego kola przekladni. Stella 3000 model 1998. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Dobre i to, skoro ma poprawić odporność na ścieranie. Chociaż nie zauważyłem specjalnie zużycia w starych Aero,czy TP XTR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Guzu,spora... Jeśli dobrze kojarzę to kiedyś 3000 to obecne 4000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Guzu, koło podobne do 95tki, jak nie takie same... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Guzu,spora... Jeśli dobrze kojarzę to kiedyś 3000 to obecne 4000? Tak, wsrod 1998 rozmiar 3000 to 4000 z mniejsza szpula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Guzu, koło podobne do 95tki, jak nie takie same... Nie takie samo.Nie pasuja.Roznia sie dlugoscia, i mam tu na mysl os ich. Srednica moze byc taka sama nawet. Ale 98ka jest szczuplejsza w obudowie od 95ki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Te Japońce tylko mieszają... Guzu powiedz,są jakieś różnice między przekładnią z małymi ząbkami,a większa ich ilością od przekładni z większymi ząbkami ale mniejszą ilością? Przełożenie? Moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 A no proszę, człowiek zawsze się czegoś nowego dowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Te przekladnie w Stellach 07 czy 10 to wedlug Shimano ma byc kosmos w porownaniu z tymi antycznymi z 1995 czy 1998.Ksztalt zebow, kat naciecia i wielkosc zeba wszystko to ma sprawiac ze zadziala ten X-Ship. Ze sie bedzie super lekko krecilo bez oporu stawianego przez przynete.Tyle Shimano.Realnie przekladnia to przekladnia. Kolo to tylko jedna jej czesc.Robote robi kolo + pinion. Jak sie porowna np przekladnie Stelli 01 w rozmiarze 4000 : SW PG vs SW HG Kola zebate sa ludzaco podobne. Pewnie jest jakas roznica w liczbie zebow. Ale niewielka.Musi byc bo to wychodzi z kalkulacji roznicy przelozen Zasadanicza roznica jest w pinionach. HG ma 6 naciec, PG ma 8. Pinion PG jest glebszy.Czyli grubszy. Czy to oznacza ze zeby kola przekladni wchodza glebiej w niego ? czy to moze kwestia ksztaltu bardziej niz wlasciwosci pracy ? Nie wiem. Nie mialem nigdy obudowy przezroczystej w kolowrotku zeby to moc okreslic jednoznacznie. Moim zdaniem Shimano i Daiwa daja jednoznaczna odpowiedz jakie przekladnie sa bardziej trwale i lepiej znaszace prace pod obciazeniem : takie jak sa w Stellach SW, Certate HC.Jest jedno ALE, to moje prywatna opinia : nie idzie to w parze ze sposobem pracy. Czyli maselkiem i innymi cechami lubianymi przez wedkarzy lowiacych lekko i bardzo lekko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ciekawe spostrzeżenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Guzu, chciałeś powiedzieć, a właściwie napisać, że np Stella 4000 SW HG kręci ciężej od zwykłej 4000ki, czy tylko inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Guzu, chciałeś powiedzieć, a właściwie napisać, że np Stella 4000 SW HG kręci ciężej od zwykłej 4000ki, czy tylko inaczej SW HG kreci ciezej od SW PG. Szczegolnie czuc to po wkreceniu krotkiej korbki (np tak jak w modelu custom) : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Świetny kołowrotek.( ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 15 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką. Kolo w tej stelli pokryte jest czarna warstwa-ceramiczna.Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam.. Pionin nie ma juz tej warstwy. A w starszych stellach z 98 i kolo i pinion byl czarny, z tego co pamietam.Zebatka pracujaca przy pinionie napedzajaca robaka jest koloru wrecz srebnego, tak jak w sw pg 2001. Nie wiem czy to tytan, ale tak wyglada.FB 4000 wedlug mnie ma najlzejszy start ze wszystkich stelli.Nowsze stelle czyli 07 i 2010 nie maja juz takich powlok na kolach zebatych jakie byly dawane kiedys.Gdybym mial porownac stelle 07 i 2010 do silnika samochodowego to bylby to turbo disel. Piekna praca, wszystko spasowane na tip top, ale w tle slychac ten metaliczny dzwiek.. w 04 jakby tego nie slychac. Mysle, ze wlasnie dzieki tej powloce ceramicznej, ktora rewelacyjnie tlumi drgania. Jesli chodzi o roznice geometri pinionu miedzy sw pg a hg Daniel ladnie je wyjasnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 15 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Jeden szczegol. Otwieralem kilkanascie Stelli z modelu 98.Tylko kilka mialo zarowno pinion jaki i kolo zebate pokryte powloka. Nie potrafie okreslic czemu akurat te.Jednak znakomita wiekszosc miala kolo czarne a pinion bez powloki. Dzieki za info odnosnie Stelli 04. Jak chodzi o start... wiele robia lozyska. Serio. Robilem porownania z ta sama Stella SW. Po kolei zmienialem lozyska firmowe (ARB) na ceramiczne (SIC)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Bez watpienia masz racje jesli idzie o lozyska jak i rowniez o cale usztywnienie konstrukcji.Jednak taka np stella sw pg 4000 ma sporo wieksze kolo i jak pisales wczesniej ma glebsze naciecia na pinionie. To wszyskto sprawia ze stella 04 czyli odpowienik europejski fb posiadajac sporo mniejsze kolo i co za tym idzie cala geometrie pioniona itd. start ma wedlug mnie lezejszy.Niedawno nabylem sw pg w bardzo dobrym stanie i w takim tez mam fb i tak mi z porownan organoleptycznych wychodzi.Oczywisie docodzi aspekt mocy, bezwglednie na korzysc sw pg. I chocby z tego powodu nie naalezy porownywac w ten sposob krecki ( a my to caly czas robimy, przynajmniej ja robie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Tak, zdecydowanie pewne rozwiazania wspierajace MOC nie sa w pelni kompatybilne z lekkoscia i plynnoscia pracy.Takie realia. Gratuluje SW PG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką. Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam.. Taa jasne ;> meczylo mnie i dzisiaj doliczylem sie 32 zeby w stelli 4000 FB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką. Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam.. Taa jasne ;> meczylo mnie i dzisiaj doliczylem sie 32 zeby w stelli 4000 FB To tak jak ssaki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpe Opublikowano 19 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ciekaw jestem jak wygląda przekładnia w modelu '04 (FB) nigdzie nie widziałem zdjęć rozbieranych tego rocznika.Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką. Zebow na kole ma 31 o ile dobrze pamietam.. Taa jasne ;> meczylo mnie i dzisiaj doliczylem sie 32 zeby w stelli 4000 FB To tak jak ssaki... Panie Tomaszu, a ile ma Emblem? Może to ciągle jeszcze ptak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Przymierzam się właśnie do zakupu TPower'ka, z ogromu modeli padło na- 2011 TWIN POWER 2500 x-ship,Jednak czytając wypowiedź kol. blackabyss = Jednak jeśli idzie o sam start jest już nieco ciężej mam pewne wątpliwości aby kupować w ciemno w Japan.Czemu ? otóż 3 lata temu kupiłem Certate 2500R i .... rozczarowanie niby wszystko super ale .... ten start, przy rozpoczęciu prowadzenia wirówki nieprzyjemny wyczuwalny opór przekładni (a wirówkę prowadzę z częstymi przerwami).Tak myślę że to właśnie wina technologi powiększonego koła napędowego.Na dzień dzisiejszy używam Caldii przedtem Old i New Adwantage, niby średnia pólka ale tu problemu takiego nie było i nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 StugrzegNie wiem czy mnie dobrze zrozumiales ;/ Ja w tych porownaniach bralem pod uwage stelki, a konkretnie w tym wypadku model 4000 FB. Jest to ostatnia stellka ktora ma jeszcze te kolo powlekane czarna powlaka i jednoczesnie ma najmniejsze bebechy w kontekscie modeli FA czy sw pg z 2001r. Sila rzeczy musi miec start nieco lzejszy, ale to sa tak subtelne roznice, ze trudne do uchwycenia.Daiwe certate nigdy bym nie smial porownywac do jakiejkolwiek stelli.. zwyczajnie nie wypada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 W żadnym wypadku nie porównuję, to był tylko przykład, poprostu obawiam się że większe koło zamachowe może powodować minimalnie cięższy start, a sprawa dotyczy TP który to przekładnię ma powiedzmy... taką sama i przełożenie też jak STL, stąd odniesienie do Twoich spostrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Generalnie im mniejsza i delikatniejsza przekładnia,tym łatwiej i lżej się nią kręci,to chyba logiczne. Co do przekładni najnowszego TP,fakt jej średnica jest identyczna co w najnowszej Stelli,całe 31mm Tyle że w TP nie ma tej powłoki ochronnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Generalnie im mniejsza i delikatniejsza przekładnia,tym łatwiej i lżej się nią kręci,to chyba logiczne. Teoretycznie logiczne ale tylko na sucho... Jak przychodzi do ciągnięcia czegoś, to jest akurat raczej odwrotnie (jak w rowerku - najłatwiej ruszyć, podjechać pod górkę i najlżej sie kręci na największych zębatkach).Małymi kołowrotkami, z małymi przekładniami,to lżej się może kręcić bo wszystko jest malutkie, to i powierzchnie styku poszczególnych elementów mniejsze, no to i tarcie mniejsze... No tak se myślę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.