Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe


Kuba Standera

Pytanie

Witam

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie taki pomysł - przesiadki z mojego szklaka na aluminium, ale nurtują mnie pewne wątpliwości, a tutaj wszyscy używają szklaów i niezby ktoś coś wie na ten temat.

-Stabilność i możliwość pływania na dużej fali - tak trochę ponad metrowej

-Trwałość

-Jaki kształt??

-jakiego producenta moglibyście polecić?? Tu ceny są tak zaporowe, że nie wiem czy latem wracając z Polski nie zgarnąć czegoś po drodze.

 

Aha i łódż której szukam powinna mieć minimum 16 stóp długości i obsługiwać do 30hp, niekoniecznie musi być z kierownicą :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Posiadam nitowanego Lund-a raczej model z czubka i zadziwia mnie czasem opinia użytkowników, którzy nitowanego lunda czy innej amerykańskiej marki nigdy nie użytkowali. Kolejny model za 3 lata to też będzie nitowany lund.

Promy kosmiczne, samoloty, nie wspominając o nitowanych mostach w Polsce sprzed II wojny światowej....Nie słyszałem o katastrofach, czy nieszczelnościach z powodu nitowania.

Miłego.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak zmieniasz łódkę co trzy lata to może tak jest. Ale kolega miał nitowanego Lunda i niestety ciekł na pawęży i nie szło tego zrobić, łódka nie była nowa. W sumie jak wozisz na przyczepce, to nie ma problemu, drobne przecieki nie przeszkadzają. Ale jak łódka stoi na wodzie, to pompa zęzowa ma robotę i trzeba pilnować baterii. Nie bez powodu na forach w US jest masa tematów "jak uszczelnić nity w łodzi" i niestrty taka naprawa nie jest trwała - zrobisz jeden, puści drugi.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Lundy zmieniam co 5 lat. Więc puki mnie zawiedzie ta marka zostanę przy niej.

Co do wożenia na przyczepce to owszem wiozę ją na przyczepce na początku sezonu i na koniec przy przewożeniu jej do hangaru na zimę.

Jak jadę na ryby to nie po to żeby wygłupiać się jak użytkownicy skuterów, tylko szukam ryb, a przy przelotowej 70 km/h, to wg. mnie mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak zmieniasz łódkę co trzy lata to może tak jest. Ale kolega miał nitowanego Lunda i niestety ciekł na pawęży i nie szło tego zrobić, łódka nie była nowa. W sumie jak wozisz na przyczepce, to nie ma problemu, drobne przecieki nie przeszkadzają. Ale jak łódka stoi na wodzie, to pompa zęzowa ma robotę i trzeba pilnować baterii. Nie bez powodu na forach w US jest masa tematów "jak uszczelnić nity w łodzi" i niestrty taka naprawa nie jest trwała - zrobisz jeden, puści drugi.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Co ty opowiadasz ? Według for z Us Lund wśród łodzi wędkarskich to nr1 , niestety nowy trochę za drogi dla mnie . Łodzie nitowane są produkowane tam bardzo długo i myślę że takie topowe firmy nie mogą sobie pozwolić produkować lipę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Proponuję ci zrobić prosty test. Wpisz w google dwie frazy:

 

How to fix lund rivet leaks

 

Albo

 

How to fix boat rivet leaks

 

A dla porównania

 

How to fix leaking boat weld

 

Liczba zapytań na forach o każdą z fraz da ci dobre porównanie. Żeby było śmieszniej sporo wyników będzie w stylu "Can I weld leaking rivet?". Wnioski o awaryjności wysuń sobie sam.

 

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Alumacraftów  , G3, Lundów produkuję się tysiące rocznie , konstrukcja łódki pracuje spawana nawet z dwóch stron też może po czasie nabawić się mikropęknięć i cieknąć .Na fali ,kamieniach rozwali się każde dno nawet z grubej  blachy wszystko zależy od sposobu użytkowania . Z opinii wędkarzy Us nie są to łodzie na trzy lata a trzydzieści , u nas szkoda że takie drogie .Spawany Buster , Yamarin Cross trochę lepiej wychodzi , Finval jest spawany i przystępny cenowo w porównaniu do rynku Usa ale trochę brakuje im  jeszcze do doskonałości lodzi z za oceanu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziwne tylko, że spawane się ich raczej nie nabawiają i nikt nie dopytuje co zrobić z cieknącymi spawami, a problemy z nitami potrafią się zacząć już kilka lat po wyjsciu z fabryki. Nie porównujmy awarii wynikających z przczyn losowych od zużycia materiału. Dzwon to dzwon i technologia nie ma znaczenia. Nity puszczaja po pewnym czasie i tyle.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z łodziami nitowanymi i spawanymi jest tak jak z samochodami japońskimi  i niemieckimi. Każdy z ich użytkowników chwali swoje.

Ja swoim nitowańcem wpadłem przy 30 km/h na kamienie przy wyspie. I dno trochę powyginałem ale nadal nity nie puszczają.

Nawet jeden z redanów się wgiął .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak jak napisałem wyżej - zapytań o naprawę cieknących nitów jest dużo. Nie znaczy to, że każdemu będzie ciekło, ale trzeba brać ten potencjalny problem pod uwagę. Małego przecieku można nawet nie zauważyć, jak się wozi na przyczepie i nie zawsze jest to problem.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sprowokowałem małą dyskusję więc uzasadnię swoją odpowiedź, a w zasadzie pójdę za głosem Pawła.

Nie uważam, że jakakolwiek nitowana łódka jest zła i zagraża życiu  :P , natomiast uważam, że w razie problemu przeciekania, na które dowody jak na dłoni Paweł przedstawił, a nawet szkody w postaci wypadku ZDECYDOWANIE łatwiej naprawić łódkę spawaną i to bardzo małym kosztem...
Mało istotnym punktem przemawiającym za spawem jest estetyka, nity według mnie wyglądają słabo na łodzi za ponad 100K...

 

Pływam obecnie na spawanej 14-letniej łódce, nic nie przecieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 Szukam łodzi nie krótszej jak  5m  jezioro , zbiorniki zap   jakie  sprawdzone modele  polecacie .?

 

 

Ja mam alumaboat 405, wez sobie 470, pancerne konstrukcje z wysoka burta i niskim zanurzeniem. Swietnie plywa lodka. Mam na 405 storma 18KM i latam sam po 4x km/h. W wiecej osob predkosc oczywiscie spada do 27-3xkm/h. Jesli natomiast musi byc to lodka powyzej 5m to nie wiem z rodzimych stoczni to nie wiem kto robi lodzie powyzej 5 metrow, ale 470 to juz naprawde kawal lodzi

 

To z gotowcow, ale psulek tez ci moze zrobic i doradzic :)

Edytowane przez horac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam alumaboat 405, wez sobie 470, pancerne konstrukcje z wysoka burta i niskim zanurzeniem. Swietnie plywa lodka. Mam na 405 storma 18KM i latam sam po 4x km/h. W wiecej osob predkosc oczywiscie spada do 27-3xkm/h. Jesli natomiast musi byc to lodka powyzej 5m to nie wiem z rodzimych stoczni to nie wiem kto robi lodzie powyzej 5 metrow, ale 470 to juz naprawde kawal lodzi

 

To z gotowcow, ale psulek tez ci moze zrobic i doradzic :)

Ile kosztuje taka alumaboat 405?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam alumaboat 405, wez sobie 470, pancerne konstrukcje z wysoka burta i niskim zanurzeniem. Swietnie plywa lodka. Mam na 405 storma 18KM i latam sam po 4x km/h. W wiecej osob predkosc oczywiscie spada do 27-3xkm/h. Jesli natomiast musi byc to lodka powyzej 5m to nie wiem z rodzimych stoczni to nie wiem kto robi lodzie powyzej 5 metrow, ale 470 to juz naprawde kawal lodzi

 

To z gotowcow, ale psulek tez ci moze zrobic i doradzic :)

Zalety i wafy tej wielkości już znam  :) ,obecnie mam Tahoe 6m . Potrzebuje lódkę wędkarską w wymiarze minimum 530-230 .Oglądałem  competitor 165  za mała dla moich potrzeb .Dno podwójne jest w tym modelu do połowy długości od dziobu co też nie spełnia moich oczekiwań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zalety i wafy tej wielkości już znam  :) ,obecnie mam Tahoe 6m . Potrzebuje lódkę wędkarską w wymiarze minimum 530-230 .Oglądałem  competitor 165  za mała dla moich potrzeb .Dno podwójne jest w tym modelu do połowy długości od dziobu co też nie spełnia moich oczekiwań .

z tym 2.3 może być problem ;)

Buster X - 5,25 X 2,01

Buster XL - 5,94 X 2,17

no i XXL - 6,29 x 2,17

Sam użytkuję M i mi w zupełności wystarczy, w dwie osoby spokojne łowienie, małe zanurzenie więc wodowanie bezproblemowe, w 2 osoby na 50KM 56k/h. no ale ona ma 4.75 x 1.85m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...