Skocz do zawartości
  • 0

Łódź River Fox - opinie.


Maticsh

Pytanie

Witam użytkowników:) Panowie chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tej łódce od samych jej użytkowników :D, co o niej sądzicie i czy w ogóle posiada jakieś wady :mellow: ? Bo, w środowisku wędkarskim każdy ją chwali, ale ja chciałbym usłyszeć konkrety:) Pytam się o nią, bo przyznam, że jest ładna, funkcjonalna oraz przede wszystkim jest możliwe indywidualne zestrojenie jej na własne potrzeby :D W innym wątku pytałem się o propozycje innych łódek z możliwością montażu silnika elektrycznego i spalinowego, ale na polskim rynku jest tylko, ( albo aż B) ) River Fox z taką opcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Cześć,

 

Czy są użytkownicy FOX'a 440? 

Czy w tej łódce jest opcja instalacji dwóch foteli na 'dolnym' pokładzie?

Chodzi mi o komfortowe spławikowanie dwóch osób :).

 

Druga kwestia, czy 2 os. + majdan przy silniku 30KM będzie sprawny ślizg czy na granicy możliwości motoru?

 

Trzecia kwestia, czy dobrze widzę że C440 ma zauważalnie wyższą burtę niż C470?

 

Pozdrawiam.

Ja mam tą łódkę z sterówką. Jeśli zamontujesz te fotele tak jak w 470 ( rumpel ) to na spokojnie połowicie, jeśli obok siebie ( wersja z sterówką ) to może być trochę ciasno, to raczej nie jest łódka na spławik :P Najlepiej montować 2 fotele na środku w rzędzie i wtedy będzie komfortowo. Na yt masz filmik jak idzie 440 z 30km suzuki w 2 osoby, sam oceń, ja mam 50km i jestem mega szczęśliwy, że nie zamontowałem 30km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć,

 

Ja mam tą łódkę z sterówką. Jeśli zamontujesz te fotele tak jak w 470 ( rumpel ) to na spokojnie połowicie, jeśli obok siebie ( wersja z sterówką ) to może być trochę ciasno, to raczej nie jest łódka na spławik :P Najlepiej montować 2 fotele na środku w rzędzie i wtedy będzie komfortowo. Na yt masz filmik jak idzie 440 z 30km suzuki w 2 osoby, sam oceń, ja mam 50km i jestem mega szczęśliwy, że nie zamontowałem 30km. 

 

Zdaję sobie sprawę, że to nie łódki na spławik, ale kupując jedna łajbę za tyle kasy wypadałoby móc względnie jakościowo załatwić obie metody ;).

Myślałem o drugim fotelu po przekątnej lub w tej samej linii co sterówka wzdłuż łodzi...ale z fotek nie widzę czy tak się da nawet z mniejszym fotelem.

 

Czy możesz mi napisać jaki wymiar ma część dolnego pokładu między sterówką a frontową linia bakisty?

Może to się da załatwić jakimś rozkładanym krzesełkiem 'spławikowym' ;).

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wydaje się, że taki sam, albo mniejszy fotel mógłby się zmieścić w przeciwległym narożniku dolnego pokładu.

Wówczas mam opcje łowienia na spławik dla dwóch osób, oraz w przypadku poszerzonego przedniego pokładu, taki fotel złożony byłby 'pod' pokładem i można przejść do spinningowania z górnych pokładów.

 

Pytanie, jakie są Wasze doświadczenia przy dokładaniu niestandardowych opcji? Jest w ogóle taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć, jestem po rozmowach f2f z Panem Krzysztofem, i swoją drogą wspaniała osobowość, więc pozdrawiam ;).

 

Wracając do riverfoxow, wydaje się że wersja RF440 jest poza moim budżetem nawet ścinając niektóre opcje, przewiduje wydać nie więcej niż 50.000 zł netto.

 

Powalczyłem z excelem, i pomyślałem że zrobię nastepująco:

- riverfox 420

- bez dziobowego

- bez echosondy

- bez akumulatorów

 

Wówczas powinno się udać.

 

Pytania do Was:

- czy w kolejnych sezonach (zakładając że instalacja elektryczna już będzie) nie będzie problemu z montażem silnika dziobowego?

- czy w kolejnych sezonach nie będzie problemu z montażem echosondy przy łodzi w wersji 420C?

 

Pytając czy nie będzie problemu, mam na myśli brak konieczności 'rycia' łodzi?

Innymi słowy, chcę kupić porządną łódź na lata, z opcją jej rozbudowy.

 

I pytanie z innej beczki, czy 420 jest ulepszoną wersją 405 czy to kompletnie różne konstrukcje?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam 405 i popatrzyłem na 420 i widać różnicę na plus ale kasa większą . Ważne , żeby w przyszłości coś zakładać musisz powiedzieć przed produkcją . Robią wzmocnienia przeciągają kable przygotowują łódkę do rozbudowy bo jak skleja skorupy będzie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja kiedyś też się napaliłem na 420C, akurat na rzece udało mi się na chwilę wsiąść do osoby, która taką łódką przepływała, myśl o 420C od razu uciekła :D Zabiera dużo miejsca i jest tam bez sensu jak dla mnie. 420 na rumpel, 2 fotele w lini prostej na środku łodzi i masz super łódź na spławik, fotele obracasz 360 stopni i w każdą stronę możesz rzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Różnica w cenie między 420 a 400 minimalna oczywiście jeśli chodzi o łódź. Co innego w napędzie. Ja długo się zastanawiałem, różne opinie, fora......

Pojechałem zobaczyłem i zamówiłem 400 + 20km. Powiedz co byś chciał w przyszłości i nie będzie problemu. Ważne czy chcesz mieć pompę zenzową, potem może być problem.

Ja wędkuje na zbiornikach około 200h i Odrze, jeżeli potrzebujesz wyższej burty z różnych względów to bierz 420 - jest kilka cm wyższa, tak samo bakisty. Pokład kilka cm szerszy ale krótszy niż w 400. Trochę cięższa i do latania potrzebuje więcej km.

Edytowane przez Marcipas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy,

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Teraz do mnie dotarło ze R400 ma homologację na 3 osoby, a ja chcę turystycznie pływać w 2+2 osoby :/.

 

Konfigurator RF420 proponuje silnik 20KM.

Czy w konfiguracji łącznej 2+2 około 200 kg (waga pasażerów) i trochę turystycznego majdanu da rade pewnie wejść w ślizg? Chodzi mi tylko i wyłącznie o sprawne przemieszczanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy,

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Teraz do mnie dotarło ze R400 ma homologację na 3 osoby, a ja chcę turystycznie pływać w 2+2 osoby :/.

 

Konfigurator RF420 proponuje silnik 20KM.

Czy w konfiguracji łącznej 2+2 około 200 kg (waga pasażerów) i trochę turystycznego majdanu da rade pewnie wejść w ślizg? Chodzi mi tylko i wyłącznie o sprawne przemieszczanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam RF 420 bogato i ciężko doposażoną.Napędza to Suzuki 30 ATHS na rumplu,jak chcesz pływać 2+2 to musiałbyś powiesić 40 KM.Bo u mnie jak sam pływam jest ok,we dwóch już muszę śrubę zmieniać a w trójkę to śruba znowu o jeden skok niżej trzeba założyć żeby dała radę w ślizgu płynąć.Na śrubie skok „10” dało się płynąc ok 34-36 km/h przy łącznej wadze ok 850 kg????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Właśnie nie wiem jakiej średnicy ten przepust potrzebuje i jakiej długości, muszę się przebij przez 2 płaszcze, jak to zrobić żeby woda nie dostawała mi się pomiędzy burty

Nie ma konieczności wiercenia przez 2 płaszcze. Wcale nie ma konieczności wiercenia. W standardzie masz odpływ grawitacyjny. Montujesz pompę zęzową na tym odpływie a między pompą a odpływem dajesz zawór kierunkowy. Trzeba ładnie poskręcać obejmy i już. Problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy,

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Teraz do mnie dotarło ze R400 ma homologację na 3 osoby, a ja chcę turystycznie pływać w 2+2 osoby :/.

 

Konfigurator RF420 proponuje silnik 20KM.

Czy w konfiguracji łącznej 2+2 około 200 kg (waga pasażerów) i trochę turystycznego majdanu da rade pewnie wejść w ślizg? Chodzi mi tylko i wyłącznie o sprawne przemieszczanie.

Na silniku 20 zapomnij o ślizgu w 4 osoby, nawet w 3 będzie ciężko.

 

U mnie na 420gpx, dziobówka, 2 akumulatory, yamaha 25gwhs + 3 chłopa + wędki i trochę gratów, łącznie ok 650kg wchodzi w ślizg i vmax 35km/h, śruba 11”

 

Przy gołej łodzi dla 2 dorosłych i 2 dzieciaków + graty turystyczne silnik 25 to moim zdaniem minimum. Jak powieje pływanie w ślizgu w tej konfiguracji będzie mało bezpieczne. Jakbyś chciał dołożyć jakiś dodatkowy sprzęt np. Silnik dziobowy, echosonda, akumulatory, może się okazać że 30 to będzie mało.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To są te same jednostki. Wcześniej były oferowane różne wersje wyposażenia, nazwą 420GPX była łódź z najwyższym pakietem wyposażenia, konfigurator był inaczej zrobiony i były elementy z których nie można było zrezygnować w konfiguratorze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak chcesz 2+2 to rf 440 na rumpel powinien być ok, ale tutaj silnik 50km najlepiej. Ja rok czasu zastanawiałem się jaką łódź kupić już miałem kilka na oku i nawet chciałem jechać, ale coś nie byłem przekonany, dozbieraj kasy i lepiej kup coś większego z mocniejszym silnikiem, później będziesz żałować. Obecnie rf440 z konsolą, silnik 50km, ja 80kg + 2 osoby po ok 100kg i 50km/h na spokojnie leci, z ślizgiem z 3 sec dłużej potrzebuje niż samemu. A jeśli wybierzesz model 420 to z pewnością jakaś yamaha 40km musi być zawieszona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak chcesz 2+2 to rf 440 na rumpel powinien być ok, ale tutaj silnik 50km najlepiej. Ja rok czasu zastanawiałem się jaką łódź kupić już miałem kilka na oku i nawet chciałem jechać, ale coś nie byłem przekonany, dozbieraj kasy i lepiej kup coś większego z mocniejszym silnikiem, później będziesz żałować. Obecnie rf440 z konsolą, silnik 50km, ja 80kg + 2 osoby po ok 100kg i 50km/h na spokojnie leci, z ślizgiem z 3 sec dłużej potrzebuje niż samemu. A jeśli wybierzesz model 420 to z pewnością jakaś yamaha 40km musi być zawieszona

 

Prawda jest taka, że 80% będę pływał sam.

Te 17% to będzie opcja dwóch wędkarzy 2x80kg, a 3% to wypady z rodzinką kilka razy w roku (opcja 2+2).

 

Innymi słowy, jestem daleki od kupowania łodzi, na tak duży zapas pasażerski ;).

Co więcej, gdyby RF400 miał homologację na 4 osoby, to chyba bym go brał, ponieważ te okazjonalne wycieczki po jeziorku/warcie by ogarnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

River Fox 420 z silnikiem Tohatsu 30Km z dwoma dorosłymi osobami 2x100kg ) , graty na pokładzie, dziobowka, dwa aku 115AH płynie spokojnie pod 45 km/h... a więc wystarczająco jak na nasze warunki...

 

To jest mój scenariusz...zaskakujące jest, jak różnie RF420 pływa u różnych właścicieli ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chodzi o przełożenie na skrzyni silnika.

Tohatsu 30 ma 1.92 (12:23) i jest najszybszy w swojej klasie. Jest tez najbardziej slamazarny wiec ma małego kopa. Coś za coś.

Wplyw ma tez rzeczywista dlugosc stopy silnika - opory pod kilem.

Moim zdaniem te 2 czynniki sa kluczowe (przy podobnym zaladunku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chodzi o przełożenie na skrzyni silnika.

Tohatsu 30 ma 1.92 (12:23) i jest najszybszy w swojej klasie. Jest tez najbardziej slamazarny wiec ma małego kopa. Coś za coś.

Wplyw ma tez rzeczywista dlugosc stopy silnika - opory pod kilem.

Moim zdaniem te 2 czynniki sa kluczowe (przy podobnym zaladunku).

Mam Tohatsu 30C z 2020 i w papierach stoi że ma przełożenie 2,17.(12:26) Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...