Skocz do zawartości
  • 0

Łódź River Fox - opinie.


Maticsh

Pytanie

Witam użytkowników:) Panowie chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o tej łódce od samych jej użytkowników :D, co o niej sądzicie i czy w ogóle posiada jakieś wady :mellow: ? Bo, w środowisku wędkarskim każdy ją chwali, ale ja chciałbym usłyszeć konkrety:) Pytam się o nią, bo przyznam, że jest ładna, funkcjonalna oraz przede wszystkim jest możliwe indywidualne zestrojenie jej na własne potrzeby :D W innym wątku pytałem się o propozycje innych łódek z możliwością montażu silnika elektrycznego i spalinowego, ale na polskim rynku jest tylko, ( albo aż B) ) River Fox z taką opcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Kadłub:

Burty wyższe o 4 cm z przodu i 3 z tyłu. Pawęż bardziej pochylona do tyłu (12 stopni)(żeby nie kaczkowała) oraz podniesiona do góry o 2 cm w miejscu mocowania silnika spalinowego. Podwyższona część pawęży w miejscu na mocowanie silnika elektrycznego. Wnęka pod kadłubem na przetwornik skanowania SV przedłużona i głębsza. Bardziej pochylona dziób i szerszy u góry w celu lepszego odkładania wody. Całe dno łodzi ( nie licząc wymiarów wnęki pod przetwornik) pozostało bez zmian…za dobrze to pływa żeby coś zmieniać. Zmiana długości łodzi na 405 cm wynika tylko z pochylenia dziobu i rufy i podwyższenia burt.

Pokład:

Powiększona i zmieniona na niesymetryczną komora silnika. Przesunięte na bok drzwi bakisty nr 1 (tej na zbiornika paliwa) co miało na celu powiększenie miejsca pod panel przełączników. Powiększona bakista tylna powoduje, że mieszczą się oryginalne 12 litrowe zbiorniki paliwa lub większe akumulatory. Nowe miejsce mocowania lampy topowej. Powstało nowe miejsce na pawęży w którym można montować dodatkowe wyposażenie już po sklejeniu łodzi. Wszystkie bakisty (ławki) zostały podwyższone o 3 cm co jednocześnie zwiększyło ich pojemność. Miejsce mocowania echosondy (które w modelu 390 było elementem dostawianym) jest na stałe jako przedłużenie bakisty nr 4 , przeciwna bakista nr 3 też jest powiększona o podobny element z wnęką na przynęty. Dziób został bardziej zaokrąglony i poszerzony, zmieniony kształt pokrywy bakisty dziobowej dla ułatwienia montażu silnika dziobowego. Powiększona jest bakista przednia nr 5. Cała łódka jest szersza o 2 cm i podłogę w środku ma dłuższą o 5 cm.

Wagowo wyszło prawie to samo bo 390 ważyła 145 kg ....a tu jest ok 150kg ( te 130 to było moje pobożne życzenie ;)))

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z własnego doświadczenia w użytkowaniu porzedniego modelu 390 i obecnie używanego 405 wprowadzone zmiany to nie tylko ''kosmetyka'' jak ktoś tu imputuje...

Wprowadzone powyższe zmiany o których pisze Krzysztof  , wyżej zdecydowanie poprawiły własności nautyczne i odporność na wyższą falę ...łodka zdecydowanie lepiej  się zachowuje od poprzedniego modelu  na większych zbiornikach , lepiej odkłada falę ...i wcale nie ustępuje w niczym a wręcz bije na łeb swoją konkurencję w podobnych wymiarach jeśli chodzi o przewidywalne zachowania na wodzie , jakość wykonania , rozwiązania techniczne , ergonomie !!! - piszę to w odniesieniu do laminowanych porównywalnej wielkością łodzi  ;)

 

Żałuję tylko że kiedy zdecydowałem się na zmianę na 405 .....  nie było jeszcze w ofercie 470 .... ale to już melodia przyszłości ...

Edytowane przez Karol Krause
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Żałuję tylko że kiedy zdecydowałem się na zmianę na 405 .....  nie było jeszcze w ofercie 470 .... ale to już melodia przyszłości ...

 

Karolu wszystko co napisałeś potwierdzam jako właściciel 2 poprzednich łodzi ktore miałem RF GPX 390

 

Pozwoliłem zacytować tylko ten sam koniec twojej wypowiedzi bo .......

Dziś byłem u Krzysztofa z kolegą którego namawiam na zakup łodzi, no i wstępnie myśleliśmy o RF 500 ale on i jego żona po obejrzeniu RF 470 zakochali się w tym modelu z sterówką

 

A ja czuję się teraz z moją nową RF 405 jak ubogi krewny -((

Już zazdraszczam mojemu kumplowi -))

Także ten tego ......

Napisz mi Karol czy nie ma tam u ciebie fuchy dla mnie by dorobić dudki -)))

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem odpuścić rybomanie w tym roku...

Może jednak chęć obejrzenia 470tki mnie zmobilizuje ;)

Zapraszamy...nie pożałujesz.

Pawilon 6 sektor C stoisko nr 6.

Bedzie RF405, RF420C, RF470, RF C470 i RF500....w tym obie 470tki na full wypasie.

Edytowane przez Krzysztof Kacprzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A tak tylko zapytam odnośnie 390 i 405... 

- skoro (jak pisze Krzysztof): "Całe dno łodzi ( nie licząc wymiarów wnęki pod przetwornik) pozostało bez zmian…za dobrze to pływa żeby coś zmieniać."

- to jakim cudem (jak pisze Karol): "Wprowadzone powyższe zmiany o których pisze Krzysztof  , wyżej zdecydowanie poprawiły własności nautyczne" ???

 

Wyższa burta + bardziej pochylony i szerszy dziób => to mniejsze chlapanie przy pływaniu po falach <= to rozumiem

Większe odchylenie pawęży => to większa możliwość regulacji położenia silnika (trymowanie?), więc w przypadku kaczkowania jest większa możliwość zniwelowania poprzez zmianę położenia silnika <= i to też rozumiem.

 

Natomiast "zdecydowana poprawa właściwości nautycznych" bez zmiany dna łodzi - tego ni cholery nie rozumiem :) Cuda?

 

A może ktoś wyjaśni jak krowie na rowie co to są właściwości nautyczne? Ja przyznam otwarcie, że definicji tego pojęcia nie znam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli .....jak łódka mniej chlapie czyli lepiej pływa na większej fali, jak nie kaczkuje (przepraszam za słowo ale to ne ma nic wspólnego z polityką) czyli będzie pływać szybciej.

i to właśnie możemy spróbować nazwać lepszymi właściwościami nautycznymi...czyli że łódka lepiej pływa :)...nawet bez ingerencji w kąty deadrise i inne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli .....jak łódka mniej chlapie czyli lepiej pływa na większej fali, jak nie kaczkuje (przepraszam za słowo ale to ne ma nic wspólnego z polityką) czyli będzie pływać szybciej.

i to właśnie możemy spróbować nazwać lepszymi właściwościami nautycznymi...czyli że łódka lepiej pływa :)...nawet bez ingerencji w kąty deadrise i inne.

Krzysztof nie ma za wiele co tłumaczyć ... ;) albo ktoś pływa lub pływał wieloma Twoimi modelami i wie o co chodzi ale nie ''złapie'' w ogóle o ''co kaman''  ;)

 

Kto chce może również ( a teraz ma niepowtarzalną okazję  - RYBOMANIA Poznań ) - może sobie porównać kilka modeli stojących obok siebie w różnych konfiguracjach i wielkościach i może organoleptycznie wyłapać pewne różnice i niuanse techniczne ... pozdrawiam serdecznie ...

Edytowane przez Karol Krause
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po kontaktach z kilkoma producentami, przewertowaniu setek stron z opisami odwiedziłem Fox Boat i skończyło się zamówieniem na 420GPX w wydumanej przeze mnie i kolegę konfiguracji

. Duże podziękowania dla ekipy z Fox Boat za cierpliwość w tłumaczeniu naszych bezsensownych pomysłów. Pełna profeska. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...