Skocz do zawartości
  • 0

Silniki dziobowe Minn Kota - Ulterra, Powerdrive, Terrova


mirko filipovic

Pytanie

Witam swoje pytanie kieruje do uzytkowników silnika Minn Kota PowerDrive i-pilot, zamierzam zakupic takowy silniczek wraz z pilotem , {najprawdobodobniej za wielkiej wody - najkorzystniejsza cena} , czy obsluga pilota należy do intuicyjnych , obawiam sie technicznego anglieskiego w instrukcji , dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Powinna wystarczyć ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze warunki atmosferyczne oraz jakiej wielkości będzie łódź.
Jak pizga to chodzi na bardzo wysokich obrotach, wtedy aku pada szybko.

Jak łódka jest spora to stawia większy opór więc także żre więcej prądu. 
Ładowanie z silnika pomaga na pewno, pytanie tylko jak dużo jest tego pływania.
Jeśli jest możliwość to lepiej mieć dwie baterie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zdaje sobie sprawę, że wiele zależy od warunków (w szczeg. siły wiatru). Łódka ok. 4,5m

Ładowanie w przelotach i trolu będzie możliwe, ale najpierw z alternatora w silniku (15A) będzie ładowane aku 60ah przeznaczone do echa i rozruchu silnika, a następnie ten 100ah (po osiągnięciu pełnego naładowania tego 60ah).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zdaje sobie sprawę, że wiele zależy od warunków (w szczeg. siły wiatru). Łódka ok. 4,5m

Ładowanie w przelotach i trolu będzie możliwe, ale najpierw z alternatora w silniku (15A) będzie ładowane aku 60ah przeznaczone do echa i rozruchu silnika, a następnie ten 100ah (po osiągnięciu pełnego naładowania tego 60ah).

Plywam na lodce 4.6.Caly zestaw z klamotami i moja osoba wazy spokojnie 600kg. Ladowanie mam 19A.Dwie baterie podlaczone do pzelacznika post-61101-0-90873400-1519991168_thumb.png.png] Pozwala mi to w razie W uzywac dwoch aku jednoczesnie lub przelaczac pomiedzy nimi

Aku od dzibowego polaczony przez przekaznik post-61101-0-63557400-1519991042.png.png] ktory zalacza ladowanie w momencie gdy glowna bateria osiagnie 60% naladowania.

Troche to zagmatwane ale w moim przypadku sprawnie dziala

Nie wiem jak u was  ale kotwica w mojej dziobowce slabo sobie radzi przy silnym wietrze,zaczyna mna krecic jak gownem w betoniarce.Problem rozwiazala kotwica deckhand

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zdaje sobie sprawę, że wiele zależy od warunków (w szczeg. siły wiatru). Łódka ok. 4,5m

Ładowanie w przelotach i trolu będzie możliwe, ale najpierw z alternatora w silniku (15A) będzie ładowane aku 60ah przeznaczone do echa i rozruchu silnika, a następnie ten 100ah (po osiągnięciu pełnego naładowania tego 60ah).

Też mam 100 przy takiej wielkości łodzi. Aku po całym dniu ale naprawdę całym dniu jest na krawędzi i nie można liczyć że w przelotach dużo doładuje .Nawet te 15 A  powiedzmy przez cały dzień  i  z powrotem  do domu max 1 godz to da 2 godz. czyli powiedzmy 20 Ah bo aku nie łyknie 15 A .

Jak jest gdzie wstawić i waga nie ma istotnego znaczenia to brać większy.

Edytowane przez nurek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie zauważyłem wątku odnośnie tej marki i tego montażu tej firmy, co prawda są posty wplecione w wątki różne, ale tematu nie znalazłem.

Wiec niech leci. A jak jest to moderator wie co robić.

 

Zatem mam pewną wątpliwość dotyczącą tych silników ich funkcjonalności.

Może ktoś miał styczność i potrafi odpowiedzieć na pytanie niżej.

 

Np silnik Ulterra posiada wbudowany przetwornik. Universal Sonar 2.

Pytanie brzmi, czy jeśli będę dobijał do brzegu to wykryje on płyciznę i podniesie silnik do góry aby nie zaryć w dno?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Np silnik Ulterra posiada wbudowany przetwornik. Universal Sonar 2.

Pytanie brzmi, czy jeśli będę dobijał do brzegu to wykryje on płyciznę i podniesie silnik do góry aby nie zaryć w dno?

Za dużo wymagasz. Przetwornik podłączasz do echa. Silnik nawet nie ma świadomości, że coś takiego jest.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Możesz np. podpiąć tanie echo na dziobie i łowić wertykalnie.

Ok, niech będzie, silnik za prawie 3 tys dolarów i echa za 300 $. pewnie się da połączyć....

 

 

A jeszcze spytam, oczywiście miałeś styczność z tym silnikiem sprawdzałeś to że się nie podniesie?

Edytowane przez Pietruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli więc chodzi ci o funkcję auto deploy to sprowadza się ona do obsługi z pedała/pilota. Możesz też trymować góra/dół. Ale sam musisz pilnować, czy jest płytko czy nie.

Rozumiem to.

 

Tylko po kiego wała jest ten przetwornik...

Nie czaję idei wykorzystania tego na wodzie...

Piszesz że można tanie echo podłączyć, a czy do taniego echa da się coś podłączyć jak ono najczęściej nie posiada NMEA. 

Jest przejściówka aby podłączyć pod echo ze stajni HB czy Garmin, ale po co, jak jest na wyposażeniu lepszy przetwornik.

Poza tym trzeba wypiąć oryginalny, aby wpiąć ten z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Rozumiem to.

 

Tylko po kiego wała jest ten przetwornik...

Nie czaję idei wykorzystania tego na wodzie...

Piszesz że można tanie echo podłączyć, a czy do taniego echa da się coś podłączyć jak ono najczęściej nie posiada NMEA. 

Jest przejściówka aby podłączyć pod echo ze stajni HB czy Garmin, ale po co, jak jest na wyposażeniu lepszy przetwornik.

Poza tym trzeba wypiąć oryginalny, aby wpiąć ten z silnika.

 

Po to że echo masz zazwyczaj w sterówce, a jak lubisz łowić na dziobie, to musiałbyś mieć szyję żyrafy żeby z niego skorzystać? Poza tym w spoczynku nie ma sensu używać si/di więc i lepszy przetwornik niepotrzebny.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To może ja coś dorzucę :)

Drugie echo na dziobie (przydatne i w dryfie, i w trollu) to drugi przetwornik i (raczej) sztyca. Jak nie masz przetwornika w elektryku, to za każdym przelotem musisz podnieść nie tylko silnik, ale i sztycę. Jak masz, to musisz pamiętać tylko o podniesieniu elektryka.

 

Pozdrawiam,

k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...