Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe


Kuba Standera

Pytanie

Witam

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie taki pomysł - przesiadki z mojego szklaka na aluminium, ale nurtują mnie pewne wątpliwości, a tutaj wszyscy używają szklaów i niezby ktoś coś wie na ten temat.

-Stabilność i możliwość pływania na dużej fali - tak trochę ponad metrowej

-Trwałość

-Jaki kształt??

-jakiego producenta moglibyście polecić?? Tu ceny są tak zaporowe, że nie wiem czy latem wracając z Polski nie zgarnąć czegoś po drodze.

 

Aha i łódż której szukam powinna mieć minimum 16 stóp długości i obsługiwać do 30hp, niekoniecznie musi być z kierownicą :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

No to "ogromna" różnica. Ale fachmany, "znafcy" i inni guru piszą twardo że 4mm to krążownik, pancernik, Titanic, łódź w uj ciężka, potrzeba wielkich paliwożernych silników bo inaczej nie da rady pływać... I inne idiotyzmy. Aż chce się cytować Piłsudskiego o narodzie i ludziach. Ja sobie jeszcze odpuszczę...

Jakbys cokolwiek o technice wiedział to byś się orientował że jak coś się projektuje i wykonuje to tak żeby to było optymalne, ale domniemuje że z inżynieria wspólnego masz nic to i wypisujesz takie rzeczy. Uzasadnij mi sens stosowania 4mm blachy poza tym że miernemu spawaczowi jest łatwiej to pospawać niż cieńszy materiał. Chyba że całość jest właśnie MIG spawana to wtedy jasne, grubszy materiał tańsza i szybsza metoda spawania - dla producenta ma to sens. I tak klient zapłaci za ten dodatkowy material. Zamów sobie z 5mm ale wciskaj ludziom kitu że ciezsza łódka jest niby w czymś lepsza.

Edytowane przez highvoltage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Uważam , że taki wzrost wagi w niczym nie przeszkadza, nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa etc.. Uważam też, że nic w tym złego jeżeli producentowi łatwiej się spawa :) a klient otrzymuje finalnie pewniejszy produkt :) - nie widziałem Amona "na żywo" .

Skylla(od modelu 420) jest budowana z takich grubości blach - jakoś nie widzę setek roztrzęsionych wędkarzy.

Jedyne co nie podoba mi się w Amonie to sterówka ale to moje subiektywne odczucie.

Wzrost o ile? Dopiero jak ktoś zważy taka łódkę to będzie wiadomo, deklarować można wszystko wiesz jak działają producenci, usłyszysz taka bajkę jaka chcesz. Z technicznego punktu widzenia +30% wagi to bardzo dużo. Ciekawe czemu znani światowi producenci robią te łódki lżejsze z cieńszej blachy, pewnie się nie znają na temacie Edytowane przez highvoltage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale ty mówisz o 30% wieszej wadze ogólnej. A różnica jest tu tylko w materiale poszycia a nie ogólnym łódki.

To tak żeby unaocznić różnice porównując 1-1 bo jak inaczej, każdy m2 będzie ważył 30% więcej niezależnie czy zrobimy z tego łódkę długości 4m czy 8m

Burty , dno i rufa zapewne też, no nic poczekamy na kogoś kto kupi i napisze ile waży w rzeczywistości jako całość i będzie można porównywać.

Edytowane przez highvoltage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich jako producent łodzi Tangiri .Nasze łodzie mają podaną masę do certyfikacji z wykładziną i ważą tyle ile jest napisane po uzbrojeniu całkowitym masa zwiększa się o dodatki ,kable ,konsole itp .Łódź Amon 460 przy szerokości 210 cm i grubości dna 4mm na pewno nie waży 350 kg bo to jest po prostu nie możliwe .Prosty przelicznik jeżeli przy dł 460 i szer 186 łódz waży 350 kg  to 25 cm szersza waży o min 40 kg więcej plus dodatkowo większa masa dna bo jest z 4 mm, różnica masy o grubość 1 mm  to około 18-20 kg .Razem mamy około 60 kg więcej czyli masa  460 przy szerokości 210 i gr dna 4 mm to około 420 kg mogę się mylić o 10 kg plus minus .

Co do zasadności używania blachy gr 4 mm na dnie tak małych łodzi to nie ma żadnych powodów po za tymi że jest mniejsze sfalowanie i zniekształcenie od temperatury przy spawaniu .   Blacha 3mm  na dnie przyspawana do kratownicy i wzdłużników oraz redany na zewnątrz to konstrukcja której nie jesteśmy w stanie zniszczyć .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich jako producent łodzi Tangiri .Nasze łodzie mają podaną masę do certyfikacji z wykładziną i ważą tyle ile jest napisane po uzbrojeniu całkowitym masa zwiększa się o dodatki ,kable ,konsole itp .Łódź Amon 460 przy szerokości 210 cm i grubości dna 4mm na pewno nie waży 350 kg bo to jest po prostu nie możliwe .Prosty przelicznik jeżeli przy dł 460 i szer 186 łódz waży 350 kg  to 25 cm szersza waży o min 40 kg więcej plus dodatkowo większa masa dna bo jest z 4 mm, różnica masy o grubość 1 mm  to około 18-20 kg .Razem mamy około 60 kg więcej czyli masa  460 przy szerokości 210 i gr dna 4 mm to około 420 kg mogę się mylić o 10 kg plus minus .

Co do zasadności używania blachy gr 4 mm na dnie tak małych łodzi to nie ma żadnych powodów po za tymi że jest mniejsze sfalowanie i zniekształcenie od temperatury przy spawaniu .   Blacha 3mm  na dnie przyspawana do kratownicy i wzdłużników oraz redany na zewnątrz to konstrukcja której nie jesteśmy w stanie zniszczyć .

AMEN

 

Dla informacji tylko, Finval 470 nowa łódź, nowy projekt

Długość 470 (10 cm więcej niż Amon)

Szerokość 198 (12 cm mniej niż Amon) 

Więc sporo mniej materiału na całości

Grubość poszycia 2 i 3 mm 

 

Waga deklarowana przez producenta - 440 kg 

 

To może ta nasza polska certyfikacja odbywa się tak, że nikt tego nie waży tylko wpisuje się w certyfikat to co producent zadeklaruje. Papier wszystko przyjmie 

Edytowane przez kruz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W przypadku konstrukcji Finvala większa masa tej łodzi bierze się z tego że całość wewnątrz jest zrobiona ze sklejki .Czyli konstrukcja aluminiowa  a na to sklejka a to zawsze będzie cięższe .Co do certyfikacji oczywiście masa jest podana przez producenta  więc jest to kwestia uczciwości nic więcej .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to "ogromna" różnica. Ale fachmany, "znafcy" i inni guru piszą twardo że 4mm to krążownik, pancernik, Titanic, łódź w uj ciężka, potrzeba wielkich paliwożernych silników bo inaczej nie da rady pływać... I inne idiotyzmy. Aż chce się cytować Piłsudskiego o narodzie i ludziach. Ja sobie jeszcze odpuszczę...

No to jak to jest z tymi pancernikami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Prawda jest taka że dla łodzi do 5 metrów w zupełności wystarczy blacha gr 3 mm na dnie i 2 mm na burtach .Blacha gr 4 mm na dnie to jest bardzo dużo dlaczego ? Tak grubej  blachy używa się w łodziach morskich do 6,5 m gdzie siły działające na kadłub są naprawdę ogromne .Przebijanie się przez duże fale na dużych prędkościach czy nawet transport bo taka łódź waży ponad 2 tony i na wybojach na dno przenoszone są uderzenia tej masy .Zasada jest prosta grubość poszycia wzrasta wraz z masą i wielkością .Większość producentów używa blachy 3mm do większości elementów całe wnętrza sa z 3mm  ponieważ jest to grubość która ma dobrą wytrzymałość i zarazem dobrze się spawa .

Ogólnie polskie produkcje to pancerniki tak samo jak Ukraińskie z tą różnicą że oni wewnątrz dają sklejkę która jest ciężka i co roku zwiększa swoją masę mimo że w nazwie ma wodoodporna .Czy ciężar ma znaczenie na pływalność ? .Tak ma w szczególności w małych łodziach które mają małą wyporność dla łodzi do 4 metrowej różnica 30 kg to bardzo dużo dla 460 50 czy 70 kg tez jest odczuwalna ale już mniej bo mamy więcej mocy na pawęży .Dla łodzi powyżej 5 metrów to już nie bo wyporność takiej jednostki jest na tyle duża  że nie odczuwa się znacząco  zwiększenia masy nawet o 100 kg .

To tak w telegraficznym skrócie bo do tego dochodzą zagadnienia związane z masą na pawęży a ilością mocą silnika .Bardzo ważna kwestia śruba a w zasadzie jest dobór oraz wysokość posadowienia silnika na pawęzy co jest związane z płytą kawitacyjną .

Idealne są dwusuwy mała masa duża moc to jest coś co z małej łodzi może zrobić wodolot przy małym silniku .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po co to już ci napisałem .Jeżeli przejdziemy na nitowanie to nic nie stoi na przeszkodzie  żeby zastosować nawet 1.5 mm Przy spawaniu 3 mm to optymalna grubość 4 mm to już grube przegięcie .

Przeczytałem ze zrozumieniem ale ty chyba nie ;) . Nie odniosłeś się w ogóle do kręgosłupa łodzi co w mojej opinii jest dość istotną kwestią. 

Żeby nie było to nie podważam jakości ani łodzi AMON ani TANGIRI, cieszę się że nasz rynek się rozwija w tym kierunku i szczerze kibicuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam Towarzystwo.

Mam możliwość nabycia za fajne pieniążki łódkę ze stajni TANGIRI - ORTIZ 420.

Przeważnie będzie użytkowana na jeziorach, może raz na rok na Zalewie Wiślanym czy Zatoce Puckiej.

Czy ona się nadaje na takie akweny ???

Na co patrzeć przy "oględzinach" ???

Pozdrawiam Brać Wędkarską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jaroufo,

Pływam swoją 420tką po martwej Wiśle, czasami wyplynę na zatokę. Kilka razy w roku jestem w Szwecji na różnych jeziorach, w tym na takich kilkanaście tysięcy hektarów. Pływam najczęściej we 2 osoby, zdarza się i we 4 (2 dorosłych, 2 dzieci). Łódka jest jedną z bardziej j optymalnych do łowienia, silnik minimum 40km. 

Sprawdzić spawy, sprawność pomp, elektryki, łożyska w przyczepie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Posiada ktoś łódź ze stajni vinka boats? Jakieś opinie?

 

Nie podam Ci żadnych opinii z użytkowania mimo, że pływam już drugą. Bo to moja produkcja. Mogę Ci za to opowiedzieć o samej budowie czy technicznych rzeczach. Jak jest zbudowana, itp. Jeśli oczywiście Cię to interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie podam Ci żadnych opinii z użytkowania mimo, że pływam już drugą. Bo to moja produkcja. Mogę Ci za to opowiedzieć o samej budowie czy technicznych rzeczach. Jak jest zbudowana, itp. Jeśli oczywiście Cię to interesuje.

Fajnie że jest producent. To może ja zapytam. Jaki jest cel tego, że burta na dziobie jest jakby wyższa a w kierunku rufy się obniża? Chlapanie? 

Wśród pl producentów nie spotkałem się z taką konstrukcją kadłuba i stąd zaciekawienie. Pamętam że jak zamawiałem Bremę, to zaraz po moim zamówieniu wystawiłeś na OLX 430 za kwotę będącą w zasięgu mojego budżetu. Trochę plułem sobie wtedy w brodę :)

Edytowane przez rower26
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie do końca o to chodzi a o przelewanie się wody przez dziób. Łowiąc w dwie osoby, stojąc na dziobówce czy płynąc wolno zdarzały mi się sytuacje w innych łodziach, że woda przelewała się do środka na wysokich falach. Rozwiązanie jest podpatrzone z wędkarskich łodzi oceanicznych. Tam taki kształt burt jest praktycznie w każdej jednostce. Nie chcąc robić wanny z bardzo wysokimi burtami gdzie łowienie np z kwokiem jest problematuczne obniżyliśmy burtę w miejscu tylnego fotela i delikatnie podnieśliśmy samą rufę.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...