Skocz do zawartości

Shimano Stella 4000F - wady/zalety


biosteron

Rekomendowane odpowiedzi

pytanko do długoletnich u?źytkownik?łw wiadomego modelu: czy mo?źna egzlemplarze kilkunastoletnie lekko sponiewierane optycznie kupowac z nadzieją, ?źe mechanicznie będzie ok? krą?źą słuchy, ?źe stelkę mozna zniszczyć jedynie w ogniu g?łry przeznaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko do długoletnich u?źytkownik?łw wiadomego modelu: czy mo?źna egzlemplarze kilkunastoletnie lekko sponiewierane optycznie kupowac z nadzieją, ?źe mechanicznie będzie ok? krą?źą słuchy, ?źe stelkę mozna zniszczyć jedynie w ogniu g?łry przeznaczenia

 

Taka sentencje slyszalem w odniesniu do wahadlowek ALGA-2 produkcji POLSPINGU :mellow:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Teraz zapolujemy na 2500  98/F  , a na razie trzeba się nacieszyć "BLIŹNIACZKAMI" w rozmiarze 4000 -   oczywiście NÓWKI 

 

post-47757-0-36457000-1442946570_thumb.jpgpost-47757-0-27298600-1442946580_thumb.jpgpost-47757-0-83969700-1442946591_thumb.jpgpost-47757-0-77924700-1442946599_thumb.jpg

 

Będzie czym pokręcić w długie zimowe wieczory  :D  :lol:  :D ,siedząc w wygodnym ,ciepłym fotelu  ;) .

Edytowane przez miramar69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba najfajniejszy model Stelli,kręci "metalicznie",bezpośrednio,jest jeszcze Milenka,ale tam to już w ogóle nie ma oporów :D . Mam 2500F nówkę i używkę,obie kręcą super,jeszcze tylko dokupię sobie Diaflasha Zandera Special i znów będzie fajny zestawik na szczupca na średnio-lekko :) . Do 4000F idealny byłby Powerloop Spinning.

Edytowane przez CM Punk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nowe stelle tyle wytrzymały!co te F-ki,może mają lepszy nawój ale tylko tyle!mam dwie i raczej na nowe wypusty bym ich nie zamienił! o nowych możemy pogadać za 17lat! :D :D :D

Edytowane przez Raffaello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie bylem fanem tych stellek przede wszystkim z powodow estetycznych. Takie swiecidelko nad woda mi nie pasuje.
Ale technicznie wcale szalem nie jest ( jak to czesto mozna wyczytac, gdy ktos ja sprzedaje).
Owszem to swietny kolowrotek w koncu to stella czyli swego czasu najwyzszy model shimano klepany 98-2004.
Innowacja w stosunku do poprzedniczki to lozysko w rotorze ( tak lozyskowany rotor bedzie posiadala pozniej kazda generacja stelli, a np TP juz nie).
Zmniejszone sily odsrodkowe poprzez wezszy rotor i o zgrozo wezszy korpus ;( Niestety ale nalezy sobie uswiadomic, ze stelle super ship w wersji jdm te z przelozeniem 5.1:1 czyli z przetykanymi korbami i nasze analogiczne F-ki posiadaja ogromne zebiska na glownym kole (wieksze nawet jak pozniejsze modele sw `01). Wlasciwie same kola sa wieczne, ale po czasie uzywania kolo zbliza sie do wodzika i zaczyna w nim rzezbic. Osobiscie mialem interwencje w dwoch stellach F, ktore wygladaly swietnie, ale glowne kolo tak bardzo zblizylo sie do wodzika, ze trzeba bylo go nieco pilowac.. a tak nie mozna w nieskonczonosc, bo w koncu sie go oslabi na tyle, ze os z niego wyleci ;( Mozna probowac dac podkladki dystansowe na prawa strone korby, ale wtedy kompletnie zmienia sie charakterystyka pracy na duzo gorsza ( kolo juz tak nie przylega do piniona jak powinno).

Czyli w skrocie przekladnia w tym glowne kolo jest przyrostem formy nad trescia.
Natomaist wersja jdm z przelozeniem 6.1:1 czyli ta z wkrecana korba ma juz zupelnie inna charakterystyke przekladni min. drobniejsze zeby na kole w wielkszej ilosci ( jak pamietam na szybko to 43 do tych wolneijszych 37).
Roznice sa min.  w pojemnosci szpuli:
4000 F    3-180
4000 jdm 3-200
Roznice sa jeszcze w wadze miedzy np: rozmiarem 4000 F a wersja 4000 jdm z tym samym przelozeniem czyli 5.1:1
4000 F - 325 gr.
4000 jdm - 305gr.
I tutaj na korzysc wersji jdm przemawia lzejsze glowne kolo ( sporo lzejsze, niestety nie pamietam ile) a to daje przy takim samym przelozeniu  lzejszy start. W wersji jdm  lzejsza jest tez chyba neiznacznie szpula, oraz sama korba.

I tu ciekawa sprawa z wkrecanymi korbami wersja jdm. ta z wyzszym przelozeniem tj. 6.1:1 oraz F-ka  - sama korba w tych kolowrotkach posiada bardzo niewygodny nit na skladaniu (srubka ktora bedzie mozna wymieniac  bedzie dopiero w millennium i kazdej innej stelli). Zatem owy nit po czasie sie zwyczajnie wyrabia i powstaje luz ( ten luz raczej w domowym zaciszu sie nie usunie) i jesli ktos nie posiada dobrego warsztatu to..  korba bedzie mial coraz wiekszy luz na samym skladaniu..
Nie musze dodawac, ze w wersjach jdm. tymi z przetykanimi korbami czyli przelozeniem 5.1:1 luz na korbie w zasadzie nie powstaje.

Oczywiscie to wszystko niuanse, ale F-ka choc jest tak naprawde kompilacja dwoch wersji jdm. to wedlug mojego rankingu z tych trzech zasluguje na ostatnie 3 miejsce ;] .. ale kto bogatym zabroni posiadac F-ki ;))

Edytowane przez blackabyss
  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...