Skocz do zawartości
  • 0

Silniki dziobowe Minn Kota - Ulterra, Powerdrive, Terrova


mirko filipovic

Pytanie

Witam swoje pytanie kieruje do uzytkowników silnika Minn Kota PowerDrive i-pilot, zamierzam zakupic takowy silniczek wraz z pilotem , {najprawdobodobniej za wielkiej wody - najkorzystniejsza cena} , czy obsluga pilota należy do intuicyjnych , obawiam sie technicznego anglieskiego w instrukcji , dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem powerdriva 55 z mikropilotem.Potrzebuję jedynie funkcji kotwicy,która na ostatnim wypłynięciu ciągle się wyłączała.

Sprzęt praktycznie nowy-raptem ósme wypłynięcie(zakupiony 24.01.25 w Rob-Tar).Instrukcji po Polsku brak.Telefon w sklepie milczy.Na meile brak odpowiedzi.

Może na początek trzeba ustawić pilota z silnikiem?Jestem w czarnej du..e! 

Może ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem powerdriva 55 z mikropilotem.Potrzebuję jedynie funkcji kotwicy,która na ostatnim wypłynięciu ciągle się wyłączała.

Sprzęt praktycznie nowy-raptem ósme wypłynięcie(zakupiony 24.01.25 w Rob-Tar).Instrukcji po Polsku brak.Telefon w sklepie milczy.Na meile brak odpowiedzi.

Może na początek trzeba ustawić pilota z silnikiem?Jestem w czarnej du..e!

Może ktoś coś podpowie?

Manewry wojskowe i GPS nie lubią się zbytnio.

Tu są do pobrania instrukcje: https://drive.google.com/drive/folders/1ktLsAAuDaWPrpXbfiiYR_EsMW5_inn65

 

Wysłane z mojego Blade V 5G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.

Mam pytanie do kolegów gdzie prawidłowo powinien być zamontowany kompas od Terrovy?

Widziałem już w różnych miejscach:przeważnie na dziobie przy silniku trolingowym ale też na rufie łodzi a nawet na burcie w połowie łodzi.Czy ma to jakiekolwiek znaczenie w którym miejscu jest umiejscowiony kompas żeby wszystko działało prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.

Mam pytanie do kolegów gdzie prawidłowo powinien być zamontowany kompas od Terrovy?

Widziałem już w różnych miejscach:przeważnie na dziobie przy silniku trolingowym ale też na rufie łodzi a nawet na burcie w połowie łodzi.Czy ma to jakiekolwiek znaczenie w którym miejscu jest umiejscowiony kompas żeby wszystko działało prawidłowo?

Ja mam akurat na burcie, w połowie łodzi mniej więcej. Jedyne info nt.sugerowanego miejsca montażu jakie znalazłem, to takie, żeby kompas nie był w pobliżu urządzeń generujących pole magnetyczne. Silnik zaburtowy coś tam niby generuje. Na kompasie masz strzałeczkę która ma wskazywać dziób łodzi i tyle w temacie. Edytowane przez rower26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdziekolwiek, byle z dala od ferromagnetyków i magnesów, z tego co pamiętam minimum 50cm. Logika nakazuje strzałka na dziób, ale później i tak robisz kalibrację. Z ciekawostek mam steadycasta z Garmin bo mnie wkurzał "wirujący świat" na postoju i działa w bakiście łódki aluminiowej, więc wnioskuję, że przy kompasie nie ma to większego znaczenia gdzie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Ale co nie prawda? Co napisałem takiego czego nie ma w tej instrukcji? Jak piszesz takimi półsłówkami to wyjaśnij od razu o co ci chodzi. Edytowane przez rower26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdziekolwiek, byle z dala od ferromagnetyków i magnesów, z tego co pamiętam minimum 50cm. Logika nakazuje strzałka na dziób, ale później i tak robisz kalibrację. Z ciekawostek mam steadycasta z Garmin bo mnie wkurzał "wirujący świat" na postoju i działa w bakiście łódki aluminiowej, więc wnioskuję, że przy kompasie nie ma to większego znaczenia gdzie będzie.

Paweł ale jak ikona łodzi- prosto do linii kompasowej?A z ciekawostek, to widziałem na własne gały łódź pewnego ambasadora ze steadycastami szt2 ale strzałkami do góry, tzn zamocowane do płaszczyzny pionowej. Nie wiem, co na to papiery ale egzotyka jak dla mnie.......

Edytowane przez Sonary i mapy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale co nie prawda? Co napisałem takiego czego nie ma w tej instrukcji? Jak piszesz takimi półsłówkami to wyjaśnij od razu o co ci chodzi.

Zaraz okoniem stajesz, po co?

Zapoznaj się z instrukcją dokładnie.

Wyraźnie jest napisane i narysowane że kierunek patrzenia (strzałka) ma być równoległy do kilu łodzi, e nie skierowany w kierunku silnika.

Niby niewielka różnica, ale jakiś cel przyświecał projektantom żeby to tak umieszczać, a nie inaczej...

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A jaka jest różnica w tym, że strzałka jest równolegle do kilu łodzi a w tym co napisałem, że skierowana jest tak jak dziób łodzi? Nie napisałem że ma być skierowana w stronę silnika. Nie staję okoniem, tylko jak podważasz mój wpis, daj jakiś sensowny argument na swoją tezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Paweł ale jak ikona łodzi- prosto do linii kompasowej?A z ciekawostek, to widziałem na własne gały łódź pewnego ambasadora ze steadycastami szt2 ale strzałkami do góry, tzn zamocowane do płaszczyzny pionowej. Nie wiem, co na to papiery ale egzotyka jak dla mnie.......

 

Tak, przy steady cast nie ma to znaczenia. U mnie jest w bakiście i przykręcony na grodzi prostopadłej do osi łodzi :). Wszystko działa poprawnie, tylko trzeba skalibrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

to jeszcze takie pytanie szczegółowe; jeśli przenoszę się z Terrovą i sensorem na drugą mniejszą łódkę to czy przy każdych przenosinach muszę każdorazowo od nowa konfigurować

silnik z kompasem,czy też jeśli fizycznie jest to ta sama para (silnik i kompas) to nie będzie to konieczne?..(siłą rzeczy odległość na obu łódkach między sensorem a silnikiem będzie różna..)

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich,

 

Mam pytanie – czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Kupiłem silnik Minn Kota Terrova i wczoraj miał pierwsze testy na wodzie. Pojawiła się jednak dziwna sytuacja: kiedy śruba wchodzi na obroty większe niż 4, silnik po prostu się rozłącza i przestaje działać.

 

Dzieje się tak zarówno przy sterowaniu ręcznym, jak i podczas używania funkcji Spot-Lock. Do momentu, gdy potrzebne są obroty do „4”, wszystko działa bez zarzutu. Problem pojawia się dopiero powyżej tej wartości.

 

Domyślam się, że przyczyna może leżeć w zasilaniu akumulatora, choć sam akumulator jest prawie nowy – LifePo4 100 Ah, użytkowany był dopiero w zeszłym roku z normalnym silnikiem elektrycznym i wszystko działało idealnie. Przez kilka miesięcy stał w garażu i zastanawiam się, czy mógł w tym czasie stracić jakieś parametry. Przed testem był ładowany kilka godzin.

Czy ktoś miał podobną sytuację i może podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny?

Z góry dziękuję za wszystkie wsk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sprawdzić zasilanie, poziom naładowania akumulatora. BMS. Może się ogniwa rozjechały, może kable nie łączą dobrze. Dużo jest tych może....

 

Podłącz na początek zwykły miernik napięcia, zaobserwujesz co się dzieje z napięciem jak wyrzucasz czwórkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...