Wolnicke Opublikowano 21 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Siemanko, na początek witam wszystkich forumowiczów. Tworzeniem własnych przynęt zajmuję się od około roku. Kolega z pracy pokazuje mi filmik na yt pt. "Making a jerkbait", zafascynowany pracą sliderów, na które łowiłem od jakiegos czasu postanowiłem, że zrobię to SAM!Nie wiem od czego zacząć więc najlepiej zacznę od początku.Moje 2 pierwsze przynęty. Robione aby zobaczyć jak temat robienia przynęt wygląda w rzeczywistości, okazało się że nie wszystko idzie tak łatwo i szybko jak na filmikach z yt. Oczy z poradnika Melanżyka, materiał to stara deska z bukowego parkietu znalezionego na strychu z której zrobione są wszystkie moje drewniane przynęty.Następne 3. Pierwsze malowanie aerografem:Następne zrobione z myślą o łowieniu nimi. Stelaż przeciągnięty przez całość, niestety z drutu 0.8mm, oczy z papieru holo, pokryte envirotexem. Juz wiedziałem "mniej wiecej" gdzie umiescic obciazenie. Niektóre z nich mają szczupaki na swoim koncie, były ze mną na rybach 2 razy.Ostatnie już "drewniaki", już z oczami mojej produkcji, stelazem z drutu 1,2mm (ostatnie dwa 0.8mm), 4 pierwsze jeszcze nie były na rybach, ostatnia (brązowa) ma na koncie kilka zębaczy z kanału.No i w tym momencie postanowiłem - koniec z drewnem.Zamówiłem paczkę z niezbędnym "towarem" do odlewania.Dobre kilka tygodni rzeźbienia a raczej nauki, sporo nerwów i tak powstaje moja pierwsza przynęta, nazwałem ją Shark bo przypomina mi z pyska rekina. Kształt już wczesniej sprawdzony w drewnie. Długość 13,5cm, Stelaż z drutu nierdzewnego 1,2mm. Praca to typowe S, lusterkowanie podczas opadu, klasyczny jerk. Finalnie 3 wersje: szybko tonąca, wolno tonąca oraz bardzo wolno tonąca, zawisająca w toni tzw. suspend.Czas na zrobienie formy i pierwsze kroki w odlewaniu. Dużo czasu spędzam na testy (proporcje, umiejscowienie obciążenia, kształt stelażu), niestety zaczynają się problemy - żywica gazuje, pieni się. Z pomocą przychodzi twórca Love-Bai