Skocz do zawartości
  • 0

Łódź River Fox - opinie.


Maticsh

Pytanie

Witam użytkowników:) Panowie chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tej łódce od samych jej użytkowników :D, co o niej sądzicie i czy w ogóle posiada jakieś wady :mellow: ? Bo, w środowisku wędkarskim każdy ją chwali, ale ja chciałbym usłyszeć konkrety:) Pytam się o nią, bo przyznam, że jest ładna, funkcjonalna oraz przede wszystkim jest możliwe indywidualne zestrojenie jej na własne potrzeby :D W innym wątku pytałem się o propozycje innych łódek z możliwością montażu silnika elektrycznego i spalinowego, ale na polskim rynku jest tylko, ( albo aż B) ) River Fox z taką opcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

W tym silniku max to 6300-6500(odcięcie) u ciebie jest Ok 5800. Wiec trochę brakuje, jakie masz obroty jak wsadzasz jeszcze 2 kumpli?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dla tego Tohatsu model C

Max. Operating Range min-1 (rpm) 25C : 5000–6000 30C : 5250–6250

 

 

Model C ma większe przełożenie 2,17 na przekładni i nie kręci się tak wysoko ,a WOT uzyskany zależy min. od śruby napędowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przełożenie nie ma tu znaczenia. Jeśli obroty wot to 6250 to max będzie przy 6500 i odcięcie paliwa.

Nawiązuje do śruby o skoku 12” przy silver 445 oraz wypowiedzi kolegi że jego Tosia osiąga maksymalne obroty 5800- czyli nie dokręca do końca.

Testowałem śruby o skoku 10”;11”;12”;13” na F420 poza ostatnią prędkość max nie zmienia się (41-43km/h) i na 10” odcina(Honda bf 30~ 6400 obr), pozostałe już nie. Najlepsza dla tego kadłuba była by śruba o skoku 10,5- w teorii.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przełożenie nie ma tu znaczenia. Jeśli obroty wot to 6250 to max będzie przy 6500 i odcięcie paliwa.

Nawiązuje do śruby o skoku 12” przy silver 445 oraz wypowiedzi kolegi że jego Tosia osiąga maksymalne obroty 5800- czyli nie dokręca do końca.

Testowałem śruby o skoku 10”;11”;12”;13” na F420 poza ostatnią prędkość max nie zmienia się (41-43km/h) i na 10” odcina(Honda bf 30~ 6400 obr), pozostałe już nie. Najlepsza dla tego kadłuba była by śruba o skoku 10,5- w teorii.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kolega nie doczytał mojego poprzedniego posta. Na filmie widać około 5800 obr/min, lecz nie jest to pełny gaz. Pływając we 2 osoby waga zestawu około 530 kg silnik kręci się do ponad 6000 obr/min i załącza się sygnał dźwiękowy. Teraz już wiem że jest to sygnał informujący o nadmiernych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolega nie doczytał mojego poprzedniego posta. Na filmie widać około 5800 obr/min, lecz nie jest to pełny gaz. Pływając we 2 osoby waga zestawu około 530 kg silnik kręci się do ponad 6000 obr/min i załącza się sygnał dźwiękowy. Teraz już wiem że jest to sygnał informujący o nadmiernych obrotach.

Nie ma sygnału dźwiękowego informującego o nadmiernych obrotach. To raczej sygnał za słabego chłodzenia lub nie właściwego ciśnienia oleju. Na za wysokie obroty silnik reaguje odcięciem ( gaźnik - brak iskry/ wtrysk nie otwiera się wtryskiwacz) takie krztuszenie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mój ma ????

Słabo widać to napiszę

High speed ESG ( Electronic Safety Governor ) High speed ESG is a device to prevent over revolution of the engine . If the load to the engine becomes light for some reason , it runs at a higher speed than the usual . In such the case , the buzzer sounds and the ESG is activated not to ignite the spark plug , therefore , the engine speed varies and be controlled under 6300rpm .

post-69772-0-91031200-1597770385_thumb.jpg

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam maly problem ktory mnie nurtuje, otoz chodzi o przetwornik Lowrance 3in1 Active Imagin, jest on zamontowany w przeznaczonym dla niego miejscu na rufie lodzi RF405GPX od spodu na stale.

Problem polega na tym ze przy niewielkiej pradkosci ok 11km/h zaczyna gubic dno robi sie obraz bardzo nieczytelny, przy wyzszych pradkosciach praktycznie wogule nie da sie z tego korzystac.

Nie mowie ze chce uprawiac troling z pradkoscia 20km/h , czy to tak bedzie i jest mozliwosc poprawy tego problemu abym przy 15km/h mogl np. logowac dane dna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie wytrzymuje spokojnie do 30km/h potem tez zaczyna gubić sygnał.

 

Możesz wzmocnić sygnał z przetwornika wybierając np. Zamiast opcji „shallow water” „sweet water” oraz / lub zmieniając ręcznie częstotliwość

 

Ja pływam na 200khz bez chirp i w opcji „sweet water”

 

Co ciekawe przez 2 sezony miałem GT 40 Garmina i wszystko było OK nawet przy 40km/h

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam maly problem ktory mnie nurtuje, otoz chodzi o przetwornik Lowrance 3in1 Active Imagin, jest on zamontowany w przeznaczonym dla niego miejscu na rufie lodzi RF405GPX od spodu na stale.

Problem polega na tym ze przy niewielkiej pradkosci ok 11km/h zaczyna gubic dno robi sie obraz bardzo nieczytelny, przy wyzszych pradkosciach praktycznie wogule nie da sie z tego korzystac.

Nie mowie ze chce uprawiac troling z pradkoscia 20km/h , czy to tak bedzie i jest mozliwosc poprawy tego problemu abym przy 15km/h mogl np. logowac dane dna ?

Miałem w swoim rf405 zamontowany tak przetwornik od axioma i działał bez problemu nawet przy prędkości 40km/h . Teraz mam lowrance 3in1 fakt ze na innej łodzi ale zaczyna gubić już przy prędkości 18 km/h

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po prostu przetwornik 3+1 jest wyższy... wnęka na przetwornik w RF405 jest po prostu za niska i przy wyższych prędkościach tworzą się pęcherzyki powietrza które opływają przetwornik i stąd takie a nie inne odczyty

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sproboj strymowac silnik blizej pawezy nawet jesli podczas slizgu jest pionowo w dol. Powinno poprawic sytuacje o 5-20km/h.

 

Mialen na poczatku mozliwie najblizej na pierwszym trymie, ale nie zwrocilem uwagi na wskazania echa, wiem tylko ze predkosc max mialem miejsza po przestawie na 2 trym i predkosc mi wzrosla o 6km/h.

Lodz to RF405GPX z HONDA BF20 aktualnie solo i kilka gratow + accu 100Ah to max 42km/h.

Nastepnym razem jak bede na wodzie sprawdze inne ustawienia trymu i wskazania echa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam identyczny zestaw i nie mam problemów.A przetwornik zamontowany na uchwycie Garmina licuje się z dnem.Nie sprawdzałem do jakiej prędkości mapuje ale napewno do 20km/h , głębokość czyta nawet przy 48.(Wisła z prądem)feff1f91a3ab2ff0fedb7d46a78b23a3.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez artur.piwo73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam dylemat odnosnie obciazenie lodzi RF405Gpx + BF20 z przodu, aktualnie mam tam accu 100Ah zel w bakiscie, ale chce zamienic na LiFePo4 ( garaz bez pradu problem z ladowaniem) gdzie waga bedzie prawie 3 x miejsza, obawiam sie ze to pogorszy mi mozliwsic odczytow echa i samo wywazenie lodzi gdzie przetwornik bedzie wtedy pod zwiekszonym kontem w stosukku do lustra wody.

Co sadzicie czy moje obawy sa uzasadnione, czy te 20kg miej nie bedzie mialo zadnego wplywu na plyniecie w slizgu i sterownisc lodzi czy odczyta echa.  Aktualnie mam wrazenie ze przetwornik jak plywam sam juz jest lekko krzywo, ale odczyty na OKO sa poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie był ten sam problem z przetwornikiem 3w1 Lowerance, dałem między kadłub a przetwornik dystans z poliwenglanu (pleksi) 5mm, przetwornik jest niżej, w ślizgu kawitacja nie powoduje zagubienia sygnału do ok 32km/h, powyżej zaczyna gubić, ale zwykle i tak szybciej nie pływam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam dylemat odnosnie obciazenie lodzi RF405Gpx + BF20 z przodu, aktualnie mam tam accu 100Ah zel w bakiscie, ale chce zamienic na LiFePo4 ( garaz bez pradu problem z ladowaniem) gdzie waga bedzie prawie 3 x miejsza, obawiam sie ze to pogorszy mi mozliwsic odczytow echa i samo wywazenie lodzi gdzie przetwornik bedzie wtedy pod zwiekszonym kontem w stosukku do lustra wody.

Co sadzicie czy moje obawy sa uzasadnione, czy te 20kg miej nie bedzie mialo zadnego wplywu na plyniecie w slizgu i sterownisc lodzi czy odczyta echa.  Aktualnie mam wrazenie ze przetwornik jak plywam sam juz jest lekko krzywo, ale odczyty na OKO sa poprawne.

 

Twoje obawy co do poprawności odczytu nie są uzasadnione, weź pod uwagę, że kiedy płyniesz łodzią na fali kadłub nigdy nie jest idealnie równolegle do tafli wody, zawsze występuje falowanie i taka korekcja jest uwzględniona w echo. Jeśli chodzi o ciężar aku na dziobie to może mieć to wpływ na pływanie, szczególnie na fali w pojedynkę, całość masy praktycznie będzie z tyłu. Ja mam żel 100Ah na dziobie przy Xi5 i przy kotwiczeniu na lekkiej fali jest efekt charakterystycznego chlupania wody o kadłub kiedy stoję w tylnej części łodzi, przy 2 osobach już tego nie ma. Jest to dość wkurzające szczególnie przy łowieniu na mniejszych głębokościach, okoni, sandaczy. jestem pewien, że nie jest to bez znaczenia dla zachowania ryb. Chyba zacznę pływać z ciężarkiem 20kg w przedniej bakiście ;)

 

Edytowane przez Sławek.Sobolewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktos prowadzil siec MNEA 2000 w lodzi RF405 ?

Obie burty sa szczelnie zamkniete, ale moze ktos zna dobry patent,

aby od rufy po miejejce montarzu echa do bakisty dziobowej poprowadzic okablowanie,

wiem ze tam nie ma zadnych kanalow, aby cokolwiek poprowadzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktos prowadzil siec MNEA 2000 w lodzi RF405 ?

Obie burty sa szczelnie zamkniete, ale moze ktos zna dobry patent,

aby od rufy po miejejce montarzu echa do bakisty dziobowej poprowadzic okablowanie,

wiem ze tam nie ma zadnych kanalow, aby cokolwiek poprowadzic.

Zadzwoń do mnie to Ci powiem jak to zrobić. 602 500 767

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Patent jest bardzo prosty.
1. Wiercisz otwornicą w bakiście dziobowej otwór taki żeby przeszła wtyczka z przewodem i średnicy na montaż przepustu kablowego.
2. W tylnej bakiście to samo.
3. Na wtyczkę zawiązujesz kłębek pętelek z wełny.
4. Do otworu w tylnej bakiście wsuwasz drut stalowy np. fi 3 z haczykiem na końcu
5. Do otworu w bakiście przedniej wsuwasz przewód
6. Drutem łapiesz pętelki i wyciągasz wtyczkę w bakiście tylnej.
7. Na obu otworach montujesz przepust kablowy i gotowe.

Robiłem tak w 420 GPX.

KAB-SNAP7.jpg



be795770d5ddbcfae414618fca42bff1.jpgf56b80e048b4e9ea2c9ad33159d5fcca.jpga456c92b2cb8ba11c7bbbc7f9fb89869.jpgb85366cd80f431f8b008d0d0c15c8115.jpg Edytowane przez Sławek.Sobolewski
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No i dokładnie tak ja napisał Sławek....tyle że ja bym ta pierwszą dziurę robił w bakiście przedniej ...tej co jest akumulator dziobówki....ale to zależy gdzie dokładnie będzie umieszczona sonda. My najpierw przeciągamy sznurek i do niego izolacją mocujemy wtyczkę tak, żeby się gdzieś w środku nie zahaczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...