Skocz do zawartości
  • 0

Silniki dziobowe Minn Kota - Ulterra, Powerdrive, Terrova


mirko filipovic

Pytanie

Witam swoje pytanie kieruje do uzytkowników silnika Minn Kota PowerDrive i-pilot, zamierzam zakupic takowy silniczek wraz z pilotem , {najprawdobodobniej za wielkiej wody - najkorzystniejsza cena} , czy obsluga pilota należy do intuicyjnych , obawiam sie technicznego anglieskiego w instrukcji , dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam porównanie.

Pływałem na Skylla 500 z MG.

Mam Skylla 440 z MK.

 

Zachowanie silnika MG to jakieś nieporozumienie, w kółko coś trzeba było pilotem korygować. Albo włączać lub wyłączać. Może to jakiś trefny model.

 

W MK mi czasami zdarza się tylko że gubi ustawienie rozmiaru łodzi, wtedy zachowuję się jakby bardziej narwanie i agresywnie korygując trasę czy zakotwiczenie, po ponownym ustawieniu pracuje jak trzeba. Czasami również za mocno się obróci i napnie mocno przewody, wtedy odkręcam pedałem czy pilotem, bardziej ze strachu że coś się stanie niż z powodu że wyrwie przewody. Nie mogę wyczaić czemu raz skręci i nie chce odkręcić, a raz ładnie wraca do pozycji tzw. 0. Może ktoś ma jakąś teorię na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to jeszcze jedno pytanie wynikające z tego, że trochę boje się Ulterry. Niestety opinie w necie są mało pochlebne. Niby ciągle się coś psuje z mechanizmem opuszczania i podnoszenia silnika.

 

Załóżmy, że wybiorę Terrove. Czy do łodzi, która ma około 5 metrów długości i z całym majdanem będzie ważyła około 800-900 kg trzeba celować w silniki 24v 80 lbs czy 12v 55 lbs będzie wystarczający ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam Powerdrive 55lbs, łódź 5 x 1,85, silnik 50hp. Pusta i bez załogi waży ok. 500kg. Jak płynę na auto przy trolu pstrągowym (kiedy holuję) to w zależności od warunków mam na 6-7 jakieś 2km/h z planerami. Przy spokojnych warunkach dryf wymuszony robię na 2-3, a przy umiarkowanym wietrze na ok. 4. Więcej mi nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam 520 i tonę bez ludzi, Terrova 55 max 2,6 kmh, do kontrolowania dryfu i kotwicy w sam raz.

Do jakiego wiatru Cię utrzyma, nie żyłując akumulator i silnika na max. Przy tej masie i wielkości łodzi. Edytowane przez Pietruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do jakiego wiatru Cię utrzyma, nie żyłując akumulator i silnika na max. Przy tej masie i wielkości łodzi.

Ale co ma moc silnika ,do żyłowania akumulatora ?

Aby jednostkę utrzymać w ryzach w danych warunkach, niezbędne jest zużycie danej mocy. Bez różnicy czy to będzie na 12/24 czy 48v. Spadnie prad jedynie a moc.pozostanie bez zmian. Silnik 12v o mocy 600w czy 24v 600W to żadna różnica, tylko prady połowę mniejsze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pływałem łódka 4.6 metra z dziobowką xi5 12v, waga łódki z 2 osobami 600kg i jak wiał wiatr 10m/s i więcej na elektryku łódka nie była w stanie utrzymać pozycji, o płynieciu do przodu tez nie było mowy. 80lbs wymaga 24v to jest jeden ciezki aku lub dwa trochę lżejsze. Jak łódka stoi na marinie lub gdzies gdzie bez wyjmowania akumulatorow masz jak ładować to spokojnie bierz 24v, no i tez wtedy gdy wybierzesz ulterrę bo ta jest tylko 24 i 36v. Tak więc dla Twojej łódki bierz 80lbs 24v

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przepraszam, zapytam głupio: przy 24V, 80lbs i wietrze na 10m/s i więcej łódka utrzyma pozycję? Serio pytam. Może ja jestem skrzywiony, bo na "moich" wodach przy takim wietrze patrzę, gdzie się schować. Z ręki łowię wtedy tylko w osłoniętych miejscach. W trolu na otwartej wodzie nie łowie wcale, bo to walka o suchą dupę i utrzymanie kierunku...

Edytowane przez krzysiek
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale co ma moc silnika ,do żyłowania akumulatora ?

Aby jednostkę utrzymać w ryzach w danych warunkach, niezbędne jest zużycie danej mocy. Bez różnicy czy to będzie na 12/24 czy 48v. Spadnie prad jedynie a moc.pozostanie bez zmian. Silnik 12v o mocy 600w czy 24v 600W to żadna różnica, tylko prady połowę mniejsze.

Raz Jesteś elektrykiem i nie będę się z Tobą przekomarzał, w sumie sam sobie odpowiedziałeś, a teraz wyciągnij wnioski.

 

Dwa. Pytanie nie było do Ciebie.

 

EOT

 

 

Krzysiek, mi utrzymuje bez żadnego problemu jeśli chodzi o sam fakt. Nie komentuje tego czy się da, czy nie da łowić.

Edytowane przez Pietruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

nie napisalem tego zlosliwie , tylko jak dla mnie dziobowka na 24V i wiecej to wypadalo by naprawde pod spora i ciezka jednostke.Wiele osob sie nakreca iz musi byc 80 czy 100LBS na dziobie przy lodkach 4,5m... Bo 12v akumulator zje na momencie,..a 24v to juz nie zje tak szybko...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

nie zje tak samo szybko, przecież wiesz że "prąd" jest inny w zależności od silnika.

https://www.minnkotamotors.com/sites/minnkotamotors_site/files/min_productmanual_ulterra-ip-manual-en.pdf

minnkota podaje tabelke z poborem prądu (strona 3) swoich silników

i jeśli silnik 55lbs ma maksymalny pobór 50A to dla 12V daje to 600W czyli mocy, zaś dla silnika 80lbs przy 24v i maksymalnym poborze 56A tej mocy jest już 1344W, czyli na maksymalnych obrotach silnik 80lbs jest mocniejszy. Tak to wygląda na papierze. Silnik 36V 112lbs ma już 1872W. I tu pojawia się kwestia pojemności akumulatora, jeśli każdy z nch 12v,24V czy 36V bedzie miał 100Ah pojemności to trzeba dobrać silnik tak aby nie musiał pracować na największej mocy i stąd lepiej wziąć przy dużych lub ciężkich łodziach mocniejsze silniki. To samo jest przy spalinach, jak weżmiesz 50hp i aby wejsc s wslizg będziesz musiał wkęcać go na wysokie obroty ekonomiczniej (ze względu na paliwo) będzie wziąć 90hp i pływac na pół gwizdka, spalanie nie bedzie większe niż przy 50hp a mocy wiecej gdyby trzeba było szbko się zabierać czy wejśc w ślizg szybciej. Kazdy aku mozna rozłądować, nawet magiczne lifepo4 kilka już udało się w ciągu kilku godzin na dziobówce rozładować. 

przy używaniu dziobówki nie masz kontroli jak mocno pracuje na funkcji kotwicy, pomaga mieć miernik podpięty lub jak w nowych aku po BT licznik, gdzie widzisz jaki jest pobór i ile Ci "prądu" zostało w akumulatorze

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do jakiego wiatru Cię utrzyma, nie żyłując akumulator i silnika na max. Przy tej masie i wielkości łodzi.

Nie wiem. Rzadko łowię na jeziorach. Jeśli już to na takim, że powyżej 5 m/s nie pływam bo nie ma przyjemności. Dwa razy mi zabrakło mocy i to dwa razy na Odrze. Miewałem takie dni na jeziorach, że fala wyciągała mi silnik dziobowy z wody, mielił na maksa, ale łódź utrzymywał. Raz po takim dniu na zawodach na jeziorze Bukowo wiało z morza i akumulator do zera wyrąbany po dniówce. Wtedy to były w sumie momenty, że mnie wiatr zabierał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zamówiłem dzisiaj jednak Ulterrę 80 lbs w wersji Riptide. Pytałem u doświadczonych Niemców i powiedzieli, że nawet jeśli to okazjonalne wyjazdy na słoną wodę to lepiej wziąć biały silnik.

Dostałem też odpowiedz od producenta łodzi i ten napisał, że jak ma być porządnie i ma mnie utrzymać w nurcie lub przy silnym wietrze to musi być 80 lbs-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak chcesz. Bałtyk to praktycznie nie jest słona woda. Kupa zawodowców latami po szkierach pływa na zwykłych wersjach silników. Producent to wiadomo, że poleci Ci droższy silnik, aby więcej na nim zarobić.

Paradoksalnie Ulterra w "morskiej" wersji jest tańsza niż taka sama czarna. Pewnie powodem jest brak przetwornika w morskiej

Edytowane przez kruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zamówioną mam terrove 55 lbs ipilot link , zastanawiam się jak długi jest przewód do spięcia z echosądą koś wie?

zwykle dają coś długiego

w instrukcji na stronie 5 https://minnkotamotors.johnsonoutdoors.com/sites/johnsonoutdoors-store/files/assets/misc/MI/M/MIN_productmanual_Terrova-BT-Install/MIN_productmanual_Terrova-BT-Install.pdf masz opis co jest w pudełku, jest tam kabel ethernet 30' (pozycja nr 12) co sugeruję długość około 9 metrów. Chyba że chodzi Ci o kabel przesyłający sygnał z przetwornika. Na stronie 11 tejże instrukcji masz opisane jakie kable można podłączyć do silnika, bo w zależności z jakim sonarem kupiłeś -  taki kabel dostaniesz co jest opisane na wspomnianej już stronie nr 5 w pkt 13 tabeli i kable od sonaru już są sporo krótsze bo tylko 110 lub 120 cali co daje coś koło 3 metrów.

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...