Skocz do zawartości
  • 0

Silniki dziobowe Minn Kota - Ulterra, Powerdrive, Terrova


mirko filipovic

Pytanie

Witam swoje pytanie kieruje do uzytkowników silnika Minn Kota PowerDrive i-pilot, zamierzam zakupic takowy silniczek wraz z pilotem , {najprawdobodobniej za wielkiej wody - najkorzystniejsza cena} , czy obsluga pilota należy do intuicyjnych , obawiam sie technicznego anglieskiego w instrukcji , dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam wszystkich,

 

Mam pytanie – czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Kupiłem silnik Minn Kota Terrova i wczoraj miał pierwsze testy na wodzie. Pojawiła się jednak dziwna sytuacja: kiedy śruba wchodzi na obroty większe niż 4, silnik po prostu się rozłącza i przestaje działać.

 

Dzieje się tak zarówno przy sterowaniu ręcznym, jak i podczas używania funkcji Spot-Lock. Do momentu, gdy potrzebne są obroty do „4”, wszystko działa bez zarzutu. Problem pojawia się dopiero powyżej tej wartości.

 

Domyślam się, że przyczyna może leżeć w zasilaniu akumulatora, choć sam akumulator jest prawie nowy – LifePo4 100 Ah, użytkowany był dopiero w zeszłym roku z normalnym silnikiem elektrycznym i wszystko działało idealnie. Przez kilka miesięcy stał w garażu i zastanawiam się, czy mógł w tym czasie stracić jakieś parametry. Przed testem był ładowany kilka godzin.

Czy ktoś miał podobną sytuację i może podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny?

Z góry dziękuję za wszystkie wsk

 

Jeśli masz bezpiecznik automatyczny, te gówienko z pstryczkiem,  to one najczęściej są przyczyną takiego rozłączania. Podłącz bez bezpiecznika i sprawdź. Ze swojej strony polecam bezpieczniki Midival. Dajesz go w taką oprawkę też od Midival i z głowy. Można całość jeszcze dać w gruby termokurcz, tak żeby oprawka przeszła. 

 

https://allegro.pl/oferta/bezpiecznik-midival-60a-mta-2-sztuki-14778408725

 

https://allegro.pl/oferta/obudowa-oprawa-oprawka-gniazdo-bezpiecznika-midival-mta-14778579509

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wracam do tematu  obracanie się kabla wokół silnika. Podniosłem mocowanie silnika. Jakoś niespecjalnie  pomogło co widać na zdjęciu. Nie wiem jak sobie z tym problemem poradzić? Czasem 3-4 godziny popracuje normalnie, by póżniej co 15 minut się zakręcać. Czy może mieć na to wpływ połączenie z Humminbirdem Explorer Megalive2? Zauważyłem, że podczas korzystania z funkcji latarki wskazując miejsce dopłynięcia kursorem silnik potrafi popłynąć w drugą stronę. Czyli latarka jest skierowana na prawą stronę burty, ja chcę podpłynąć 4 metry zaznaczam kursorem miejsce, a łódka oddala się płynąc w przeciwną stronę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wracam do tematu  obracanie się kabla wokół silnika. Podniosłem mocowanie silnika. Jakoś niespecjalnie  pomogło co widać na zdjęciu. Nie wiem jak sobie z tym problemem poradzić? Czasem 3-4 godziny popracuje normalnie, by póżniej co 15 minut się zakręcać. Czy może mieć na to wpływ połączenie z Humminbirdem Explorer Megalive2? Zauważyłem, że podczas korzystania z funkcji latarki wskazując miejsce dopłynięcia kursorem silnik potrafi popłynąć w drugą stronę. Czyli latarka jest skierowana na prawą stronę burty, ja chcę podpłynąć 4 metry zaznaczam kursorem miejsce, a łódka oddala się płynąc w przeciwną stronę :-)

jeśli masz kadłub alu- daj krążek pod kompas choćby ze sklejki albo wydruku 3d. Alu nie jest specjalnie czyste-może to oddziaływać na kompas. Wymień knob regulatora głębokości sztycy na zwykłą śrubę z nakrętką -unikniesz zgarniania kabla przez ten duży knob. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli masz bezpiecznik automatyczny, te gówienko z pstryczkiem, to one najczęściej są przyczyną takiego rozłączania. Podłącz bez bezpiecznika i sprawdź. Ze swojej strony polecam bezpieczniki Midival. Dajesz go w taką oprawkę też od Midival i z głowy. Można całość jeszcze dać w gruby termokurcz, tak żeby oprawka przeszła.

 

https://allegro.pl/oferta/bezpiecznik-midival-60a-mta-2-sztuki-14778408725

 

https://allegro.pl/oferta/obudowa-oprawa-oprawka-gniazdo-bezpiecznika-midival-mta-14778579509

Dzis ponownie nad woda I ta samo silnik na obrotach powyzej 3.5 sie wylacza, dodam ze w domu naladowalem ponownie akumulator , podlaczylem na sucho I wszytko super bylo pod naporem wody silnik sie wylacza, poprosilem kolege aby podpłyną ze swoją terrowa I podłączyliśmy mój akumulator jego silnik dzialal bez zarzutu. Czy ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić ?Dodam że dodatkowo na wodzie resetowałem silnik do ustawień fabrycznych i to tez nic dało. Edytowane przez Jar1808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Masz trzy opcje

1. Coś nie styka w kablach - trzeba by przejrzeć wszystkie połączenia w silniku od akumulatora do główki czy coś nie jest luźne.

2. Maxi nie ma odpowiedniego chłodzenia (błąd montażu w fabryce, radiator w główce nie dolega). Włącza się zabezpieczenie termiczne (ale wtedy trzeba chwilę poczekać, jak działa od razu to nie to).

3. Zwalona płytka w główce.

 

Czy przedłużałeś przewody? Jeżeli tak, to jakiej grubości użyłeś?

 

Stawiam raczej na opcję 1. Możesz sprawdzić w podstawie i na górze, czy wszystko wtyki dobrze siedzą, może któryś jest lużny i masz spadek napięcia? Sprawdź w szczególności przewody zasilające , czy są dobrze zaciśnięte, czy pewnie siedzą w w płytce, wpięcie przewodu spiralnego na dole i na górze.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Masz trzy opcje

1. Coś nie styka w kablach - trzeba by przejrzeć wszystkie połączenia w silniku od akumulatora do główki czy coś nie jest luźne.

2. Maxi nie ma odpowiedniego chłodzenia (błąd montażu w fabryce, radiator w główce nie dolega). Włącza się zabezpieczenie termiczne (ale wtedy trzeba chwilę poczekać, jak działa od razu to nie to).

3. Zwalona płytka w główce.

 

Czy przedłużałeś przewody? Jeżeli tak, to jakiej grubości użyłeś?

 

Stawiam raczej na opcję 1. Możesz sprawdzić w podstawie i na górze, czy wszystko wtyki dobrze siedzą, może któryś jest lużny i masz spadek napięcia? Sprawdź w szczególności przewody zasilające , czy są dobrze zaciśnięte, czy pewnie siedzą w w płytce, wpięcie przewodu spiralnego na dole i na górze.

Dzięki za podpowiedź.

Na pewno wszystkie kable poodłączałem i sprawdzałem kilkukrotnie, że są dobrze podłączone i styki przy akumulatorze są mocno zaciśnięte.

 

Co do tej główki i spiralnych kabli, to na razie tego nie ruszam, bo silnik jest nowy i obawiam się, że jak zacznę coś rozbierać, to potem serwis może mi nie uznać gwarancji.

Dlatego będę musiał się skontaktować ze sprzedawcą i wysłać im silnik, żeby zapytać, jak wygląda cała procedura gwarancyjna.

Nie chcę, żeby potem było, że coś sam majstrowałem przy silniku i przez to straciłem gwarancję

Edytowane przez Jar1808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dolny moduł można sprawdzić bez utraty gwarancji. Zdejmujesz boczki, panel z przyciskami siedzi na takie dwa języczki co zaczepiają się w profil aluminiowy, wystarczy lekko je wcisnąć z obu stron i panel wychodzi, masz dostęp do całej dolnej płytki. A reszta to już jak dogadasz się że sprzedającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Będę montował Terranovę.

 

Mam pytanie o montaż kompasu :

 

Czy montujecie go na zewnątrz czy też w jakiś sposób chowacie go przed deszczem ?

Czy która burta ma znaczenie ?

Jaka odległość od silnika jest najbardziej odpowiednia?

 

ps . Otwarcie kartonu jutro zatem instrukcji jeszcze nie widziałem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Będę montował Terranovę.

 

Mam pytanie o montaż kompasu :

 

Czy montujecie go na zewnątrz czy też w jakiś sposób chowacie go przed deszczem ?

Czy która burta ma znaczenie ?

Jaka odległość od silnika jest najbardziej odpowiednia?

 

ps . Otwarcie kartonu jutro zatem instrukcji jeszcze nie widziałem;)

on jest szczelny, burta bez znaczenia, odległość od silnika 40cm ale od kabli prądowych też to odsuń, masz kadłub alu- daj krążek z wydruku 3d pod kompas, bo aluminium może być z dodatkami a magnetometr tego nie lubi. Napięcie 12V, niszczące jest już 14V  z tego co wyczytałęm gdześ, także mocniejsze instalacje odpdają. Instrukcje wklejałem niedawno tutaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

on jest szczelny, burta bez znaczenia, odległość od silnika 40cm ale od kabli prądowych też to odsuń, masz kadłub alu- daj krążek z wydruku 3d pod kompas, bo aluminium może być z dodatkami a magnetometr tego nie lubi. Napięcie 12V, niszczące jest już 14V z tego co wyczytałęm gdześ, także mocniejsze instalacje odpdają. Instrukcje wklejałem niedawno tutaj.

Maćku bardzo dziękuję ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

. Napięcie 12V, niszczące jest już 14V z tego co wyczytałęm gdześ, także mocniejsze instalacje odpdają. Instrukcje wklejałem niedawno tutaj.

Na pewno nie. Mam podpiętę pod instalację silnika i większość czasu jest 14,4V. Działa tak już kilka lat.

 

EDIT: doczytałem -16V to maksimum

 

 

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie co robie nie tak, że power drive na kotwicy zawsze ustawia się w jednym kierunku? Obojętnie w którym kierunku bym płynął to zawsze po włączeniu kotwicy mnie okreci do tego samego położenia

Jak dokładnie, to model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...