Skocz do zawartości
  • 0

Łódź River Fox - opinie.


Maticsh

Pytanie

Witam użytkowników:) Panowie chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tej łódce od samych jej użytkowników :D, co o niej sądzicie i czy w ogóle posiada jakieś wady :mellow: ? Bo, w środowisku wędkarskim każdy ją chwali, ale ja chciałbym usłyszeć konkrety:) Pytam się o nią, bo przyznam, że jest ładna, funkcjonalna oraz przede wszystkim jest możliwe indywidualne zestrojenie jej na własne potrzeby :D W innym wątku pytałem się o propozycje innych łódek z możliwością montażu silnika elektrycznego i spalinowego, ale na polskim rynku jest tylko, ( albo aż B) ) River Fox z taką opcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam dziś podniosłem swoja yamaszke o 2,5 cm łódka to riverfox 390 I zaczęło łapać powietrze do śruby i nie da się płynąć bo śruba łapie powietrze. W instrukcji yamahy jest niby podane od 0-25mm od dna łodzi i jest d.... sam jak płyne to jest git ale dwie osoby i zaczynają się jaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W instrukcji Yamy jest z pewnoscia 0-25mm plyta PONIZEJ dna lodzi a jak u Ciebie lapie powietrze znaczy ze jest powyzej. Wez pod uwage wneke kilowa na przetwornik - licz od najnizszego miejsca.

 

Samo podnoszenie nawet male nie jest tego warte w mojej ocenie bo zmniejszasz manewrownosc i wiecej lapiesz powietrza na zakretach.... albo nawet na prostej jak przegniesz.

A w predkosci duzej roznicy nie bedzie.

 

Moim zdaniem wczesniej mogles miec poprawnie zamontowany jesli miales Yame 25G,  z tymze nie wiem jak u Ciebie lodz zachowywala sie w mocnych skretach - podejrzewam ze lapala powietrze przy mocnych nawrotach - tak jest u mnie na RF420 i Yama 25 z podkladka pcv pod uchwytem pawezy silnika - tak zamontowali fabrycznie, z pewnoscia wiele osob tak ma i ja uwazam ten montaz za niepoprawny (a juz na pewno nieuzgodniony ze mna). To jest juz tuning niezgodny ze sztuka i tym jak wszyscy montuja, jak mowia szkutnicy i jak ucza sternikow motorowodnych. W celu zwiekszenia predkosci i zwiekszenia sprzedazy. Tuning zwiekszajacy osiagi na prostej a pogarszajacy manewrownosc. Mam plyte silnika powyzej najnizszej linii kila i to calkiem sporo. Trzeba tez slusznie zauwazyc ze fox ma jedna wysokosc pawezy na wszystkie silniki a Yama 25 GWHS weszla pozno na rynek ale to moim zdaniem powinno byc uzgadniane i po to powinna sluzyc infomacja o docelowym silniku przy zamowieniu. I faktem jest ze z podkladka wyjechali sami wiec dostosowuja jakos ta wysokosc pawezy do silnika.

 

Na schemacie powyzej 1-2 cale ponizej dna jest przy opcji "heavy loaded" i maksymalna ladownosc z danych technicznych dla mojej lodzi moge, chce uzytkowac i uzytkuje.

 

Tak czy inaczej sytuacje omowilem z Panem Krzysztofem i bede wywalal podkladke, obnizal silnik, latal dziury w pawezy zrobione przez foxa zeby miec wiecej funu.

Mysle ze info sie przyda bo chyba temat jeszcze nie byl omawiany w watku.

Edytowane przez BartoszC
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przy okazji spytam - moze ktos ma porownanie realnej wysokosci stopy silnika i wysokosci na ktorej jest rumpel dla Yamy 25GWHS, 40FEHDS? Czy sa dokladnie takie same?

Obnizenie Yamy 25G nawet o 15mm dla RF420 bedzie juz powodowac mocne szuranie rumpla po burcie, stad jak juz bede dziurawil pawez po raz 2 to rozwazam zmiane na mocniejszy z krotka lub nawet dluga stopa (wtedy z podniesiona paweza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak obniżysz to będziesz miał mokre plecy[emoji6].

U mnie optymalnie jest jak poniżej ( czyli płyta w poziomie z wnękom ). Jak miałem tak jak producent zaleca( „traktować wnękę jak by jej nie było”)to się pływać nie da[emoji2959].

4cc4796a1ddc9f5ee66d9cb34f238760.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak to wygląda jest poniżej niż dno łódki 2,5 cm

Możesz odchylić silnik od pawęży? Przypuszczam że wciskasz dziób do wody i dlatego łapie powietrze. Js bym jeszcze 2,5 cm dał silnik do góry.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak był silnik wyżej o 2,5 cm to w ogóle nie szło płynąć jak płynę sam jest wszystko ok ale jak już dwóch to lipa. Oryginalnie był jeszcze 2,5 cm nizej jak teraz. Co do odchylenia silnika to mam na najniższym ząbku w regulacji wyleciało mi to z głowy dziś bo mogłem go przedstawić o jeden wyżej

Możesz odchylić silnik od pawęży? Przypuszczam że wciskasz dziób do wody i dlatego łapie powietrze. Js bym jeszcze 2,5 cm dał silnik do góry.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przy okazji spytam - moze ktos ma porownanie realnej wysokosci stopy silnika i wysokosci na ktorej jest rumpel dla Yamy 25GWHS, 40FEHDS? Czy sa dokladnie takie same?

Obnizenie Yamy 25G nawet o 15mm dla RF420 bedzie juz powodowac mocne szuranie rumpla po burcie, stad jak juz bede dziurawil pawez po raz 2 to rozwazam zmiane na mocniejszy z krotka lub nawet dluga stopa (wtedy z podniesiona paweza).

Na moje masz za nisko silnik powieszony skoro rumplem szorujesz po ławce.

Silnik z długa stopą się nie nadaje do tej łódki. Środek ciężkości pójdzie wyżej i będziesz musiał wklejać dziób w wodę lub wozić worek z piaskiem w inny wypadku kaczkowanie ze z siodła wysadza.

Przy zmianie na mocniejszy silnik i tak musisz wiercić - inne rozstawy są w większych silnikach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do odchylenia silnika to mam na najniższym ząbku w regulacji wyleciało mi to z głowy dziś bo mogłem go przedstawić o jeden wyżej

 

Daj na środek jako punkt wyjścia ( u mnie jest na przedostatnim u góry). Tak jak pisałem wciskasz dziób w wodę i rufa wychodzi z wody.

Po wytrymowaniu już łódka przyspieszy, potem silnik do góry na pawezy.

Na 20km ta łódka przekracza 40 km/h.

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez gumowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na moje masz za nisko silnik powieszony skoro rumplem szorujesz po ławce.

Silnik z długa stopą się nie nadaje do tej łódki. Środek ciężkości pójdzie wyżej i będziesz musiał wklejać dziób w wodę lub wozić worek z piaskiem w inny wypadku kaczkowanie ze z siodła wysadza.

Przy zmianie na mocniejszy silnik i tak musisz wiercić - inne rozstawy są w większych silnikach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dzieki rozeznam sie jeszcze. Akurat mam taki setup ze w przedniej bakiscie duzej woze 70kg na stale i mam dobry hydrostabilizator wiec kaczkowanie nie musi wystapic. Teraz z hydro fajnie wszystko chodzi poziomo bez wzgledu na rozklad zaladunku na lodzi, nawet trym nie ma juz takiego wplywu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzieki rozeznam sie jeszcze. Akurat mam taki setup ze w przedniej bakiscie duzej woze 70kg na stale i mam dobry hydrostabilizator wiec kaczkowanie nie musi wystapic. Teraz z hydro fajnie wszystko chodzi poziomo bez wzgledu na rozklad zaladunku na lodzi, nawet trym nie ma juz takiego wplywu...

Ja mam na dziobie 60 kg ( dziobowka i aku) stabilizator nie wiele pomaga poza tym że łódka płasko wchodź w ślizg i utrzymuje go przy niższej prędkości, jednak z kaczkowaniem sobie nie poradzi. Ja to zdemontowałem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...