Skocz do zawartości
  • 0

Łódź River Fox - opinie.


Maticsh

Pytanie

Witam użytkowników:) Panowie chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tej łódce od samych jej użytkowników :D, co o niej sądzicie i czy w ogóle posiada jakieś wady :mellow: ? Bo, w środowisku wędkarskim każdy ją chwali, ale ja chciałbym usłyszeć konkrety:) Pytam się o nią, bo przyznam, że jest ładna, funkcjonalna oraz przede wszystkim jest możliwe indywidualne zestrojenie jej na własne potrzeby :D W innym wątku pytałem się o propozycje innych łódek z możliwością montażu silnika elektrycznego i spalinowego, ale na polskim rynku jest tylko, ( albo aż B) ) River Fox z taką opcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

River Fox 420 z oryginalną przyczepką . Mam problemy z wodowaniem , dokładniej z bezproblemowym zepchnięciem łodzi do wody . Od strony rufy mam centralną rolkę kilową , następnie idąc na zewnątrz podwójną rolkę i skrajnie pojedynczą . Objaw jest taki , że łódka schodzi pierwszy metr po czym staje dęba . Unoszenie dziobu tylko nasila ten problem . Albo trzeba wjechać bardzo daleko ( zbyt daleko jak dla mnie ) tak , żeby rufa zaczęła się lekko unosić na wodzie , albo kąt zjazdu jest zbyt mały . Nie wygląda to w żaden sposób tak  jak na filmikach , kiedy to łódka spychana jedną ręką bezproblemowo ześlizguje się do wody . 

Po oględzinach wyszło , że podwójne rolki mają element łączący , który trafia na redany rozpoczynające się gdzieś właśnie po metrze od rufy w stronę dziobu . To jest kwestia centymetra , ale daje opór twardy i nieustępliwy . Zresztą przechodzenie przez ten moment siłowo nie jest żadnym rozwiązaniem . Przy wodowaniu opuściliśmy te podwójne rolki do dołu żeby nie blokowały i wszystko stało się proste . Jednak tym samym wyłączyłem ten element podporowy przyczepy a nie o to przecież chodzi .

Mieliście taki problem u siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wyreguluj rolki w raki sposób żeby na wszystkich rolkach ciężar spoczywał równo, w momencie wodowania ważne są te boczne pojedyńcze rolki. Jak łódź spoczywa na rolkach kilowych podnieś podwójne rolki na maxa do góry następnie pojedyńcze. Postaraj się je mocno unieść do góry im mocniej tym lepiej gdyż w momencie wodowania w newralgicznym momencie przejmą one chwilowo ciężar tych podwójnych. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A No i taka oczywista oczywistość … regulujesz rolki na zluzowanej wyciągarce. Ona sobie potem dociąga do płóz ale jak będziesz regulował na napiętej to nie to samo.

Moim zdaniem najlepsza kolejność:

- kilowe ustawiasz jak lodz ma stać wypoziomowanie wzdłuż,

- płozy, wypoziomowanie w poprzek nie mogą unosić lodzi

- na koniec rolki uchylne tak, żeby było dobrze.

 

- mozna zacząć od tylnej kilowej i płóz a przednią kilową dobrze wtedy dobić. 420 powinna z dużym silnikiem mieć juz 3 kilowe …

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Powoli myślę o zmianie łódki na większą, po głowie chodzi mi f420 pewnie z drugiej reki. Mam parę pytań w zwiazku z tym. Z tego co zauważyłem to są wersje z tylną bakistą i bez,

Chciałbym zamontować hebel i mały panel elektryczny. Zakładam że w wersji z bakistą jest możliwość montażu na ściance bakisty. Jak się ma sprawa w wersji bez bakisty? Da się przeciągnąć kable przez któraś komore i zamontować kawałek elektryki?

Kolejna sprawa czy da się dorobić dodatkową bakiste na którejś z komór?

Może któryś z kolegów mógłby porobić parę zdjęć pokladu i bakist swojej f420 i mi podesłać popatrzeć jak to wygląda. Niestety nikt ze znajomych nie ma takiej łajby a do producenta mam za daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

F420 to łódka jednopłaszczowae, rf420 dwupłaszczowa (ta z silnikiem dziobowym). Więc może stąd "dwie wersje". Czy można dołożyć, to niech się wypowie ktoś kto taką ma. Ja pływam na dwupłaszczowej i tu jeśli chodzi o elektrykę nie ma żadnego problemu. Podejrzewam, że jeżeli ktoś zamawiał RF 420 to z elektryką.

post-64576-0-22217300-1718101075_thumb.png

post-64576-0-84858700-1718101087_thumb.png

Edytowane przez Marcipas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam w bocznej komorze zamontowaną bakiste,wyciąłem otwór pod pokrywę i jest ok. Kable też można pociągnąć z przedniej przez boczną,tylko trzeba otwóry wywiercić.Jak będę nad wodą to mogę pstryknąć fotę bakisty. Piszę o F420.

Edytowane przez kogut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też piszę o F420 jednoplaszczowej ,jak zamówisz z tylną bakistą to Ci Krzysztof taką zrobi,jak z rynku wtórnego, to takiej szukaj. Podaj na priv email, powinienem być w czwartek na wodzie,to Ci pstrykne foty.

post-47230-0-68783700-1718112733_thumb.jpg

Edytowane przez kogut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Temat haczenia przy spuszczaniu łódki opanowany w sposób prosty i bezbolesny - podwójne rolki , które wywoływały ten efekt , poszły precz . Łódka schodzi z i wchodzi na przyczepę lekko i gładko . 3 rolki kilowe i pozostałe boczne spokojnie podtrzymują ją w transporcie . Dziękuję wszystkim za odzew  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To super. Ale musiały Ci się te podwójne przekaszać.

Ja mam dwie podwójne uchylne i nic się normalnie nie dzieje.
Ale sprawdzę, bo ich ustawienie pod kątem prostym jest kluczowe. A coś ostatnio jakby się zaczynało dziać …

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przyczepa Wiola + RF 420 Gpx. Pierwszy rząd rolek podwójnych przerobiny pod odpowiednimi kątami i wysokosciami poszczególnej rolki, najbardziej odpowiedzialny za łatwosc wodowania i podejmowania łodzi. Drugi rząd rolek pełni rolę naprowadzającą i w fazie wodowania i podejmowania odciąża środkowa część kadłuba, po wciągnięciu łodzi te rolki są poniżej kadłuba o różnicę uskoku. Trzeci rząd rolek podwójnych jest podporowo/naprowadzający. Z przodu przesunięta rolka kilowa i do niej dojdą jeszcze rolki podwójne boczne, zeby jeszcze bardziej rozłożyć nacisk dziobu na przyczepie ( podyktowane jest to tym że zamontowany jest gumowy ochraniacz kila ), druga rolka kilowa podrobiona pod przetwornik Garmin GT 56

post-64515-0-95971900-1720496514_thumb.jpeg

post-64515-0-85064800-1720496526_thumb.jpeg

post-64515-0-89042600-1720496539_thumb.jpeg

Edytowane przez Slawek Dlugosz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To ja napiszę jakie łodzi maiłem w dłuższym użytkowaniu :

KASIA z Milexu (bardzo mała i w niektórych warunkach niezastąpiona, mam ją do dzisiaj)

AP 380 - bardzo niska ale nawet na Mietkowie była ze mną na GP Polski ..i to nie raz..lekka jak z papieru

Crescent 405 - bez udogodnień , taki jednopłaszczowy wół roboczy z grubego laminatu.

Taka no name 350x140 ...zrobili komory wypornościowe z płyty pilśniowej miękkiej i jak weszła w to woda to pozamiatane.

430x130 z Chojnic ..(podobna do Woźniaka 430 którego też maiłem- solidny)- prawdziwa stoczniowa robota..stocznia ta sama co crescent.

Noton 420 ...podobny kadłub od poprzednich...w cenie powinni dodawać talony na leczenie kręgosłupa.

Conger380 - kadłub skopiowany chyba z crescenta ale niższy..połamała się na przyczepie zanim dojechaliśmy do domu.

Aluminium Linder ....stracone 3 telefony (z winy łódki) i mały pożar(z mojej winy)

Necko z dziwnym kształtem dna, 90 kg przy 380cm, trochę mało.

ROMANA..taka stara prawdziwa ta bez bakist,trochę się skrzywiła, ale po rozcięciu 30 letniej łódki obierki z żołędzi były nie zgniłe a styropian we folii cały.

Nitro NX 750 + 130 Yamaha ..można polatać i płakać przy tankowaniu. Stoi na Ebro w Hiszpanii.

Style 410lux ...tylko ku..wa skąd ten lux i styl, pawęż się urwała na 25koniach.

Conger 450C nie było zupełnie nieźle...gdyby nie utonęła. Honda40 na wtrysku pod wodą :(

Było jeszcze coś z kadłubem jak trimaran 320cm...ale nie można było stanąć na dziobie bo robiła grzyba.

......oraz wszystkie Riverfoxy ...kilka mam aktualnie.

oraz na krótko

Semper 440 ...wygrałem na zawodach ale tym nie popływałem (za to innym tak)

Pychówka wiślana 7m ...spłonęła nad Wisłą (a podobno laminat się nie pali).

Carolina Skiff620 na 115 koniach ..jak na oryginalnego drogiego amerykańca bardzo niechlujnie wykonana łódka i zachlapuje tak, że trzeba było podwyższyć owiewkę.

Coś wypornościowego typu Wanda430 ...na elektryka Ok..na spaline be.

 

I przez 22 lata startów w zawodach spinningowych pływaliśmy na łodziach losowanych ...czyli prawie na wszystkim co wyprodukowano w tym kraju...i to na silnikach elektrycznych i spalinowych do6 koni, bo tylko takie było wolno używać.

 

A tak w podsumowaniu..."czym łódka jest większa, tym fale w stosunku do niej są mniejsze" i jak komuś mało miejsca i chlapie w oczy to zawsze może kupić 10 metrów łodzi i 4 razy 300 koni...a drugiemu wystarczy to (moja kasia)

attachicon.gif 20180820_133802.jpg

Te Kasie Milexa to nie znam osoby która by jej nie chwaliła albo powiedziała coś złego o tej łodzi. Swoją droga szukałem takiej ostatnio i uwaga cena 3000 zł w stanie no dobry+ , niby dużo, niby nie dużo - ale łódź abstrakcyjnie stabilna jak na swoje wymiary.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witajcie mam problem z rejestracją rivera 420 gpx w reya, Łódź z 2014 r. Nie posiada numeru identyfikacyjnego , ani tabliczki znamionowej. Obejrzałem całą Łódź kompletnie i zaczynają się schody z rejestracją. Podpięty silnik 40 Potrzebuję do rejestracji nr CE. Czy miał ktoś podobną sytuację ? Albo ktoś jest w stanie pomóc ?

Edytowane przez fafka90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witajcie mam problem z rejestracją rivera 420 gpx w reya, Łódź z 2014 r. Nie posiada numeru identyfikacyjnego , ani tabliczki znamionowej. Obejrzałem całą Łódź kompletnie i zaczynają się schody z rejestracją. Podpięty silnik 40 Potrzebuję do rejestracji nr CE. Czy miał ktoś podobną sytuację ? Albo ktoś jest w stanie pomóc ?

 

Prawa zewnetrzna strona pawęzy pod rantem łączenia części kadłuba..

post-64515-0-20897400-1735664723_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witajcie mam problem z rejestracją rivera 420 gpx w reya, Łódź z 2014 r. Nie posiada numeru identyfikacyjnego , ani tabliczki znamionowej. Obejrzałem całą Łódź kompletnie i zaczynają się schody z rejestracją. Podpięty silnik 40 Potrzebuję do rejestracji nr CE. Czy miał ktoś podobną sytuację ? Albo ktoś jest w stanie pomóc ?

Jedyna rada to iść do wydziału. Ja to zrobiłem osobiście, miłe panie przeprowadziły przez gąszcz zasadzek. Kolejek do rejestracji Łodzi raczej nie ma. Szwagier w starszej 420 numeru tez nie ma. Nadadzą Ci na miejscu.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zastanawiam się nad kupnem riverfoxa 500, ten z wysoką burtą. 
Obawiam się trochę wagi, bo dodatkowo do takiej łodzi powiesiłbym pewnie Suzuki 90km. Auto do ciągania mam dobre, slipy w miarę też, ale często jest dość płytko.
Jak jest u Was z wodowaniem ? Przyczepy elite pewnie trzeba by wyposażyć jeszcze w więcej rolek ? Obecnie mam mniejszy model i na podstawowych rolkach czasem ciężko zepchać, a co dopiero zestaw 200-300kg cięższy.
Jak ktoś mógłby się rozpisać nawet na priv jak z użytkowaniem takiej dużej łajby będę wdzięczny. Myślę też ciągle o jakimś aluminium, pewnie ciut mniejszym, ze względu na koszta
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zastanawiam się nad kupnem riverfoxa 500, ten z wysoką burtą. 

Obawiam się trochę wagi, bo dodatkowo do takiej łodzi powiesiłbym pewnie Suzuki 90km. Auto do ciągania mam dobre, slipy w miarę też, ale często jest dość płytko.

Jak jest u Was z wodowaniem ? Przyczepy elite pewnie trzeba by wyposażyć jeszcze w więcej rolek ? Obecnie mam mniejszy model i na podstawowych rolkach czasem ciężko zepchać, a co dopiero zestaw 200-300kg cięższy.

Jak ktoś mógłby się rozpisać nawet na priv jak z użytkowaniem takiej dużej łajby będę wdzięczny. Myślę też ciągle o jakimś aluminium, pewnie ciut mniejszym, ze względu na koszta

Pozdrawiam

Do tej łodzi została zaprojektowana i wykonana specjalna przyczepa hamowana DMC1000 do 1300kg.  Wodowanie będzie proste.  Będzie na RYBOMANII w Poznaniu. Pawilon 3

I nowy model RF500+ ...jeszcze bez nazwy też będzie ...również taki z pełna szybą i przejściem na dziób..windshield.  Gdybyście wiedzieli jak ta łódź pływała w Szwecji na jeziorze Vanern - bajka.  Masz pytania zadzwoń 602 500 767

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zastanawiam się nad kupnem riverfoxa 500, ten z wysoką burtą. 

Obawiam się trochę wagi, bo dodatkowo do takiej łodzi powiesiłbym pewnie Suzuki 90km. Auto do ciągania mam dobre, slipy w miarę też, ale często jest dość płytko.

Jak jest u Was z wodowaniem ? Przyczepy elite pewnie trzeba by wyposażyć jeszcze w więcej rolek ? Obecnie mam mniejszy model i na podstawowych rolkach czasem ciężko zepchać, a co dopiero zestaw 200-300kg cięższy.

Jak ktoś mógłby się rozpisać nawet na priv jak z użytkowaniem takiej dużej łajby będę wdzięczny. Myślę też ciągle o jakimś aluminium, pewnie ciut mniejszym, ze względu na koszta

Pozdrawiam

 

 Fox to przeszłość już nikt kumaty tego nie kupuje, tylko aluminium ze względów głownie praktycznych. Dobrze dopasowana przyczepa to nisko zawieszona łódka tak do ok 30 cm do kila reszta to kicha. Poszukaj używanej łodzi z krajów Skandynawskich  lub Usa nie pchaj się krajowe ulepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 Fox to przeszłość już nikt kumaty tego nie kupuje, tylko aluminium ze względów głownie praktycznych. Dobrze dopasowana przyczepa to nisko zawieszona łódka tak do ok 30 cm do kila reszta to kicha. Poszukaj używanej łodzi z krajów Skandynawskich  lub Usa nie pchaj się krajowe ulepy.

Czyli twierdzisz że wszyscy klienci którzy zamówili nasze łodzie są "nie kumaci" ...ciekawe , bo kolejka na odbiór łodzi mamy na październik, taką mamy " przeszłość".  A aluminium to nie jest najlepszy materiał do produkcji łodzi....ale to już jest na osobny temat.  Jak każdy materiał ma jakieś zalety ale niestety więcej wad.  W USA chyba trochę znają się na łodziach ...szczególnie basowych i jest tak, że albo stać cię na porządną i szybką łódkę z laminatu ...typu RANGER, NITRO, TRITON  ...albo pływasz tanim, budżetowym aluminiakiem typu  tracker, lowe,itp.....którym w PL wszyscy się podniecają jakby był ze złota. . Ciekawią mnie też te "względy praktyczne" ....chyba kolega FAJA musi byś znawcą i z  praktykiem  budowie łodzi.... po prostu kumaty geniusz.

 

Edytowane przez Krzysztof Kacprzak
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...