Skocz do zawartości
  • 0

Łódź River Fox - opinie.


Maticsh

Pytanie

Witam użytkowników:) Panowie chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tej łódce od samych jej użytkowników :D, co o niej sądzicie i czy w ogóle posiada jakieś wady :mellow: ? Bo, w środowisku wędkarskim każdy ją chwali, ale ja chciałbym usłyszeć konkrety:) Pytam się o nią, bo przyznam, że jest ładna, funkcjonalna oraz przede wszystkim jest możliwe indywidualne zestrojenie jej na własne potrzeby :D W innym wątku pytałem się o propozycje innych łódek z możliwością montażu silnika elektrycznego i spalinowego, ale na polskim rynku jest tylko, ( albo aż B) ) River Fox z taką opcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Znając podejście Pana Krzysztofa to będzie to produkt na pewno dopracowany pod większość naszych potrzeb.

Biorąc pod uwagę wymiary to 70km/h robi na tej setce, a jeśli możliwości są na większy to może być grubo :) .

Edytowane przez kotwitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ciekawe jak będzie pływała na 50 hp

100 hp poza moim zasięgiem.

Poza zasięgiem cenowym? 

Można kupić kilkuletnią 100 w kwocie około 20000 w super stanie...

 

Pewnie już był montowany silnik 50-60 i najlepiej zapytać u źródła.

Według mnie, popłynie w ślizgu tyle, że szału nie będzie. Zużycie paliwa paradoksalnie może być na takim samym poziomie lub nawet wyższe niż przy 100 hp. Osiągi będą mizerne.

Przejrzyj kilka ostatnich stron tego wątku http://jerkbait.pl/topic/65969-silniki-yamaha-opinie-i-porady/ i zobacz jak zachowuje się podobnych gabarytów łódka z silnikiem 60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie ma to żadnego znaczenia jeśli chodzi o wodowanie. 
Obecnie mam łódkę, która jest odrobinę większa i cięższa niż RF500. Na początku powiesiłem 50hp, które waży 110 kg, co okazało się pomyłką. Teraz wisi silnik ważący 180 kg i nie widzę absolutnie żadnej różnicy w wodowaniu. 
Fakt jest taki, że jak nie masz na przyczepie rolek tylko płozy ( co uważam za dużo lepsze rozwiązanie ) to musisz wjeżdżać do wody przyczepą na tyle głęboko by uniosła się rufa łodzi. W praktyce wygląda to tak, że wjeżdżam dalej może ponad metr. Koła od przyczepy moczą się oczywiście całe czego efektem będzie częstsze sprawdzanie stanu łożysk i/lub wcześniejsze lepsze uszczelnienie ale nie przeszkadza mi to. Generalnie wodowanie wbrew pozorom zajmuje mi mniej czasu niż przy mniejszych jednostkach kiedy to po zrzuceniu łódki musiałem klamoty do niej wrzucać, teraz po prostu zrzucam łódkę już upchaną wszystkim co niezbędne na wodzie. 
Przy niskim stanie wody niestety w grę wchodzą głównie rolki ale warunkiem musi być już spora głębokość w miejscu wodowania, lecz mimo wszystko nie ma znaczenia 70 kg masy silnika więcej. Łódka, która z silnikiem, akumulatorami i gratami waży jakieś 700 -800 kg nie kładzie się na wodzie tylko wpada najpierw troszkę głębiej, także powiedzmy ten metr głębokości jest wskazany dla bezpieczeństwa.

Często przesiadka z powiedzmy 5 na 20 jest dla wielu z nas przełomem i uważamy, że to już szczyt, że duże i w ogóle wystarczy. Później okazuje się, że nie taki diabeł straszny :)

Co do zakupu silnika to najczęściej jest tak, że albo są podejrzliwe okazje czego radzę unikać lub bardzo dogłębnie sprawdzać, albo ktoś zmienia silnik na większy. Słonej wody bym się nie obawiał. Znajomi, którzy jeżdżą od ponad 10 lat do Norwegii w to samo miejsce pływają cały czas na tych samych jednostkach z tymi samymi silnikami :) 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem :

 

lecz mimo wszystko nie ma znaczenia 70 kg masy silnika więcej.

 

Moje jezioro w miejscu slipowania ma bardzo łagodne zejście do jeziora i dalej nie jest lepiej. Ja regularnie wypływałem a teść z silnikiem cięższym nie wypłynął późną jesienią ani razu z powodu bardzo niskiego stanu wody.

Ja musiałem ściągać swoją łódkę na siłę gdyż łódka cofając z przyczepy ryła kilem i musiałem na siłę podnosić żeby zeszła z przyczepy. Jak by zestaw ważył z 10 kg więcej ja też bym nie pływał. Inne miejsce slipowania nie wchodzi w grę. ;)

Edytowane przez nurek28
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to podejrzewam, że jednak "mimo wszystko nie ma znaczenia 70 kg masy silnika więcej" ponieważ taka łódka będzie miała większe zanurzenie niż twój Q450 bez względu na silnik, poza tym jakoś ciężko mi sobie wyobrazić przeciąganie łódki 700 kg po mieliźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czasem warto, w kilka osób spróbować zrobić na własną rękę slip. Nie mówię tu oczywiście o jakiś super konstrukcjach tylko może lekko pogłębić i wrzucić kilkanaście płyt do wody by wjechać głębiej samochodem. Tak robili znajomi na ZS i działa to mimo również dość płytkiego brzegu.

Poza tym można chyba wodować łódkę w innym miejscu na jeziorze skoro ma się dość szybką łódkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ktoś coś wie na temat RiverFox 500 Pro? Na stronie producenta znalazłem właśnie galerie...

 

http://www.fox-boats.com/riverfox-500/galeria/

 

Wygląda więc na to, że łódź jest już zbudowana...

Widziałem ją w trakcie budowy i już robiła wrażenie, a teraz wygląda rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie do posiadaczy łodzi River Fox 390 oraz wersji River Fox 420. Czy w tych łódkach jest w jakikolwiek sposób wzmocniony kill np. poprzez dodanie metalowej listwy lub w inny sposób. Zauważyłem że w Semperach jest opcja zamówienia listwy aluminiowej na kill a River Fox nie widziałem takiej opcji. Uważam to za ciekawe rozwiązanie zwłaszcza dla tych co pływają po rzekach ale i nie tylko , zawsze to jakieś zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam Sempera 440XT z tą listwą i uważam, że trzeba by mieć niesamowite szczęście by w awaryjnej sytuacji napłynąć na kamień/przeszkodę killem a ocalić resztę dna. Ta listwa bardziej przydaje się przy dobijaniu do brzegu żeby nie rysować łodzi osiadającej na piasku/plaży.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dodam jeszcze moje 0.03 PLN -ów  :)  

 

Listwa taka chroni  nie tylko od kamieni ale również jest fajną ochroną i zarazem wzmocnieniem kila gdy przyczepa jest podparta w czasie transportu na rolkach.

 

U siebie mam ale z nierdzewki. ( Wigry 355 )

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dodam jeszcze moje 0.03 PLN -ów  :)  

 

Listwa taka chroni  nie tylko od kamieni ale również jest fajną ochroną i zarazem wzmocnieniem kila gdy przyczepa jest podparta w czasie transportu na rolkach.

 

U siebie mam ale z nierdzewki. ( Wigry 355 )

Zgadzam się i właśnie o taką ochronę mi chodzi cumuję na brzegu i wciągam lekko łódkę mam spokojną głowę że od spodu jest ok a  powiem że nie pomyślałem o ochronie w czasie transportu :) . Ale skoro nikt z posiadaczy riverów nic nie pisze to chyba nie mają możliwości takiego zabezpieczenia kila a uważam że szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zgadzam się i właśnie o taką ochronę mi chodzi cumuję na brzegu i wciągam lekko łódkę mam spokojną głowę że od spodu jest ok a  powiem że nie pomyślałem o ochronie w czasie transportu :) . Ale skoro nikt z posiadaczy riverów nic nie pisze to chyba nie mają możliwości takiego zabezpieczenia kila a uważam że szkoda.

 

Może zamiast pytać posiadaczy, zapytasz producenta, z tego co wiem to nie ma problemu z dodzwonieniem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No ja myślę ,że lepiej zapytać najpierw użytkowników bo odpowiedź będzie bardziej miarodajna  niż np. u producenta. Nie pije tu ani do Ciebie ani do Pana K. 

 

Jest wiele dodatków o które warto zapytać i tu i tam. Użytkownicy  zawsze coś ciekawego powiedzą ewentualnie podpowiedzą ,że można to zrobić inaczej albo szczerze  odradzą bo np.nie spełnia to oczekiwań. 

Producent jak to producent kalkuluje co mu się bardziej opłaca czy duża ilość golasów czy też mniej a na wypasie. I podejrzewam  ,że po sezonie gdzie nie ma długich terminów odbioru producent  będzie bardziej skłonny  doposażyć na maxa skorupę jak w pełni sezonu, gdzie wszystko schodzi mu na pniu i więcej kasy zarabia na golasach jak ich doposażeniu -IMO

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No ja myślę ,że lepiej zapytać najpierw użytkowników bo odpowiedź będzie bardziej miarodajna  niż np. u producenta. Nie pije tu ani do Ciebie ani do Pana K. 

 

Jest wiele dodatków o które warto zapytać i tu i tam. Użytkownicy  zawsze coś ciekawego powiedzą ewentualnie podpowiedzą ,że można to zrobić inaczej albo szczerze  odradzą bo np.nie spełnia to oczekiwań. 

Producent jak to producent kalkuluje co mu się bardziej opłaca czy duża ilość golasów czy też mniej a na wypasie. I podejrzewam  ,że po sezonie gdzie nie ma długich terminów odbioru producent  będzie bardziej skłonny  doposażyć na maxa skorupę jak w pełni sezonu, gdzie wszystko schodzi mu na pniu i więcej kasy zarabia na golasach jak ich doposażeniu -IMO

Zgadza się nie ma to jak opinia użytkownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może zamiast pytać posiadaczy, zapytasz producenta, z tego co wiem to nie ma problemu z dodzwonieniem się.

Podejrzewam że ma facet naprawdę sporo roboty i szkoda 4 liter zawracać takimi szczegółami . No niech każdy z takimi pytaniami będzie wyskakiwał do producenta to mu się klawiatura zapali od odpisywania.Przeczytałem na forum wszystko o tych łodziach i tego o kilu nie znalazłem dlatego pytam. Od tego chyba jest właśnie forum albo możliwe że się mylę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzwoniąc zawsze otrzymałem odpowiedź, w biurze zawsze ktoś jest więc nie trzeba konkretnie Krzyskowi zawracać 4 liter ;)

 

Ja w mojej 420 mam standardowy kil, więc nie pomogę

Na razie to jestem w trakcie trawienia pontonów oraz różnych typów łodzi oraz  silników. Dlatego że taki zakup z przyczepą i silnikiem  to kwota rzędu 30 tys. tak delikatnie , więc jak to mówią śpiesz się powoli bo to wybór na ładnych parę lat nie na sezon.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...